Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juli 2010, 20:43   #46
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Huidplooimeter (tang).
En welke huidplooien meet je zoal?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2010, 10:28   #47
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
En welke huidplooien meet je zoal?
Je kunt er zeven meten, maar ook drie of vier. Ik doe meestal de driepuntsmeting. Kijk ook hier:
http://www.brianmac.co.uk/fatcent.htm

De huidplooimeter die ik heb (Baseline) zat ook een boekje.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2010, 23:43   #48
ellekebelleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 13
haaruitval na stoppen yasminpil en beginnende overgang

Hallo,

Ik ben sedert vanavond lid van het web.Ik slikte al geruime tijd de Yasmin pil,maar was daar mee gestopt vanaf januari,omdat ik geopereerd moest gaan worden aan een baarmoederverwijdering.Mn eierstokken en eileiders zijn behouden daar ik anders direct in de overgang zou komen.Nu heb ik me eigenlijk alleen daar op gericht en er niet aan gedacht weer verder te gaan met het slikken vd yasmin,want die had ik toch niet meer nodig??Dat dacht ik.Mn haar begon extreem uit te vallen.Na een bezoek aan de gyna vertelde hij dat ik in de beginnende overgang zat en adviseerde me toch maar weer de yasmin te gaan slikken zonder stopweek,dit dan voor mn haren.Ben direct weer gestart.
Ik slik nu de yasmin,1/4 fina,25 mg spironolacton en vit.Maar zojuist mn haar gewassen en schrok weer vd extreme uitval.
Ik weet het nu even niet meer.Ook gestart met Minoxidil 5%,maar krijg er hoofdpijn van.Ervaringen???
Mocht ik iemand er blij mee kunnen maken,heb nog voor 6mnd in huis.

Heeft iemand ook ervaringen zoals omschreven,die ook overgangsklachten erbij hebben??

hoor graag van jullie,ben gewoon desperit!!!

groetjes v mij
ellekebelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2010, 01:54   #49
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je met 4 medicijnen tegelijkertijd start, is de kans op een shedding wel heel erg groot, maar ik weet niet hoe lang je die medicijnen al gebruikt.
En je slikt 25 mg spironolactone tegen haaruitval??
Probeer toch eerst de halve dosering van minoxidil 5%, dus slechts 0,5ml over het hoofd verdelen, en wacht even af of je daar hoofdpijn van krijgt, zo niet, dan kun je 's avonds nogmaals 0,5ml aanbrengen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2010, 11:00   #50
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hoofdpijn bij Minoxidil is meestal tijdelijk. Ik had de eerste week vaak een sterk drukkend, pijnlijk gevoel. Na een dag of tien was dit verdwenen. Het komt vaker voor in het begin.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 09:32   #51
ellekebelleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 13
Smile

Hoi Hanna,

Ik slik dit niet sinds kort hoor.De Fina slik ik al zeker 2 jaar ruim,spironolacton kreeg ik ook alweer zeker 2 jaar geleden v dr Munte van het Erasmus.Het remt het mannelijk hormoon,is eigenlijk een plaspil.De Yasmin heb ik ook lang geslikt maar was daar mee gestopt ivm mn operatie.
Ik zal doorgaan met de Minoxidil,maar hou mn haar vast letterlijk hahaha.
Ik gebruik gelukkig Super Million haar poeder,gelijk aan Toppic,anders loop ik echt voor schandaal en dit is echt superspul.

Even in het kort iets over mezelf:

IK ben in 1998 op tv geweest bij catherine keijl ivm het onderwerp"help ik ben vrouw en ik wordt kaal".Ik zat daar samen met lotgenoten en heb vanaf toen samen met Colette en met hulp v Dermatoloog en kapper een patientenvereniging opgericht en wel de VAAP.Dus je kan wel zeggen dat ik vanaf dag 1 er met mn neus bovenop zit wat deze nare ziekte betreft.
Maar ook ik heb het ei van Columbus nog niet gevonden om deze ziekte te stoppen halaas.Maar zoek je een luisterend oor meld je aan bij deze vereniging.We zijn sinds een tijdje samengevoegd met de Alopecia Areata vereniging.
Zelf ben ik er na een tijdje uitgestapt,nog wel lid,want kon het niet langer combineren met mn prive,maar ben wel heel blij dat de vereniging een feit is.Daar was het ons om te doen.


grtz
ellekebelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 10:45   #52
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hallo Ellekebelleke,

Ik kan me die uitzending nog herinneren. Apart.

Ik hoop dat de Minoxidil goed zal aanslaan!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 14:51   #53
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellekebelleke Bekijk bericht
...een patientenvereniging opgericht en wel de VAAP..... Maar zoek je een luisterend oor meld je aan bij deze vereniging.
Aan een luisterend oor hebben we bar weinig, vind ik, en de VAAP eist ook nog inschrijfgeld.
Hopelijk gaat minoxidil je helpen, anders misschien Spectral DNC(-L).
Sterkte in de strijd!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 21:48   #54
ellekebelleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 13
Smile

hoi georgie,

wat leuk dat je je dat nog herrinnert.Het was ook een hele indrukwekkende uitzending.werd vaak aangegrepen nadien bij het winkelen etc.

Hanna:
Veel mensen hebben wel behoefte aan de meningen en ervaringen van lotgenoten.Ik heb nog een tijdje de lotgenoten telefoon beheerd en daar kon je dat goed merken.Het is eigenlijk net als met deze site,het delen van je verdriet en onmacht kan vaak een hele steun zijn.
Dat ze contributie vragen is o.a omdat er een blad uitgebracht wordt per maand,er bijeenkomsten georganiseerd worden er verslagen v lotgenoten dagen verstuurd worden etc en dat kost geld.

IK doe nu even alleen sáv een pipet minoxidil 5% op mn hoofdhuid smeren en inmasseren.ben benieuwd.hoop maar dat het werkt,vooral nu ik ook in de overgang ben.

gr Ellekebelleke
ellekebelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2010, 02:54   #55
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, ik weet dat veel mensen behoefte schijnen te hebben hun verdriet te uiten, maar persoonlijk vind ik dat je daar je haren niet mee terug krijgt; tijdverspilling dus.

Die t.v.-uitzending was toch met dr. Boersma erbij?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 23:29   #56
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, ik weet dat veel mensen behoefte schijnen te hebben hun verdriet te uiten, maar persoonlijk vind ik dat je daar je haren niet mee terug krijgt; tijdverspilling dus.

Die t.v.-uitzending was toch met dr. Boersma erbij?
Goed Hanna; ik vind het heel bijzonder van je dat je altijd veel post en je best doet voor iedereen, maar je uit vaker dat verdriet uiten ed allemaal niet helpt om je haar terug te krijgen (nee, daar is het ook niet voor bedoeld), maar het komt nog steeds wat starrig en bot over (zo)als je dat zegt. Niet zo leuk voor anderen hier op dit forum om dat steeds te lezen. Misschien schrikken mensen daar ook van (zeker nieuwe leden; die durven dan misschien niet meer te uiten..)
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 10:52   #57
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
In alle oprechtheid: ik zou het ook prettig vinden als dat enigszins anders gesteld wordt. Dat je daar persoonlijk niet in gelooft is bij veel mensen hier genoegzaam bekend, daar hebben we het al uitgebreid over gehad.
Ik ga mijn mening daarover niet nog eens neerzetten, iedereen heeft recht op zijn eigen beleving.

Maar al is het voor jou persoonlijk niet van waarde: opmerkingen als tijdverspilling DUS e.d. zijn echt overbodig.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 17:23   #58
Questionmark.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2010
Berichten: 3
Jeetje, ik zou bijna bang worden om te stoppen met mijn Yasmin pil.
Nu is dat gelukkig ook helemaal niet aan de orde, ik ben zeventien en vind de pil ideaal op het moment, maar toch. Mijn haar valt nu al uit en ik mag hopen dat als ik stop het niet erger wordt. Ik slik hem wel vaak door, kan dat ook te maken hebben met haaruitval? Iemand daar ervaringen mee? Het is zomaar iets wat ik me net bedacht hoor, kan ook helemaal nergens op slaan.
Questionmark. is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2010, 21:23   #59
ellekebelleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 13
HANNA,

ik moet me helaas aansluiten bij de vorige reakties.Dat het voor jou zo voelt is prima,maar er zijn genoeg mensen waarbij een luisterend oor bieden,ervaringen uitwisselen wel een verrijking zijn.Dus je mag idd best milder reageren.Tuurlijk krijg je er geen haar mee terug en geloof me...ik als oud model ivm mijn mooie bos haar,kan dit beamen,maar je blijft toch hopen dat de gouden tip er eens bij zit om deze vreselijke ziekte te stoppen.

Ja....de uitzending was met ids boersma erbij.

Ik blijf hopen dat het geneesmiddel ooit gevonden wordt....al zal ik dan te laat zijn,want mijn schedel zie je nu al schemeren.maar ik wens t iedereen toe!!!!
ellekebelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2010, 21:40   #60
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellekebelleke Bekijk bericht
.Dat het voor jou zo voelt is prima,maar er zijn genoeg mensen waarbij een luisterend oor bieden,ervaringen uitwisselen wel een verrijking zijn.
Daartoe dient jouw VAAP toch al?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Seborroďsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.