Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 93 stemmen, 4,87 gemiddeld. Weergave
Oud 4 maart 2010, 01:11   #5236
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zie je wel, alcoholgebruik wordt normaal genoemd. En je redeneert zo krom als een hoepel, want op deze manier is iemand die 10 sigaretten per week rookt, volgens jouw theorie geen tabakverslaafde.
Het gaat bij verslaving nogmaals niet om de hoeveelheden, maar om de vraag of je zonder kunt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat heeft àlles te maken met psychische verslaving. Met roken gaat 't precies zo, een roker voelt zich daar prettig bij en als 't niet mag, wordt-ie kriegel. Jij zou ook water kunnen bestellen i.p.v. bier, maar daar heb je gewoon geen zin in en je wordt chagrijnig als je alleen maar water zou mogen drinken. Een normaal mens wil ook een klein beetje lol en vrijheid overhouden in deze betuttelende maatschappij.
Amai, wat een treurig niveau...

Je denkt te weten hoe het allemaal zit, maar goed, ik drink voornamelijk tijdens uitgaan en soms is er een periode dat ik gewoon weken achter elkaar niet uitga. Niks aan het handje, geen afkickverschijnselen ofzo. Daarbij drink ik ook vaak genoeg niet tijdens uitgaan, als ik er geen zin in heb, als ik de volgende dag helder moet zijn, als ik weinig geld heb etc. Ik ben gewoon niet verslaafd al doe je alles om het mij aan te praten. Beetje zielig eigenlijk.

Pff, zit ik het godbetert nog uit te leggen ook....
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 01:27   #5237
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Het gaat bij verslaving nogmaals niet om de hoeveelheden, maar om de vraag of je zonder kunt.
...of je zonder wilt.... meneer de verslavingsexpert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Niks aan het handje, geen afkickverschijnselen ofzo.
Toen ik 3 weken lang niets rookte, had ik ook geen afkickverschijnselen!
Maar dan erger ik me eraan om allerlei dingen te moeten doen waar ik eigenlijk geen zin in heb en me de wet te laten voorschrijven door een ander, en word dan dus ontstellend PMS-serig.

En eh...veel mannen hebben een masturbeerverslaving, maar dat noemen ze ook "normaal". Jou bedoel ik natuurlijk niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 01:37   #5238
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
...of je zonder wilt.... meneer de verslavingsexpert.
Nee, echt niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Toen ik 3 weken lang niets rookte, had ik ook geen afkickverschijnselen!
Maar dan erger ik me eraan om allerlei dingen te moeten doen waar ik eigenlijk geen zin in heb en me de wet te laten voorschrijven door een ander, en word dan dus ontstellend PMS-serig.
Mentaal hakt het stoppen met roken er volgens mij goed in bij jou, dus dat is wel degelijk een bijverschijnsel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
En eh...veel mannen hebben een masturbeerverslaving, maar dat noemen ze ook "normaal". Jou bedoel ik natuurlijk niet.
Op momenten dat er geen gewillige meid in de buurt is, sjor ik me een behoorlijk eind af ja. Als ik er even de tijd voor heb zo 6 a 7 keer per dag, en dat is dan nog niet eens in de zomer. Maargoed, dat is gewoon een lichamelijke behoefte, net als slapen, eten, drinken etc. Dat telt dus niet als verslaving.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 02:00   #5239
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Mentaal hakt het stoppen met roken er volgens mij goed in bij jou, dus dat is wel degelijk een bijverschijnsel.
Jij zult wel ervaring hebben met afkicken en concludeert gemakshalve dat 't bij iedereen hetzelfde gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Op momenten dat er geen gewillige meid in de buurt is, sjor ik me een behoorlijk eind af ja. Als ik er even de tijd voor heb zo 6 a 7 keer per dag, en dat is dan nog niet eens in de zomer. Maargoed, dat is gewoon een lichamelijke behoefte, net als slapen, eten, drinken etc. Dat telt dus niet als verslaving.
Een mens heeft helemaal geen behoefte aan veel eten, veel drinken en veel slapen en ook niet aan veel sex; je bent konijn en/of je hebt wel degelijk een sexverslaving.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 02:09   #5240
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
je hebt wel degelijk een sexverslaving.
Das tenminste een coolere verslaving dan die suffe rookverslaving van jou

Ik ga maar eens mijn slaapverslaving uitoefenen, trusten.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 10:18   #5241
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Iedere verslaving is gevaarlijk.
Het leven zelf is gevaarlijk. Vanavond nog kan ik van de trap af donderen en mijn nek breken.
In ieder geval nodig ik nooit meer mensen uit die niet roken plus aan de lijn zijn en die daarom alleen een glaasje water nemen en me de hele avond de oren van de kop af ratelen. GEZELLIG noemen ze dat.
Wat een gelul. Het leven zelf is 'gevaarlijk'...
Echt, als ik jou was bleef ik binnen, heftig aan je peukje zuigend, bang voor alles. Vooral voor mensen die gezond leven, geloof ik.

Toevallig gisteren nog twee niet-rokende, thee- en waterdrinkende gasten gehad. Was erg gezellige avond.

Maar verslaafde mensen zijn nooit rationeel, dus zo moet ik het maar bezien, denk ik.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 4 maart 2010 om 10:22
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 10:21   #5242
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Als jullie elkaar hier afmaken dan is roken toch weer minder gevaarlijk
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 10:25   #5243
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Als jullie elkaar hier afmaken dan is roken toch weer minder gevaarlijk
Overdrijven is ook een vak, zeg. Maar wat je zegt: misschien ook wel weer een reden voor sommigen om door te roken!
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 4 maart 2010 om 10:38
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 10:38   #5244
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Mensen beginnen natuurlijk niet aan zaken als roken met het doel eraan verslaafd te raken. In het begin doen ze het omdat het stoer is, ze gaan ermee door en op een gegeven moment kunnen ze niet meer stoppen omdat hun lichaam er al zo afhankelijk van is. Dat was natuurlijk niet hun intentie toen ze ermee begonnen.

Dusja, geestelijk abnormaal zijn ze niet per definitie. Al is Hanna dan wel weer het andere uiterste. Lang niet iedereen heeft een verslaving al suggereert zij van wel en om er dan maar bij te halen dat je ook aan zoveel andere dingen dood kan gaan vind ik wel erg makkelijk. Maar goed
Natuurlijk is, als je met roken begint, je intentie niet om verslaafd te raken. Maar dat gebeurt vrijwel altijd wel. Dat is vrij normaal.
Jarenlang doorroken, terwijl je weet dat het schadelijk is, en je jezelf soms (dodelijke) kwalen bezorgt, vind ik toch niet 'normaal'.
Maar ja, dat is mijn definitie hè? Wellicht is het voor anderen heel normaal, beredeneerbaar gedrag.
Dat is ook het kenmerk van een verslaving: jezelf in allerlei bochten wringen om wat krom is, recht te praten. Anderen 'raar' noemen, omdat ze niet doen wat jij doet.

Ook lang gedaan. Maar ik denk toch, dat je tijdens je leven bepaalde inzichten kunt verwerven, waardoor je dingen als dit achter je kunt laten. Maar goed, dat is niet iedereen gegeven, natuurlijk.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:25   #5245
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Das tenminste een coolere verslaving dan die suffe rookverslaving van jou.
En ja, hasj is cooler en gezonder.
Starten met rode wijn in de vroege ochtend, schijnt ook nogal cool te zijn.
Die yoga-types en andere gezondheidsfreaks mogen natuurlijk doen wat ze willen, maar mij bezorgen ze de rillingen en ik vind 't wel een giller dat ze toch allerlei anti-haaruitval-medicijnen gebruiken, dus zo happy zijn ze nou eigenlijk ook weer niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:32   #5246
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Op momenten dat er geen gewillige meid in de buurt is, sjor ik me een behoorlijk eind af ja. Als ik er even de tijd voor heb zo 6 a 7 keer per dag, en dat is dan nog niet eens in de zomer. Maargoed, dat is gewoon een lichamelijke behoefte, net als slapen, eten, drinken etc. Dat telt dus niet als verslaving.
Jeetje, in de zomer nog vaker....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:39   #5247
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Jeetje, in de zomer nog vaker....
Bij Tato moet je wel heel goed lezen... er staat: "als ik er even de tijd voor heb" en dat heeft-ie helemaal niet vaak, want dan zouden de toetsen van zijn toetsenbord al aan elkaar geplakt zitten, maar hij typt heel netjes, dus...
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:41   #5248
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij Tato moet je wel heel goed lezen... er staat: "als ik er even de tijd voor heb" en dat heeft-ie helemaal niet vaak, want dan zouden de toetsen van zijn toetsenbord al aan elkaar geplakt zitten, maar hij typt heel netjes, dus...
Misschien heeft hij een niet-gewillige secretaresse en maakt hij zelf de badkamer onveilig...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:49   #5249
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Roken, sjorren, toe maar...

Even klagen over die Agnes Kant. Die kan beter haar mond niet open doen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 13:50   #5250
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Roken, sjorren, toe maar...

Even klagen over die Agnes Kant. Die kan beter haar mond niet open doen!
Ik zit altijd te wachten tot ze helemaal haar zelfbeheersing verliest...

Ze kan inderdaad beter op de markt gaan staan.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.