Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2012, 15:43   #1
Anoniem_0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2011
Berichten: 6
17 jaar en al flink kalend

Hoi iedereen,

Ik ben 17 jaar oud en ben al flink kaal aan het worden.
Het is ongeveer 2 jaar geleden begonnen (op m'n 15e).
Ik heb hele flinke inhammen en de laatste tijd merk ik ook dat de haren van mijn kuifje steeds dunner worden.
Een half jaar geleden ben ik bij mijn huisarts geweest en die heeft toen AGA vastgesteld en propecia voorgeschreven.
Proscar voorschrijven wilde hij niet.
Uit kostenoverwegingen (ik moest het zelf betalen) heb ik uiteindelijk er voor gekozen om het niet te gaan gebruiken.
Echter heeft het kalen flink doorgezet, en ik krijg steeds meer opmerkingen erover (middelbare school).

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Een kalende scholier.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0017.JPG‎ (55,7 KB, 443x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0016.JPG‎ (66,4 KB, 544x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0012.JPG‎ (68,1 KB, 431x gelezen)
Anoniem_0 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2012, 17:28   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Dat huisartsen op steeds jongere leeftijd Finasteride op vandaag voorschrijven verbaast mij toch. Maar ik heb ook om Proscar gevraagt en mijn arts wil er ook niet aan, reden de verzekering vergoed geen Proscar voor haargroei en Proscar staat geregistreerd als een middel voor prostaat aandoeningen en bekend is dat Proscar door veel gebruikers voor de haren wordt gebruikt en door vier delen wordt gedeelt, dat is ook bij de meeste zorgverzekeringen bekend.
Een dermatoloog zal op verzoek sneller Proscar voorschrijven omdat zo'n arts meer met dit middel bekend is. Maar om die reden slik en betaal ik zelf maar de dure MSD Propecia 1 mg Fina.

Een tip die ik je wel wil geven is die vreselijke kuif uit je haar doen, hiermee leg je juist het accent op je inhammen.

Jer zult toch echt aan de Fina en/of Minoxidil moeten om op z'n minst de boel te stabiliseren, dus geen afwachtende houding aannemen, want daar worden je inhammen (en kruin) alleen maar kaler van!

Dus als een speer naar een dermatoloog, vraag desnoods naar een doorverwijzing.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 12 mei 2012 om 17:33
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2012, 20:09   #3
Highfly3r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2011
Berichten: 103
Ik denk dat alle mensen die deze situatie hebben 2 dingen kunnen doen.

1: kaalscheren en kijken hoe het je staat. Zoniet moet je Nr 2 proberen.

2: gelijk beginnen aan finasteride en minox. (En HT mischien)

Verder kun je er niet veel aan doen. Gewoon doen en geen zorgen over maken, laat het je leven niet teveel beinvloeden.
Highfly3r is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 00:57   #4
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Ik zou inderdaad eerst eens kaal scheren of millimeteren..


Hou het ook een tijdje kort, je moet er echt aan wennen, bij sommige mensen staat het gewoon erg goed.


Vaak zijn we te veel geobsedeerd met dat haar dat verloren gaat waardoor we uit het oog verliezen dat gemillimeterd ook goed kan staan..


Bij sommigen, neem bijvoorbeeld Joey Lawrence, staat gemillimeterd zelfs beter dan lang.

gemillimeterd:

http://images.starpulse.com/pictures...JTM-023320.jpg

http://images.wikia.com/melissajoey/...2BLawrence.png


haar:

http://img.perezhilton.com/wp-conten...rence__oPt.jpg

http://www4.pictures.zimbio.com/gi/J...q40TAbEDtl.jpg

Laatst gewijzigd door mark89; 13 mei 2012 om 01:01
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 00:59   #5
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Ook even voordat je begint met finasteride en minoxidil, besef wel dat deze medicijnen niet of nauwelijks werken (hooguit stabilisatie, een bos haar zal je er niet mee krijgen, zeker niet aan de voorkant) en hele vervelende bijwerkingen kunnen hebben..


Scheer toch kaal en wacht of er een echte oplossing komt...

Laatst gewijzigd door mark89; 13 mei 2012 om 01:04
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 02:05   #6
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Lijkt mij dat stabilisatie iets meer is dan "medicijnen werken nauwelijks". Dat is niet niks. En als er al ooit een oplossing komt dat zal dat waarschijnlijk niet haargroei zijn, maar juist stabilisatie met hopelijk een minder ingrijpend middel/medicijn dan finasteride. Wel zo fijn dat er dan nog haar staat.. Scheren lijkt mij ook geen optie voor een 17-jarige die nu al opmerkingen krijgt. De opmerkingen zullen alleen maar toenemen. Hoeveel meer nadruk wil je er op leggen en het is nu ook niet zo dat het diffuus kaal is. Maar wie weet ziet hij dat wel zitten. Begin eens rustig met minoxidil, een erg onderschat middel qua behoud van haar. Kam het haar iets in een scheiding zodat één inham dekkend wordt. De andere kant komt dan wel wat bloter te liggen maar daar kan je je haar dan weer iets naar voren kammen. Ik vind het lullig voor je dat je het al zo jong treft.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 02:08   #7
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Wanneer je al kalend bent heb je niets meer aan stabilisatie, mensen willen hergroei van haar.

Finasteride werkt niet aan de voorkant van het hoofd en heeft vaak verschikkelijke bijeffecten (impotentie (bij 1.1% tot 18.5% van de gebruikers), uitblijven van de ejaculatie (7.2%), verminderd volume van het ejaculaat (0.9% tot 2.8%), verminderd libido (2.5%), gynecomastie (2.2%), erectiestoornissen (1.3%) etc. etc.). Niet iets voor de jongen die deze topic startte.

Het probleem met minoxidil is dat het nooit volledig haar kan hergroeien. Het kan wel fijne vellus of 'babyhaartjes' laten teruggroeien, maar een volledig hergroeide haarbos kan je er niet van verwachten.

Het enige wat je dus met deze medicijnen doet is een vervelende situatie uitrekken voer een lange periode.

Met andere woorden als je deze jongen een advies zou moeten geven dan zou dat advies millimeteren moeten zijn.

Ik heb vrienden die niet eens in de verste verte kalend zijn die het doen (allemaal 20ers). Je wordt er niet mee gepest, het ziet er strakker uit dan een half bosje haar.

Laat een beetje een stoppelbaard staan, doe wat aan fitness en ga met die kop in de zon, doet wonderen.

Overigens ben ik het niet met je eens, een oplossing in de toekomst zou haar cloning kunnen zijn. Verder is men er achter gekomen dat de haarzakjes van uitgevallen haar niet volledig verdwijnen er zijn mensen bezig om uit te zoeken of dat valt te herstellen.

Maar goed dat is ook maar afwachten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door mark89; 13 mei 2012 om 02:13
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 08:40   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark89 Bekijk bericht
Bij sommigen, neem bijvoorbeeld Joey Lawrence, staat gemillimeterd zelfs beter dan lang.
Joey Lawrence is niet echt een goed voorbeeld. Die heeft een haartransplantatie gehad en later heeft ie er nog haren bij laten tattoëren. Dat mooie hoofd met stoppels is niet puur natuur
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 10:50   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@Mark89 die percentages zijn wel erg hoog die jij noemt. Waar haal je die vandaan? Impotentie tot 18.5% van de gebruikers????

En inderdaad, gemillimeterd kan goed staan. Maar er is een groot verschil tussen bewust/gekozen gemillimeter haar, of gemillimeterd door haaruitval.. Ik heb mijn haar flinke tijd gemillimeterd gehad, maar toen haaruitval ging inzetten heb ik het juist langer laten groeien.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 11:30   #10
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Mark, J. Lawrence heeft al het één en ander aan zijn haren laten doen en een geschoren hoofd zoals hij heeft ziet er anders uit dan als anoniem zijn hoofd nu gaat scheren. Vrienden die in de verste verte niet kalend zijn en het hoofd scheren zien mensen als niet kaal. Dat kan je niet vergelijken. Minoxidil gebruik je niet alleen voor haargroei....

Waarom zouden de haren behouden die je hebt, een vervelende situatie zijn dat je verlengd voor een langere periode ? Toch zeker niet bij deze fotos vind ik. Ik denk dat iedereen liever een geschoren hoofd heeft met zoveel mogelijk stoppels dan gladde huid. Dan heb je ook nog meer mogelijkheden op een natuurlijk resultaat als je er ooit toch iets aan wilt laten doen. Finasteride zou ik ook (nog) niet mee beginnen op die leeftijd. Klonen zou kunnen, maar daar hadden ze het 15 jaar geleden al over. Haarzakjes opnieuw ''activeren'' daar geloof ik al helemaal niet in. Dit is allemaal hoop en hoop, maar in de tussentijd zie je je haren verdwijnen als je niks doet terwijl er wel wat mogelijkheden zijn.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 20:30   #11
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Joey Lawrence is niet echt een goed voorbeeld. Die heeft een haartransplantatie gehad en later heeft ie er nog haren bij laten tattoëren. Dat mooie hoofd met stoppels is niet puur natuur
Die stoppels en onnatuurlijke haarlijn zijn juist lelijk, zou beter staan als het er natuurlijker uit zag. Een vriend van mij heeft ongeveer dezelfde haarlijn maar dan natuurlijk, bij hem zit er ook haar bij zijn slaap en is de haarlijn niet kaarsrecht.

Kaal zou lawrence ook staan, dus los van de stoppels
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 20:32   #12
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
@Mark89 die percentages zijn wel erg hoog die jij noemt. Waar haal je die vandaan? Impotentie tot 18.5% van de gebruikers????

En inderdaad, gemillimeterd kan goed staan. Maar er is een groot verschil tussen bewust/gekozen gemillimeter haar, of gemillimeterd door haaruitval.. Ik heb mijn haar flinke tijd gemillimeterd gehad, maar toen haaruitval ging inzetten heb ik het juist langer laten groeien.


http://www.drugs.com/sfx/propecia-side-effects.html


Side effects of finasteride include impotence (1.1% to 18.5%), abnormal ejaculation (7.2%), decreased ejaculatory volume (0.9% to 2.8%), abnormal sexual function (2.5%), gynecomastia (2.2%), erectile dysfunction (1.3%), ejaculation disorder (1.2%) and testicular pain. According to the product package insert, resolution occurred in men who discontinued therapy with finasteride due to these side effects and in most men who continued therapy. The PPI also states that patients have reported persisting erectile dysfunction despite discontinuing the drug. In December 2010, Merck added depression as a side effect of finasteride.



(Merck is een farmaceutisch bedrijf dat die pillen maakt (beter bekend als MSD in Nederland))

Laatst gewijzigd door mark89; 13 mei 2012 om 20:39
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 20:37   #13
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Expert Bekijk bericht
Waarom zouden de haren behouden die je hebt, een vervelende situatie zijn dat je verlengd voor een langere periode ? Toch zeker niet bij deze fotos vind ik. Ik denk dat iedereen liever een geschoren hoofd heeft met zoveel mogelijk stoppels dan gladde huid. Dan heb je ook nog meer mogelijkheden op een natuurlijk resultaat als je er ooit toch iets aan wilt laten doen. Finasteride zou ik ook (nog) niet mee beginnen op die leeftijd. Klonen zou kunnen, maar daar hadden ze het 15 jaar geleden al over. Haarzakjes opnieuw ''activeren'' daar geloof ik al helemaal niet in. Dit is allemaal hoop en hoop, maar in de tussentijd zie je je haren verdwijnen als je niks doet terwijl er wel wat mogelijkheden zijn.

Nou omdat de huidige situatie tot onvrede lijdt. Lijkt me verstandiger om een nieuwe look te proberen en te wachten of er eventueel een oplossing komt dan het proces van kaal worden te vertragen en je nog jaren te storen aan dat haar. (met het risico van bovengenoemde bijeffecten)
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2012, 23:44   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark89 Bekijk bericht
http://www.drugs.com/sfx/propecia-side-effects.html


Side effects of finasteride include impotence (1.1% to 18.5%), abnormal ejaculation (7.2%), decreased ejaculatory volume (0.9% to 2.8%), abnormal sexual function (2.5%), gynecomastia (2.2%), erectile dysfunction (1.3%), ejaculation disorder (1.2%) and testicular pain. According to the product package insert, resolution occurred in men who discontinued therapy with finasteride due to these side effects and in most men who continued therapy. The PPI also states that patients have reported persisting erectile dysfunction despite discontinuing the drug. In December 2010, Merck added depression as a side effect of finasteride.
De cijfers die jij aanhaalt zijn bij een dosering van 5(!) mg per dag. Je kunt niet zomaar dingen gaan schrijven zonder te checken waar het over gaat. Overigens is het onduidelijk waar die cijfers uberhaupt vandaan komen, want het kunnen gemelde percentages zijn, uit een bepaald onderzoek of gewoon lukraak van het internet.

Een percentage rond de 1/2% lijkt mij eerlijk
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2012, 01:50   #15
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
De cijfers die jij aanhaalt zijn bij een dosering van 5(!) mg per dag. Je kunt niet zomaar dingen gaan schrijven zonder te checken waar het over gaat. Overigens is het onduidelijk waar die cijfers uberhaupt vandaan komen, want het kunnen gemelde percentages zijn, uit een bepaald onderzoek of gewoon lukraak van het internet.

Een percentage rond de 1/2% lijkt mij eerlijk

Ik geef je toch de site?

http://www.drugs.com/sfx/propecia-side-effects.html

Drug information centre

Resultaten zijn afkomstig van klinische studies lees het artikel....

Waar haal jij die 1/2% vandaan dan? En voor welk bijeffect? Impotentie?


Hoe dan ook finasteride blijft een middel ontwikkeld voor een behandeling van prostaatkanker. Veel mensen beloven gouden bergen bij haaruitval maar in werkelijkheid werkt het amper en al zeker niet bij de haarlijn.

Ik denk dat veel mensen op deze site te veel in paniek zijn vanwege hun haarprobleem om realistisch te kijken naar minixidil en finasteride.

De wens is vaak de vader van de gedachte en de werkelijkheid wordt uit het oog verloren.

Deze post is van een kind van 17, lijkt me gezond om die jongen goed te informeren.

Laatst gewijzigd door mark89; 14 mei 2012 om 01:53
mark89 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.