Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2009, 02:08   #151
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is alleen al voor je eigen gemoedsrust verstandiger om ruim vóór de bevruchting te zijn gestopt met het slikken van finasteride. Heb je gelezen wat er over geschreven staat in het haarwoordenboekje?
Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 08:19   #152
DesivW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2
Hoi Hanna,

Bedankt voor je reactie.
Dit had ik inderdaad al gelezen, maar een aantal mensen om mij heen hebben mij een beetje onzeker gemaakt of het wel echt zo is en vandaar dat ik het hier even heb geplaatst.
Bedankt.

Desi
DesivW is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 19:48   #153
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Heidiken

Ik merk dat als ik mijn haar "vet" laat worden de haaruitval erger lijkt dan als ik het vaker was. Uiteraard heb ik met wassen veel uitval maar ik heb ook gemerkt dat als ik het elke dag was de uitval veel minder is. De uitval is dus bij veel of weinig wassen hetzelfde, alleen bij minder vaak wassen komt het er in ene uit. Verder merk ik ook dat als mijn haar vetter is de uitval erger lijkt.

Mijn nieuwe plukken haar worden langer dan ze ooit geweest zijn, mijn kromme nagels gaan recht staan dus al met al doet de fina wel wat bij mij.

groet,
D.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 01:57   #154
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deetje Bekijk bericht
Mijn nieuwe plukken haar worden langer dan ze ooit geweest zijn, mijn kromme nagels gaan recht staan dus al met al doet de fina wel wat bij mij.
Goed nieuws meis! Dus eindelijk resultaat. Wel raar dat 't bijna 2 jaar geduurd heeft, nadat je 2,5mg fina bent gaan slikken. Heb jij daar een verklaring voor? Slik je misschien ook de Yasmin, Yaz of Yasminelle?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 08:29   #155
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Deetje,

Bedankt voor je reactie!!Ik slik nu ongeveer 1 jaar finasteride+ al heel wat jaren yasmin erbij!! Ik kan nog steeds geen duidelijke beoordeling geven!! Het afgelopen jaar ben ik zovéél haren verloren dat ik niet meer zonder hulpmiddel naar buiten kan !! Vergeleken met vorige jaar september komen er nu misschien iets minder haren mee bij het wassen maar ik heb dan ook een pak minder haren op mijn hoofd!! Ben vorige week nog op controle geweest bij Dokter Meuleman(mijn dermatoloog) en bij het nemen van een trichogram beweerde ze dat ik van 37.5% naar 19.5% gezakt was!! Op zich goed nieuws maar zelf merk ik weinig of niets van de hergroei!! Ik vertelde haar dat ik met de fina wilde stoppen maar zij overtuigde me om het toch nog even door te slikken tot bij de volgende controle eind oktober!! Dan zou volgens haar de trichogram helemaal goed moeten zijn!! Nou...ik wil niet negatief doen maar heb er weinig vertrouwen in!!
Liefs, heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 11:30   #156
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN Bekijk bericht
Hey Deetje,

Bedankt voor je reactie!!Ik slik nu ongeveer 1 jaar finasteride+ al heel wat jaren yasmin erbij!! Ik kan nog steeds geen duidelijke beoordeling geven!! Het afgelopen jaar ben ik zovéél haren verloren dat ik niet meer zonder hulpmiddel naar buiten kan !! Vergeleken met vorige jaar september komen er nu misschien iets minder haren mee bij het wassen maar ik heb dan ook een pak minder haren op mijn hoofd!! Ben vorige week nog op controle geweest bij Dokter Meuleman(mijn dermatoloog) en bij het nemen van een trichogram beweerde ze dat ik van 37.5% naar 19.5% gezakt was!! Op zich goed nieuws maar zelf merk ik weinig of niets van de hergroei!! Ik vertelde haar dat ik met de fina wilde stoppen maar zij overtuigde me om het toch nog even door te slikken tot bij de volgende controle eind oktober!! Dan zou volgens haar de trichogram helemaal goed moeten zijn!! Nou...ik wil niet negatief doen maar heb er weinig vertrouwen in!!
Liefs, heidiken
Als je trichogram verbeterd is, zou ik zeker nog niet ophouden. Goede hergroei kost echt tijd. Ik denk dat ik zelf een jaar verder was met de minox voor ik het echt begon te zien, het duurde zeker acht maanden voordat de eerste dikke haartjes doorkwamen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2009, 15:34   #157
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik heb verleden jaar een heel heftig jaar gehad want mijn moeder overleed in april plotseling, ze kreeg een hersenbloeding en we hebben met de familie de zware beslissing moeten nemen om de machines stop te zetten. Een onwerkelijk iets, zo heb je mams nog en zo is ze weg. Al met al een heel verdrietig, moeilijk en stressjaar (iets wat overigens ook na 1 jaar niet over is maar wel dat iets heel langzaam een plekje krijgt). Ik kan dus niet eerlijk zeggen dat de 2,5 mg voor mij afgelopen jaar een toevoeging is geweest er speelde namelijk zoveel andere factoren mee. Verder had ik het idee eind verleden jaar en begin dit jaar de overgang inschoten te zijn maar gek genoeg is dit alles ook weer in een normaal ritme terecht gekomen. Kortom mijn lijf heeft een letterlijke optater gehad en is zich langzaam weer aan het herstellen.

Ik ben dus niet echt een correct referentiekader, bemerk alleen op dit moment dat de uitval minder is dan voorgaande jaren.

Overigens slik ik buiten de Fina helemaal niets anders.

Misschien hebben jullie hier iets aan.

Groet,
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 12:58   #158
what now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 24
Hoi

Ikzelf ben 26 jaar en ben serieus aan het overwegen om fina te beginnen slikken omdat men haaruitval zich maar niet stabiliseert(7maand). Er groeien wel fijne nieuwe haartjes maar bij de haaruitval zitten er ook korte haartjes. Daarom dat ik fina erbij zou willen gebruiken...
Bij de vrouwen die fina gebruiken, rond welke leeftijd zitten jullie? Omdat je fina levenslang dient te gebruiken, ben ik wel een beetje bang om dit op mijn leeftijd al te beginnen te gebruiken.
what now is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 18:41   #159
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ik ben op dit moment 46 dus inderdaad een heel stuk ouder en een compleet gezin. Voor mij was de stap naar fina niet moeilijk. Ik weet niet zo goed wat ik gedaan zou hebben als ik 20 jaar jonger geweest zou zijn maar als ik een kinderwens zou hebben zou ik er wel heel goed over na gedacht hebben denk ik.

Succes,
D

Ps. men zegt wel dat als je fina slikt en stopt het na een tijdje uit je lichaam verdwijnt (helaas komt dan ook de kwaal weer om de hoek kijken).
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 02:45   #160
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Finasteride bij haarverlies voor vrouwen? Zelfs als mannen finasteride gebruiken hebben ze veel meer DHT dan vrouwen, tig keer zo veel. Dus finasteride hefet bij vrouwen haast nooit nut. Volgens mijn boeken en ook een dokter als Rassman, helpt het alleen bij een aandoeneing als PCOS. Ik snap dan ook niet dat artsen het voorschijven bij vrouwelijke kaalheid.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 12:59   #161
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Kniekous,
Haarweblid Birgit Jansen heeft al jarenlang profijt van 1mg finasteride per dag. De meeste vrouwen hebben echter een hogere dosering nodig. Zie Haarwoordenboekje. Hier alvast 2 onderzoeken:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 14:19   #162
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Finasteride werkt zelden. Alle onderzoeken zijn kleinschalig en vaak van dubieuze kwaliteit. Nergens een double blind test. Meestal verklaart de andere pil die gebruikt wordt de verbetering. Link;

http://www.baldingblog.com/2009/09/2...ale-hair-loss/
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 15:21   #163
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vertel dat dan maar aan Dr. Boersma c.s. en aan Dr. Munte, Erasmus, Rotterdam.

Vrouwen die fina slikken, weten dat ze bij een kinderwens tijdig moeten stoppen, maar hetzelfde geldt voor minoxidil, wat eveneens in de bloedbaan terecht komt.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 september 2009 om 15:33
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 22:02   #164
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Finasteride werkt zelden. Alle onderzoeken zijn kleinschalig en vaak van dubieuze kwaliteit. Nergens een double blind test. Meestal verklaart de andere pil die gebruikt wordt de verbetering. Link;

http://www.baldingblog.com/2009/09/2...ale-hair-loss/
Balding blog is een commerciele site. Per definitie met veel zorg lezen.
Daarnaast is idd nog steeds niet bewezen dat fina helpt voor vrouwen, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Voor fina zullen we het toch echt zelf moeten uitvinden, aangezien er idd geen enkel boek is dat zegt hoe het werkt voor vrouwen. Helaas.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2009, 09:19   #165
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Kniekous

En toch doet het bij mij wel iets en nee ik slik er niets naast (enkel de 2,5 mg). Mijn haaruitval is niet weg maar zeker de helft van wat ik normaal verlies in de maanden april tot en met november.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, finasteride vrouw, vrouw


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.