Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2016, 23:53   #46
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Gyno zelf ontwikkel je niet binnen 2 weken. In 2 maanden wel. 'Delayed gyno' komt overigens vaker voor. Heb 12% vet, aardig afgetraind en altijd slank geweest(eten wat ik wil). De gyno valt voor mezelf op. Als de nolvadex niet helpt ga ik denk ik alsnog finasteride nemen en de gyno operatief laten verwijderen als deze dan toeneemt. In belgie kan dit voor circa 1000,- excl btw. A

Bij die 0.25mg had ik overigens ook last van borststeken maar mn libido was hetzelfde/hoger.
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2016, 13:17   #47
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Heb besloten om fina toch weer te proberen in de toekomst.
Net met een applicatie een foto kaalgemaakt, hoewel het niet echt helemaal lijkt...als dit ook maar enige indicatie is van hoe het straks is. Echt verschrikkelijk dit, moest bijna janken ervan. Veel jeudgtrauma's die omhoog kwamen ivm pesten vroeger toen ik m'n kop ook kaal had (alienhoofd, ET etcetera)


Ben echt compleet uit het veld geslagen, ik zie er ontzettend goed uit met haar...
Zonder...ben echt uit het veld geslagen
Zal het een dezer werken op standje 2 scheren om te kijken hoe het werkelijk is. Daarna zal ik besluiten wel of niet weer op fina te gaan
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (124,8 KB, 92x gelezen)

Laatst gewijzigd door R-yan; 15 mei 2016 om 14:04
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2016, 13:27   #48
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Deze foto's zijn genomen met m'n haar over m'n inhammen heen gekamd. De haren rond de inhammen waren superdik geworden. Hierdoor zie je er niks van.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (142,8 KB, 84x gelezen)
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2016, 13:28   #49
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Hier met een kale ko, nogmaals zal wel een flink vertekende photoshop zijn maar een goede indicatie. Onacceptabel
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (53,3 KB, 70x gelezen)

Laatst gewijzigd door R-yan; 15 mei 2016 om 18:44
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2016, 15:05   #50
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ziet er by jou nog prima uit
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2016, 15:34   #51
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ziet er by jou nog prima uit
Schijn bedriegt maat, alles is over m'n inhammen heen gekamd, de foto's zijn ook genomen toen Finasteride en minox en ketaconazole m'n haar dik maakten. Het komt er echt met bossen uit afgelopen jaar. Zie bijgevoegde foto, dit kwam er los na 1 minuut m'n handen door m'n haren heenhalen. Dit komt er bijna elke dag los als ik m'n handen erdoorheen haal, soms sochtends en savonds. Het rappe tempo waarmee het opeens ging is de reden waarom ik Finasteride was begonnen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (121,3 KB, 69x gelezen)
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2016, 15:40   #52
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Betere foto van inhammen, zoals je kunt zien op de fotos hierboven is tijdens finasteride/minox/ketaconazole de inhammen compleet dichtgegroeid/bedekt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (107,3 KB, 80x gelezen)

Laatst gewijzigd door R-yan; 15 mei 2016 om 15:50
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2016, 22:44   #53
realbor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 10
Tsja, ik ben 3 jaar geleden ook gestopt met finasteride en heb mijn haar gemillimeterd en ik kan zeggen: het went.
realbor is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2016, 17:51   #54
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is ook zonder twijfel het verstandigst om kaalheid te nemen zoals het is en niet om met medicatie te rommelen, hoe klein de kans op bijwerkingen ook is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2016, 23:26   #55
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Gyno. Sommige dudes hebben ze standaard.

Je kent ze wel. De mannen met peer-vormige heupjes en borstjes. Die hebben aanleg. Van nature al.

Je ontwikkeld echt niet binnen 2 weken gyno
Een jaar geleden heb ik eens duta geprobeerd. Van nature had ik totaal geen aanleg voor gyno of peervormige heupen. Na 3 weken steken in borst/tepel en de 'schijven' (zijn dus borstklieren) die men hier ook beschrijft. Op dat moment is het eigenlijk al te laat aangezien dit proces niet plots stopt na het stoppen met duta (of fina). Ik heb dus op ca. 3 weken gyno ontwikkeld en is in de volgende weken nog iets toegenomen tot waarschijnlijk mijn oestogenen voldoende gedaald waren. Meteen gestopt maar gyno zal nooit meer weggaan. Is dus zeker wel mogelijk.

Laatst gewijzigd door Crocky; 7 juni 2016 om 23:31
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2016, 13:52   #56
Fikske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Ik weet niet van waar de meerderheid hier afkomstig is maar in België haalde het gebruik van Finasteride onlangs de media. Een stap in de goed richting lijkt mij. Er wordt over gesproken.
Ik vorm me geen mening. Wil dit gewoon delen. Voor velen zal het geen nieuwe info bevatten, anderen zullen ogen trekken.
Ik gebruik nu Fina gedurende 6 maand. Geen klachten maar stop wellicht.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2665867
Fikske is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2016, 18:17   #57
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikske Bekijk bericht
Ik weet niet van waar de meerderheid hier afkomstig is maar in België haalde het gebruik van Finasteride onlangs de media. Een stap in de goed richting lijkt mij. Er wordt over gesproken.
Ik vorm me geen mening. Wil dit gewoon delen. Voor velen zal het geen nieuwe info bevatten, anderen zullen ogen trekken.
Ik gebruik nu Fina gedurende 6 maand. Geen klachten maar stop wellicht.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2665867
Ik heb de reportage ook gezien. Het viel mij op dat er vooral over psychische problemen werd gesproken. Of fina daadwerkelijk een psychologische invloed op je heeft daar heb ik geen idee van, zelf ervaar ik dit niet zo. Persoonlijk kan ik wel zeggen dat, als fina bij mij goed zou werken (wat niet het geval is), dit mij psychologisch sterker zou maken dan wanneer ik niets zou nemen en kaal moet rondlopen.
Het is dus gewoon een afweging die je moet maken vind ik. Ben je mentaal sterk genoeg om je kaalheidsproces te accepteren, dan moet je geen 2 keer nadenken en gewoon met dergelijke medicatie stoppen. Het is en blijft vechten tegen de natuur. Is dit niet het geval en helpt fina tegen je uitval, dan ben ik ervan overtuigt dat je minder depri zal rondlopen dan zonder fina te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Crocky; 11 juni 2016 om 00:38
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2016, 22:23   #58
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Tja, het is goed dat er aandacht is, maar dit is weer een behoorlijk tendentieus en ongenuanceerd stuk. Het begint al met de samenvatting ...

"Haaruitval ligt gevoelig bij mannen en dermatologen schrijven finasteride voor om haargroei te bevorderen. Maar de pil heeft nare bijwerkingen."

Alsof bijwerkingen een vaststaand gegeven zijn, terwijl de overgrote meerderheid van gebruikers het zonder bijwerkingen gebruikt. De pil kan in sommige gevallen nare bijwerkingen hebben ...

Maar het is ongetwijfeld heel vervelend als je bijwerkingen ervaart. En ik vind persoonlijk dat je dan vooral zo snel mogelijk moet stoppen. Maar een middel verdoemen terwijl 95% van mannen er profijt van heeft, dat voert ver. Dat is sensatie-journalistiek.

En als je het gebruikt met als bijwerking een toegenomen angst voor mogelijke nog niet ervaren bijwerkingen na het lezen van allerhande artikelen en zorgt voor een pathologische neiging om vooral naar artikelen te zoeken die je angsten bevestigen, ook dan zou ik gewoon stoppen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2016, 11:16   #59
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Tja, het is goed dat er aandacht is, maar dit is weer een behoorlijk tendentieus en ongenuanceerd stuk. Het begint al met de samenvatting ...

"Haaruitval ligt gevoelig bij mannen en dermatologen schrijven finasteride voor om haargroei te bevorderen. Maar de pil heeft nare bijwerkingen."

Alsof bijwerkingen een vaststaand gegeven zijn, terwijl de overgrote meerderheid van gebruikers het zonder bijwerkingen gebruikt. De pil kan in sommige gevallen nare bijwerkingen hebben ...

Maar het is ongetwijfeld heel vervelend als je bijwerkingen ervaart. En ik vind persoonlijk dat je dan vooral zo snel mogelijk moet stoppen. Maar een middel verdoemen terwijl 95% van mannen er profijt van heeft, dat voert ver. Dat is sensatie-journalistiek.

En als je het gebruikt met als bijwerking een toegenomen angst voor mogelijke nog niet ervaren bijwerkingen na het lezen van allerhande artikelen en zorgt voor een pathologische neiging om vooral naar artikelen te zoeken die je angsten bevestigen, ook dan zou ik gewoon stoppen.
Ondanks dat je best een punt heb tegenover de klachtenvrije gebruikers is 95% een nogal optimistische weergave.. Diverse onderzoeken waaronder een poll op deze site laten zien dat de bijwerkingen van finasteride in verschillende verschijningen rond de 20% liggen. Dat betekend dat 1 op 5! gebruikers last van bijwerkingen kan krijgen of al heeft.

Laat staan de mensen die het nog niet door hebben.. zoals die ene jongen hier op het forum die al aan de antidepressiva zat en al...

Dat gegeven maakt je opmerking "tendentieus en ongenuanceerd" toch wat genuanceerder denk ik. Daarbij vind ik echt dat je laatste zin te populistisch en ongefundeerd is.. Juist het sluimerende effect van de bijwerkingen maakt het gevaarlijk om geen onderzoek te doen.. En als je wel onderzoek doet dit hier op de site af te doen als hypogondrische trekjes..
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2016, 15:46   #60
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
Wat mij voornamelijk opvalt is dat mensen die aan de fina en/of minox zitten kaalheid niet accepteren en dus enorm bezig zijn met zichzelf. Deze mensen hebben vaak -omdat ze bezig zijn met zichzelf- al psychische problemen voordat ze aan de medicatie beginnen.

Ik ben niet heel erg actief op de forum maar kom graag op haarweb om mezelf in te lezen en te kijken hoe of wat. Wat ik regelmatig terug lees is dat mensen zware tijden achter de rug hebben, aan de anti depressiva zitten of ander soort psychologisch probleem, het is dan ook heel normaal dat bij de gebruikers van fina een veel hogere percentage mannen zijn met diverse problematiek, om alle problemen op te schuiven is kort door de bocht.

Zelf gebruik ik ook fina+minox+revita en heb een HT ondergaan 2 jaar geleden. Ik heb last van tinnitus ( voordat ik aan de fina zat) voor de rest geen bijwerkingen ( bij een orgasme heb ik ene keer meer zaadlozing als de andere keer)
mp0 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.