Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 augustus 2007, 14:58   #616
LvdB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 18
Na enige tijd ben ik weer terug.

M´n verhaal;

Ik ben 17 jaar, bijna 18, en heb last van erfelijke kaalheid. M'n hele familie is kaal en ook ik kreeg inhammen, dus ik had al wel zo'n idee waar het heen ging. Daarom ben ik naar haarweb gegaan en heb me goed ingelezen. Vervolgens proscar aangeschaft en gebruik 1,25 gram per dag. Ben na een maand ook minox gaan gebruiken en ik moet zeggen, de resultaten zijn prima. Ik heb wel veel uitval door de proscar, maar m'n haargrens is onmiskenbaar naar voren verschoven en dat proces gaat volgens mij nog steeds door.

Nu de schaduwkant; ik gebruik nu al zo'n 4 maanden proscar en had nooit bijwerkingen, tot het volgende gebeurde; ik kreeg 2,5 week geleden een drukkend gevoel op m'n borst en nog wat rare klachten. Omdat ik 3 blikjes red bull op had en nog wat cola en het sowieso een warme dag was, zocht ik er niks achter. De klachten gingen na een aantal dagen weg, maar sindsdien ben ik minder fit dan normaal. Het is niet dat ik volledig ben ingekakt, maar ik ben minder actief en heb meer slaap dan eerst. Voor de rest geen bijwerkingen ofzo, geen misselijkheid/duizeligheid/hoofdpijn.

De vraag is dus; kan dit met de fina te maken hebben? Dat drukkende gevoel op m'n borst denk ik niet, want daar heb ik nog nooit wat over gelezen, maar m'n sloomheid misschien wel? Wie heeft dit zelf al een keer gehad?
LvdB is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 15:15   #617
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ga met je klachten langs de huisarts. Zelf de schuld zoeken (bij finasteride) is gevaarlijk, voor hetzelfde geld is er iets totaal anders mis en stel je actie veel te lang uit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 23:54   #618
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Dat suffe gevoel heb ik ook, voorheen niet zo erg... Ik kan in principe bijna wel de hele dag in bed liggen blijven...

Voorheen ook wel, maar minder als nu. Aan de andere kant; als ik iets onderneem "vergeet" ik dat suffe gevoel en gaat alles best goed... Maar op mn werk droom ik nogal eens even weg
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2007, 03:56   #619
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
ey


heb weer s hier zitten neuzen en was het denken aan finasteride.....


Dit topic is vrij oud en kom er niet echt uit dus daarom paar korte vragen waarvan ik hoop dat iemand ze duidelijk kan beantwoorden

Kan iemand me zeggen waarom ze ermee stoppen en of dat zomaar kan
? Is het een wondermiddel?
Kun je uberhaupt resultaat ervan verwachten en zou het eventueel ook de haargroei kunnen verslechteren?

lol
hoop echt op n antwoord.... zou wel kicks zijn, want kan t niet echt op n rij krijgen. Snap dat het in de kruiin vooral helpt en dat ze er ooit achter zijn gekomen dat het hergroei daar veroorzaakt. Weet ook dat het haar dikker wordt en soms ook voor inhammen werkt.... eerst dons daarna echt haar..... maar ik geloof het niet en vertrouw het ook gewoon niet. Zou een wondermiddel dan zijn toch, en leven is niet zoals in in wonderland =)
__________________
Mijn regime
- Haarstamceltransplantatie juni '07 (664 grafts op inhammen)
- dunner worden haar/ getransplanteerde deel blijft zitten
- tondeuse/scheermesje
- remedy? spelen, reizen, nieuwe dingen meemaken en ontdekken, m.a.w. jonge geest en af en toe lekker pintjes happen
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2007, 14:21   #620
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
wat?? wordt het niet meer gemaakt??? Hier weet ik niets van...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 08:11   #621
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Ik zit nu een maand aan de Fina en merk nog niet echte bijwerkingen. Ik heb het gevoel dat ik iets meer haren verlies, maar ik weet het niet eens zeker, voordat ik begon verloor ik ook al niet overdreven veel haar en nu is het misschien iets meer, maar ik let er nu ook meer op, dus ja....
Ik heb veel gelezen dat mensen al na enkele dagen bijwerkingen krijgen, ik heb er na een maand nog niet echt last van, zijn er mensen die pas veel later bijwerkingen kregen?

ps. Koppiekoppie, volgens mij lees je de zin "waarom stoppen ZE ermee" verkeerd...
anoniem22 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 23:48   #622
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
okee, even verkeerd geïnterpreteerd Ik begon al helemaal te flippen
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 07:44   #623
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
offtopic:
hahah geweldige reactie !
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 18:58   #624
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppiekoppie Bekijk bericht
okee, even verkeerd geïnterpreteerd Ik begon al helemaal te flippen
Was je interpretatie juist geweest, dan waren er velen met je mee gaan flippen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 03:36   #625
Sjaakie26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2006
Berichten: 3
Excuses voor het tweemaal posten, maar ik wil graag een antwoord:

Ben nu drie maanden bezig met propecia (zonder resultaat) behalve een stevige shedding met veel haarverlies. Volgens de deskundigen hier hoort dit en moet ik me niet laten ontmoedigen. Maar kan het over 1,5e (gebruik het dan dus 4,5e) maand zo'n twee maanden niet gebruiken door privé-omstandigheden. Wil de draad daarna weer oppakken, maar moet ik er rekening mee houden dat na een stop van twee maanden alles weer van voor af aan moet beginnen?

Móét je echt een jaar onafgebroken slikken om resultaat te merken en wat is het effect als je twee maanden 'pauze' neemt?

Bij voorbaat dank voor de reacties.
Sjaakie26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 19:42   #626
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik kwam via het haarwoordenboek hier terecht onder het kopje bijwerkingen dus ik zet het hier neer.

ik heb hier al is eerder mijn ervaringen neer gezet wat betrefd bijwerkingen bij fina en ben er wederom tegenaan gelopen.

ik gebruik nu al ruim 10 maanden een halve pil per dag van de normale fina. de laatste 3 a 4 weken een pijn in mijn beide ballen. niet durende de gehele dag maar het komt vaker per dag terug. het is een stekend gevoeld dat zo nu en dan pijnlijk is dan weer irritant. ook op het gebied van seks merk ik dat de zin er vanaf is en dat ik last heb van vroeg klaarkomen.

deze klachten heb ik eerder ervaren. en zijn nagenoeg het zelfde. klachten die verdwenen na het verminderen van de dosis of het stoppen met fina. toentertijd ben ik snel na het ontdekken van deze klachten gestopt. nu heb ik echter doorgezet in de hoop dat de klachten zouden verdwijnen. ik ben namelijk tot op heden aardig tevreden met het behoud van haar. maar omdat deze klachten maar niet verdwijnen begin ik er weer erg aan te denken om toch te stoppen en dan voorgoed. de pijn/het nare gevoel in mijn ballen maakt mij na 3 weken gewoon bang.

en de lusteloosheid qua seks en het vroegtijdig klaar komen (weet dat dit nergens anders beschreven staat maar dit ging samen met mijn andere klachten en verdween ook weer met de andere klachten) zijn voor mij onacceptabel.

ik wou graag weten wat andere mensen zouden doen in mijn situatie. ik slik nu een halve pil per dag. heb eerder klachten gehad qua bij werkingen en ben ook zeker van mening dat deze door fina komen. ik ben nu 21 en het lijkt erop dat fina qua haar best wat voor me zou kunnen betekenen. al met al voor mij best een moeilijke beslissing om te nemen maar zoals ik boven zij de klachten nu zijn voor mij onacceptabel, toch hoop ik dat de klachten verdwijnen.

alvast bedankt
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 20:02   #627
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Hardrocker, hoe is jou haarstatus???
Ik ben even oud... Hebje inhammen of is t gewoon weinig en dun..?

Bij mezelf is t gewoon veel minder en dun, maar t valt niet extreem uit ofzo... Ik durf ook ni aan de fina beginnen..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 20:12   #628
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik heb erg lang krullend haar dus je ziet er niets van. kam ik het achterover dan zie je een V-vorm. als je een rechte lijn hebt laat maar zeggen dan loopt het in de hoeken bij mij zon 2,5 cm naar boven.

ik ben verder al een vrij lange tijd met fina bezig maar vaak gestop of gewisseld van dosis. zou binnenkort is fotos maken
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 11:35   #629
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Opstaan is erg moeilijk geworden in de ochtend, zal wel door de sufheid komen...
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 18:27   #630
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vega24 Bekijk bericht
Opstaan is erg moeilijk geworden in de ochtend, zal wel door de sufheid komen...
Daar hebben mensen die geen Fina slikken ook last van, denk ik.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.