Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2013, 17:26   #121
wanderman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 17
Over het haar?
Nee, ik heb echt een inham die overgroeid moet worden.

Maar daarvoor ook al druk bezig met mijn haar, moest er altijd perfect uitzien, ben vrij narcistisch eigenlijk.
Zeker na een tegenvaller van 3 jaar geleden merk ik heel goed dat het buiten een grote ego ook een nadeel kan zijn als iets niet loopt zoals je het wil.
Alles moet perfect gaan, en ik kan er niet mee omgaan als ik daarin faal, wat soms resulteert in depressie.
wanderman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 17:18   #122
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
Hallo lieve mensen

Ik heb van verschillende mensen vernomen dat ik wellicht aan BDD lijdt..


Zouden jullie eens naar mijn post willen kijken. 'begin ik kaal te worden of beeld ik het mijzelf in'

Wil graag hele eerlijk antwoorden, want misschien is er echt niks met mijn haar en heb ik BDD.

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=33249&page=3

Hoor graag
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 17:36   #123
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Rutger, ben je al eens met je huisarts gaan praten?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 17:49   #124
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hi

ja heb met mijn huisarts gesproken.

Hij zegt dat er helemaal niets met mijn haar is, dat ik zelfs echt een enorme bos haar heb. Maar ik geloof niemand die dat zegt. En zie het zelf anders.

Hij heeft me doorgestuurd om met iemand te praten, omdat het volgens hem niet mijn haar is maar iets anders.

Ik neem mijn haar als punt maar het is iets onderliggends zegt hij.

Waarom vraag je dit?
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 18:11   #125
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Omdat ik volgens mij dezelfde mening deel als je huisarts...
Je geeft aan veel mee te hebben gemaakt de laatste jaren? Wellicht kan professionele begeleiding je helpen dingen weer op de rails te krijgen..?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 18:42   #126
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hey

ja heel veel meegemaakt. Wat ben je met mijn huisarts eens?

ja heb besloten gesprekken te voeren.

want wss ligt het niet aan mijn haar
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 13:42   #127
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Hey Rutger, ik begrijp je. Heb zelf een NW1 en volgens mijn kapper extreem dik haar..... maar toch.... ik ben ook bang om kaal te worden.

Rutger, jouw haarlijn is dezelfde als in 2007... je hebt mooi krullend, super dik haar. Het lijkt een vrouwelijke/kinder haarlijn.

Maar ja, als je zelf gelooft dat er iets is, dan is dat een probleem. Vaak is er inderdaad een hele andere oorzaak; perfectionisme, obsessie, en ga zo maar door, die zich uiten via zorgen om je haar. En ja, iedereen zegt dat je perfect haar hebt, zelfs een arts en toch blijf jij twijfelen.

Dan is het inderdaad geen haar gerelateerd probleem maar een psychisch probleem.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 18:24   #128
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Toch wel een bijzonder onderwerp op Haarweb. Mensen met heel veel haar die zich toch ernstige zorgen maken. Wat mij wel interesseert is de vraag waarom juist over je haar; waarom niet over je gebit, je huid of iets anders.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 00:11   #129
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Toch wel een bijzonder onderwerp op Haarweb. Mensen met heel veel haar die zich toch ernstige zorgen maken. Wat mij wel interesseert is de vraag waarom juist over je haar; waarom niet over je gebit, je huid of iets anders.
Bij BDD kan dat door opmerkingen komen en het kan sterk wisselen waar het om gaat. Tanden, benen, haar, van alles!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 18:39   #130
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Bij BDD kan dat door opmerkingen komen en het kan sterk wisselen waar het om gaat. Tanden, benen, haar, van alles!
Een mooi voorbeeld is Michael Jackson.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael...and_appearance :

Citaat:
Physicians said he suffered from body dysmorphic disorder.
Citaat:
Childhood and mental health
Jackson and some of his siblings stated that they were physically and mentally abused by their father Joseph from a young age, through incessant rehearsals, whippings and the use of derogatory names such as "big nose" for Michael; this abuse had affected Michael throughout his life.
Dus precies wat Kniekous zegt: door veelvuldige negatieve opmerkingen van zijn vader over zijn neus... is Michael Jackson gaan geloven dat er iets mis was met zijn neus. Terwijl er niets mis mee was... voor iemand van zijn afkomst totaal normale neus.

Maar negatieve overtuigingen over jezelf kunnen zó diep geworteld zitten, dat je realiteit zo gekleurd wordt dat je de werkelijkheid zoals hij is niet meer kunt zien.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 9 februari 2014 om 18:44
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 19:05   #131
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Maar waarom neemt het probleem haar dus zo'n prominente plaats in. Je hebt toch heel veel haar?

Laatst gewijzigd door Elser; 9 februari 2014 om 19:15
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 19:18   #132
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Haar is 1 van de meest gemarkete lichaamsdelen..
Heel veel reclames gaan over je haar, en is het niet direct dan is het indirect wel een belangrijk punt.

Zelf dacht ik dat BDD met name over lichaamsonderdelen/ledematen ging; maar dat kan iemand zijn huisarts vast beter vertellen..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 19:29   #133
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
is het niet direct dan is het wel indirect; mooie samenvatting.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 22:12   #134
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
elser

heb je hrt over mij? Elser
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 08:54   #135
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger01 Bekijk bericht
heb je hrt over mij? Elser
Hey Rutger, ik heb hier een dik jaar geleden ook een flinke bijdrage geleverd aan dit topic. Ik weet ongeveer wel hoe het voelt om dag in, dag uit er mee bezig te zijn en ja, dat is een eigenschap van BDD.

Zoals mensen hierboven aangeven, heeft BDD meestal niet alleen betrekking op 1 uiterlijk kenmerk. In mijn geval kan ik me inderdaad ook opwinden over tanden, oren, etc. ook al staat haar op een prominente eerste plaats.

Een eigenschap die veel haarwebbers hier delen is het overdreven aandacht besteden aan je eigen haar en dat van andere mannen, dat laatste om jezelf gerust te stellen uiteraard. Niks mis mee, maar ergens is er natuurlijk wel een grenslijn tussen meer aandacht besteden aan / er obsessief mee bezig gaan zijn. Bij dat laatste is er dan finaal het onderscheid tussen mannen mét kaalwording en de BDD'ers.
Als iemand die al jaren bezig is met het checken van andermans haar, vooral de haarlijn, denk ik dat je BDD hebt Rutger. Net zoals de andere forumleden zie ik ook veel en dikke krullen, dat je op één van de foto's "dunner" haar aanduidt, is ook bij veel vrouwen zo, in dikte is er een klein beetje verschil aan de zijkanten wat in principe volkomen normaal is bij beide geslachten.

Dat gezegd, kan je toch best eens passeren bij een psycholoog, die je hier meer over kan vertellen en daadwerkelijk kan bevestigen of je BDD hebt.
Er zelf al van uit gaan dat je het hebt, kan er misschien toe leiden dat je bewust op zoek gaat naar wat in jouw ogen 'afwijkende' kenmerken zijn en dat is ook niet de bedoeling.

Ik vermoed dat je het topic al eens doorlezen hebt, indien niet, moet je er maar eens door gaan en dan zal je vermoedelijk wel zien dat je jezelf wel herkent in sommige van mijn posts.

PS: Ik schipper zelf tussen kaalwording en BDD. Bij de psychologe had ik veel achter gehouden, bij een psychiater ben ik 1x langs geweest en die zei me wel dat BDD een serieuze mogelijkheid was in mijn geval.
Anyway, laat het door een professional bevestigen.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.