Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergave
Oud 31 mei 2012, 16:21   #1
Suzette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 26
Het einde van finasteride voor vrouwen?

Hallo, ik wil mij eerst even voorstellen(lukte niet bij de andere voorsteltopic)
Ik ben Suzette en slik al enige jaren finasteride
Vanmorgen las ik het bericht in het AD dat de kans bestaat dat waarschijnlijk binnen nu en een halfjaar geen finasteride meer mag worden
voorgeschreven aan vrouwen,omdat de werking ervan nog steeds niet is bewezen.
Bij mij werkt het echter heel goed en heb mijn oude haardos weer.
Waarschijnlijk velen met mij.
Ik moet er niet aan denken dat ik kaal zou worden.
Graag reacties hierop.

Laatst gewijzigd door Suzette; 31 mei 2012 om 16:48
Suzette is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 07:29   #2
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Jee meen je dat nou?
Dat betekent dan ook einde bedrijf Boersma!
Ongelofelijk als het inderdaad zo is!Ik zelf slik al enige tijd de diana en de androcure maar was ook van plan om in de toekomst als ik in de overgang ga de finasteride te proberen,maarja het zal dan wel niet meer kunnen....
Kan je het stukje nog terug vinden?
gr Milllie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 07:34   #3
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Hoi nog even een vraag,misschien kan je het aan je dermatoloog vragen of hij wat weet?
Ik zou even bellen,hou je ons op de hoogte?
gr millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 09:57   #4
Suzette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Jee meen je dat nou?
Dat betekent dan ook einde bedrijf Boersma!
Ongelofelijk als het inderdaad zo is!Ik zelf slik al enige tijd de diana en de androcure maar was ook van plan om in de toekomst als ik in de overgang ga de finasteride te proberen,maarja het zal dan wel niet meer kunnen....
Kan je het stukje nog terug vinden?
gr Milllie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Hoi nog even een vraag,misschien kan je het aan je dermatoloog vragen of hij wat weet?
Ik zou even bellen,hou je ons op de hoogte?
gr millie
Hoi Millie,

Ja, ik las het gisteren in het AD (31 mei, pag. 9)
Het middel wordt natuurlijk ook gebruikt voor andere kwalen,dus het basismiddel kan niet uit de handel,maar vrouwen lopen het risico dat
zij het niet meer krijgen voorgeschreven.Boersma moet in een halfjaar bewijzen dat het middel werkt en dat is natuurlijk nooit te realiseren.
Misschien dat vrouwen het via hun evt. mannelijke partner kunnen proberen,dat zal ik iig zeker proberen.
Er zal hoogstwaarschijnlijk nog wel informatie op de site van Intermedica
komen te staan.Ik wacht even af en ga dan uiteraard verder speuren,want
ik laat het er niet bij zitten.

gr, Suzette
Suzette is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 18:18   #5
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Hoi susette,boerma zegt dat hij heel veel bewijs heeft, via de voor en na foto's van duizenden vrouwen,in zijn kliniek.
Dit zegt hij in een intervieuw ergens te zien op deze site.(filmpje)
Misschien word het, als hij het kan bewijzen ,wel een officieel middel voor vrouwen!
Ben benieuwd,hou ons op de hoogte!
gr millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 19:14   #6
Suzette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Hoi susette,boerma zegt dat hij heel veel bewijs heeft, via de voor en na foto's van duizenden vrouwen,in zijn kliniek.
Dit zegt hij in een intervieuw ergens te zien op deze site.(filmpje)
Misschien word het, als hij het kan bewijzen ,wel een officieel middel voor vrouwen!
Ben benieuwd,hou ons op de hoogte!
gr millie
Hoi Millie,

Waar staat dat filmpje precies?

Tja,als het een middel officieel wordt opgenomen in de richtlijnen,dan
zou het weleens kunnen dat het middel vergoed wordt, wat nu helaas
niet het geval is,maar goed, liever zelf het middel betalen dan dat het niet meer mag worden verstrekt aan vrouwen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Suzette is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2012, 16:20   #7
yvierijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzette Bekijk bericht
Hallo, ik wil mij eerst even voorstellen(lukte niet bij de andere voorsteltopic)
Ik ben Suzette en slik al enige jaren finasteride
Vanmorgen las ik het bericht in het AD dat de kans bestaat dat waarschijnlijk binnen nu en een halfjaar geen finasteride meer mag worden
voorgeschreven aan vrouwen,omdat de werking ervan nog steeds niet is bewezen.
Bij mij werkt het echter heel goed en heb mijn oude haardos weer.
Waarschijnlijk velen met mij.
Ik moet er niet aan denken dat ik kaal zou worden.
Graag reacties hierop.
Hi,

Dat klopt helaas. Ik heb een brief ontvangen van mijn dermatoloog dat per 5 juni er geen duas / fina meer voorgeschreven mag worden aan vrouwen, het helpt immers toch niet (zou niet bewezen zijn) ow ja... moesten we het al zelf betalen, mannen mogen het gewoon om dezelfde reden blijven gebruiken, blijktbaar helpt het dan ineens wel en krijgen het nog vergoed ook! Wat een onzin en oneerlijk!
Ben net 1,5 bezig en het is geweldig. Geen pijn meer op mijn hoofd, nagenoeg geen irritatie meer, en haaruitval (denk dan echt aan een bal haren zo groot als een tennisbal per dag) gestopt!. En nu??? Het mag niet meer voorgeschreven worden maar er staat nergens dat je het niet mag kopen toch. Dan maar online een betrouwbare gaan zoeken.
yvierijs is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 10:04   #8
Ernasikkes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2012
Berichten: 2
Dutasteride voor vrouwen

HELP!!!!
Ik,vrouw van 67 jaar gebruik al 3/4 jaar dutasteride en ben zeer enthousiast.
Kan nu al mijn haarstuk in de kast laten. Voor mijn zus van 62 jaar geldt hetzelfde.
Sinds begin juni mag dermatoloog in Nederland dit niet meer voorschrijven voor vrouwen. Wie weet hoe en evt. In welk land ik hier aan kan komen totdat Ned. bepaald heeft wat de regels voor vrouwen hiervoor worden.(op mijn leeftijd echt geen kans op zwangerschap meer)
Wie helpt mij?
Ernasikkes is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 08:07   #9
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernasikkes Bekijk bericht
HELP!!!!
Ik,vrouw van 67 jaar gebruik al 3/4 jaar dutasteride en ben zeer enthousiast.
Kan nu al mijn haarstuk in de kast laten. Voor mijn zus van 62 jaar geldt hetzelfde.
Sinds begin juni mag dermatoloog in Nederland dit niet meer voorschrijven voor vrouwen. Wie weet hoe en evt. In welk land ik hier aan kan komen totdat Ned. bepaald heeft wat de regels voor vrouwen hiervoor worden.(op mijn leeftijd echt geen kans op zwangerschap meer)
Wie helpt mij?
Hoi ernasikkens
wat jammer he dat je dit medicijn nu niet meer kan krijgen,hielp het zo goed bij u?mag ik vragen welke vorm haaruitval u heeft?
Ik dacht dat fina en duta niet meer hielpen na de overgang,dit is wat ik begreep,maar zo te horen bij u dus wel!nu zult u het via internet kunnen bestellen
liefs millie
p.s
Misschien dat ze het herzien en dat het over een paar maanden wel weer te krijgen zal zijn in nederland!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 22:02   #10
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Misschien dat ze het herzien en dat het over een paar maanden wel weer te krijgen zal zijn in nederland!

Verwacht dat maar niet, ondanks dat er door veel vrouwelijke gebruikers positieve resulaten worden gemeld.

Zo zal een arts mij niet gauw vrouwelijke hormonen Oestrogeen of de Diane 35 pil voorschrijven of adviseren. Terwijl ik liever als vrouw door het leven wil gaan, neemt mijn arts mij niet serieus.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 10:55   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Verwacht dat maar niet, ondanks dat er door veel vrouwelijke gebruikers positieve resulaten worden gemeld.

Zo zal een arts mij niet gauw vrouwelijke hormonen Oestrogeen of de Diane 35 pil voorschrijven of adviseren. Terwijl ik liever als vrouw door het leven wil gaan, neemt mijn arts mij niet serieus.
Die vergelijking gaat wat scheef, Spider. Je bent helaas in een mannenlichaam geboren en daarin gaan dingen serieus kapot als je lukraak met die hormonen stoeit. Er is een veel uitgebreider plan nodig dan alleen maar een pilletje.

Maar goed, ik ben erg benieuwd hoeveel vrouwelijke gebruikers hier zijn die nu in de problemen komen. Wellicht kan het een idee zijn om dat eens te inventariseren en om te zien of er vanuit een grotere groep een signaal kan worden uitgezonden. Misschien door een artikel in een vakblad, een noodkreet. Wellicht wil de Nederlandse Haarstichting, die soms ook actief is op Haarweb, hier een rol bij spelen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 13:36   #12
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Die vergelijking gaat wat scheef, Spider. Je bent helaas in een mannenlichaam geboren en daarin gaan dingen serieus kapot als je lukraak met die hormonen stoeit. Er is een veel uitgebreider plan nodig dan alleen maar een pilletje.

Maar goed, ik ben erg benieuwd hoeveel vrouwelijke gebruikers hier zijn die nu in de problemen komen. Wellicht kan het een idee zijn om dat eens te inventariseren en om te zien of er vanuit een grotere groep een signaal kan worden uitgezonden. Misschien door een artikel in een vakblad, een noodkreet. Wellicht wil de Nederlandse Haarstichting, die soms ook actief is op Haarweb, hier een rol bij spelen.
Goed idee Anthonie!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2016, 22:40   #13
petra48
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2016
Berichten: 2
Geslacht:
ffa

Hallo mag ik me even voorstellen. Ik ben Petra 48 jaar en ffa patiënt. 3 jaar geleden hebben ze mijn schildklier volledig weggenomen e n toen is de miserie begonnen. Volledige wenkbrauwen verlies was het eerste en licht haarverlies . December 2015 biopsie hoofdhuid en ffa is vastgesteld. Haarlijn trekt heel vlug weg .gestart om de drie weken kenacort inspuitingen.gestart met plaquenil maar helaas moeten stoppen lichaam aanvaard niet.nu 2 weken geleden volledig gezicht met acne.reden teveel cortisonen. Nu niets meer. Dermatoloog wil opstarten fenesteride. Hier in België een medicatie waarover heel wat heisa . Wat zijn jullie ervaringen aub. Ben teneinde raad gaat heel vlug nu en kan bijna niet meer camoufleren. Groetjes petra
petra48 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2016, 12:03   #14
petra48
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Frontale fibroserende alopecia

hoi dames,
zijn hier dames waarvan de ziekte FFA is vastgesteld? Wanhopig opzoek naar lotgenoten en hun ervaringen en behandeling?
Zijn er dames die fenesteride nemen voor FFA?
petra48 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2017, 03:19   #15
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
http://www.haarweb.nl/forum/showpost...1&postcount=26

http://www.haarweb.nl/forum/showpost...0&postcount=30
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.