Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 september 2009, 20:44   #1
Hoppus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2009
Berichten: 13
vroegtijdig kaal+jullie mening

Hey, ik ben 19 jaar en sinds mei begonnen mijn inhammen er te komen. Ik heb altijd al een hoge haargrens gehad met kleine inhammen. Hoe? ik weet het zelf nt.

Toen, mei, was het een stressperiode voor mij: zware examens Na de examens ben ik naar de dokter geweest. Die vertelde volgens mij maar zever ("je haar zal terug groeien, stress, blablabla") dus ben ik naar een dermatoloog geweest, zelfs die gast zei dat er geen sprake was van kaalheid maar enkel van de inhammen die er komen hij schreef me dan alopexy 2% voor. Om me gerust te stellen? Ik weet het niet.

Nuja, ik neem alopexy nu al een 1,5 maand. Het is al een beetje te merken volgens mij. De haargrens is nt meer verder achteruit gegaan. HOOP IK ECHT!!!

Ik zou graag eens jullie mening horen: wees gerust, zeg me gewoon de waarheid:

http://img18.imageshack.us/i/rechterinham.jpg/
http://img98.imageshack.us/i/rechterinhamzijkant.jpg/
http://img98.imageshack.us/i/voorhoofd.jpg/
http://img514.imageshack.us/i/linkerinham.jpg/
http://img169.imageshack.us/i/linkerinhamzijkant.jpg/

Qua erfelijkheid weet ik het eigenlijk niet. Iedereen heeft nog zijn haar in de familie, buiten mijn vader. Maar dat begon maar vanaf zijn 35ste zei mijn moeder. En komt volgens mij door zijn levensstijl: 7 jaar aan een stuk elke dag massa's bier drinken, slechts 3 maal in ne maand douchen, en dan nog ne keer 6u slapen per dag. Ik zie die kerel niet meer dusja, ik weet niet meer hoe het nu zit.

In elk geval bedankt om mijn lang en wss saai verhaal te lezen en zelfs eventueel te beantwoorden
Hoppus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2009, 21:06   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is lastig om te zien op foto's, maar als er bij jou al iets aan de hand is, dan is het niet heel dramatisch en heb je nog tijd zat om serieus in actie te komen.

Erfelijkheid is grillig. Maar de kans dat je last krijgt is wel wat groter als je vader er ook last van heeft. Dat zijn levensstijl zorgt voor die kaalheid is onwaarschijnlijk. Sterker, met een gezondere levensstijl werd hij waarschijnlijk sneller kaal

Weinig douchen is voor de kwaliteit van je haar eerder positief. Bier drinken ook, je krijgt er meer vrouwelijke hormonen van in je systeem (vandaar dat stevige bierdrinkers tieten krijgen) en dat werkt erfelijke mannelijke kaalheid juist tegen. En 6 uur slapen is voor veel mensen voldoende.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2009, 09:51   #3
Hoppus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is lastig om te zien op foto's, maar als er bij jou al iets aan de hand is, dan is het niet heel dramatisch en heb je nog tijd zat om serieus in actie te komen.

Erfelijkheid is grillig. Maar de kans dat je last krijgt is wel wat groter als je vader er ook last van heeft. Dat zijn levensstijl zorgt voor die kaalheid is onwaarschijnlijk. Sterker, met een gezondere levensstijl werd hij waarschijnlijk sneller kaal

Weinig douchen is voor de kwaliteit van je haar eerder positief. Bier drinken ook, je krijgt er meer vrouwelijke hormonen van in je systeem (vandaar dat stevige bierdrinkers tieten krijgen) en dat werkt erfelijke mannelijke kaalheid juist tegen. En 6 uur slapen is voor veel mensen voldoende.
K, thx vr je antwoord. Maar ik doe sowieso zo'n FUE methode. Ik denk datk m'n grootvaders haar mee heb van m'n moeders kant. Die zei me dat die ook al wat last kreeg van zo'n inhammen om z'n 19de en dat het iets erger werd op z'n 25ste. Anders valt z'n haar al bij al nog mee. (voor iemand die 85 is) mercie è
Hoppus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2009, 18:03   #4
RaymondVP
HaarWeb lid
 
RaymondVP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2009
Berichten: 6
De beste manier om dit alarmerende uitzicht te camoufleren is heel erg kort scheren.
__________________
  • 2x per dag Xandrox 15 (15% minox).
  • 2x per dag dutasteride (Avodart).
  • 1x per dag HW Topical met 2% carnitinetartraat.
  • 1x per dag Spectral DNC-L.
  • 1x per dag Propecia (fina).
  • 2x per dag Zoloft (setraline HCI)

RaymondVP is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2009, 17:32   #5
Hoppus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RaymondVP Bekijk bericht
De beste manier om dit alarmerende uitzicht te camoufleren is heel erg kort scheren.
Alarmerend precies... met me lang haar zie je het niet. Het is al een tijdje dat het zo is en je ziet het niet. Met die minoxidil heeft het gestopt met achteruit groeien. Nu nog een jaartje wachten totdat ik afgestudeerd ben en dan die FUE-methode... Bedankt voor je tip maar k'zal niet voor de rest van m'n leven verder gaan met ne broskopje(/kaal kopje).
Hoppus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Lang verhaal; graag jullie mening / ervaringen! Mamala Haarproblemen bij vrouwen 17 18 april 2007 13:18
Hoe gaan jullie met haaruitval ( STRESS ! ) om ? Rocco AGA - Algemeen 29 11 januari 2003 18:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.