Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2008, 13:43   #1
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Minox - Fina combinatie, vraag

Ik zat een beetje te denken en kwam hier niet echt uit. Kon het op internet niet specifiek vinden (maar wie weet zocht ik verkeerd ).

Stel dat je de combinatie finasteride + minoxidil gebruikt. Stel dan dat beide producten aanslaan, dat wil zeggen dat de finasteride zorgt voor behoud van het haar en dat minox er voor zorgt dat er haren teruggroeien. Super resultaat natuurlijk. Zo'n resultaat dat je zeer tevreden bent met wat je op dat moment hebt en geen hergroei meer nodig hebt.

Kan je dan stoppen met de minox en doorgaan met finasteride ZONDER dat de aangegroeide haren door minox gaan uitvallen? Het is natuurlijk moeilijk vast te stellen welke haren zijn teruggegroeid door minox (omdat finas soms ook zorgt voor hergroei), maar zou finasteride de aanval van DHT op de nieuw gegroeide haartjes niet stoppen?

Misschien iemand met ervaring die hierover iets kan zeggen?
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 19:17   #2
JDM
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 7
Had daar gisteren toevallig wel iets overgelezen. Schijnt dat minoxidil afhankelijke haren ´gevoed´ moeten blijven worden met minoxidil en dat finasteride alleen ze niet kan behouden. i.a.w. je moet dus minoxidil blijven gebruiken als je hergroei hebt die is te danken aan de minoxidil
JDM is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 21:15   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb precies dezelfde vraag ooit gesteld toen ik hier net kwam. Ik kreeg toen hetzelfde antwoord als dat JDM gaf. Maar mijn situatie was niet helemaal vergelijkbaar. Ik had al 2 jaar minox gebruikt toen ik met fina begon. Ik kon dus wel inschatten welke vooruitgang verloren zou gaan als ik met 1 van de middelen zou stoppen.

Nadeel van een mix zoals jij gebruikt is dat je niet weet welke haren waardoor behouden blijven. Zelf denk ik dat herwonnen haren in ieder geval zullen uitvallen als je stopt met minoxidil plus een klein deel van de haren die behouden zijn dankzij de mix. Als je stopt met finasteride zullen er meer van die behouden haren gaan uitvallen en misschien gaat de kwaliteit van de hergroeide haren achteruit (dunner).

Oftewel, het blijft een gok. Zelf pieker ik er niet over om met 1 van de middelen te stoppen. Ik ga de gok niet nemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 21:21   #4
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Oh ik ben nog met geen van beide begonnen hoor De Rogaine moet nog binnenkomen en de afspraak met de dermatoloog komt ook nog voor de fina

Als er onduidelijk is terwijl ik wel goed resultaat heb zou ik ook nooit stoppen, zou me veel te veel waard zijn

Wel jammer, zou toch schelen in kosten/moeite
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 21:57   #5
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink voor het leven

eens je ermee begint , is het voor het leven dat je moet doornemen
ofwel in de toekomst stop je ermee en laat je het uitgevallen haar vervangen door hair-cloning of vernieuwen door die gen-therapy of nieuwe haarcellen groeien door follica

maar met de huidige technologie kan je maar best de 2 produkten blijven gebruiken...

minoxidil en fina/duta vullen elkaar aan
de ene stimuleert groei , de andere remt het dht hormoon af en houd de haren in anagene faze...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 00:36   #6
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
ofwel in de toekomst stop je ermee en laat je het uitgevallen haar vervangen door hair-cloning of vernieuwen door die gen-therapy of nieuwe haarcellen groeien door follica
Lets hope so!

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 25 november 2008 om 07:41 Reden: Quote gecorrigeerd
Stifter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 21:01
Indien Fina niet beoogd resultaat: wat dan? Bram2006 Medicijnen/haargroeimiddelen 6 8 juli 2007 23:35
minox/fina combo --> minox stoppen another Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 mei 2006 18:20
minox, geen weg meer terug? goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 22 februari 2006 16:07
En nog een vraag: werkt goedkope Fina? Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 11 24 september 2003 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.