Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2012, 19:36   #1
Nazile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 14
minoxidil effectief?

Hallo allemaal,

Ik heb al ongeveer een jaar (of misschien wel meer) heel erg haaruitval. Op mijn voorhoofd is mijn haar al 1 cm achteruit gegaan. Ik stress best wel veel hierover en ging deze week naar de haarkliniek en daar kreeg ik te horen van dr. Plinck ofzo dat ik 40% verzwakte haren had. En toen noemde hij al zijn eigen producten op die ik moest gebruiken om weer gezonde haren te krijgen. Ik kreeg het gevoel dat hij gewoon reclame van zijn eigen producten aan het maken was. Maargoed hij zei dat ik ook minoxidil moest gebruiken. Minoxidil 2% had hij voorgeschreven maar ik heb het nog niet gekocht, want ik las hier op dit forum dat het niet effectief genoeg is. En dat je het heel lang moet gebruiken om er iets van te merken. Ik hoorde ook dat als je ermee stopt dat er een inhaal effect onstaat (dit heb ik ook gelezen op wiki) en dat alle gegroeide haren alsnog uitvallen. Is het dan wel handig om dit te gebruiken? Want ik vind het best duur om iedere maand 27,60 euro eraan uit te geven.
Ik heb wel multivitamine gekocht zoals dr. zei (maar niet van zijn webshop) en een lookalike borstel van mason peason.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen want ik zit nu toch te twijfelen of ik minoxidil moet kopen of niet. Ander ben ik van plan om complex 41 van organiksaray (<- turkse webshop) te kopen. Ik heb allemaal positieve reacties gelezen van mensen die dat product hebben gebruikt, maarja het is wel heel duur. 95 euro inclusief verzendkosten. En nadat ze het heel lang hebben gebruikt hebben ze ook haargroei gemerkt, zeggen ze.
Nazile is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 20:17   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Minox heeft zeker effect, zeker als je het dagelijks en consequent gebrukt. Bij een Nederlandse apotheek is vels te duur, je kunt 5 % Minox gewoon betellen via internet en heb je voor 27 euro al 3 flesjes.

Maar je kunt naar mijn gevoel toch beter inzetten op middelen die zorgen voor minder haaruitval ipv hergroei te verkrijgen. Op termijn heeft de eerste methode meer resultaat dan de twwede optie.

Maargoed de reden dat de arts je eerst 2 % Minox heeft geadviseerd zal wel zijn dat je eerst moet wennen en uitproberen of je geen last gaat krijgen van Minox, later kun je nog altijd overstappen op 5 % Minox icm Finasteride.

Mij wel een raadsel hoe die arts heeft kunnen vasstellen dat je 40 % verzwakte haren hebt, heeft hij dan bij een eerder bezoek wat losse haren bij je afgenomen voor nader onderzoek?
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 21:24   #3
Nazile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 14
ik heb bij mijn eerste afspraak ook de haarwortel onderzoek laten doen. Maar hoe zit het dan met de inhaal effect van minoxidil als je stopt? En waar kan ik het goedkoop bestellen?
Nazile is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2012, 19:58   #4
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Maar je kunt naar mijn gevoel toch beter inzetten op middelen die zorgen voor minder haaruitval ipv hergroei te verkrijgen.
Kun je middelen noemen die zorgen voor minder haaruitval? Ik heb ook al een maand of twee heel erge haaruitval, honderden haren per dag
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2012, 20:44   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Kun je middelen noemen die zorgen voor minder haaruitval? Ik heb ook al een maand of twee heel erge haaruitval, honderden haren per dag
Minoxidil zorgt in ieder geval niet voor minder haaruitval, omdat het de oorzaak van haaruitval niet aanpakt. Hiervoor moet je hormoon preperaten gaan slikken zoals Fina , Saw Palmetto (liefst de standaard uitvoering) of anders het zware Dutasteride.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2012, 21:47   #6
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Die Plinck. Ongelooflijk deze man.

Het kan zijn dat je minoxidil te duur vind, maar dat valt best mee. Multivitamine en een borstel is zeker geen oplossing. Kirkland minoxidil is heel goedkoop en je doet er maanden mee (wel erg vettig).

Minoxidil kan ook voor ''minder haaruitval'' zorgen, maar misschien moet je zeggen ''minder snel'' uitvalt. Algemeen bekend dat het haren langer in de groeifase houdt.

Laatst gewijzigd door Expert; 8 maart 2012 om 21:51
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2012, 10:32   #7
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Minoxidil zorgt in ieder geval niet voor minder haaruitval, omdat het de oorzaak van haaruitval niet aanpakt. Hiervoor moet je hormoon preperaten gaan slikken zoals Fina , Saw Palmetto (liefst de standaard uitvoering) of anders het zware Dutasteride.
Saw palmetto heb ik een hele poos geslikt, maar ik dacht dat het geen effect had en ben er al een half jaar mee gestopt. Maar toen had ik niet zoveel haaruitval. Goed idee, ik zal weer eens een potje bestellen. Al wordt de werking bij vrouwen betwijfeld.

Fina en duta vind ik te link, daar begin ik niet aan

Bedankt voor het advies!
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2012, 10:51   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Saw Palmetto werkt op dezelfde manier als Finasteride..alleen is het minder geconcentreerd en 'natuurlijk '
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2012, 12:00   #9
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Saw palmetto heb ik een hele poos geslikt, maar ik dacht dat het geen effect had en ben er al een half jaar mee gestopt. Maar toen had ik niet zoveel haaruitval. Goed idee, ik zal weer eens een potje bestellen. Al wordt de werking bij vrouwen betwijfeld.

Fina en duta vind ik te link, daar begin ik niet aan

Bedankt voor het advies!
Hey Lokje
Ik dacht dat het niet echt goed was voor vrouwen om saw palmetto in te nemen, of vergis ik mij?
Mag ik ook vragen waar je die koopt?

ps: is je haaruitval niet wat verminderd totnutoe of nog steeds hetzelfde?

grjts
__________________
Sinds '94 Diane 35 (in het begin voor mijn acné, daarna AGA)
Sinds 2002 minoxidil 2%-Sinds 2007 minoxidil 3,75%-Sinds 2010 minoxidil 5% (Folligain)
In 2007 6 maanden Androcur, resultaat was nihil en veel bijwerkingen
In 2015 1 jaar spironolactone, resultaat was nihil, geen bijwerkingen.

sem is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 16:11   #10
Nazile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 14
Wat ik echt wil weten is als je stopt met minoxidil je alsnog die haren gaat verliezen? Want ik heb moeite om iedere dag dezelfde spul te gebruiken. Ik houd het niet vol, en zeker niet een jaar En ik wil een middel die blijvend resultaat geeft, dus wat ik niet voor altijd hoef te gebruiken. Bestaat zo'n middel?
Nazile is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 16:58   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nazile Bekijk bericht
Wat ik echt wil weten is als je stopt met minoxidil je alsnog die haren gaat verliezen? Want ik heb moeite om iedere dag dezelfde spul te gebruiken. Ik houd het niet vol, en zeker niet een jaar En ik wil een middel die blijvend resultaat geeft, dus wat ik niet voor altijd hoef te gebruiken. Bestaat zo'n middel?
Helaas, Minoxidil moet je blijvend gebruiken. Als je gaat stoppen met Minox dan zal na verloop van tijd je gewonnen haar(tjes) weer verloren gaan, maar dat geldt zo'n beetje voor alle haargroeimiddelen. Ik gebruik Minox alleen nog maar 1 keer per dag als een soort onderhoudsdosering.

Beter is om in te zetten op middelen die zorgen voor minder haaruitval ipv proberen hergroei te verwezelijken.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 17:05   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem Bekijk bericht
Hey Lokje

ps: is je haaruitval niet wat verminderd totnutoe of nog steeds hetzelfde?

grjts
Dat had ik haar ook al willen vragen, daar zij in de meeste posting aangeeft ''honderden'' haren per dag te verliezen. Je zou haast denken dat ze geen haar meer op haar hoofd meer heeft.

@ Lokje64, hoe is het met je huidige haarstatus? Verbeterd, stabiel of slechter?
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 18:17   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nazile Bekijk bericht
Wat ik echt wil weten is als je stopt met minoxidil je alsnog die haren gaat verliezen? Want ik heb moeite om iedere dag dezelfde spul te gebruiken. Ik houd het niet vol, en zeker niet een jaar En ik wil een middel die blijvend resultaat geeft, dus wat ik niet voor altijd hoef te gebruiken. Bestaat zo'n middel?
Spider heeft je eerste vraag mooi beantwoord. Op je laatste vraag is het antwoord gewoon nee.

Er is geen middel dat blijvend resultaat geeft met 1 pil of 1 kuur. Haarverlies is een proces dat je kunt vertragen en soms voor een paar jaar een klein beetje terug kunt draaien. Je kunt het niet definitief stoppen.

Voor mij is dit gegeven overigens dé manier om onzinmiddelen er direct uit te pikken. Ieder middel waarvan men doet voorkomen alsof het een kwestie is van 'even een kuurtje en dan is het weer goed', is onzin. Haargroeimiddelen moet je dag in, dag uit blijven gebruiken voor zolang je het haar wilt behouden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 20:14   #14
Nazile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 14
En hoe zit het dan met lasercomb? Btw haaruitval stoppen is mijn prioriteit . Ik heb gelezen dat je het maar 2/3 x per week 10 min moet gebruiken om haaruitval te verminderen (zelfs ik houd dit vol). Maar werkt dit echt?? En ik weet dat het duur is maar ik heb gelezen dat dit langer dan 10 jaar meegaat als je het goed gebruikt. En dan kom je uiteindelijk toch wel goedkoper dan elke maand lotions en pilletjes te kopen.
Nazile is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 21:09   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Lasercomb is complete crap.
LLLT werkt wel, maar die kam heeft maar 6/9 lasers en je houd dat nauwelijks een week vol... Investeer dan in een laser-helm. dan heb je 200 lasers voor 800 euro.. (ik zelf gebruik nu 430 lasers)
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.