Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2010, 17:12   #61
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Zweden zijn niet zo nuchter als Amerikanen. Die waarschuwing is heel mooi, maar wordt verder niet echt uitgelegd en is volgens mij meer gebaseerd op emotie. Een dokter in de juiste positie met een patient die dus ernstige problemen had én finasteride slikte.

Ondertussen zijn er miljoenen mannen die finasteride slikken en als het echt een significant probleem was, dan kwam het wel duidelijker naar voren, lijkt mij. Dat er tussen die miljoenen mannen ook enkelen met ernstige stoornissen aan hun apparaat zitten vind ik overigens niet vreemd, maar dan hoeft niet meteen finasteride de oorzaak te zijn. Die mannen vindt je ook in een groep van een paar miljoen mannen die geen finasteride slikken.

Mijn neiging is om te denken dat het waarschijnlijk gewoon niet aan finasteride lag wanneer het niet over gaat door met finasteride te stoppen.

Maar ja, ik gebruik zelf finasteride, dus misschien wil ik gewoon liever niet zien hoe ongelofelijk gevaarlijk het spul is
Ik viel over het stukje, zweden zijn niet zo nuchter als Amerikanen... Als een volk op aarde veel geeft om uiterlijk en geld, dan zijn het de Amerikanen dus lijkt het me eerder dat de Amerikaanse onderzoeken niet objectief zijn vanuit dat oogpunt. Plus in Amerika is bijna alles te koop met geld, ik denk dat studie resultaten hier een onderdeel van zijn.

Je kan veel van Zweden zeggen maar die zijn echt 100% nuchterder dan Amerikanen. (ik woon nu in Zweden.)
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 17:50   #62
Vantage
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 36
Hier nog wat info over de Zweedse bijsluiter.
Citaat:
January 2009

A special investigation of Propecia led by the Swedish Medical Products Agency has resulted in changes to the Prescription Information for Propecia:

Investigation of Propecia by Swedish MPA (Link is in Swedish for English information see link at the end of this article.)

Among the most important changes are:
Under "Special Warnings and Precautions for Use ", pg. 2, section 4.4:

"Long-term data on fertility in humans are lacking, and specific studies in subfertile men have not been conducted. The male patients who were planning to father a child were initially excluded from clinical trials. Although, animal studies did not show relevant negative effects on fertility, spontaneous reports of infertility and /or poor seminal quality were received post-marketing…

"Breast cancer has been reported in men taking finasteride 1 mg during the post-marketing period.
Under "Undesirable Side Effects", pg. 3, section 4.8:

“reported in post-marketing use: persistence of erectile dysfunction after discontinuation of treatment with PROPECIA; male breast cancer

The full updated Sweden/Europe English Propecia information for user is here:

http://www.lakemedelsverket.se/SPC_PIL/Pdf/enhumspc/Propecia%20film-coated%20tablet%20ENG.doc

Read about it on our forums here (In English):

http://www.propeciahelp.com/forum/viewtopic.php?t=2002
bron: http://www.propeciasideeffects.com/
Vantage is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 18:34   #63
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Ja die 2 zaken zijn gereporteerd, maar niet bewezen. Wat wil dit zeggen: Wanneer een arts een medicament voorschrijft en vaststelt dat de patiënt tijdens de behandeling een bijwerking ondervind die nog niet vermeld staat als de officiële bijwerkingen dat moet hij dit verplicht melden.vb in België is dit aan het Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie. En wanneer dit frequent gebeurt dan wordt dit onderzocht en wordt indien nodig dit medicament teruggeroepen. Maar het oorzakelijk verband is totaal niet bewezen. En er is inderdaad 1 of enkele gevallen beschreven van blijvende erectiele disfunctie. Maar niets bewijst dat dit ten gevolge is van die finasteride. De man kan evengoed psychysche problemen hebben gehad, op zijn rug gevallen zijn waardoor zijn zenuwen geraakt zijn, Fina genomen hebben aan buitensporige concentraties, .. weet ik veel. Je gaat dit voor elk medicament dat er bestaat vinden. Maar zolang dit bij slechts enkele gevallen blijft, zo ik mij daar vooral niet over ongerust maken. Mijn dermatoloog zei, wat compleet juist is, dat de kans dat ik erectiele disfuncties heb doordat ik me onzeker voel vanwege mijn haar groter zijn dan dat ik problemen zou kennen door deze fina.
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 19:05   #64
Vantage
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
Ja die 2 zaken zijn gereporteerd, maar niet bewezen. Wat wil dit zeggen: Wanneer een arts een medicament voorschrijft en vaststelt dat de patiënt tijdens de behandeling een bijwerking ondervind die nog niet vermeld staat als de officiële bijwerkingen dat moet hij dit verplicht melden.vb in België is dit aan het Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie. En wanneer dit frequent gebeurt dan wordt dit onderzocht en wordt indien nodig dit medicament teruggeroepen. Maar het oorzakelijk verband is totaal niet bewezen. En er is inderdaad 1 of enkele gevallen beschreven van blijvende erectiele disfunctie. Maar niets bewijst dat dit ten gevolge is van die finasteride. De man kan evengoed psychysche problemen hebben gehad, op zijn rug gevallen zijn waardoor zijn zenuwen geraakt zijn, Fina genomen hebben aan buitensporige concentraties, .. weet ik veel. Je gaat dit voor elk medicament dat er bestaat vinden. Maar zolang dit bij slechts enkele gevallen blijft, zo ik mij daar vooral niet over ongerust maken. Mijn dermatoloog zei, wat compleet juist is, dat de kans dat ik erectiele disfuncties heb doordat ik me onzeker voel vanwege mijn haar groter zijn dan dat ik problemen zou kennen door deze fina.
OK ja dat zijn goede argumenten.

Maar hoe zit het dan met deze argumenten?
http://blog.alanjacobsmd.com/alan-ja...ts-in-men.html
http://www.andrewrynne.com/blog/2010...-and-propecia/

Dat zijn toch doctoren die lijken te weten waar over ze praten. Tenminste zo lijkt het voor een leek als mij.
Vantage is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 22:01   #65
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door magnetron01 Bekijk bericht
Ik viel over het stukje, zweden zijn niet zo nuchter als Amerikanen... Als een volk op aarde veel geeft om uiterlijk en geld, dan zijn het de Amerikanen dus lijkt het me eerder dat de Amerikaanse onderzoeken niet objectief zijn vanuit dat oogpunt. Plus in Amerika is bijna alles te koop met geld, ik denk dat studie resultaten hier een onderdeel van zijn.

Je kan veel van Zweden zeggen maar die zijn echt 100% nuchterder dan Amerikanen. (ik woon nu in Zweden.)
Zweden zijn erg voor 'natuurlijk'. Dat maakt dat ze veel minder nuchter tegen chemie aan kijken. Puur emotie, feitelijk. Ik wantrouw overigens mensen die van zichzelf vinden dat ze nuchter zijn

En dat van geld en Amerikanen is een vooroordeel. Juist de openheid van de Amerikaanse samenleving (lees de bemoeizuchtige pers) houdt ze scherp.

Maar dit wordt een welles-nietes verhaal, gebaseerd op vermoedens, veronderstellingen en vooroordelen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 22:46   #66
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vantage Bekijk bericht
OK ja dat zijn goede argumenten.

Maar hoe zit het dan met deze argumenten?
http://blog.alanjacobsmd.com/alan-ja...ts-in-men.html
http://www.andrewrynne.com/blog/2010...-and-propecia/

Dat zijn toch doctoren die lijken te weten waar over ze praten. Tenminste zo lijkt het voor een leek als mij.
Hier een interessant artikel. Doktoren gaan nog uit van het organisch paradigma. Voor iedere symptoom moet er een ziekte zijn. Geef het beestje een naam en iedereen is tevreden, ook al is er verder niks aan te doen. De patient z'n klachten zijn erkend (zie je wel, het is niet psychisch, het is 'echt') en de dokter is een knappe bol die een diagnose heeft gesteld.

Die doktoren in je links hebben finasteride aangewezen als oorzaak voor veel kwaad en een aantal mannen herkent zich daarin. Doordat ze een blog bijhouden worden ze ook een soort magneet voor soortgelijke mannen en wordt hun diagnose keer op keer bevestigd.

Het is een heel bekend verschijnsel, hysterie. De oorspronkelijk naam voor een ziekte die werd behandeld door vrouwen aan orgasmen te helpen, prachtige behandelmethode. Met de dood van de behandeld arts verdween ook deze ziekte, die alleen in Frankrijk voor kwam

Hysterie is een ziekte die gemakkelijk gedijt op internet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 12:47   #67
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Nou, ik heb vanochtend weer 0,83mg fina geslikt (1/6e pil). Minoxidil kan mn hoofdhuid blijkbaar niet tegen, dus ik geef fina nog maar één laatste kans. Ik ga het dan één keer per twee dagen slikken. Ik hoop dat dat voor mij werkt....
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 15:52   #68
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Misschien even terzijde, maar ik liep tegen dit artikel aan op nu.nl.

Om nog maar eens te laten zien dat problemen die hier vaak op finasteride worden afgeschoven net zo makkelijk mannen treffen die zelfs nog nooit gehoord hebben van finasteride
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 13:29   #69
Vantage
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hier een interessant artikel. Doktoren gaan nog uit van het organisch paradigma. Voor iedere symptoom moet er een ziekte zijn. Geef het beestje een naam en iedereen is tevreden, ook al is er verder niks aan te doen. De patient z'n klachten zijn erkend (zie je wel, het is niet psychisch, het is 'echt') en de dokter is een knappe bol die een diagnose heeft gesteld.

Die doktoren in je links hebben finasteride aangewezen als oorzaak voor veel kwaad en een aantal mannen herkent zich daarin. Doordat ze een blog bijhouden worden ze ook een soort magneet voor soortgelijke mannen en wordt hun diagnose keer op keer bevestigd.

Het is een heel bekend verschijnsel, hysterie. De oorspronkelijk naam voor een ziekte die werd behandeld door vrouwen aan orgasmen te helpen, prachtige behandelmethode. Met de dood van de behandeld arts verdween ook deze ziekte, die alleen in Frankrijk voor kwam

Hysterie is een ziekte die gemakkelijk gedijt op internet.
Misschien heb je gelijk. Ik krijg wel een beetje de indruk dat je de argumenten van de doctoren erg makkelijk terzijde schuift. Helaas heb ik niet de medische kennis om in te schatten hoe sterk hun argumenten zijn.

Klopt het nou dat finasteride oestrogeen met 15% verhoogd?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Misschien even terzijde, maar ik liep tegen dit artikel aan op nu.nl.

Om nog maar eens te laten zien dat problemen die hier vaak op finasteride worden afgeschoven net zo makkelijk mannen treffen die zelfs nog nooit gehoord hebben van finasteride
Da's een goeie. Geeft weer vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Vantage; 25 november 2010 om 17:46
Vantage is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 16:08   #70
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vantage Bekijk bericht
Klopt het nou dat finasteride oestrogeen met 15% verhoogd?
De paar bloedonderzoeken die in de loop der jaren hiervoorbij zijn gekomen wezen daar volgens mij niet op (misschien wil iemand eens de moeite nemen ze op te zoeken en op een rij te zetten). En 15% is in de hormoonhuishouding maar weinig.

Maar ik heb er verder weinig verstand van. Volgens mij is Wesley beter ingevoerd in deze materie (zie hier)

Ik wil verder ook helemaal niet pretenderen zeker te weten dat die doktoren fout zitten met hun theoretische kennis of zo. Ik constateer alleen dat zij waarnemingen in hun persoonlijke praktijk presenteren als vaststaande feiten. En het zijn helemaal geen feiten, het zijn alleen maar waarnemingen. Er komt iemand binnen die finasteride gebruikt en die potentieproblemen heeft, maar zij willen dan persé iemand zien die potentieproblemen heeft door finasteridegebruik. Dat is heus te kort door de bocht, hoe mooi hun theoretische onderbouwing ook mag lijken.

Als ze iemand zien binnen komen met een bloedneus die aspirine slikt, dan zou de makkelijke conclusie ook kunnen zijn dat de bloedverdunnende werking van aspirine de oorzaak is. Maar misschien is die persoon wel aan een bril toe, zodat ie niet steeds tegen glazen deuren aanloopt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 21:42   #71
Vantage
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 36
In een PDF van Merck wordt inderdaad bevestigd dat het nemen van Propecia "estradiol" met 15% verhoogd.

Hmm een vrouwelijk sex hormoon wordt met 15% verhoogd. Ik ben benieuwd hoe dat mijn gedrag beinvloed
Vantage is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 22:15   #72
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vantage Bekijk bericht
In een PDF van Merck wordt inderdaad bevestigd dat het nemen van Propecia "estradiol" met 15% verhoogd.

Hmm een vrouwelijk sex hormoon wordt met 15% verhoogd. Ik ben benieuwd hoe dat mijn gedrag beinvloed
Wist je dat nog niet dan? Een van de bijwerkingen van fina is dat je homo wordt, daar baal ik wel van
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 22:36   #73
Vantage
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wist je dat nog niet dan? Een van de bijwerkingen van fina is dat je homo wordt, daar baal ik wel van
Sarcastisch bedoeld?
Vantage is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 22:54   #74
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vantage Bekijk bericht
Sarcastisch bedoeld?
Je wil toch niet zeggen dat je ook maar 1 seconde hebt gedacht dat ik serieus was? Je moet niet alles meteen geloven wat mensen op Internet schrijven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 23:11   #75
Vantage
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2010
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je wil toch niet zeggen dat je ook maar 1 seconde hebt gedacht dat ik serieus was? Je moet niet alles meteen geloven wat mensen op Internet schrijven
Het is voor mij de eerste keer dat ik iemand een sad smiley zie gebruiken bij sarcasme.

Trouwens wel opmerkelijk dat je je tot sarcasme went. Zo onaannemelijk lijkt het mij niet dat een dergelijke hormonale verandering gedrags veranderingen teweeg brengt.

Niet dat ik denk dat een hetero man ineens homo zal worden maar wellicht dat een bi man meer homo zou kunnen worden. Ik weet het niet.
Vantage is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Erectie stoornis na stoppen met fina Coop AGA - Algemeen 1 30 december 2009 10:41
stoppen met FINA???? krazy22 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 16 juni 2007 20:38
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 07:00
fina stoppen/ doorgaan? lienerina Haarproblemen bij vrouwen 1 23 februari 2005 17:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.