Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 10 juni 2012, 14:16   #3706
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
O.a. alcohol droogt haren uit, misschien komt er te veel minoxidil om je haren zelf terecht.
Klopt klopt, er komt monoxidil in mijn haren, maar het lukt mij echt niet omdat te voorkomen.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2012, 18:08   #3707
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Een paar jaar geleden ben ik eens gestart met het gebruik van Rogaine Foam. De verplichting om het tweemaal daags aan te brengen stond me tegen en ik ben zodoende gestopt.

Vanaf de zomer van 2011 heb ik kort haar (6mm) en in februari ben ik weer met een nieuw voorraadje begonnen en dit hou ik nu strikt al bijna 5 maanden vol. Het haar lijkt wat dikker te worden maar ik kom overal op mn lichaam lange zwarte haren tegen. Die trek ik er dan maar met een pincet uit. Borsthaar had ik normaal compleet niet maar ook daar steken de lange haren letterlijk de kop op, hetzelfde geldt voor de bovenkant van mijn rug. De Foam lijkt dus zeker te werken maar komt wel flink in mijn bloedbaan terecht. Is dit ernstig? Ik merk op de haartjes na zelf helemaal niks van en het lijkt me iig positief dat er haren beginnen te groeien.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2012, 11:42   #3708
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juzizo Bekijk bericht
Ik ben ongeveer 2 weken bezig met minoxidil van Kirkland. Nu krijg ik 30 minuten na het aanbrengen last van jeuk, niet heel ernstig maar af en toe een beetje irritant. Ook zie ik nu opeens stukjes wit huid (?) in me haren. Dit was allemaal niet zo op het begin. Is dit schadelijk? Of moet mijn huid er nog aan wennen.
Dit heb ik ook met de Spectral serie, had al een topic gestart hierover!

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=30362

Ik ga misschien de rogainefoam eens proberen, al denk ik dat het met mn langere haar niet mee zal vallen om het daadwerkelijk goed op de hoofdhuid te krijgen

Laatst gewijzigd door T.I.; 22 juni 2012 om 12:29
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 18:06   #3709
J2C2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2012
Berichten: 1
Hallo allemaal,

Ondanks dat ik net een account heb aangemaakt lees ik al een klein jaar mee op het forum.
Ik heb eerst om te proberen Genhair Minoxidel gebruikt, maar kan niet zeggen dat dit tot verbetering leidt. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe minox en een adres om het te bestellen, liefst zonder ppg. Na wat gelezen te hebben op het forum heb ik er voor mezelf een aantal op een rijtje gezet:
- Rogaine Foam, foam dus niet zo handig met m'n langere haar(5 centimeter)
- Spectral MX5, lager alcoholpercentage maar met ppg
- Kirkland, met ppg
- MinoxidilMax DualGen-5 NO PG, geen ppg en DHT blocker http://www.minoxidilmax.com/product_...ene_glycol.php

Mijn interesse gaat nu voor als nog uit naar de MinoxidilMax, maar ik had er graag nog wat informatie over gekregen. Zeker omdat de Genhair met niet bevalt, wil nu iets waar ik wel het gevoel bij heb dat het werkt.

Het liefst had ik in België minox laten mengen bij de apotheek, echter doen ze dit blijkbaar alleen nog maar op recept; dit werd mij verteld toen ik bij 3 apotheken ging informeren.

Alvast bedankt voor de hulp

Laatst gewijzigd door J2C2; 27 juni 2012 om 19:25
J2C2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 15:00   #3710
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Ik kende die MinoxidilMax DualGen-5 NO PG nog niet, ziet er goed uit.
Ergens te bestellen?
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 23:38   #3711
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Hoi,

Ik bestel altijd mijn 2 procent minox bij efarma,

En regelmatig gebeurt het, dat ik minox toegestuurd krijg, die opgedroogde minox heeft, aan de rand van de deksel die je los kan draaien, en de deksel blijkt niet goed dichtgedraaid te zijn.

Kan het geen kwaad voor de minox zelf, als de deksel niet goed diichtzit?

Wordt de werking ervan niet aangetast?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 11:51   #3712
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Hoi,

Ik bestel altijd mijn 2 procent minox bij efarma,

En regelmatig gebeurt het, dat ik minox toegestuurd krijg, die opgedroogde minox heeft, aan de rand van de deksel die je los kan draaien, en de deksel blijkt niet goed dichtgedraaid te zijn.

Kan het geen kwaad voor de minox zelf, als de deksel niet goed diichtzit?

Wordt de werking ervan niet aangetast?
Voor de minoxidil in het flesje zelf (en de werking daarvan) kan het geen kwaad, maar er verdampt natuurlijk wel alcohol en je verliest ook wat minoxidil. Beetje zonde dus.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 12:38   #3713
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Iemand een idee waar je deze kunt bestellen?

http://www.minoxidilmax.com/product_...ene_glycol.php
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 23:09   #3714
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Ik ben sinds gisteren gestart met mijn eerste flesje minoxidil. En toevallig met degene die jij net noemt, van Minoxidilmax, 5% zonder ppg. Had hem binnen een week in huis! Heb totaal geen ervaring met minox, dus over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen.

Zelf ben ik van plan de eerste week 's ochtends 1ml te gebruiken om te wennen en daarna over te stappen op 2x daags. Is dit een goed idee, of heeft iemand andere suggesties?

Vooralsnog lijkt het mij echt onmogelijk de vloeistof direct op de hoofdhuid aan te brengen, aangezien ik alleen behoorlijke inhammen heb. Kan het kwaad het dan ook daadwerkelijk alleen op de inhammen te deppen? Ik dacht begrepen te hebben dat het zich verder wel onderhuids uitspreidt...
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 12:00   #3715
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Waar heb je die Minoxidilmax, 5% zonder ppg besteld als ik vragen mag?
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 14:12   #3716
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Gewoon op Minoxidilmax.com. dan bij productenlijst staat ie er wel tussen...ergens beetje onderaan.
En wat ik nu inmiddels wel kan zeggen: ik hoor altijd veel mensen klagen over vettigheid en langzaam intrekken. Deze is absoluut niet vettig, en binnen 5 min. is mijn hoofd droog! Aangezien het mijn eerste gebruik is heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar puur afgaande op deze 2 eigenschappen is ie zeker aan te raden!
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 13:40   #3717
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Wat vragen,

1 Hoe ziet mijn haar eruit als ik 5 maanden gestopt ben met minox en Saw Palmetto?

2 Hoelang duurt het, voordat alles wat behouden is, uitgevallen is?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 11:13   #3718
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Kan er iemand even reageren op mijn post?

Bedankt!
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 14:35   #3719
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Veel dunner/kaler als nu?
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 20:36   #3720
1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 33
hallo iedereen ik ben een 22 jarige man die ook te kampen heeft met steeds dunner haar. ik merk het vooral bij me kruim en ook steeds meer boven op me hoofd. ik heb normaal altijd best kroezig haar gehad en dus best dik. ik heb dat nog wel maar echt aan de zijkanten en op me achterhoofd.

ik heb een keer me haren gestyld met een Dark oil spul en dat heb ik niet uitgewassen. en heeft dus heel me haar verbrand verpest. dit was op mijn 18de. echt spijt heb ik wel. is dit middel ook hier voor geschikt. me vader heeft nog best veel haar hij is al 60 en nog een goede haardos.



zou iemand me hierbij kunnen helpen,

ik verneem graag meer wat het beste middel is. ik kan eventueel ook fotos plaatsen heb gemillimeterd haar nu

Laatst gewijzigd door 1989; 17 juli 2012 om 21:07
1989 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.