Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2013, 11:40   #211
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Casa: ja dat wel, sneller dan verwacht zelfs.

@Hairpilot: ja ik twijfel, ik durf het niet meer zo aan, maar als ik na 6 maanden nog geen hergroei opmerk besluit ik misschien toch om de dosis te verhogen.

@Anthonieh: zijn er op dit forum mensen geweest die naast stabilisatie ook hergroei hebben gekregen van 0,5 of 0,6 mg Fina? Of weet jij een onderzoek waar dit uit blijkt? Thanks in advance!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 12:02   #212
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
@AnthonieH: Maar kan geen kwaad dus? Niks mis mee? Waarom moet er Rennie in mijn fina?

@Ferry: Hmm, ja begrijp ik. Daarom wil ik ook liever met 0.5 mg starten.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 27 oktober 2013 om 13:01
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 12:03   #213
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@ ferry hmm ja ik dacht even dat tussen me oren zat merkte toch al wel wat op

ergste wat me opvalt is een soort van druk op me rechter borst kast maar ook erg gevoelig tepel aan die kant. En heb het een beetje benauwd

probeer er eigenlijk zo min mogelijk aan te denken aan me rechter borst maar op een of andere vreemde manier gaat de focus eerder daar nu heen dan me haar:p

dus ik kijk het gewoon aan zit op m 2e pil pas dusja

@hairpilot ik dacht inderdaad net zoals anthonieh al zei dat dit een soort filmlaagje was
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 12:18   #214
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casa Bekijk bericht
@ ferry hmm ja ik dacht even dat tussen me oren zat merkte toch al wel wat op

ergste wat me opvalt is een soort van druk op me rechter borst kast maar ook erg gevoelig tepel aan die kant. En heb het een beetje benauwd

probeer er eigenlijk zo min mogelijk aan te denken aan me rechter borst maar op een of andere vreemde manier gaat de focus eerder daar nu heen dan me haar:p

dus ik kijk het gewoon aan zit op m 2e pil pas dusja

@hairpilot ik dacht inderdaad net zoals anthonieh al zei dat dit een soort filmlaagje was
Dus maakt niet uit? Waarom is dat nodig? Anderen breken toch gwn hun proscar pillen in delen zonder dat er andere ingrediënten bij moeten komen kijken?

Wat de borstvorming betreft: wat bedoel je met 2e pil? Nog maar de 2e dag dat je finasteride neemt? Of bedoel je 2e pil waarbij je de eerste pil al in meerdere stukken nam en dus over verschillende dagen?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 12:18   #215
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@hairpilot: ja snap ik, is dat wel mogelijk dan, aangezien je apotheek het e.e.a. klaarmaakt.

@casa: bijwerkingen kan je in de eerste week al opmerken, maar vergeet niet dat je geest je ook goed voor de gek kan houden. Geef je lichaam de tijd om aan het medicijn te wennen en probeer jezelf niet gek te maken. Als je echt in staat bent om objectief naar de situatie te kijken, kan je alsnog besluiten om bijvb. de dosis te verlagen. Ik weet hoe lastig dat is, ik maak mezelf ook al snel gek. Nu kan ik wel zeggen dat de bijwerkingen die ik heb niet tussen me oren zitten, maar aan het begin zag ik overal wat achter.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 27 oktober 2013 om 12:22
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2013, 13:51   #216
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@ hairpilot me 2e dag en me 2e pil ik neem gewoon de 1 mg per dag zoals ik ze van de apotheek heb gekregen /voorgeschreven


@ferry het zit hem denk ik ook vooral tussen de oren. Net zoals anthonieh al eerder zei je gaat dan alleen maar aan je borst voelen waardoor het juist gebeurt dit probeer ik dus gewoon al te voorkomen en probeer gedachten gewoon op iets anders te zetten. Het is natuurlijk ook zo dat als je zo'n medicijn als fina in neemt je toch al snel denkt van shit als ik die bijwerkingen maar neit krijg en dan zie ik dus ook overal wat in
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2013, 21:30   #217
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Niemand die met zekerheid kan zeggen waarom er aluminium hydroxide aan mijn fina van de apotheek is toegevoegd?

@casa: Wel heel erg vroeg dan om bijwerkingen te voelen; grote kans dat het inderdaad meer tussen de oren zit.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2013, 21:57   #218
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Niemand die met zekerheid kan zeggen waarom er aluminium hydroxide aan mijn fina van de apotheek is toegevoegd?
Niet met zekerheid. Het zou dienst kunnen doen als vulmiddel, zodat de gelcapsule nog wat massa heeft. Maar misschien voegen ze het ook wel toe met de gedachte maagzuur te remmen zodat minder finasteride in de maag wordt afgebroken en er dus meer opgenomen wordt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2013, 22:20   #219
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@hairpilot
daar ga ik ook van uit eigenlijk zolang ik er inderdaad niet mee bezig merk ik niks. Zelfde eigenlijk als met haaruitval hoe meer je er op focust hoe erger het lijkt
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 00:11   #220
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Niet met zekerheid. Het zou dienst kunnen doen als vulmiddel, zodat de gelcapsule nog wat massa heeft. Maar misschien voegen ze het ook wel toe met de gedachte maagzuur te remmen zodat minder finasteride in de maag wordt afgebroken en er dus meer opgenomen wordt.
Zou je de capsules van de apthoker in dit geval zelf (durven) nemen of toch beter eerst eens teruggaan en informeren wat het stofje doet ?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 07:43   #221
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Zou je de capsules van de apthoker in dit geval zelf (durven) nemen of toch beter eerst eens teruggaan en informeren wat het stofje doet ?
Ik zou ze zo slikken, maar ik zou bij een vervolgrecept ook zeker even vragen wat het nou precies doet in mijn pil
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 00:33   #222
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
ik was echter niet van plan om hier echt elke week of zelfs dag me status aan te geven:p is ook beetje overbodig eigenlijk

maar toch even tot zo ver. Het is misschien inderdaad nog vroeg voor bijwerkingen. Zoals ik al eerder zei over me borstkast en de benauwdheid. Niet echt veel last van. Dus zou er wel niks mee te maken hebben.

Echter merk ik wel dat me libido verlaagd is heb eigenlijk nog niet nauw op gelet of me ejaculatie ook verminderd is. En heb ik erg veel last stemmingswisselingen voel me daar door net een vrouw in de overgang ofzo (no offense tegen vrouwen).

Ik ben dus beetje angstig over de stemmingswisselingen. of dit niet direct ook nadelig werking heeft op haaruitval
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 23:44   #223
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Heey Casa,

Vervelend man dat je niet lekker in je vel zit. Fina kan invloed hebben op negatieve gevoelens, of misschien moet je lichaam nog wennen aan het medicijn. Wellicht komt het niet door de Fina, maar meer door je eigen gevoel en angst voor eventuele bijwerkingen. Lastig te zeggen, kijk het aan en als het door blijft gaan (of het nou tussen je oren zit of niet) kan je altijd stoppen met deze zooi (want laten we eerlijk zijn, dat is het). Ik slik het ook echt niet voor me lol, maar als ik bijvoorbeeld Herman den Blijker weer op tv zie (sorry Herman), of Van Gerwen, dan weet ik weer waarvoor ik het doe zeg maar ;-)

Het effect van sombere gevoelens op je haren.. lastig te zeggen. Sombere gevoelens gaan vaak samen met stress en stress is in het algemeen niet erg goed voor je haar. Toch denk ik dat de Fina wel sterk genoeg is om eventuele haaruitval door stress te compenseren.

Het maakt overigens niet uit hoe vaak je iets post of dat nou elke week is of elke maand of elke dag, doe gewoon waar jij behoefte aan hebt.

GrtZ!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 19:32   #224
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
ja ik durf het ook niet helemaal onder fina te schuiven hoor maar viel me wel op dat nu op eens zo was. Heb net me tentamen weken gehad en die ging niet zo lekker misschien daarom ook. Maar misschien ook wel het feit van dat ik nu echt besef dat ik zulke serieuze stappen onder neem, ik zie het dus ook als zooi wat ik naar binnenwerk omdat ik inderdaad er ook niet bij wil lopen als een van je voorbeelden

of het nu echt negatieve gevoelens zijn weet ik niet het is in ieder geval niet bepaald stabiel wat voor heen wel was

maar zoals ik al eerder zei ik kijk gewoon aan! tentamens zijn voor bij dus als volgende week weer nergens last van heb zal het wel gewoon de stress en minder slaap dan normaal zijn.


we zullen zien!
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2013, 16:05   #225
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik neem nu al drie dagen (vanavond 4e pilletje) finasteride 1 mg van de apotheek. Natuurlijk nog absurd vroeg, maar merk nog niks van bijwerkingen. Ochtenderecties zullen een slecht meetinstrument zijn voor mij aangezien ik deze ook eerder sporadisch dan consequent had voor mijn start van finasteride.

So far, so good
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.