Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 november 2013, 22:07   #226
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Hairpilot: Goed nieuws dat je tot op heden nog geen gekkigheid hebt kunnen opmerken

@Casa: Hoe is het daar, heb je het idee dat de stress en bijwerkingen al wat minder zijn?
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 15:38   #227
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
de stress is nu weer weg gelukkig. Heb ook meteen stuk minder last van branden achterhoofd voornamelijk net onder de kruin.

maar beetje dat futloze en negatief denken is er helaas nog wel.. Ik denk dat het niet echt door de fina komt nja niet als bijwerking

maar meer zo van doordat ik het slik ik me goed ga beseffen hoe erg het eigenlijk al voorstaat met me haren en dat het dus zover is gekomen dat ik hier dus nu op dit forum aanwezig ben en aan deze zooi zit . Met dus in je achterhoofd misschien voor veel meer mensen op de dit forum de bekende vraag: waarom ik? en dan vooral voor mij waarom zo vroeg?

ik overigens heel tevreden met me milimetercoup helaas is het wel zo als het weer wat is aangegroeid je het hoefijzer heel goed ziet en ik dus steeds een korter standje probeer en er gister wel met een heel kort standje over heen gegaan ben waardoor ik me meteen besefte waarvoor ik het doe.

wel nog steeds last van benauwdheid

Laatst gewijzigd door casa; 5 november 2013 om 19:48
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 20:18   #228
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Vandaag dag 6. Nog steeds echt 0,0 bijwerkingen. Als ik iets zou moeten zeggen over mijn libido, zou ik zelfs denken dat het een beetje toegenomen is (ofwel zit dit tussen mijn oren ofwel komt het door de stijging van testosteron). Als dit laatste de reden is, verwacht ik ook een periode waarin het wat lager zal zijn, maar dat moet ik dus afwachten.

Ik vroeg me af of 0.5 mg 's morgens en 0.5 's avonds beter zou zijn dan 1 mg 's avonds.

Verder gaat mijn haarverlies op dit moment heel hard: mijn haar is dunner dan ooit en ik verlies meer haren tijdens het douchen enzo dan ooit. Hopelijk bereik ik snel stabilisatie! Om me wat beter te voelen, ga ik toch maar weer krachttraining ondernemen, zelfs al zou dit ietsiepietsie aga kunnen versnellen. Ik wil mijn favorite sport niet stop zetten.

@Ferry: Ik ga ook weer starten met eiwit shakes, denk ik. Hoe gaat ie nog bij jou?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 19:20   #229
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@casa: lastig lastig, ik had dat gevoel aan het begin ook meer dan nu, maar helemaal weg is het niet. Acceptatie is het beste middel om minder last te hebben van de sombere gevoelens. Omdat we nu medicatie gebruiken, geven we eigenlijk al aan dat we dit niet willen/kunnen accepteren, dus het rotte gevoel gaat niet weg voordat de medicatie z'n gehoopte resultaat bereikt. Tot die tijd blijft het helaaas confronterend denk ik.

@Hairpilot: Fijn dat je geen bijwerkingen hebt! Hopen dat de Fina snel zal aanslaan, zodat uitval stopt en haarkwaliteit beter wordt. Als je een van de gelukkigen bent met hergroei, zal je dat op z'n vroegst na 6 maanden kunnen ervaren. Goed dat je weer naar the gym gaat, ik ga ook nog 3x in de week. Ook de shakes ga ik binnenkort weer gebruiken, denk ik.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 19:37   #230
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Ik ben inmiddels ook aan mijn 3e week fina. Toch maar aan begonnen aangezien het rap, zeer rap achteruit gaat. Heb het idee dat ik DUPA heb, heb haaruitval over heel mijn hoofd en dit is ook flink zichtbaar, tenminste voor mij.

Hoop dat finasteride goed helpt bij DUPA, lees soms, juist van niet. Daar baal ik wel van.
Heb verder totaal geen bijwerkingen (nog niet).

@Ferry wanneer merkte je stabilisatie? Dat hoop ik ook echt te bereiken binnen paar maanden. Ik wordt helemaal gek van de haren die ik verlies, overal vind ik ze.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 19:50   #231
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoi Bart,
Vrij snel, ergens tussen de eerste en tweede maand, dus het kan gelukkig snel resultaat geven!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2013, 11:37   #232
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@bart ik begin nu ook aan me 3e week fina, heb net zoals jou ook DUPA. Ik hoor wel dat er beter resultaat uit kan gehaald worden in combinatie met minox dit zou goed moeten helpen bij diffuse kaalheid.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2013, 12:08   #233
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik hoop toch echt dat mijn haren weer wat dikker worden. Echt veel hergroei op de inhammen is zeldzaam, maar ik dacht dat er toch een redelijk groot percentage was die weer wat dikker haar kreeg als fina voor hen werkt, niet?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 16:18   #234
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Hairpilot: stabilisatie en gezondere en dikkere haren zijn inderdaad wel te verwachten, hergroei is de echte onzekere factor. Ik schat in dat de kans daarop niet groter is dan 35%, mogelijk nog (veel) lager zelfs. Internetresultaten spreken elkaar hierin tegen helaas, het is erg persoonlijk en o.a. afhankelijk van de conditie van de haarfollikel.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 16:30   #235
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Maar wat is het verschil tussen haren die dikker worden en hergroei? Hergroei zijn enkel volledig nieuwe haren? Dus op voorheen kale zones?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2013, 14:03   #236
Kane123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2013
Berichten: 1
Gestopt met Propecia

Ha mensen! Na een flinke zoektocht naar informatie over haaruitval ben ik op dit forum terechtgekomen. Ik ben 24 jaar en gebruikte ruim 4 jaar Propecia. Nu ben ik gestopt omdat ik veel en verschillende berichten tegenkwam over heftige (permanente) bijwerkingen. Een van de gevolgen van het gebruik van Finasteride kan volgens Wikipedia een agressieve vorm van prostaatkanker zijn. Omdat het een ziekte is die in onze familie vaker voorkomt, ben ik gelijk gestopt met het gebruik ervan.

Ik heb nu al gelijk het idee dat ik meer haren verlies, maar dat kan ook een idee zijn. In het verleden heb ik al andere middelen, zoals Minoxidil, gebruikt. Met minder succes. Ik vind mijn gezondheid wel zo belangrijk dat ik er niet op zit te wachten om voor het behouden van mijn haar prostaatkanker op te lopen of bijvoorbeeld impotent te raken (zoals ik ook hoor van sommigen).

Gisteren ben ik begonnen met Haar Totaal Balans van het merk Bloem. Ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft? Op internet staan hier en daar wat positieve berichten. Over twee weken ga ik naar de dermatoloog om daar verder te praten. Hopelijk dat hij ook meer weet.
Kane123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2013, 19:11   #237
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
@Ferry Ik hoop dat het bij mij ook snel gaat stabiliseren. Het gaat bij mij nu ook harder dan ooit. Echt gruwelijk veel haaruitval, heeft zeker met Finasteride te maken denk ik.

@Kane dacht juist dat finasteride eerder de kans op prostaatkanker zou reduceren. Wel resultaat gehaald met finasteride in de 4 jaar? Graag hoor ik je bevindingen.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 12:26   #238
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Help, wat nu!?

Beste lotgenoten,
Zoals jullie weten slik ik alweer ruim 4 maanden Finasteride. Het middel heeft zowel positieve als negatieve effecten gehad. Het haar is dikker en er is nog altijd sprake van een stop van de uitval. Wel is het zo dat me prostaat minder blij was met het middel, dat uitte zich in minder en een dunner ejaculaat.

Sry alvast voor de details, maar vanmorgen is er iets raars gebeurd, me ejaculaat was weer eens sinds tijden wat meer dan anders, echter het was volledig donker bruin van kleur?! What the fuck is dit voor ongein?! Ik natuurlijk googlen en ja hoor het woord prostaat kwam weer naar boven. Het is waarschijnlijk bloed, al is het wel raar dat het dan niet rood is, maar goed. Het hoeft gelukkig niet ernstig te zijn, ik heb er geen andere klachten bij, dus geen ontsteking waarschijnlijk. Wel leg je natuurlijk meteen de link met de medicatie. Ik weet echt niet meer wat te doen, ik word er gewoon nu nog misselijk van als ik eraan denk. Nooit eerder zoiets gehad. Graag jullie mening, moet ik nu stoppen?
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 16:25   #239
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik zit vandaag op 14 dagen. Laatste dagen lijkt mijn libido wat minder, maar heb ook net de griep gehad en het gaat niet bijster goed met mijn vriendin, dus dat zegt misschien niet veel. Geen vreemd ejaculaat, pijn aan de teelballen of wat dan ook.
Haar gaat wel enorm, maar dan ook enorm snel achteruit. Ik kan op dit moment niet meer verbergen dat ik aan het kalen ben. Ik hoop dat fina snel de boel stabiliseert en me weer wat dikker haar geeft, want diffuus is het probleem het grootst bij mij. Om deze redenen zit ik soms toch al te twijfelen over RU of andere middelen, maar eigenlijk weet ik maar al te goed dat ik fina eerst tijd moet geven. Lastig.

@Ferry: Hmm, da's wel heel vreemd inderdaad! Als het bij één keer blijft, zou ik me er niet meteen heel erg veel zorgen om maken denk ik. Je kan altijd eens naar je dokter of dermatoloog teruggaan (degene die je fina voorschreef) en om een diagnose + naar eventueel mogelijke link met fina vragen. Ik zou zelf pas teruggaan wanneer dit meer dan één maal gebeurde denk ik, maar ach, het blijft moeilijk als je er zelf niet mee te maken krijgt.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 15 november 2013 om 16:42
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 16:35   #240
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Sry alvast voor de details, maar vanmorgen is er iets raars gebeurd, me ejaculaat was weer eens sinds tijden wat meer dan anders, echter het was volledig donker bruin van kleur?! What the fuck is dit voor ongein?! Ik natuurlijk googlen en ja hoor het woord prostaat kwam weer naar boven. Het is waarschijnlijk bloed, al is het wel raar dat het dan niet rood is, maar goed. Het hoeft gelukkig niet ernstig te zijn, ik heb er geen andere klachten bij, dus geen ontsteking waarschijnlijk. Wel leg je natuurlijk meteen de link met de medicatie. Ik weet echt niet meer wat te doen, ik word er gewoon nu nog misselijk van als ik eraan denk. Nooit eerder zoiets gehad. Graag jullie mening, moet ik nu stoppen?
Heb ik ook gehad, meteen gedacht dat het misschien aan de finasteride lag. Dus afgewacht. Na een paar dagen zwol de boel op tot ik in het weekend maar naar de dokter ben gegaan. Bijbalontsteking. Geen enkele relatie met finasteride.

Dus stel niet te snel zelf de diagnose ('komt door fina'), ga naar de dokter.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.