Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2013, 17:51   #241
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Bedankt voor jullie reacties.

@anthonieh: ja kan me nog herinneren dat je al een x zoiets schreef in het verleden. Maar dan heb je toch ook bloed bij plassen, dat heb ik namelijk niet.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 19:06   #242
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties.

@anthonieh: ja kan me nog herinneren dat je al een x zoiets schreef in het verleden. Maar dan heb je toch ook bloed bij plassen, dat heb ik namelijk niet.
Nee, de verkleuring is bloed in het sperma. Dat komt echt niet in je blaas. Dus zie je er bij het plassen niks van. Gescheiden systemen.

Serieus, stel niet zelf de diagnose, ga naar de huisarts.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 19:28   #243
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@ ferry wow! ik zou ook in paniek raken denk ik als ik zo iets zou krijgen. hopelijk is het snel voorbij! en is de link met finasteride er amper of niet

@ hairpilot ik heb ook sinds ik het middel gebruik het idee dat me haar er steeds slechter op wordt. Ik gebruik nu ook sinds gister Lipogain en zit inderdaad ook te twijfelen om nog meer maatregelen te nemen. Ik heb me kop gemilimeterd dus bij bepaald licht lijk ik nu gewoon al kaal ofzo schrik elke keer weer van. maar als ik er dan aan wil voelen is het duidelijk geen kale kop
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 19:52   #244
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@hairpilot , Bart en casa:
Geduld jongens het middel heeft even tijd nodig, maar ik snap jullie zorgen. Ik had ook nog best behoorlijke uitval aan het begin, maar het is goed gekomen!

@Anthonieh: ik heb gelijk gebeld met een bevriend huisarts. Hij zegt dat het ook gewoon een bloedvaatje kan zijn. Ik moet het even in de gaten houden. Ik ben wel iets meer gerust, maar ik vond het wel echt een nare ervaring (zoals in een nare droom zeg maar haha). Ook hij legt niet gelijk een link met Fina, omdat het geen bekende bijwerking is (anders zou het op de bijsluiter moeten staan). Helemaal uitsluiten durft hij het echter ook niet.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 20:49   #245
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
@Anthonieh: ik heb gelijk gebeld met een bevriend huisarts. Hij zegt dat het ook gewoon een bloedvaatje kan zijn. Ik moet het even in de gaten houden. Ik ben wel iets meer gerust, maar ik vond het wel echt een nare ervaring (zoals in een nare droom zeg maar haha). Ook hij legt niet gelijk een link met Fina, omdat het geen bekende bijwerking is (anders zou het op de bijsluiter moeten staan). Helemaal uitsluiten durft hij het echter ook niet.
Verstandig! En natuurlijk kan hij het niet helemaal uitsluiten, maar zo te horen krijgt ie wel vaker dit soort vragen van niet-finasteridegebruikers. Ik kan me ook geen mechanisme voorstellen waarbij finasteride zorgt voor bloedingen.

Maar goed, ik roem mezelf soms om mijn koele, rationele afwegingen ... maar toen ik bij mezelf zoiets zag raakte ik ook nogal van slag en gingen mijn gedachten ook meteen naar fina

Hou het in de gaten en als het pijn gaat doen of gaat zwellen, meteen naar de huisarts.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 14:39   #246
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Finasteride werkte echt super bij mij, alleen ik had echt bijwerkingen ervan voelde me moe en soort down ( depressief ) en had last van een heel erg slechte libido.

Ben gestopt nu sinds een jaar of ander half jaar .

Alles is weer normaal gelukkig , maar het is top spul als je geen bijwerkingen ondervind !
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2013, 19:54   #247
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@raafie: o dat is balen, wel verstandig dat je gestopt bent met zulke bijwerkingen. Wanneer merkte je die bijwerkingen voor het eerst en was je voor het gebruik ook al gevoelig voor stemmingswisselingen?
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2013, 18:24   #248
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
De bijwerkingen werden steeds heftiger alsof het erin sloop, begon na een maand of 3 .

Ik heb nooit last gehad van stemmingswisselingen, ben blij dat alles nu weer goed werkt
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 15:58   #249
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@RAAFIE
oef ik hoop er zelf ook niet op


Maar tot dus ver! ik ben nu dus vanaf morgen precies een maand bezig met finasteride en precies een weekje met lipogain. Ik heb het idee dat ik een shedding heb gekregen/ AGA is gewoon lekker op weg op moment.

Ik kan namelijk op moment flink wat haren uit de kraag van me shirts vissen en 's ochtends ligt me hele kussen vol. vele male meer als eerst, ik weet nou niet of nu eigenlijk komt door dat ik me kop milimeter en daardoor dus niet net zoals vroeger met me haren doen de haren er al "uitplukte"

ook merk ik als ik me foto's vergelijk van vlak na me eerste keer dat ik me haar milimeterde en nu foto's van nu het dus duidelijk velemale dunner is.


met de bijwerking.. me libido is normaal en ejaculatie klachten heb ik ook niet echt. Wel nog steeds beetje spanning op me borst. Ook de depressie/moodswings zijn vele male minder.
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2013, 21:23   #250
alulu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 15
Geslacht:
dag lotgenoten!

Fijn en leerzaam om alle berichten snel te hebben doorgelezen.

ik zelf gebruik nu onlangs bijna 2 jaar dutasteride. (grote broer van fina word ook vaak gezegd).

Altijd 0.125 gebruikt via intermedica. dat grapje kostte me gauw 145euro voor slechts 3 maanden.

Na lang zoeken op t forum kwam ik eindelijk uit op generieke duta en heb die online besteld. veltride 0.5 mg, medicijn is echt spotgoedkoop in vergelijking met de duta van intermedica.

Alleen merk ik dat ik weer flink haarverlies erdoor ben gaan lijden en gebruik het nu sinds augustus ongeveer, zelfs 0.22mg +/- (snij het in 3 stukken).
Dus ligt echt aan de duta zelf die niet werkt!!!! daar gaat mn jarenlange kuur, heel jammer

ik Heb iig nu besloten om over te stappen naar fina voor evt minder bijwerkingen voor in de toekomst na langdurig gebruik. ( heb nooit echt bijwerkingen gehad gelukkig wel wat psychisch in het begin; dat je vaak bang bent voor evt bijwerkingen)

Kan iemand mij een goeie fina aanraden? ik vroeg me ook af of ik evt mijn duta zou kunnen laten testen ergens zodat ik zeker weet dat het geen shedding is.

verder las ik ook dat je fina in 5mg vorm kan krijgen, dat lijkt mij ontzettend veel aangezien de max duta 0.5mg is. vraag me dan ook af hoe ik het in verhouding moet gebruiken als ik rond dezelfde effect als 0.125mg duta wil gebruiken.
__________________
dutasteride 0.125mg (gestopt mei 2013)
dutasteride 0.2 mg veltride (gestopt eind 2013)
Nanoxidil 5%
Finasteride 5mg (2014-heden)
alulu is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2013, 21:37   #251
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alulu Bekijk bericht



Alleen merk ik dat ik weer flink haarverlies erdoor ben gaan lijden en gebruik het nu sinds augustus ongeveer, zelfs 0.22mg +/- (snij het in 3 stukken).
Dus ligt echt aan de duta zelf die niet werkt!!!! daar gaat mn jarenlange kuur, heel jammer
Kan te maken hebben dat je denkt Fina te slikken, maar intussen gewoon nep pillen geslikt hebt. Placebo's voor de prijs van goedkope Fina.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alulu Bekijk bericht

Kan iemand mij een goeie fina aanraden?
Je gewoon via een apotheek, kost wel iets meer maar je hebt wel de zekerheid dat je echte Fina en Duta slikt.

Ik koop elke maand 1 mg Fina van Mylan bij de apotheek, kost iets van 40 euro per 30 tabletten en ik merk geen haarverlies, integendeel. Mijn haartjes zijn mijn erg dankbaar.
Het patent op 1 mg Fina is deze maand verlopen, als alles meezit en andere fabrikanten zien er brood in dan zo er binnen niet al te lange tijd nog goedkopere echte Fina in de apotheek te verkrijgen zijn. Nu kun je alleen maar kiezen tussen het dure Propecia/MSD en het iets goedkopere generieke B merk Mylan.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2013, 09:51   #252
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Het zou me eerlijk gezegd verbazen mocht Intermedica je met fake duta opzadelen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2013, 15:00   #253
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
ik ben ook bij intermedica geweest en heb toen hun aanbod om het via hun de duta( wat ze me wouden voorschrijven) te bestellen. Ik vond inderdaad nogal extreem duur vergeleken wat sommige andere mensen hier gebruiken en daar de kosten van.

@ hairpilot hij kreeg het juist door dat die overstapte op een generieke duta en daarvoor was ik zelf dus ook al bang dat dat niet helemaal goed zou zijn.

Je kan volgens mij je fina of duta gewoon bij het zelfde maatschappij testen als men hun xtc enzo laat testen
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2013, 15:38   #254
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ah bon, te snel gelezen. Welke site bestelde je dan? Veltride/Dutas/Dutagen moet normaal exact hetzelfde werken als Avodart.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2013, 19:06   #255
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Als lange haren uitvallen (lengte kapsel) komen deze dan sowieso terug? Of kan het zo zijn dat er helemaal niks meer groeit hierna? Dat gevoel heb ik namelijk zeer sterk. Heb sinds 1 jaar hevige haaruitval, maar zie helemaal geen korte haren groeien. Dacht dat ze op zijn minst dunner of korter terugkomen..
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.