Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 21 november 2008, 02:35   #886
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haarweblid Dundee heeft meermalen geschreven dat SP van Nutrition lang niet zoveel resultaat gaf als de Saw Palmetto Universal.
Volgens Mendosa moet je gestandaardiseerde SP hebben, lees maar:
http://www.mendosa.com/sawpalm.htm

Om je kruin sneller dicht te laten groeien, kun je minoxidil nr. 540 bestellen van Dr. Lee via minoxidil.com
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 02:47   #887
SoulFlame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 16
Zo laat nog op? Dundee was de naam waar ik niet kon op komen!!

Bedankt voor dat artikel iig, heb het effe rap doornomen en dat ziet er goed uit! Ga het morgen eens grondig lezen want daar is het nu wat te laat voor!!
SoulFlame is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 19:45   #888
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
testperiode

yoo,

ik lees regelmatig dat de mensen saw palmet heel lang gebruiken en geen resultaat mee boeken. Met lang gebruik bedoel ik: meer dan zes maanden.

Beste mensen elk organisme is ANDERS . Met ANDERS bedoel ik ook echt ANDERS. Als product X voor Mustafa een wondermiddel is, is het voor Jan geen wonderwindel. Want wij zijn eenmaal Anders!

Normaliter moet je een product niet meer dan drie maanden uittesten. Je hebt misschien allergie voor saw palmetto en je dus meer haaruitval gaat krijgen. Ik ben zelf een diëtist en weet min of meer wat allergie kan veroorzaken. Bij sommigen onder u kan saw palmet jeuk verminderen en bij sommigen verergeren. Je moet de symptomen van een middel goed in acht nemen.

LUISTER NAAR JE LICHAAM, JE LICHAAM GEEFT EEN SIGNAAL, JIJ ZELF BENT DE ANTWOORD.
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.

Laatst gewijzigd door didior; 4 december 2008 om 19:47
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 02:44   #889
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Volgens mij hebben de meeste gebruikers wèl baat bij Saw Palmetto, maar velen van hen willen méér resultaat en stappen dan over op zwaardere medicatie.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 10:44   #890
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
En een product maximaal drie maanden testen voor haargroei is onzin. Zelfs de snelst groeiende haar is na drie maanden amper waarneembaar in je haardos als ie vanaf 0 moet beginnen!

Haarproducten gebruik je trouw voor minimaal 6 maanden en liefst gewoon voor een jaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 19:29   #891
didior
HaarWeb lid
 
didior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 122
awel deze mentaliteit vinden de cosmetica concerns heel goed zij kunnen jouw volkomen gelijk geven. Je moet luisteren naar je lichaam niet naar de onzin van dat je het een jaar moet gebruiken eer je het effect ziet en bla bla bla!

Drie maanden is een ideale periode om een product X te beoordelen.
__________________
Extern:

- Mega Defense Shampoo (MDS) tegen veroudering van de hoofdhuid en haren en natuurlijk tegen de haaruitval dankzij de toegevoegde druivenextract van Turkije (OPC's als ingrediënt!!). Voor meer informatie kun je iets achter laten. Ik zal je verder helpen dan.
- En nog paar andere dinges.
didior is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 21:05   #892
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door didior Bekijk bericht
awel deze mentaliteit vinden de cosmetica concerns heel goed zij kunnen jouw volkomen gelijk geven. Je moet luisteren naar je lichaam niet naar de onzin van dat je het een jaar moet gebruiken eer je het effect ziet en bla bla bla!

Drie maanden is een ideale periode om een product X te beoordelen.
Niet lullig bedoeld, maar ik ga jouw ook niks wijs maken over dieeten, doe dat dan ook niet andersom.

Ik denk dat heel veel mensen heel goed weten waarover hij of zij praat. Uit eigen waarneming en hoe het haaruitval-haargroei proces daadwerkelijk verloopt. Daar valt, op uitzonderingen na, geen speld tussen te krijgen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 21:39   #893
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik denk dat heel veel mensen heel goed weten waarover hij of zij praat. Uit eigen waarneming en hoe het haaruitval-haargroei proces daadwerkelijk verloopt. Daar valt, op uitzonderingen na, geen speld tussen te krijgen.
Ik niet hoor, ik praat de reclamemakers na, die kunnen dankzij mij lekker hun zakken spekken

Even serieus, Didior, ik ga geen producten gebruiken die op mijn sentiment inwerken om toch vooral wat aan kaalheid te doen. Hoe luider de reclame, hoe minder ik geneigd ben het geloven.

Gebruik voor die termijnen eens je boerenverstand. Je gaat een middeltje gebruiken om slapende haren wakker te schudden ... misschien werkt het meteen, maar waarschijnlijk hebben de haren wel een weekje of wat nodig om wakker te worden. De catagene die ze dan mogelijk eerst in gaan om tot groei te kunnen komen duurt minimaal 3 weken. Daarna gaan ze dus groeien. Vanuit de wortel. Diep in de huid. In het gunstigste geval steken ze drie weken daarna voorzichtig hun kop boven de huid.

Ik denk dat je in de praktijk al een spekkoper bent als de eerste stoppeltjes na een dikke 2 maanden verschijnen.

En dan gaan ze echt zichtbaar groeien. Centimetertje per maand. Eerst waarneembaar met een vergrootglas dus. Als je haarlengte gemiddeld iets van 7 centimeter is, dan vallen haartjes van 1 centimeter ertussen echt niet op. Misschien vanaf 2, 3 centimeter wel. Dan ben je maand 4 al ruim voorbij.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2009, 16:25   #894
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Dat is een verkeerde redenering . Shedding hangt gewoon af van het aantal door DHT aangetaste haren op je hoofd. Hoe meer haren door DHT aangetast zijn ( dit zijn meestal ook kortere dunne haren met minder pigment) hoe groter de shedding zal zijn ....hoe minder haren aangetast zijn...hoe kleiner de shedding ...als je ze krijgt...als het middel aanslaat. Sp werkt wel minder sterk dan Fina ...daarom zal het proces van een shedding eerder langzaam gaan ,en ook minder opvallen ...tegenover bij Fina dat sterker is ,en voor een meteen grotere afworp zal zorgen..

Das een 'baude' redenering Dundee. Kun je dit ergens staven? Dat hoe meer haren er zouden zijn aangetast met DHT hoe meer shedding er zal optreden? Of komt dit uit iemand's hele grote duim?

Groeten,

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 14:06   #895
SoulFlame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Volgens mij hebben de meeste gebruikers wèl baat bij Saw Palmetto, maar velen van hen willen méér resultaat en stappen dan over op zwaardere medicatie.
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen met "meer resultaat"?
Betekend dit, tragere evolutie naar meer haar dan de andere producten maar uiteindelijk wel een goed resultaat? Of gewoon minder resultaat?

'k denk dat het ook wel een beetje afhangt van het soort aga? Daarmee bedoel ik: sommige mannen verliezen heel veel op jongere leeftijd en zijn al bijna helemaal kaal als ze 30 zijn, andere mannen (zoals ikzelf, mijn vader en mijn grootvader en mijn broer) beginnen pas na de dertig, en krijgen gewoon redelijk grote inhammen en een kale kruin met errond (ook vooraan) nog steeds wat haar op.

Heb nog geen saw palmetto besteld, maar sta nu op het punt dit te doen, ondertss is de haaruitval ook wat opgelopen: ik verlies meer per dag dan voorheen en bovenop is wel aanzienlijk dunner geworden.

Inhammen vindt ik best ok, maar die kruin gaat ook kaal worden en dat vindt ik wel veel erger en zie ik helemaal niet zitten.

Is er met saw palmetto ook kans op hergroei? Inmiddels is mijn kruin wel al behoorlijk doorzichtig geworden, ik kan er mijn schedel door zien. 't is nog niet zo groot maar het breidt langzaam maar zeker uit (nu ook iets sneller)

Laatst gewijzigd door SoulFlame; 15 januari 2009 om 14:10
SoulFlame is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 14:52   #896
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoulFlame Bekijk bericht
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen met "meer resultaat"?
Dat weet ik eigenlijk ook niet; ik neem aan dat ze willen dat de boel sneller dichtgroeit.

In jouw geval kun je het beste minoxidil gaan gebruiken, eventueel ondersteund door SP; daarmee kun je sneller resultaat boeken; binnen 2 maanden kun je de eerste nieuwe haartjes zien..met een vergrootglas.
Rogaine foam (=5% minoxidil zonder propyleenglycol) of nr. 540 van minoxidil.com, startend met de halve dosering om je huid te laten wennen en de kans op een shedding te verminderen.

In België kun je door een apotheker zonder recept 5% minoxidil zonder propyleenglycol laten maken, dat kost dan ongeveer €17 voor 100ml.


.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 15:38   #897
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool broer gebruikt ook saw palmetto

ik heb men broer saw palmetto gegeven van universal...
niet duur en toch al positieve posts hierover gelezen

hij wou geen fina of duta slikken, en das ook niet nodig , hij heeft ook geen haaruitval, gewoon inhammen dat precies groter worden, maar zeer traag hoor, heel anders dan het bij mij was
hij gebruikt het nu al 4 maand dacht ik , meer voor behoud dat de inhammen beetje zou tegengaan, maar qua haaruitval of haar aan de handen als hij er gel indoet is het bij hem niks, ook niet met die palmetto (shedding ofzo)
minox wou hij niet gebruiken

ik heb wel al meerdere keren gelezen dat ze saw palmetto en dutasteride nemen afraden... (samen bedoel ik hiermee)

saw palmetto zal wel zen werking hebben, maar enkel voor behoud van huidig haar of om het haaruitvalproces beetje te vertragen...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 16:46   #898
SoulFlame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 16
Bedankt voor de snelle reactie!

Saw palmetto zal sowieso mijn start zijn denk ik. Beter dat dan niets en we zullen wel zien. Zwaardere middelen hebben ook zo'n grote inpakt op de hormoonbalans. Daar heb ik eerlijk gezegd een beetje schrik van. Zelfs al heb je geen bijwerkingen, wie weet hoe zal het zijn binnen 20 jaar aangezien je met ziets niet meer mag stoppen, tenzij uw haar u niks meer kan schelen natuurlijk!

Als ik mijn pa (62) en grootvader bekijk (die is overleden op 68 jaar), worden die inhammen redelijk groot maar niet ZO groot en heb dat altijd wel mooi gevonden. Mijn pa is nu wel heel kaal aan't worden lol.

't is eigenlijk vooral die kale plek op de kruin, zoals paters die hebben, die ik echt wel liefst zou willen vermijden, mijn pa had die al tegen zijn 40ste, ben er zelf 35 en die van mij is dus wel in opkomst!!
Natuurlijk als die inhammen een eitsje kleiner kunnen is dat altijd een dikke +!

Ik veronderstel dat die microhaartjes komen uit de aangetaste haarzakjes wanneer ze in "coma" gaan? (ben er de exacte benaming voor vergeten)
Blijven die zo klein of kunnen die weer uitgroeien tot wat ze ooit waren?
SoulFlame is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 16:55   #899
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
ik heb wel al meerdere keren gelezen dat ze saw palmetto en dutasteride nemen afraden... (samen bedoel ik hiermee)

Is dit zo, ik neem namelijk al geruime tijd zowel finas als SP. Waarom wordt dit dan afgeraden??
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 16:55   #900
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minoxidil-lotion of -foam heeft tenminste geen invloed op de hormoonbalans, al lijkt dat er soms wel op, omdat je er meer snor- en baardgroei door kunt krijgen.
De aangetaste haren worden er uit gegooid(shedding) en je krijgt er nieuwe haartjes voor in de plaats, die meestal na een tijd wel uitgroeien tot normale lange gepigmenteerde haren. Sommigen merken niets van een shedding.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.