Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2007, 14:43   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
bij het einde van een jaar...

Dag allemaal,

Het is al een tijdje stilletjes op dit forum... dat kan vele redenen hebben.
Toch wordt er nog veel gelezen en dat doet vermoeden dat er nog steeds nood is aan hulp, tips, hoopgevende boodschappen of steun.
Daarom laat ik jullie niet los.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte, moed en hoop. Na een jarenlange strijd, lukt het mij elke dag beter. De trekvrije dagen zijn veel talrijker dan de dagen dat het iets minder goed gaat (het is ooit anders geweest )...
Misschien moeten we maar eens een thread aanmaken met positieve berichten; elke keer als je trekdrang voelt maar de kracht vindt om er niet aan toe te geven... vertel het ons!

Tussen Kerst en Nieuwjaar is een tijd om terug te blikken en om goede voornemens te maken. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en besef dat je niet perfect hoeft te zijn om het leven mooi te vinden...

Mijn allerliefste wensen voor een 'stabiel' 2008! xxx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 16:37   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Wat een mooie boodschap, in dit 1300-ste bericht van je, Daniëla!

'Leg de lat niet te hoog voor jezelf en besef dat je niet perfect hoeft te zijn om het leven mooi te vinden...' : ik ga dit goed in m'n oren knopen voor het komende jaar!

In wens jou hetzelfde wat je ons wenst,

Thanks,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 21:43   #3
ragazza
Ragazza
 
ragazza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2002
Locatie: Schoonebeek
Berichten: 32
Hallo, helemaal mee eens. Ik wil alleen nog een ding meegeven en dat is: Acceptatie is het halve werk. Wat ik daarmee bedoel is dat wanneer je jezelf accepteert zoals je bent, het al een stukje beter gaat. Ik ben begonnen met Emotional Freedom Techniques (EFT). Misschien dat dit een hulpstukje zal blijken te zijn. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Heel veel liefs en plukvrije tijden in 2008 voor ons allemaal.
ragazza is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 21:50   #4
ragazza
Ragazza
 
ragazza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2002
Locatie: Schoonebeek
Berichten: 32
Even nog over EFT. Kijk eens op http://www.innerned.org/bm-emofree.html.
__________________
Ragazza
ragazza is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 22:40   #5
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Lieve mensen,

Ik wens iedereen een gezond en fijne 2008 toe!!! Bolleke mooi berichtje, mijn complimenten. Deze site helpt mij enorm tegen de strijd tegen TTM. En ik vind het een goed plan om de positieve dagen te vermelden. Ik wens iedereen veel trekvrije dagen. En naast TTM moeten wij niet vergeten hoe wij zijn als persoon en al onze positieve kanten.
Ik hoop dat ik de lat lager kan zetten, want ik raak elke keer teleurgesteld bij een terugval...

Heel veel liefs Rainbow!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2007, 10:14   #6
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Natuurlijk wens ik ook iedereen een voorspoedig 2008 toe.

Voor mij is de tijd tussen Yule (Heidens jaarfeest, een paar dagen voor kerst) en oud en nieuw een tijd om bij jezelf stil te staan en naar je zelf te kijken en te reflecteren. Omdat er in de natuur ook weinig gebeurd, is het de bedoeling dat je je op de natuur afstemd.


Een paar weken geleden vroeg iemand mij hoe ik tegen een minderheidsgroep aankeek. (Dit omdat mannelijke Paganisten in veel minder grote getalen zijn dan vrouwelijke Paganisten.)
Naast dat ik Paganist en TTM heb, ben ik ook nog eens homoseksueel. Dat zijn drie minderheidsgroepen bij elkaar

Maar goed ..... maak er een 'stabiel' 2008 van.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 09:59   #7
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
ook ik wens jullie allemaal een fantastisch 2008 toe waarin al jullie wensen mogen uitkomen !

Momenteel heb ik het moeilijk de kracht te vinden om te vechten tegen TTM.
Ik ben nochtans het jaar goed begonnen met 2 trekvrije dagen, maar daarna is het terug bergwaarts gegaan. Ik wijt het te kort aan vechtlust wel een beetje aan ongesteld zijn en daarboven ook nog eens een zware verkoudheid. Ben mijn stem kwijt geweest en ik spreek nog steeds met een heel zwoele stem, maar het is vermoeiend zo.
Bolleke, toen ik gisteren jouw berichtje ontving had ik niet de kracht om onmiddellijk te reageren, maar weet dat het me toch goed heeft gedaan en ik het trekken direct gestopt heb.
Ik hou het hier bij voor vandaag! Vanaf volgende week zal ik terug werken en zal je me hier meer zien verschijnen !

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 18:56   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Ilse,
Ik wens je alle kracht toe! Geloof in jezelf en zorg extra goed voor jezelf... vooral op 'zwakke' momenten.
(Op 12 januari ben ik in Gent (kan eventueel iets afspreken, in de vroege namiddag, je ziet maar...)
Liefs x
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 22:01   #9
maayke
HaarWeb lid
 
maayke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Locatie: Purmerend
Berichten: 23
Geslacht:
Ik wil jullie natuurlijk ook een goed 2008 wensen
en nou hopen dat dit jaar best goed komt
maayke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2008, 15:12   #10
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
's avonds heb ik het lastig. De vermoeidheid doorbreekt mijn wil om TTM tegen te houden en dan begin ik te trekken. Mijn humeur zakt dan ook onder 0 en mijn man weet dan niet meer wat hij moet doen om een glimlach op mijn gezicht te toveren.
Vandaag nog niet getrokken, maar overdag lukt het aardig. Het zijn de avonden waar ik bang voor ben.
Bolleke, op zaterdag moet ik werken maar ik ben wel vrij tussen 12u30 en 14u. Lukt het dan voor jou?

Kom op iedereen, laten we van 2008 een geweldig jaar maken waarin we trots mogen wegen op onszelf !!!!
Donderdag heb ik terug een afspraak bij mijn psychologe en 's avonds mijn eerste assertiviteitscursus. Ik ben benieuwd.

Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2008, 16:46   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Weet je, als je bang bent geef je de ttm kracht... niet doen dus. Zeggen tegen jezelf dat jij de baas bent! Komaan meid, de moed niet opgeven hé!
Zaterdag tussen 12.30u en 14u lukt me prima.
Succes met de cursus, je zal er sowieso sterker uit komen en dat is altijd meegenomen!
PS: nog steeds trekvrij, al hèèl het jaar 2008 ..
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2008, 09:27   #12
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
gisteren terug een volledig trekvrije dag. Ik besef wel dat dit op mijn vrije dag was en het dan al makkelijker gaat voor me. Maar het ging echt moeiteloos en dat geeft me terug kracht. Dat en het besef dat ik terug wil werken aan het beeld dat ik voor ogen heb van een hippe knappe mama (klinkt misschien stom) Ik heb dat nodig, het IDEE dat ik nog de moeite ben om eens naar te kijken. Dus ik heb me vanmorgen eens opgemaakt (is meer uitzondering dan regel) en dat terwijl ik vroeger de deur niet uitging zonder make-up. Ik heb het gevoel dat ik terug moed gevonden heb in mijn strijd tegen TTM (mijn pms is natuurlijk ook voorbij) Dus gisteren terug een vette roze blok en we gaan er vandaag opnieuwe voor.

Bolleke, zaterdag rons 12u35 aan de Vrijdagmarkt?

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2008, 11:31   #13
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Een beetje laat misschien, maar ik wens jullie allemaal een gezond en voorspoedig nieuwjaar !
Ik had het enorm druk, goed voor mijn ttm, maar toch ben ik er niet in geslaagd om volledig trekvrij te blijven, wat problemen hier en daar en oeps er sneuvelen enkele haartjes.
Ik heb nog steeds geen ander werk gevonden, ik krijg zelfs niet de kans voor een eerste selectieronde of een gesprek, de autplacementbegeiding is op dat gebied een flop. Ik treur niet over het fijt dat ik geen werk heb maar ik zit wel met een gevoel van afgeschreven te zijn, te oud ..?

Bolleke en Ilseke, jullie zijn goed bezig ! ik wens jullie dan ook véél roze vakjes en een mooie haardos.

Liefs,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2008, 22:08   #14
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ilseke,
Kan jij me even bellen in de loop van vrijdag ivm zaterdag. Ik kom nl met de trein en dan met de tram... en weet niet zo goed mijn weg of welke tram (heb een afspraak om 11.30 op de Drongensesteenweg, ben daar vermoedelijk rond kwart over elf buiten...)
Je mag ook een smsja sturen wanneer het best past dat ik jou bel...
Groetjes!

Hoi Miejefke, fijn weer iets van je te lezen... maak je niet te veel zorgen om dat werk, geniet maar van het oma-zijn, is toch zo veel leuker, niet??
Groetjes en sterkte aan allen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2008, 09:43   #15
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
hier nog steeds gesnotter en gehoest, maar de hoge koorts is weg. Dus we zijn al in de wolken.
Met al dat ziek zijn heb ik gewoon geen tijd om te trekken. Niet dat ik volledig trekvrij ben en als ik begin te trekken kan ik niet stoppen, maar de roze blokken zijn talrijker dan de andere. Vorige week ben ik pas op vrijdagavond beginnen trekken. ik ken de oorzaak, Koen was het kindje van de onthaalmoeder vergeten ophalen en ik zat er mee in mijn maag dat mijn onthaalmoeder heel boos op ons zou zijn, wat ik zou verstaan overigens. Zaterdag op mijn werk (halfziek) kon ik 's middags het trekken niet meer tegenhouden, maar ik ben gestopt 's avonds en sindsdien heb ik niet meer getrokken. niet zo slecht al zeg ik het zelf.

Ik ben donderdagavond naar de eerste les van de assertiviteitscursus geweest. Veel kan ik er nog niet over zeggen, het was een kennismaking. het 2de luik van de les bestaat uit relaxatietechnieken. Ik moest me bewust maken van al mijn spieren, maar als je met griep zit zoals ik die avond deden alle spieren zo'n pijn dat het alleen maar erger werd.
We zullen zien nu donderdag hoe les 2 meevalt.

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 21:01
Bijna 50 jaar haartransplantatie, het begin van ´t einde? hairobservator Chirurgische behandelingen 225 2 april 2007 08:55
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 07:00
propecia na 3 jaar........... jornkielman Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 oktober 2004 20:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.