Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 september 2007, 00:29   #586
bcool
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 13
idd er moet wel iets "in de lucht hangen" daar
bcool is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 01:11   #587
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Ach, hoe weet jij hoe jongens 80 jaar geleden erbij liepen... Bangmakerij, net als dat de opwarming v.d. aarde...
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 01:30   #588
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
Ach, hoe weet jij hoe jongens 80 jaar geleden erbij liepen... Bangmakerij, net als dat de opwarming v.d. aarde...
Als je oude foto's bekijkt van destijds, kun je 't zien.
Destijds had men alleen een beetje vervuiling door steenkool.
Ernstig vervuilende auto's, vliegtuigen, raketten, etc. waren nog niet eens uitgevonden. Televisies en monitoren waren er ook niet. Atoombommen en kernproeven waren ook nog niet uitgevonden. Etc.etc. teveel om op te noemen.
Men waste ook alleen maar met groene zeep en shampoo bestond niet, laat staan body lotion, conditioner, gel, wax, haarlak etc.
Men at ook geen genetisch gemanipuleerd voedsel wat ook nog stijf staat van de antibiotica en groeihormonen, want dat bestond ook allemaal niet.

Maar je hoeft geen 80 jaar terug in de tijd. In de hippie-tijd 40 jaar geleden was niemand kalend; nou, misschien 1 promille.

Maar we zijn nu wel erg ver off-topic.

Laatst gewijzigd door Hanna; 15 september 2007 om 01:34
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 13:42   #589
Norwood_III
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 153
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Maar je hoeft geen 80 jaar terug in de tijd. In de hippie-tijd 40 jaar geleden was niemand kalend; nou, misschien 1 promille.
Dat is je reinste onzin. Als je zo'n beweringen doet mag je op z'n minst eens een link geven naar een wetenschappelijke studie die bewijst dat je stelling klopt. Volgens mij zul je zo'n studie niet vinden.
Norwood_III is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 14:46   #590
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
UMTS is weer iets heel anders... Een PC-schermpje kan echt geen kwaad hoor...
Is inderdaad anders, maar anders dan de naam doet vermoeden, gaat de site niet alleen over umts.

Lees de site (www.stopumts.nl) 1x door.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 14:51   #591
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norwood_III Bekijk bericht
Dat is je reinste onzin. Als je zo'n beweringen doet mag je op z'n minst eens een link geven naar een wetenschappelijke studie die bewijst dat je stelling klopt. Volgens mij zul je zo'n studie niet vinden.
En jij zult geen studie vinden van het tegendeel.
Als je 't niet gelooft, vraag 't dan gewoon even na aan een ieder die leefde in de hippietijd; ze zullen zich suf moeten piekeren om zich één jonge kalende te herinneren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 15:25   #592
Nathanael
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2005
Locatie: Groningen
Berichten: 11


dit ben ik, je zou denken nou die heeft genoeg haar maar me inhammen zijn netjes weggewerkt onder me haar.
als ik em haar achterover zou kammen dan zie je vette inhammen en een hoog voorhoofd.
daarom doe ik op de fiets ook altijd n pet op.

Laatst gewijzigd door Nathanael; 16 september 2007 om 22:44
Nathanael is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 15:35   #593
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
En jij zult geen studie vinden van het tegendeel.
Als je 't niet gelooft, vraag 't dan gewoon even na aan een ieder die leefde in de hippietijd; ze zullen zich suf moeten piekeren om zich één jonge kalende te herinneren.
Oh nee hoor. Mijn ouders komen uit die tijd en hebben genoeg jonge kalenden gezien indertijd.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 18:32   #594
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Oh nee hoor. Mijn ouders komen uit die tijd en hebben genoeg jonge kalenden gezien indertijd.
Misschien omdat ze zelf kalend waren en daardoor meer op anderen gingen letten....
Als je even afbeeldingen van hippies zoekt met Google, zie je wat ik bedoel: allemaal jonge mensen met vreselijk veel haar, misschien door de hasjies...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 19:02   #595
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als je oude foto's bekijkt van destijds, kun je 't zien.
Destijds had men alleen een beetje vervuiling door steenkool.
Alleen een beetje?!?! De understatement van de eeuw

Je hebt je veel te veel laten indoctrineren door milieuguru's en aanverwanten. Veel semi wetenschappelijk hocus pocus, gebaseerd op veronderstelde feiten van voorgangers, charlatans en onheilsprofeten. Maar als je je er goed bij voelt, vooral geloven!

Men ging wel in het algemeen eerder dood, terwijl kaal worden in het algemeen een proces is dat met ouder worden te maken heeft. Destijds gingen er ook veel minder mensen dood aan hartkwalen en dergelijke.

Je opmerking over het weinig kalend zijn van mensen in de hippietijd raakt ook kant nog wal. De hippies waren vooral jonge mensen. Kijk eens naar de menigte bij een concert van Krezip nu en zet dat af tegen een menigte bij een concert van The Beatles. Je zult even weinig kalenden zien als destijds.

Vergeet ook niet dat je nu zelf kalend bent en daarmee de mensheid beschouwd met een geheel andere blik.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 16 september 2007 om 20:47
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 19:26   #596
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Misschien omdat ze zelf kalend waren en daardoor meer op anderen gingen letten....
Als je even afbeeldingen van hippies zoekt met Google, zie je wat ik bedoel: allemaal jonge mensen met vreselijk veel haar, misschien door de hasjies...
zowel mijn vader, als mijn moeder heeft geen AGA. Verder sluit ik mij bij AnthonieH aan: Bij ieder willekeurig rockconcert zul je weinig kalende mensen tegenkomen. Natuurlijk zijn er wel zichtbaar kalende jonge mensen, maar die verdeling is tov vroeger niet veranderd.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 16 september 2007 om 19:29
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 22:51   #597
JoostB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 15
Dat is niet waar
Ga maar eens naar een rock concert toe vandaag de dag en je zult zien dat er al veel jongere gasten van in de 20 met een kale kruin en flinke inhammen tussen ziet.

Nee, die 'emotjes' van 14/15 hebben een volle bos , maar dat mag ook wel op die leeftijd.
JoostB is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 23:04   #598
Nathanael
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2005
Locatie: Groningen
Berichten: 11
tuurlijk! wat tegenwoordig misschien verschil uitmaakt dat korte kapseltjes uit zijn. Meeste gozers lopen met een wilde bos haar rond.
Britpop kaspeltje, emo's, krullen etc etc het is allemaal in.
Als de mensen hun haren zoude kortwieken zullen de inhammen wel opvallen.
Nathanael is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 01:38   #599
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Alleen een beetje?!?! De understatement van de eeuw
Wou je beweren dat er vroeger meer vervuiling was dan nu? Dat was destijds duidelijk zichtbare zwarte rook, wat veel erger leek dan de gevaarlijke onzichtbare stoffen die we nu inademen. Zichtbare viezigheid ga je automatisch uit de weg (vroeger met een grote boog om het Ruhr-gebied heen), onzichtbare zooi merk je niet of nauwelijks, pas als 't te laat is.

Je hebt je veel te veel laten indoctrineren door milieuguru's en aanverwanten. Veel semi wetenschappelijk hocus pocus, gebaseerd op veronderstelde feiten van voorgangers, charlatans en onheilsprofeten. Maar als je je er goed bij voelt, vooral geloven!
Ja hoor, die opwarming van de aarde is ook allemaal onzin, moet je tegen de ijsberen en de eskimo's zeggen.

Men ging wel in het algemeen eerder dood, terwijl kaal worden in het algemeen een proces is dat met ouder worden te maken heeft. Destijds gingen er ook veel minder mensen dood aan hartkwalen en dergelijke.
Men ging eerder dood, maar niet aan een hartkwaal? Wat was dan wèl volgens jou de doodsoorzaak nummer één?

Je opmerking over het weinig kalend zijn van mensen in de hippietijd raakt ook kant nog wal. De hippies waren vooral jonge mensen.Ik schreef ook juist over kalende JONGEREN. Kijk eens naar de menigte bij een concert van Krezip nu en zet dat af tegen een menigte bij een concert van The Beatles. Je zult even weinig kalenden zien als destijds.

Vergeet ook niet dat je nu zelf kalend bent en daarmee de mensheid beschouwd met een geheel andere blik. Ik ben inderdaad wel bijna kaal en lichtelijk gestoord, maar nog niet helemaal dement.
PEACE !
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 07:52   #600
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wou je beweren dat er vroeger meer vervuiling was dan nu? Dat was destijds duidelijk zichtbare zwarte rook, wat veel erger leek dan de gevaarlijke onzichtbare stoffen die we nu inademen. Zichtbare viezigheid ga je automatisch uit de weg (vroeger met een grote boog om het Ruhr-gebied heen), onzichtbare zooi merk je niet of nauwelijks, pas als 't te laat is.
Geloof wat je wil, Hanna, vroeger was het niet gezond leven. Laat maar eens een eerlijke vergelijking maken tussen het binnenmilieu in een doorsnee woning in 1900 en eentje in 2000. De zichtbare vervuiling van de kolenkachel en de olielampen konden de mensen met geen mogelijkheid uit de weg gaan. Wist je trouwens dat bij het stoken van kolen nog behoorlijk wat radioactiviteit vrij schijnt te komen?


Ja hoor, die opwarming van de aarde is ook allemaal onzin, moet je tegen de ijsberen en de eskimo's zeggen.
De opwarming zet ogenschijnlijk inderdaad door, maar dat staat verder los van luchtverontreiniging. Aangenomen dat de broeikastheorie de juiste verklaring is, dan nog draait het om gassen zoals CO2 en CH4 die verder niet nadelig zijn voor je gezondheid.

Men ging eerder dood, maar niet aan een hartkwaal? Wat was dan wèl volgens jou de doodsoorzaak nummer één?
Longontsteking, absolute topper voor mensen die vroeger alle kinderziektes (en zwangerschappen) hadden overleefd.

Ik ben inderdaad wel bijna kaal en lichtelijk gestoord, maar nog niet helemaal dement.
Ik heb je nergens lichtelijk gestoord genoemd of iets dergelijks. Ik vind je hooguit naief en niet erg kritisch in je denken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijlpaal : HaarWeb bereikt 1000 leden! Webmaster Mededelingen 5 7 januari 2004 11:27
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.