Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 november 2010, 21:50   #1
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Haargroeimiddel vrouwen

Dag allemaal,

Al een aantal maanden heb ik last van haaruitval, dit kan te maken hebben met het seizoen of iets dergelijks maar het is best heftig. Ben zoveel uitval niet gewend.

Vorige week heb ik een fue behandeling ondergaan voor mijn haargrens.
Ben nu echter opzoek naar een middel wat de haargroei bevorderd maar ook haaruitval voor een groot deel remt.

Alvast bedankt.
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2010, 12:34   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Aan mensen die een haartransplantatie willen ondergaan, wordt vaak aangeraden om al ruim vantevoren te starten met het slikken van finasteride.
Vrouwen kunnen ook cyproteronacetaat (zit in de Diane35 en Androcur) gaan slikken of drospirenone (zit in Yasmin/Yaz/Yasminelle), of minoxidil-lotion met finasteride gaan gebruiken; spironolactone-lotion of crème is misschien ook een goed idee.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2010, 14:09   #3
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Aan mensen die een haartransplantatie willen ondergaan, wordt vaak aangeraden om al ruim vantevoren te starten met het slikken van finasteride.
Vrouwen kunnen ook cyproteronacetaat (zit in de Diane35 en Androcur) gaan slikken of drospirenone (zit in Yasmin/Yaz/Yasminelle), of minoxidil-lotion met finasteride gaan gebruiken; spironolactone-lotion of crème is misschien ook een goed idee.
Ik heb hier voor mijn behandeling nooit iets over gehoord..wel gelezen op het net maar gezien het enkel om mijn haargrens ging wat behandeld zou worden en ik verder geen difuuse kaalheid heb..ben ik mij hier nooit echt in gaan verdiepen. Heb wel last van haaruitval in het algemeen..dacht ligt aan het seizoen maar het is al een aantal maanden aan de gang ...
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2010, 14:23   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik meen gelezen te hebben, dat jij een terugtrekkende haarlijn had, dus de mannelijke vorm van AGA.
Als je daarnaast ook last hebt van haaruitval rondom het hele hoofd, zou je ook nog de vrouwelijke vorm van AGA kunnen hebben, of haaruitval door de lichamelijke stress van de operatie/transplantatie.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2010, 14:33   #5
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik meen gelezen te hebben, dat jij een terugtrekkende haarlijn had, dus de mannelijke vorm van AGA.
Als je daarnaast ook last hebt van haaruitval rondom het hele hoofd, zou je ook nog de vrouwelijke vorm van AGA kunnen hebben, of haaruitval door de lichamelijke stress van de operatie/transplantatie.
Ik heb inderdaad last van een terugtrekkende haarlijn,,verder heb ik dik haar geen kale plekken etc. maar wel last van veel haaruitval..niet zo'n beetje ook.

Zal misschien aan stress liggen en gebrek aan vitamines etc. kan mij geen andere reden verzinnen...
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2010, 14:58   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een terugtrekkende haarlijn wijst toch meestal wel op de mannelijke vorm van AGA, net als inhammen die steeds groter worden, terwijl er verder nog een dikke bos haar resteert.
De mannen die ht's hebben ondergaan, waren vaak al vóór de ht gestart met finasteride om verdere terugtrekking van de haarlijn (dus tussen de transplantaten en de oude haarlijn) te voorkomen.
Voor vrouwen is de Diane35 waarschijnlijk een beter idee. Ik neem aan dat je geen zin hebt om later nog meer transplantaties te moeten ondergaan.

Haaruitval door stress geneest vanzelf zodra de stress verdwenen is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beste haargroeimiddel voor vrouwen hanne Haarproblemen bij vrouwen 15 16 november 2011 10:19
ervaring haarwerk vrouwen + foto Sham Haarwerken 28 30 september 2009 22:02
help?? ik zie graag vrouwen met overbeharing... yoeri35 Hirsutisme - Algemeen 0 18 april 2006 09:55
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.