Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 april 2011, 19:14   #1
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Haartransplantatie en toppik

Beste allemaal,

Ik zit eraan te denken om een haartransplantatie te ondergaan (frontaal) en ik vroeg me af of het een goed idee is om een frontale transplantatie te hebben en in het geval dat de rest uitvalt (dus rond de kruin en achter de haarlijn) toppik gebruiken om het te bedekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het overigens überhaupt een goed idee?

Groet,

Jonathan
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2011, 19:26   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Ik zit eraan te denken om een haartransplantatie te ondergaan (frontaal) en ik vroeg me af of het een goed idee is om een frontale transplantatie te hebben en in het geval dat de rest uitvalt (dus rond de kruin en achter de haarlijn) toppik gebruiken om het te bedekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het overigens überhaupt een goed idee?
Frontaal is het meest gezichtsbepalend, maar als je een heel beperkte donor hebt, dan kun je met een vreemde coupe komen te zitten. Middelen als toppik kunnen je dan helpen zolang er nog iets van haar aanwezig is. Maar toppik op een volledig kale kruin werkt gewoon niet.

Als je achter het transplantatiegebied steeds kaler wordt, dan is de beste optie een vervolgingreep, zolang de donor nog voldoende haren kan bieden.

Persoonlijk denk ik dat je er verstandig aan doet om haaruitval na een transplantatie op z'n minst zo krachtig mogelijk te remmen met topicals.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 19:48   #3
zimmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Beste allemaal,

Ik zit eraan te denken om een haartransplantatie te ondergaan (frontaal) en ik vroeg me af of het een goed idee is om een frontale transplantatie te hebben en in het geval dat de rest uitvalt (dus rond de kruin en achter de haarlijn) toppik gebruiken om het te bedekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het overigens überhaupt een goed idee?

Groet,

Jonathan
Toppik euhm ja ervaring mee, werkt wel maar niet echt handig.
Tip als je een date hebt en het is gezellig.
Check eff of ze een witt kussen op bed heeft liggen.
Zoja er niet op gaan liggen met je hoofd!!!

Laatst gewijzigd door zimmie; 1 mei 2011 om 19:56
zimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 20:20   #4
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Ja okee, maar ik dacht meer aan een transplantatie voor de voorkant bij iemand als Feriduni, en voor de kruin Toppik en uiteraard finasteride blijven slikken, want ook kleine haartjes op de kruin doen er toe als het gaat om Toppik. Desnoods onderga ik een tweede transplantatie bij Hair Science Institute ofzo, voor de kruin...dan verlies je in ieder geval geen donor. Maar de voorkant is cosmetisch gezien veel belangrijker.

Zolang er kleine haartjes zijn op de kruin zal Toppik moeten werken, toch? Of dermmatch of noem maar op...
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 22:33   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zimmie Bekijk bericht
Zoja er niet op gaan liggen met je hoofd!!!
Hoe kom je dan de nacht door?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 22:37   #6
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ikzelf wil graag voor op mijn kruin body hair transplantatie laten doen, om zo mijn donorgebied te sparen. Iemand hier ervaring mee?
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 22:45   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Ikzelf wil graag voor op mijn kruin body hair transplantatie laten doen, om zo mijn donorgebied te sparen. Iemand hier ervaring mee?
Bart van ProHair (Bverotti hier), maar was volgens mij niet zo'n succes bij hem...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 23:00   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Ja okee, maar ik dacht meer aan een transplantatie voor de voorkant bij iemand als Feriduni, en voor de kruin Toppik en uiteraard finasteride blijven slikken, want ook kleine haartjes op de kruin doen er toe als het gaat om Toppik. Desnoods onderga ik een tweede transplantatie bij Hair Science Institute ofzo, voor de kruin...dan verlies je in ieder geval geen donor. Maar de voorkant is cosmetisch gezien veel belangrijker.
Zolang er kleine haartjes zijn op de kruin zal Toppik moeten werken, toch? Of dermmatch of noem maar op...
Beter minoxidil-lotion op de kruin. Dat is een prima combinatie met fiansteride en dan heb je na een jaar gebruik waarschijnlijk helemaal geen Toppik meer nodig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 23:01   #9
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
Beste allemaal,

Ik zit eraan te denken om een haartransplantatie te ondergaan (frontaal) en ik vroeg me af of het een goed idee is om een frontale transplantatie te hebben en in het geval dat de rest uitvalt (dus rond de kruin en achter de haarlijn) toppik gebruiken om het te bedekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het overigens überhaupt een goed idee?

Groet,

Jonathan
Ik heb een haartransplantatie ondergaan voor mijn haargrens, omdat ik maar 1000grafts heb laten zetten zou ik om de dichtheid wat te verhogen toppik willen aanschaffen en vraag mij af of dit een goed idee is of niet?
is het voor dagelijks gebruik of is dat slecht voor mijn haar?
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2012, 22:48   #10
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
-
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 14:16   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja je moet het elke keer opnieuw aanbrengen. Het gaat eruit als je je haren wast. Het is niet slecht voor je haar.
Het effect van toppik is verbluffend, maar het heeft ook zijn nadelen (zoals het dagelijks aanbrengen).

Als je niet tevreden bent met je huidige haar zou je een beetje toppik erover kunnen sproeien.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 18:28   #12
Jonathan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Rotterdam, Nederland
Berichten: 24
Toppik werkt voor mij geweldig, vind ik althans. Maar stel je hebt een beperkt donorgebied, dan kun je overal haar laten transplanteren, maar niet helemaal vol zeg maar. Als je dan Toppik gebruikt, heb je een vol effect...of niet?
Jonathan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 20:37   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Waarschijnlijk wel ja, ligt uiteraard aan de dekking.. maar het komt een heel eind
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.