Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 november 2012, 20:34   #16
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Klinkt misschien gek maar ik ga van beide middelen licht slapen, met name finasteride. Vond ik toen niet zo leuk, had er toen toch goeie hoop op.
Gebruik momenteel enkel Aminexil shampoo van Vichy (gebruik ik al zo'n 10 jaar), geen idee of ik er iets aan heb maar het is wel een fijne/milde shampoo. Moet zeggen dat m'n kruin toch al vrij lang redelijk stabiel is, maar waar dat door komt weet ik niet.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt aangezien ik nog geen beslissing heb gemaakt over een datum maar zal iig tegen die tijd eea aan verloop laten weten.
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2012, 17:37   #17
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bverotti Bekijk bericht
Ik weet niet of je al anti haarverlies middelen gebruikt.
Indien niet dan is dit je eerste stap.

De meest efficiënte middelen zijn Finasteride - Minoxidil. Alternatief is er Keratene Retard en dutasteride, al dan niet in samenwerking met minoxidil.

Je kan 2 richtingen uit voor wat betreft het implanteren.

Ofwel ga je voor een zeer hoog aantal grafts om alles te bedekken, ik schat 4000-6000.

Ofwel ga je vooraan voor hoge dichtheid haartransplantatie en op de kruin voor een lage dichtheid. De kruin kan je dan met MHP nog laten bewerken zodat het er voller uitzien.

B
Wat is mhp?
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2012, 18:00   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Micro haar pigmentatie (zie bijvoorbeeld hier).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2013, 21:26   #19
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Hey iedereen,

Bedankt nog voor alle reacties. Ik heb een offerte ontvangen en het gaat er nu binnenkort toch van komen (sta op het punt een afspraak te maken), maar iets is me niet helemaal duidelijk. Er word in de offerte oa het volgende gesteld:
"De arts adviseert voor u een maximale FUE behandeling. Hierbij worden zoveel mogelijk grafts geoogst als mogelijk. De aantallen lopen uiteen tussen de 2700 en 3500 grafts met uitschieters naar boven. We kunnen vervolgens de kale zones op 2 manieren aanpakken.
-Voorkant tot aan kruin herstellen met alle geoogste grafts. Eventueel kunnen we na 7 maanden een nieuwe sessie doen voor het kruin gebied."

Wil dat zeggen dat die eventuele nieuwe sessie bij de prijs van de huidige offerte is inbegrepen? Heeft iemand daar een idee van?

Ik zal jullie overigens op de hoogte houden van het resultaat.

Groeten,
Johan
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2013, 23:07   #20
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Ik neem aan dat je voor Esteworld hebt gekozen? De 2de behandeling zit niet bij de prijs van de eerste behandeling anders zou denk iedereen voor die 2de gaan als die toch 'gratis' is.
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2013, 21:08   #21
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Esteworld idd, maar had misschien niet over offertes moeten beginnen, wellicht een beetje privacy gevoelig.

Heb trouwens laatst op onderstaande link m'n gegevens ingevuld en kom dan uit op 3375 grafts en geen 5000 of 6000 (gebied 2, 3 en 6 en 40 grafts per square cm..)

Edit: vergat ik bijna de link
http://www.hairlosslearningcenter.org/mm/calc.html

Laatst gewijzigd door Yohan; 29 maart 2013 om 21:20
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 15:38   #22
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Hoi iedereen,

Ik ben vorige week geopereerd bij Esteworld en alles is prima verlopen, vriendelijke mensen en goed georganiseerd. M'n beoordeling zal ik echter baseren op het uiteindelijke resultaat en dat duurt natuurlijk nog wel even.
Er zouden 3200 grafts getransplanteerd zijn en zit nu inmiddels in dag 7.
Als je de foto's ziet dan lijkt het allemaal erg gevuld maar volgens mij is de huid vooral een beetje rood/grijs ipv dat er nou zoveel haren aanwezig zijn.

Hoe vinden jullie het er uit zien?

Gr Johan

Dag 1:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 1.jpg‎ (143,0 KB, 50x gelezen)
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 15:42   #23
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Dag 4:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 4.1.jpg‎ (134,1 KB, 45x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 4.2.jpg‎ (132,9 KB, 33x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 4.3.jpg‎ (141,9 KB, 39x gelezen)
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 15:46   #24
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Dag 7:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 7.1.jpg‎ (141,1 KB, 50x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 7.2.jpg‎ (138,9 KB, 41x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 7.jpg‎ (143,7 KB, 49x gelezen)
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 16:24   #25
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Ziet er aardig uit jongen!
Je bent voor het hele gebied gegaan zie ik.
De dichtheid is niet zeer hoog, maar je gaat het verschil echt wel zien. Misschien heroverwegen om fina te gebruiken en zowiezo minoxidil kirkland 5% voor je kruin ?
Over een jaar kan je kijken of je tevreden bent er over en anders nog een laatste sessie om de boel dicht te gooien!

Veel succes en sterkte!
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 23:53   #26
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Dank je Beest. Ja minox misschien nog eens proberen maar finas had me toch echt te veel bijwerking. Jij ook suc6 in je andere draadje trouwens!

Geen reacties meer? Ik wil graag ongezouten, eerlijk de waarheid horen mbt hoe het er uit ziet! Met name van mensen die hier al wat langer rondlopen (hoeft niet bang zijn dat je me er eventueel mee kwetst..)
Heb er zelf wat te weinig verstand van om in te kunnen zien of het een succes is geweest of niet.
Yohan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 07:11   #27
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Hoi Yohan, moet vast een aardig resultaat opleveren als er 3200 geplaatst zijn. Wat zei de arts?

Ik ben gisteren behandeld bij Esteworld. Zometeen weer richting kliniek. Alle wijze heren en dames die ik aan de behandeltafel had voorspelden mij een goed resultaat. Aantal grafst is nog niet duidelijk maar minstens 3600 zeiden ze. Ga ook nog wel foto's plaatsen vanaf volgende week :-)
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 09:19   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Eigenlijk zouden we een foto van voor de ingreep moeten zien om te kunnen bepalen wat je mag verwachten van die 3200 grafts. Als ik de omvang van het gebied schat, dan kom ik op 25 grafts per cm2. Dat is te weinig om dekkend te zijn, maar als je voldoende haar van jezelf nog had, dan kan het heel goed het verschil maken tussen een zichtbaar dun bosje en een mooie pluk haar.

Wat me verder opvalt zijn de rechte lijntjes, maar dat hangt kennelijk samen met de inplanttechniek bij Esteworld en bij uitgroei zul je dat niet terugzien. En wat ook opvalt is de gelijke dichtheid over het hele gebied. Ik ben benieuwd hoe dat dalijk uitpakt bij de haarlijn.

Welk soort kapsel hoop je jezelf over een jaar te kunnen aanmeten?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2013, 20:13   #29
Yohan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2012
Berichten: 15
Ik dacht ik hier eerder foto's had geplaatst, maar ik zie ze niet meer.

Ik heb op het middenrif nog haar van mezelf en ik had dus ook liever dat de aandacht geconcentreerd was geweest op de kruin en voorop. Ik heb deze wens ook aangegeven maar dit ging via een tolk en ik had misschien duidelijker moeten zijn. Ik zou mensen dan ook adviseren van te voren uit te tekenen wat hun wensen zijn om verwarring te vermijden.

De dichtheid is verder idd niet groot, vooral momenteel niet. Maar het kan zijn dat er al een boel zijn uitgevallen na 10 dagen (?) en/of is het mogelijk dat er haren zijn getransplanteerd die ik nog niet/nauwelijks heb kunnen zien?
Ik zou uiteindelijk graag een, fatsoenlijk uitziende, scheiding willen kammen.

De arts zei aan het eind (via een tolk), dat het een groot verschil zal maken. Maar ze waren schijnbaar niet al te happig op de vraag hoeveel grafts er overgezet zijn. Heb ze niet geteld en heb het ter verificatie daarom aan verschillende mensen gevraagd (sorry, ben beetje achterdochtig gezien allerlei, algemene, verhalen die ik gelezen heb); de eerste zei still counting (en kwam er niet op terug), de tweede zei 3200, de derde wist het niet en zou het navragen (maar kwam er niet op terug), de vierde zei eerst 'een goeie hoeveelheid' en was een beetje ongemakkelijk toen ik doorvroeg naar een nummer, maar kwam toen wel met 3200.
Eea kwam een beetje geheimzinnig over. Misschien, en hoop dat, dit is omdat men klaagt op grond van relatief verschillende hoeveelheden die worden overgeplaatst afhankelijk van het donor gebied (ze houden een marge aan in het contract). Maar ja dat zou ik dan weer niet onbegrijpelijk vinden, stel dat het er 2700 waren geweest en iemand anders krijgt er 3600 voor dezelfde prijs, dan had ik dat ook niet leuk gevonden. Kunt wat dat betreft beter een systeem aanhouden dat je per graft betaald.

Anyway verder wel aardige mensen, al zal het uiteindelijk om het resultaat gaan, en daar moet ik nog wel even op wachten

Laatst gewijzigd door Yohan; 12 mei 2013 om 20:17
Yohan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.