Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2013, 11:27   #1
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
vraag over donorharen

Ik wil graag duidelijk weten of de donorharen achterop je hoofd nadat ze zijn uitgehaald opnieuw aangroeien?

Zoja, dan hebben we dus te maken van haarvermeerdering ipv haartransplantatie.

ik wil ook graag weten hoe esteleworld te werk gaat met donorharen,

en wat de definitie is van een graft. is dat gewoon een ander woord voor haarzakje waar 1 tot 5 haartjes aan groeien?

heb gelezen dat bepaalde klinieken niet de hele haarzak transplanteren maar alleen de haarfollikel? zodat deze opnieuw kan groeien..

graag wil ik opheldering want ik vraag me dit al een tijdje af.

zou zonde zijn als je je donorgebied opoffert.. als je ook de mogelijkheid hebt voor haar vermeerdering.

zie link: http://www.hasci.com/nl/haarstamcel-...t-donorgebied/
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2013, 11:50   #2
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Hi Tsahin,


De vraag wat een graft is werd al eerder op dit forum gesteld.

Een graft is het volledige haar en bevat 1, 2, 3 of meerdere haren d.w.z. haarfollikels. Pakje 1 haarfollikel uit de graft eruit dan groeit de rest van de graft vanzelfsprekend in je donor gebied terug. Men verplaatst haar van achteren naar voren daarom noemen ze het overal ter wereld haar transplantatie!

Volledige Haarvermeedering bestaat nog steeds NIET! De grootste,beste haar klinieken en Universiteiten overal ter wereld zijn hier nog mee bezig om te onderzoeken.

Wat mij eigenlijk een beetje verbaasd is die enorme fixatie over hergroei donor, wat maakt het uit als je een beetje hergroei krijgt achter- vind dat minder belangrijk de meesten willen haar aan de voorkant en bovenop. Als ze mijn achterkant willen zien dan draai ik me wel om


Ok als je zeer weinig donorhaar hebt zou hergroei donorhaar fantastisch zijn maar helaas zover is het nog niet.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2013, 16:31   #3
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
bedankt voor je reactie.

Dus iedere HT die je ondergaat heb je een veel lichtere dichtheid op je achterhoofd ?
is dat niet een raar gezicht bij een kort kapsel?

heb ik nog een vraagje, ik neem aan dat de getransplanteerde grafts ook de gewone haarcyclus hebben en opnieuw haar kan produceren mocht die door 1 of andere reden uitvallen met wortel ?? als natuurlijke haar? ?
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2013, 18:04   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsahin Bekijk bericht
Dus iedere HT die je ondergaat heb je een veel lichtere dichtheid op je achterhoofd ?
is dat niet een raar gezicht bij een kort kapsel?

heb ik nog een vraagje, ik neem aan dat de getransplanteerde grafts ook de gewone haarcyclus hebben en opnieuw haar kan produceren mocht die door 1 of andere reden uitvallen met wortel ?? als natuurlijke haar? ?
Ik vind 'veel lichtere dichtheid' heel overdreven. Bij een flinke ingreep door een goede kliniek zal je donor over een groot oppervlak met misschien 10% worden uitgedund. Dat zul je dus niet zien omdat het (1) diffuus over een groot gebied is uitgespreid en (2) omdat je 10% afname in je donor niet ziet en niet voelt. Zelfs 20% zie je niet en voel je waarschijnlijk ook niet. 30% zul je wel als dunner voelen en bij een heel kort kapsel mogelijk ook al gaan zien.

Zelf zie ik het eerder als voordeel. Kaling valt op door contrast. Hoe dichter de haardos in de buurt van waar het kaalt, hoe meer het opvalt. Als je die dichte haardos zo uitdunt terwijl je de kale plek opvult, wordt het contrast dubbel minder

Haren vallen nooit met wortel en al uit. De wortel gaat in rust, de cellen trekken zich terug, de haar wordt de schacht uit geduwd. Dat gebeurt na een transplantatie precies zo. Heel kort na de transplantatie zou je wel haren met wortel en al kunnen verliezen. Maar dat merk je dan echt wel, dat bloedt ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2013, 13:34   #5
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
oke duidelijk dankjewel !
tsahin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.