Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2013, 17:38   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dit soort berichtgeving is altijd tendentieus en scherp, anders is het geen goed nieuws. Die 'naaister' zal gegarandeerd aanvullende opleidingen, cursussen en trainingen hebben gehad. En wellicht had ze al jaren ervaring. Maar dat klinkt al een stuk minder sensationeel.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik hierover moet denken. Voor mij als client is het vooral belangrijk dat ik door iemand geholpen wordt die goed, zorgvuldig, hygiënisch werkt en die weet wat ze moet doen als er onverhoopt iets niet helemaal loopt zoals het hoort. Voor mijn gevoel is daar geen langdurige medische opleiding voor nodig. Maar als zo iemand wettelijk gezien een langdurige medische opleiding moet hebben zodat ik als client beschermd ben tegen wildgroei en beunhazerij, prima. Dan weet ik me beschermd.

Maar als ik het van grotere afstand bekijk dan is het natuurlijk wat twijfelachtig dat iemand met een medische opleiding die kunde inzet voor iets cosmetisch. Daar hebben we als maatschappij toch niet voor in die opleidingen geïnvesteerd? Laat die zich vooral bezig houden met mensen die echt medische zorg nodig hebben. Maar goed, zo klets ik niet naar mijn eigen belang
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2013, 19:36   #17
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Mee eens! Iemand hoeft niet perse een medische studie gedaan te hebben bij het implanteren van grafts. Sterker nog iemand die een medische studie heeft gedaan en niet over een goede hand- oogcoördinatie beschikt kan het werk niet uitvoeren!
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 15:30   #18
Tampert35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 118
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Die 'naaister' zal gegarandeerd aanvullende opleidingen, cursussen en trainingen hebben gehad. En wellicht had ze al jaren ervaring. Maar dat klinkt al een stuk minder sensationeel.
Waar het om gaat is dat de naaister een 'deskundige interne opleiding' heeft gedaan. Je kunt je namelijk afvragen dat als je bij gebrek aan opgeleide verpleegkundigen een naaister intern moet opleiden, wie er dan zo deskundig is intern om die opleiding te kunnen geven.
Tampert35 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 16:15   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert35 Bekijk bericht
Waar het om gaat is dat de naaister een 'deskundige interne opleiding' heeft gedaan. Je kunt je namelijk afvragen dat als je bij gebrek aan opgeleide verpleegkundigen een naaister intern moet opleiden, wie er dan zo deskundig is intern om die opleiding te kunnen geven.
Dat is inderdaad nogal discutabel. Hoe bepaal je die deskundigheid. Dat is als een slager die zijn eigen vlees keurt. Maar goed, het is niet aan mij om de dame/kliniek in kwestie te veroordelen of te verdedigen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.