Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2006, 13:03   #16
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
dus nog even voor de duidelijkheid ^^

-ik wou gaan trainen puur voor de fitheid, zodat je je beter in je lichaam voelt...(en omdat mijns insziens iele mannetjes of hele dikke mannetjes die ka(a)l(end) zijn er niet altijd chill uitzien, en ik er niet zo uit wil gaan zien, maar das persoonlijk denk ik)
-dat ik weer met minox begin is niet door een obsessie met haar (dat is veel minder geworden vergeleken met afgelopen jaar) maar puur omdat ik me afvraag wat het effect zou zijn met 2x per dag 5% (toen ik 1x per dag 5% gebruikte had ik wel een stop met donshaar teruggroei, maar het zette niet door, mss nu wel?)
-@ tiuri, ik begrijp je reactie wel, en dat wat ietsmethaar zei (dat staalkabelverhaal met chopper) is idd iets wat ik dus niet wil worden...maar ik wil je er wel op wijzen dat het voor sommige mensen wel kan helpen (om alleen spier te worden...)

duidelijkheid ^^
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 13:58   #17
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hahaha ik moet zo lachen hier. Om je te bescheuren! Wat een advies!
JaJa Lachen is gezond ! Gelukkig heeft iemand dus bedoeling van mijn post begrepen. Gekscherend maarrrrr met een kern van waarheid. Ik denk dat je als onzeker persoon lak moet leren hebben aan je omgeving, een onafhankelijke uitstraling kan daarbij helpen. Het valt mij op dat als je gespierd bent, er minder reden is om op iemands haar te letten. Of extreem: een Hells Angel zal je niet snel herinneren als een persoon met inhammen.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 15:03   #18
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ietsmethaar
JaJa Lachen is gezond ! Gelukkig heeft iemand dus bedoeling van mijn post begrepen. Gekscherend maarrrrr met een kern van waarheid. Ik denk dat je als onzeker persoon lak moet leren hebben aan je omgeving, een onafhankelijke uitstraling kan daarbij helpen. Het valt mij op dat als je gespierd bent, er minder reden is om op iemands haar te letten. Of extreem: een Hells Angel zal je niet snel herinneren als een persoon met inhammen.
Onthou jij dan mensen aan hun haardracht? Ik niet. Als ik een jongen ontmoet met inhammen dan let ik daar wel even op gezien mijn absurde preoccupatie met haaruitval, maar ik vergeet het ook weer heel snel en concentreer mij dan gewoon op de persoon.

Voor mij hoef je geen Hells Angel te zijn om de aandacht van het haar af te leiden. Een interessant karakter voldoet al. Om mensen met haaruitval te adviseren om biceps zo dik als staalkabels te kweken vind ik daarom heel erg vreemd en uitermate stompzinnig. En lachwekkend.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 15:30   #19
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Onthou jij dan mensen aan hun haardracht? Ik niet.
Als ik naar je regime kijk, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij intensief met haar en haarlijnen bezig bent. Dan kun je mij niet wijsmaken dat andersom ineens alles heilig is.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 16:16   #20
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
*zucht*

ietsmethaar...

als je veel dingen gebruikt, wil dat niet zeggen dat je er veel me bezig bent...

Ik eet ook elke dag 3 maal, maar daar sta ik ook niet de hele dag bij stil...

hou voor de gein eens bij hoeveel 'cosmetische' dingen jij gebruikt (gel, shampoo, scheerschuim...jeweetwel)...weet je hoeveel dingen dat bijelkaar wel niet zijn? toch sta je er niet de hele dag bij stil...

En natuurlijk herinner je iemand sneller aan zijn NW status als je er zelf ook last van hebt, maar daar sta je niet bij stil...(ik ging eerst bij iedereen kijken hoever hun NW was, en dat ging ik vergelijken met mezelf, maar ik merkte al gauw dat je daar weinig aan hebt)

Dan rest de vraag, als je er niet mee geobsedeerd bent, waarom zit je dan zo vaak op het forum?

Puur voor de ontwikkelingen...uit interesse, niet uit obsessie, en voor de social talk ^^


(en jammer dat mensen met fit ook meteen spierbundel verstaan...tussen dun en gespierd zit ook nog een normaal fit lichaam)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 21:48   #21
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Another, haarweb bezoeken werkt bij mij als een therapie. Ten eerste weet ik nu vrij precies wat AGA is, en ten tweede weet ik nu wat ik niet wil. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik geloof aan de hand van de reacties hier, dat het gebruiken van medicijnen tegen haaruitval, niet zal bijdragen aan de acceptatie daarvan. En op de langere termijn zelfs averechts zal werken. Dan kan je volgens mij idd beter je geld besteden aan een sportschool waar je de rest van je lichaam mooier kan maken, zodat je zwakke kanten minder opvallen. Volgens mij is er niks mis met zo'n advies. Maar * zucht * gerust, blijf vooral smeren en kijken in de spiegel. Als je zou optellen, het aantal uren dat Minoxgebruikers voor de spiegel staan, denk ik, ga dan liever een uur in het bejaardenhuis helpen en stort die 30 euro op een rekening van SOS-kinderdorpen.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 00:09   #22
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
oke, maar waarom kunnen acceptatie en medicatie () niet hand in hand gaan...daarnaast, het hele minoxverhaal vind ik overdreven...voor mij is het een kwestie van wakker worden, minox opspuiten, uitwrijven (zonder in de spiegel te kijken, duurt mss net 30 seconden)
Haar beetje fatsoeneren (heb het kort, dus het kan zonder gel)
tanden poetsen...

Zelfde verhaal ongeveer voor 's avonds...

gaat zo automatisch...dat ik er geen aandacht aan besteed...

(zo deed ik het eerst, en zo doe ik het nu ook weer)

dus 1 minuut per dag...(hoogstens)
Je bent 5/6 minuten bezig met tanden poetsen, ter vergelijking...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 09:32   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
oke, maar waarom kunnen acceptatie en medicatie () niet hand in hand gaan...
Acceptatie en medicatie zijn twee totaal verschillende manieren om met haaruitval om te gaan. Als je medicatie gebruikt betekent dat in mijn optiek per definitie dat je kaal worden niet accepteert. Je bestrijdt het immers!

Ik denk ook dat het gebruik van medicatie acceptatie uiteindelijk een heel stuk moeilijker maakt. Het natuurlijke kaalwordingsproces verloopt in de regel langzaam genoeg om acceptatie door gewenning mogelijk te maken. Als je medicatie gebruikt verstoor je dit proces en je hebt dan nog maar 1 manier om kaal te worden ... stoppen met medicatie en dan heel snel het kaalwordingsproces doorlopen ... te snel voor gewenning, denk ik. Maar als medicatie goed werkt en je blijft het gebruiken, dan is acceptatie ook niet nodig

Ik vind de discussie over 'uiterlijke zorgen' overigens heel interessant. Ik zie een duidelijke link tussen uiterlijk en innerlijk. Als je zekerder bent over je uiterlijk, dan doet dat wel degelijk iets met je innerlijk, je straalt dat dan weer uit, een versterkend effect.

Het idee dat je bijvoorbeeld door te werken aan je lichaam de aandacht (van anderen, maar vooral van jezelf) van je haar kunt afleiden is ook zo raar niet. Maar zoals Tiuri eerder al zei, je moet je zelfbeeld niet volledig aan je uiterlijk ophangen. Dat maakt je erg kwetsbaar, want je uiterlijk verandert ongeacht wat je daartegen probeert te doen.

Ik ben zelf een beetje in die valkuil gestapt. Ik ben ijdel en geloof me, ik ga tot het uiterste ... gisteren weer Makeover Vlaanderen gekeken, prachtig, veel inspiratie opgedaan
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 10:34   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Acceptatie en medicatie zijn twee totaal verschillende manieren om met haaruitval om te gaan. Als je medicatie gebruikt betekent dat in mijn optiek per definitie dat je kaal worden niet accepteert. Je bestrijdt het immers!

Ik denk ook dat het gebruik van medicatie acceptatie uiteindelijk een heel stuk moeilijker maakt. Het natuurlijke kaalwordingsproces verloopt in de regel langzaam genoeg om acceptatie door gewenning mogelijk te maken. Als je medicatie gebruikt verstoor je dit proces en je hebt dan nog maar 1 manier om kaal te worden ... stoppen met medicatie en dan heel snel het kaalwordingsproces doorlopen ... te snel voor gewenning, denk ik. Maar als medicatie goed werkt en je blijft het gebruiken, dan is acceptatie ook niet nodig
Ik denk wel dat acceptatie en medicijngebruik in ieder geval tot op zekere hoogte samen kunnen gaan. Dat merk ik bij mezelf. Ik gebruik al ruim 2,5 jaar haargroeimiddelen en toch sta ik er nu heel anders tegenover dan op het begin. Ik vind het nog steeds niet leuk, maar aan de andere kant beïnvloedt het mijn leven niet meer zo negatief als op het begin. Ik zou het ook oprecht niet erg meer vinden om uiteindelijk kaal te worden.

Hoewel ik het rationeel niet kan verantwoorden geef ik nog altijd wel de voorkeur aan haar. Misschien komt dat doordat ik medicijnen gebruik en het daarmee niet geheel los kan laten. Maar het komt denk ik vooral doordat ik ook een mens ben van vlees en bloed die een onderdeel uitmaakt van de cultuur om mij heen, en daar onvermijdelijk dus ook door beïnvloed ben. Ook zal het ermee te maken hebben dat het zo'n langzaam proces is. Het is erger om kaal te worden dan om kaal te zijn, vind ik.

In ieder geval is het voor mij totaal geen negatief issue meer. Bijna iedereen in mijn omgeving weet dat ik middelen gebruik, ik doe er helemaal niet meer geheimzinnig over. Al met al zit ik nu dus in een prima situatie: haar vind ik leuk en ik wil ook graag proberen om het te behouden. Maar als het niet lukt zal ik daar geen traan om laten en zal ik er ook niet onzekerder door worden.

Citaat:
Ik vind de discussie over 'uiterlijke zorgen' overigens heel interessant. Ik zie een duidelijke link tussen uiterlijk en innerlijk. Als je zekerder bent over je uiterlijk, dan doet dat wel degelijk iets met je innerlijk, je straalt dat dan weer uit, een versterkend effect.

Het idee dat je bijvoorbeeld door te werken aan je lichaam de aandacht (van anderen, maar vooral van jezelf) van je haar kunt afleiden is ook zo raar niet. Maar zoals Tiuri eerder al zei, je moet je zelfbeeld niet volledig aan je uiterlijk ophangen. Dat maakt je erg kwetsbaar, want je uiterlijk verandert ongeacht wat je daartegen probeert te doen.

Ik ben zelf een beetje in die valkuil gestapt. Ik ben ijdel en geloof me, ik ga tot het uiterste ... gisteren weer Makeover Vlaanderen gekeken, prachtig, veel inspiratie opgedaan
Haha

Ja dat X-treme makeover... Dat is nu het perfecte voorbeeld. Precies in die trand redeneren lieden als ietsmethaar. In dat programma zie je vaak doodnormale mensen die niet eens lelijk zijn, maar zichzelf lelijk vinden. En in plaats van dat ze naar een shrink gaan om weer wat eigenwaarde terug te vinden, lopen ze met een grote boog om het probleem heen door zich te laten verbouwen.

Bizar moment in het programma is altijd als de familie huilend van geluk de omgebouwde persoon in de armen valt. Hoe ziek kan iets zijn? 'Hoera, je lijkt nu meer op een Amerikaans rolmodel dan hiervoor, wat een vreugde!' Werkelijk waar ongelofelijk. En dan vertelt de voice-over dat ze nu zo gelukkig zijn en dat ze weer kunnen gaan doen wat ze altijd al hebben willen doen.

En verder hoor je nooit meer wat van die mensen, maar als je een jaar later teruggaat dan zul je zien dat het werkelijke probleem van die mensen, namelijk een gebrek aan liefde voor zichzelf, weer een andere manier heeft gevonden om naar buiten te komen. En waarschijnlijk veel heftiger. Het zal dus niemand gelukkiger maken, integendeel.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 28 juli 2006 om 10:37
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 12:00   #25
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik denk wel dat acceptatie en medicijngebruik in ieder geval tot op zekere hoogte samen kunnen gaan. Dat merk ik bij mezelf. Ik gebruik al ruim 2,5 jaar haargroeimiddelen en toch sta ik er nu heel anders tegenover dan op het begin. Ik vind het nog steeds niet leuk, maar aan de andere kant beïnvloedt het mijn leven niet meer zo negatief als op het begin. Ik zou het ook oprecht niet erg meer vinden om uiteindelijk kaal te worden.
Als je het zo bekijkt lijken medicatie en acceptatie tot op zeker hoogte wel samen te gaan. Maar ik denk dat dat alleen maar zo is wanneer medicijnen ook aanslaan. Dat maakt het makkelijker om over acceptatie te praten ... kaal worden staat dan ver van je bed.

Acceptatie betekent volgens mij letterlijk dat je iets accepteert. Door medicijnen en smeersels te gebruiken geef je toch iets anders aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ja dat X-treme makeover... Dat is nu het perfecte voorbeeld. Precies in die trand redeneren lieden als ietsmethaar. In dat programma zie je vaak doodnormale mensen die niet eens lelijk zijn, maar zichzelf lelijk vinden. En in plaats van dat ze naar een shrink gaan om weer wat eigenwaarde terug te vinden, lopen ze met een grote boog om het probleem heen door zich te laten verbouwen.

Bizar moment in het programma is altijd als de familie huilend van geluk de omgebouwde persoon in de armen valt. Hoe ziek kan iets zijn? 'Hoera, je lijkt nu meer op een Amerikaans rolmodel dan hiervoor, wat een vreugde!' Werkelijk waar ongelofelijk. En dan vertelt de voice-over dat ze nu zo gelukkig zijn en dat ze weer kunnen gaan doen wat ze altijd al hebben willen doen.

En verder hoor je nooit meer wat van die mensen, maar als je een jaar later teruggaat dan zul je zien dat het werkelijke probleem van die mensen, namelijk een gebrek aan liefde voor zichzelf, weer een andere manier heeft gevonden om naar buiten te komen. En waarschijnlijk veel heftiger. Het zal dus niemand gelukkiger maken, integendeel.
Ik zou ze ook wel willen zien na een jaar. Alleen het uiterlijk verfraaien zal misschien niet de oplossing zijn voor deze mensen. Daarvoor waren hun 'problemen' te groot.

Toch weet ik uit eigen ervaring dat werken aan je uiterlijk net dat duwtje kan zijn om je leven een andere wending te geven. Maar dan moet je er innerlijk natuurlijk ook wel aan toe zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 12:18   #26
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Ik denk dat we met acceptatie verschillende dingen kunnen bedoelen:

ik bedoel met acceptatie: Ik weet nu dat ik kaal word, ik kan me erbij neerleggen (het psychologische aspect heb ik voor het grootste deel doorlopen). Maar ik wil wel kijken of ik het kan uitstellen tot een leeftijd waarop meer mensen kaal worden.

jij bedoelt met acceptatie( denk ik): Ik word kaal, daar leg ik me bij neer, ik doe er dus niks meer aan...

kan dat kloppen?

over die extreme make over...

De oorzaak dat mensen dat willen doen, is puur vanwege het schoonheidsideaal...das dus niet echt goed...

Maar ik kan me tot op zekere hoogte wel voorstellen dat mensen zich innerlijk beter voelen als ze er uiterlijk (naar hun idee) beter uitzien...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 14:14   #27
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Ik denk dat we met acceptatie verschillende dingen kunnen bedoelen:

ik bedoel met acceptatie: Ik weet nu dat ik kaal word, ik kan me erbij neerleggen (het psychologische aspect heb ik voor het grootste deel doorlopen). Maar ik wil wel kijken of ik het kan uitstellen tot een leeftijd waarop meer mensen kaal worden.

jij bedoelt met acceptatie( denk ik): Ik word kaal, daar leg ik me bij neer, ik doe er dus niks meer aan...

kan dat kloppen?
Dat klopt, al is niks er aan doen geen vereiste, maar zodra je verder gaat dan cosmetisch ingrijpen (gezond leven, juiste shampoo, goede gel en tijdige knipbeurt) ben je in mijn ogen bezig met het proces te beïnvloeden en accepteren doe je het dan niet.

Voor mij is acceptatie niet het summum en er is niks mis met iets niet accepteren (ik accepteer het ook niet dat ik kaler word). Maar wees eerlijk, je accepteert het gewoon niet dat je nu al kaal en je doet je best om je haar zo lang mogelijk te behouden.

Wat jij acceptatie noemt is in feite alleen een soort berusting bij de gedachte dat het op de lange termijn onvermijdelijk is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2006, 15:05   #28
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ja, dat klopt, dat bedoelde ik ook met acceptatie ^^
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LEDs zorgen voor hergroei??? Robert18 Overige behandelingen 100 30 juni 2009 10:33
Ik maak me zorgen... Hellen Haarproblemen bij vrouwen 48 23 januari 2005 20:31
voor mezelf zorgen?! jolien TTM - Algemeen 4 15 november 2004 23:45
[BETOOG] Zorgen over haarverlies een welvaartskwestie. Haarmannetje AGA - Algemeen 39 27 september 2004 17:41
zorgen... bolleke TTM - Algemeen 14 1 augustus 2002 20:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.