Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2006, 17:46   #31
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Euhm, srry, ik ben vrij openminded, maar ik heb hier toch wel zoiets van wtf..
Ja, het vriendinnetje vond het ook niet erg leuk. Maar goed, ik vertelde het enkel omdat deze jongen eerst al helemaal flipte als je hem omhelste of iets in die trant. Heterosexualiteit en homosexualiteit zijn volgens mij helemaal niet zo star als Ietsmethaar en Another denken.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 21:22   #32
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
hmm...oke...ik zie dit alleen maar als aanleiding om me meer in dit onderwerp (evolutie) te verdiepen ...

Ik denk niet dat ik ooit met een jongen zal zoenen (niet omdat ik ouderwets ben ofzo, maar ik heb er gewon geen goed idee bij)

maar ik kan ze wel goed accepteren hoor
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 21:24   #33
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Tiuri, ik vind net als anderen hier dat je goed kan lullen, maar soms wil je in een keer te veel 'goedpraten'. Ook heb ik nu pas door dat je ook nog manipuleert door mensen woorden in hun mond te leggen en zinnen uit hun verband te rukken, en valse conclusies te trekken. Je doet het heel subtiel, daarvoor mijn complimenten, maar het valt niet goed te praten. Ik zal de voorbeelden niet aanhalen. Want daar heb ik geen zin in. Maar in hoofdlijnen vind ik dat je te weinig respect toont voor mijn eerlijke mening en deze te makkelijk afdoet dat ik met verkeerde denkbeelden in het leven sta. Ik kan niet anders concluderen dat dit onderwerp je te erg aanspreekt en waarschijnlijk daardoor af en toe onder de (discussie)gordel tast. Je kweekt hierdoor iig bij mij niet meer symphatie voor nichterigheid.

En over zoenen. Ik heb eens een keer gezoend met een man, en vond het vreselijk. Een man vind ik hard en een vrouw vind ik zacht. Hard met hard past in mijn ogen niet. Dus Guoy, ga nou niet te veel de stijl van Tiuri proberen te overtreffen. Waarom dacht je dat ik nooit met een man had gezoend ? En waarom denk je dat dan mijn vooroordelen ineens over zouden zijn ? Dat vind ik pas kortzichtig.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 21:54   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ietsmethaar
Tiuri, ik vind net als anderen hier dat je goed kan lullen, maar soms wil je in een keer te veel 'goedpraten'. Ook heb ik nu pas door dat je ook nog manipuleert door mensen woorden in hun mond te leggen en zinnen uit hun verband te rukken, en valse conclusies te trekken. Je doet het heel subtiel, daarvoor mijn complimenten, maar het valt niet goed te praten. Ik zal de voorbeelden niet aanhalen. Want daar heb ik geen zin in. Maar in hoofdlijnen vind ik dat je te weinig respect toont voor mijn eerlijke mening en deze te makkelijk afdoet dat ik met verkeerde denkbeelden in het leven sta. Ik kan niet anders concluderen dat dit onderwerp je te erg aanspreekt en waarschijnlijk daardoor af en toe onder de (discussie)gordel tast. Je kweekt hierdoor iig bij mij niet meer symphatie voor nichterigheid.
Volgens mij is Tiuri's bedoeling ook helemaal niet om sympathie bij je te kweken en dat van die subtiele manipulatie was mij nog niet eens opgevallen. Ik zag mezelf altijd als erg scherp ... val ik even door de mand

Maar zonder gekheid, ik vraag me serieus af hoe je de verhalen van Tiuri leest. Zijn argumenten zijn heel sterk, maar jij lijkt er gewoon doof voor te zijn en je herhaalt steeds duidelijk verkeerde denkbeelden. Vooral waar het die evolutietheorie betreft.

Volgens mij is deze discussie verder dan ook zinloos.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 22:33   #35
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Zelf denk ik dus dat mijn houding te maken heeft met een afkeer van exhibitionisme in de ruime zin des woords. Mijn vermoeden is dat dit soort gedrag wat vaker voorkomt bij homomannen onder elkaar. Bij hetero's die elkaar staan af te likken voel ik me al niet lekker, bij 2 mannen is dit alleen nog een beetje erger. Dat beetje meer wil ik dan onder meer best verklaren door een cultureel vooroordeel. Als ik er dan nu meer over nadenk, vind ik nichterig gedrag (in de overdreven vorm dus) ook een vorm van exhibitionisme. En zou mijn afwijzing kunnen verklaren, zonder dat het direct iets met homofobie te maken heeft. Eerder een Exhibifobie.

Ik geloof idd dat er sprake is van een cultureel bepaalde vorm van homofobie. Als er homo's in films voorkomen is dit meestal een klassiek mannenpaar die de lach op moeten roepen. Veel meer ruimte lijkt er niet te bestaan, of het wordt weer gelijk bestempeld tot homo-film.
Maar toch moet je ook het individueel emphatisch vermogen van de mens niet onderschatten. Ik kan me van nature goed verplaatsen in een ander en ik denk vaak aan sex. Omdat ik zelf geen sex zou willen met een andere man, (ik kijk nooit naar mannen en vind ze totaal niet sexueel aantrekkelijk) vind ik de gedachte aan sex met een andere man onprettig. Als ik door homosexuele mannen om me heen wordt geconfronteerd met gedachten aan sex met een man (bv door overdreven nichterig gedrag, door 2 echt heftig zoenende mannen) komt vanzelf de reactie van afwijzing. Deze afwijzing wordt niet minder met de tijd. Want ik zou er best wel neutraler tegenover WILLEN staan. Maar ik zal niet beweren dat mijn reactie een oerreactie is. Eerder een reactie die voortkomt uit de gevoeligheid van gebeurtenissen in de buitenwereld op een persoon in zijn denkwijze op dat moment. Gevoeligheid dus.

Laatst gewijzigd door ietsmethaar; 11 juli 2006 om 22:39
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 23:20   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hier nog een interessant artikel over homoseksualiteit in het dierenrijk en de gevolgen voor de evolutietheorie. In het artikel wordt vertelt dat homoseksualiteit bij meer dan 450 diersoorten is waargenomen.

Roughgarden, professor Biologie van Stanford University, concludeert uit haar onderzoek dat homoseksualiteit niet alleen goed te verklaren is door survival of the fittest, maar gaat nog een stapje verder door te stellen dat homoseksualiteit zelfs een sociale functie vervult waar de gehele diersoort van meeprofiteert. Erg interessant.

Het concept 'sexual selection' van Darwin, dat stelt dat seks als enig doel heeft om voort te planten, wordt door deze bevindingen op de proef gesteld. Een artikel dat ik een tijd geleden in Elsevier las (titel: 'Homoseksualiteit, ook in de natuur normaal') had een soortgelijke strekking en sluit hier mooi bij aan. Helaas kan ik die niet vinden via de website.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 11 juli 2006 om 23:25
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2006, 00:07   #37
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
hmmm, waarom wordt er op school nooit wat over deze interpretatie verteld?

In een heleboel uitspraken kon ik me nl. wel vinden (nadelig voor voortplanting bijv.) maar ik had er nooit de weerlegging achter gevonden.

Mocht deze theorie waarzijn, dan kan het dus toch betekenen dat religie/cultuur de kwaadspreker is :S

Jammer dat in de gangbare evo.theorie weinig over wordt gesproken, alleen wordt er over de darwin theorie gesproken (waar ik tot op heden ook alleen van gehoort had).
Misschien heeft Darwin zich (onbewust?) laten leiden door zijn religieuze achtergrond (hoewel hij zelf ook controversieel bezig was)

ik verwerp m'n oude denkwijze nog niet, maar dit opent wel nieuwe deuren, die vragen om een kritische kijk...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2006, 20:36   #38
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik wil geen discussie opnieuw beginnen, maar ik las dit stukje over Billie Joe Armstrong. De zanger en gitarist van Green Day.

For Armstrong, who grew up with band member Dirnt in a suburb of Berkeley called Rodeo, homosexuality is neither a new subject nor one he must defend himself against. “I think I’ve always been bisexual,” Armstrong says simply. “I mean, it’s something that I’ve always been interested in. I think everybody kind of fantasizes about the same sex. I think people are born bisexual, and it’s just that our parents and society kind of veer us off into this feeling of Oh, I can’t. They say it’s taboo. It’s ingrained in our heads that it’s bad, when it’s not bad at all. It’s a very beautiful thing.”

When asked whether this beautiful thing is something he’s ever actually acted on, the recently married (and about to become a father) Armstrong smiles. “I think mostly it’s been kept in my head,” he says. “I’ve never really had a relationship with another man. But it is something that comes up as a struggle in me. It especially came up when I was about 16 or 17. In high school people think you have to be so macho. People get attacked just because someone insinuates something about their sexuality. I think that’s gruesome.”

Hele artikel: http://web.archive.org/web/200102210...enday672_3.asp

Het ondersteund mijn punt wel een beetje. Ik vond het in ieder geval wel leuk om dit over hem te lezen. Ben al jaren lang fan van Green Day en ik had het niet echt van hem verwacht.

Het nummer "Coming Clean" van het album Dookie zou hier ook over kunnen gaan. Ik dacht tot nu toe altijd dat het gewoon over de pubertijd ging.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 04:07   #39
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Vrouwen eerder bisexueel dan mannen
Wat al langere tijd werd gedacht is nu door middel van een onderzoek bewezen. Vrouwen zijn eerder bisexueel dan mannen.




In een studie van de California State University werden 3500 mensen onderzocht. Bij deze groep mensen bleek dat slechts 0,3 procent van de mannen bisexueel is en maarliefst 8 procent van de vrouwen bisexueel is.
Een opvallend gegeven in het onderzoek is, dat vooral op seksbeluste vrouwen, op zowel mannen als het eigen geslacht vallen.
Het aantal vrouwen dat zich aangetrokken voelt tot andere vrouwen is volgens de onderzoekers verdubbeld in de periode tussen 1990 en 2000.

Bron: http://www.pocolocoweb.nl/

ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 15:25   #40
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ietsmethaar, je moet eens op tijd naar bed gaan.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 16:32   #41
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Dan zul je net zien dat 's nachts HET middel tegen AgA bekend wordt gemaakt. Zoiets wil je niet missen. Ik werk tot laat btw.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 18:30   #42
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee ietsmethaar, op welke manier is dit onderzoek gedaan? Als ik op die link klink kom ik gewoon op een homo website maar niet bij het onderzoek.

Hebben ze gewoon aan die mensen gevraagd of ze bi zijn, of hebben ze mannen geblindoekt met mannen laten zoenen en in hun hersenen hun reactie bekeken of iets in die richting. Gewoon aan mensen vragen of ze bi zijn. Ja. Klinkt een beetje suf.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 21:48   #43
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ietsmethaar
Het aantal vrouwen dat zich aangetrokken voelt tot andere vrouwen is volgens de onderzoekers verdubbeld in de periode tussen 1990 en 2000.
Goh, een verdubbeling in 10 jaar? De evolutie gaat wel errug snel de laatste tijd.

Dit zijn dus overduidelijk veranderingen ten gevolge van veranderingen in de maatschappij (emanipatie etc.), is dus volledig op culturele wijze te verklaren dunkt me. Wat betekent dat ze de mensen gewoon hebben gevraagd of ze zich homo/bi/hetero voelen. Dan is het dus ook niet gek dat er meer vrouwen zeggen homo/bi te zijn dan mannen, want in onze cultuur is het zo bepaald dat vrouwen er makkelijker voor uit durven te komen dan mannen.

PS Guoy, cool citaat hierboven!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 21:58   #44
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
oke...met Bi mensen ben ik het eens dat het cultureel te verklaren is

van homo/lesbie is het aannemelijker om het op een gen (of genen) te gooien, dan met bi vind ik
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 22:10   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
oke...met Bi mensen ben ik het eens dat het cultureel te verklaren is

van homo/lesbie is het aannemelijker om het op een gen (of genen) te gooien, dan met bi vind ik
Waarom vind je dat? Zie je biseksualiteit dan als een 'tussenoplossing', iets wat op eigenaardige wijze tussen homoseksualiteit en heteroseksualiteit inhangt?

Waarom zou je seksuele geaardheid niet gewoon zien als een 'grayscale', waarbij niemand 100% op de ene kant zit en ook niemand 100% op de andere? De ene seksuele voorkeur is niet minder of vreemder dan de andere.

Ik denk dat je uiteindelijke seksuele voorkeur wordt bepaald door een combinatie van genetische eigenschappen en culturele invloeden. Welke zwaarder weegt zou ik zo niet durven zeggen, zou me niks verbazen als het die laatste is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kaalheid en homoseksualiteit DHTkiller AGA - Algemeen 55 31 oktober 2006 23:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.