Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2015, 21:16   #1
matchboxblue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Mentale bijwerkingen

Hoi,

Ik mag van de dermatoloog beginnnen met Finasteride, maar wil het graag toch even uitstellen.

Wat een dilemma. Je hele leven aan de finasteride met de kans op bijwerkingen of toekijken hoe je kaal wordt.. Verdomme.

Ik vraag me af of er mentale bijwerkingen kunnen zijn van Finasteride (zoals angst en depressie). Het liefst wetenschappelijk bewezen.
matchboxblue is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 23:33   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Mocht je willen beginnen met medicatie zou ik me liever niet bezig houden met alle ins en outs van bijwerkingen. Straks ga je je nog dingen inbeelden en het toeschrijven aan de finasteride.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 23:43   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik zou zeker geen zorgen maken als ik jou was Ik slik het al sinds zomer en voel mij er erg happy mee!

ps: bijwerkingen kan je ook krijgen als je koffie drink

Laatst gewijzigd door 123hallo; 19 februari 2015 om 23:45 Reden: spekfouten
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 09:53   #4
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Die zullen er in het begin wel zijn maar toen ik eenmaal door had dat ik bij het douche nog nauwlijks haren verloor was ik er toch echt wel blij mee.
Het is zeker het proberen waard.
En elke dag zo'n pilletje slikken valt echt reuze mee word gewoon routine net zoals je tandne poetsen bijv.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 11:08   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens.

Ik had enorm veel onrust in mijn hoofd omdat ik dunner haar kreeg. Werd lichtelijk wanhopig en ben aan de finasteride gegaan.

Nadat ik dit slikte ging ik toch verder zoeken wat ik nu eigenlijk aan het slikken was. En ik werd steeds angstiger over bijwerkingen en hun aard. Wel had ik rust in mijn hoofd over mijn haar dos...

Op een gegeven moment keerde het tij. Ik ging me juist druk maken over de mogelijke bijwerkingen. Ik maakte me over A niet meer druk maar ging me druk maken over B. Toen ik stopte na 10 maanden was ik een soort van opgelucht dat ik me niet meer druk hoefde te maken over mijn bijwerkingen. Het was zelfs zo erg dat mijn haar dos me even niet meer interesseerde. Gek he? Enige wat ik overduidelijk merkte was vermindering libido + erectie.

Toen over gegaan op minoxidil. Ben ik tot op heden erg content mee. Situatie verslechter sowieso niet als ik mijn maandelijkse foto mag geloven die ik zelf maak.

Kijk gewoon puur naar jezelf. ik adviseer je om het gewoon lekker te gaan gebruiken en niet te veel na denken. Ik ben een denker, dus heb daar wel last van.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 18:51   #6
aaron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inter Bekijk bericht
Die zullen er in het begin wel zijn maar toen ik eenmaal door had dat ik bij het douche nog nauwlijks haren verloor was ik er toch echt wel blij mee.
Het is zeker het proberen waard.
En elke dag zo'n pilletje slikken valt echt reuze mee word gewoon routine net zoals je tandne poetsen bijv.
Het gaat niet om het pilletje zelf, maar wat doet fina precies
Met je? Hoe zit dat met vruchtbaarheid? Hoe zit het met long term side effects? Hoe zit het met post finasteride sydroom
aaron is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 21:37   #7
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik ben het gedeeltelijk met jullie eens.

Ik had enorm veel onrust in mijn hoofd omdat ik dunner haar kreeg. Werd lichtelijk wanhopig en ben aan de finasteride gegaan.

Nadat ik dit slikte ging ik toch verder zoeken wat ik nu eigenlijk aan het slikken was. En ik werd steeds angstiger over bijwerkingen en hun aard. Wel had ik rust in mijn hoofd over mijn haar dos...

Op een gegeven moment keerde het tij. Ik ging me juist druk maken over de mogelijke bijwerkingen. Ik maakte me over A niet meer druk maar ging me druk maken over B. Toen ik stopte na 10 maanden was ik een soort van opgelucht dat ik me niet meer druk hoefde te maken over mijn bijwerkingen. Het was zelfs zo erg dat mijn haar dos me even niet meer interesseerde. Gek he? Enige wat ik overduidelijk merkte was vermindering libido + erectie.

Toen over gegaan op minoxidil. Ben ik tot op heden erg content mee. Situatie verslechter sowieso niet als ik mijn maandelijkse foto mag geloven die ik zelf maak.

Kijk gewoon puur naar jezelf. ik adviseer je om het gewoon lekker te gaan gebruiken en niet te veel na denken. Ik ben een denker, dus heb daar wel last van.

Heel herkenbaar! Ik was zelf zo bang dat ik tijdens het vrijen geen erectie meer kon krijgen door mijn lage libido. Dat ik daar zeer onprettig en depressief van ging worden ( ben momenteel vrijgezel ) en dames die dan niet je situatie kennen hebben daar echt niet snel begrip voor... En zo'n moment wil je gewoon niet als man meemaken.
ulti is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 00:20   #8
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar fina en de bijbehorende resultaten.

Let wel op dat deze resultaten extreem gunstig zijn uitgevallen. Zo wordt er geschreven dat het aantal sexdrive of mentale klachten <3% zijn.

Toch zie je dat veel personen alsnog waterige sperma krijgen of op langere termijn mindere sexdrive. De mentale klachten zullen wat minder op te vatten zijn, wel kan het dat je wat lustelozer wordt omdat je hormoon minder geprikkeld wordt.

Ik zou zelf de afweging maken: kaal worden en toezien of toch even proberen.
Mocht je het proberen heb je in ieder geval het noodmogelijke gedaan en kan je daarna weer verder kijken stoppen<>doorgaan.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 03:32   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het probleem met jong beginnen aan finasteride is dat je nog een heel beperkte ervaringsbasis hebt. Sperma is soms dikker, soms dunner. Zin is soms meer soms minder. Jaren gaan voorbij, je leven verandert, je reageert anders op prikkels. Spruitjes vond je vies en ineens zijn ze best lekker. Bier smaakt na het 5e glas niet meer. 2 uur naar bed en half 7 weer op is steeds zwaarder. Finasteride? Grijze haren krijg je ervan
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2015, 11:18   #10
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Gaat door je jaren heen met up's en down's (qua seksdrive)

ben af en toe tijdelijk iet minder gaan nemen, en de drive kwam wel terug.. dus das een geruststelling. Maar ieder persoon is anders. Denk dat de echter kans op definitieve bijwerkingen wel erg klein is.. maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
ulti is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2015, 10:39   #11
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Ben nu 1,5 maand bezig met finasteride en begin opeens heel hard te twijfelen. Ik ben nog maar 23 en vraag me dan af of het wel zin heeft om heel je leven lang een medicijn te nemen dat je hormoonhuishouding verstoort om wat haren extra te behouden. Sommigen noemen mij obsessief omdat ik hier zo mee bezig ben. Heb van nature een kleine gyno, minder libido en weinig sperma maar nu wordt het allemaal wel heel pover door fina. Bovendien heb ik al enkele weken tinnitus, waar ik trouwens ook gevoelig aan ben. Ik vraag me af of dit het eigenlijk allemaal waard is. Graag iemand die me kan geruststellen want ik word een beetje hopeloos. Eerst dacht ik dat mijn kruin het probleemgebied was maar nu op een recordtijd zijn mijn inhammen gigantisch geworden...
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2015, 19:10   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou er mee stoppen en proberen te accepteren dat je kaal wordt, Anijs. Als je nu tinnitus al toeschrijft aan finasteride, dan gaat de rest van je leven echt een opeenstapeling van 'bijwerkingen' worden. Dat is het niet waard.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.