Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2003, 08:25   #1
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
OT: helemaal alleen wonen

Ik woon nu in een studentenhuis met 12 andere mensen en dat is erg gezellig. Altijd is er iemand om mee te kletsen en om lol mee te maken, het is een gezellige boel. Er zijn echter een paar minpuntjes:

- het is een smerige boel, iedereen laat troep slingeren en niemand maakt fatsoenlijk schoon

-mijn kamer is nogal klein. niet piepklein, maar toch wel klein. Alle kamers zijn hier even groot dus doorverhuizen is geen optie

- Het is buiten het centrum, maar op zich niet ver

- als je je pakje sigaretten laat liggen is het meteen leeg gerookt. Dit gebeurt op meer gebieden, zo is mijn fles olijfolie al half leeg terwijl ik het pas 1 keer gebruikt heb. beetje jammer.

- soms heb je geen zin in mensen om je heen en dan zijn ze er toch.

Nu heb ik al aardig wat tijd opgebouwd op de wachtlijst voor zelfstandige woonruimte en maak ik een goede kans iets te krijgen als ik me er op inschrijf. Ik woon dan echter wel meteen helemaal alleen. Van 13 naar 1 dus... Het is zeer wel tof dat ik dan alles voor mezelf heb!

minpunten:
- ik kom dan altijd alleen thuis
- misschien ben ik dan 'savonds een beetje bang als ik alleen naar huis moet
- misschien heb ik dan geen goedkoop internet meer, ik weet niet of ik in een nieuw huis goedkoop ADSL kan krijgen
- ik kan mijn auto niet voor de deur kwijt, want het is in het centrum, wat wel weer heel mooi is. Ik moet dan voortaan op de fiets naar m'n auto toe

voordelen:
- veel meer ruimte
- niet meer in andermans troep zitten en geen gezeur meer daar over
- geen gezeur meer over verdwenen spullen

Als je dit zo bekijkt, wat zou jij dan doen?
Ik woon nu sinds 4 jaar in huizen met andere mensen waarvan de laatste 2 hier.

Laatst gewijzigd door Diable; 9 december 2003 om 08:28
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 13:28   #2
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Offtopic, hier zijn andere fora voor.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 15:59   #3
hannah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 12
Robert18 doe eens niet zo dogmatisch. Hai Diable, ik zou als ik jou was niet bang zijn om alleen thuis te komen. Dat is misschien de eerste weken vreemd, maar het went snel genoeg. Ik zou me concentreren op de vraag of je er aan toe bent afscheid te nemen van het studentenleven. Je zult hierna nooit meer met twaalf mensen in een huis wonen op deze manier.
hannah is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 16:37   #4
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ik hou me slechts aan de regels, zoals die laatst nog besproken waren. Het moet hier op dit haarforum over HAAR gaan. Er zijn GENOEG andere sites waar je je ei kwijt kunt als het over persoonlijke, niet haar-gerelateerde, problemen kwijt kunt.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 16:44   #5
hannah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 12
sorry dat ik het zeg, maar wat ben jij een verschrikkelijke jongen. Waarom loop je dingen zo op de spits te drijven? Je bent de enige op dit forum met een nare toon, hoe komt dat? Laat mensen gewoon in hun waarde. Je hoeft niet te reageren als je een onderwerp niks vindt.
Ik kan me, in tegenstelling tot jou, voorstellen dat het eng is om alleen op kamers te gaan, dit heeft zeker ook wel wat met ttm te maken, alhoewel het niet in die woorden meteen gezegd wordt. Bij mij is het in ieder geval zo dat ik het moeilijk vindt als iets veranderd, als ik er geen controle meer over heb.
hannah is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2003, 17:36   #6
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Ik praat graag op dit forum over zaken als deze omdat ze me emotioneel aangaan. De spanning die zulke dingen teweeg kunnen brengen worden door de mensen op dit forum vaak wel herkend en dat is prettig. Hannah laat bijvoorbeeld merken dat ze zich wel in de situatie kan verplaatsen.

Omdat het onderwerp niets met haren te maken heeft staat er OT voor. Iedereen kan dan zien dat het een OFF TOPIC gesprek is, dus als je dat soort topics niet interessant vindt hoef je het niet te openen.

Ik heb me net ingeschreven op een leuk appartementje. Het is een grote kamer met een aparte keuken en een badkamertje, midden in het centrum. Ik heb er even aangebeld vandaag en rondgekeken en het is erg leuk spannend!!! hopelijk ben ik de lucky winner!

Laatst gewijzigd door Diable; 10 december 2003 om 09:08
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2003, 17:14   #7
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
heftig

hoi Diable,
Er gebeurt op het moment nogal wat in je leven. Verhuizen, vriendje kwijt...
En toch houd je vol om geen haren te trekken?
Supergoed van jou!
Veel sterkte in deze verwarrende tijd.

Liefs, Pip
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2003, 20:22   #8
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
alleen wonen...

Hoi Diable!

Een grote stap om alleen te gaan wonen, maar het heeft ook veel leuke kanten!
De eerste keer dat ik uit huis ging ben ik alleen gaan wonen... dat was vreselijk!!! Uit een druk gezin waar altijd iemand thuis was zat ik daar ineens alleen... nieuwe stad, nieuwe studie en al mijn vrienden achtergelaten... Ik ben toen dus gauw een huisgenoot gaan zoeken en dat was een stuk gezelliger.
Een jaar of twee geleden had ik het echter gehad! Ik wilde mijn privacy, de hele dag in bed liggen met m'n vriendje, lekker mijn eigen huisje inrichten, zoveel mensen uitnodigen wanneer ik wilde, je kent het wel
Ik woon nu dus sinds zo'n 2 jaar weer helemaal alleen en ik vind het heerlijk. Mijn eigen plekje waar ik de baas ben...Als het een troep is, dan is het m'n eigen schuld en als ik weer eens goed schoongemaakt heb, dan blijft het ook schoon, haha...
Het heeft me meer rust gegeven en ik heb meer grip gekregen op m'n leven, doordat ik nu zelf alles kan bepalen en ik geen rekening hoef te houden met het welzijn en de wil van anderen (daar hield ik soms wat teveel rekening mee en dat kon wel eens tot frustraties bij mij leiden )...

Alles bij elkaar zou ik zeggen: ga ervoor, mij heeft het veel goeds gebracht!

liefs, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2003, 12:00   #9
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Dank je Pip, ik verbaas me er over dat ik het toch nog redelijk trek allemaal, alhoewel ik wel een beetje teneergeslagen ben.
En dank je Sim, je hebt wle gelijk denk ik, ik wil er nu wel voor gaan

Het zijn inderdaad roerige tijden en alhoewel ik geen haren uittrek, heb ik wel 2 wondjes op mijn hoofd die het al 6 maanden moeten ontgelden. ik krab ze ene paar keer per dag open...

Het worden er niet meer, maar ook niet minder dus en deze 'tic' (titillomanie genaamd) wil ik eigenlijk ook wel graag helemaal kwijt. Maar ik wil de energie er nu niet voor opbrengen om er mee te stoppen...

Helaas heb ik het appartementje niet gekregen en deze week is er geen aanbod. Ik wil nu wel heel erg graag weg.

Mijn beste vriend woont bij mij in huis en met hem deel ik altijd al mijn emoties. We doen heel veel samen, het si heel gezellig. Dit weekeinde probeerde hij me te versieren toen we dronken van een feestje thuis kwamen en daar baal ik nogal van, ik heb nu het gevoel dat ik mijn beste vriend tijdelijk een beetje kwijt ben, aangezien hij dus ook iets anders in mij ziet, naast "zijn beste vriendin." Erg vervelend. Ik durf er niet goed over te praten en denk dat hij zich ook wel schaamt. Ik wil echt niets met hem en dat weet hij toch al jaren, waarom moet hij zich nou weer door zijn geslachtsdriften laten leiden en daarmee onze vriendschap op het spel zetten.... *zucht*

nougoed, des te meer reden om iets anders te gaan zoeken, ik wil niet weglopen maar na 2 jaar samen daar te hebben gewoond is het voor mij genoeg.
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2003, 21:19   #10
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Exclamation Regels op HaarWeb

Citaat:
Originally posted by Robert18
Ik hou me slechts aan de regels, zoals die laatst nog besproken waren. Het moet hier op dit haarforum over HAAR gaan. Er zijn GENOEG andere sites waar je je ei kwijt kunt als het over persoonlijke, niet haar-gerelateerde, problemen kwijt kunt.
Robert18,

Ik heb zojuist een klacht van één van onze leden ontvangen m.b.t. je gedrag op het HaarWeb Forum. Bij deze wil ik je graag op het volgende wijzen:

Als je in http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?threadid=2144 mijn laatste posting bekijkt dan lees je daar:

Citaat:
Pat, de rubriek is naar ons idee duidelijk gedefinieerd. Als je kijkt naar de uitleg onder de rubriek-titel dan zie je het volgende staan : 'Van alles en nog wat... : Kan je iets niet kwijt in de bovenstaande rubrieken? Zin om even over iets anders te praten dan haarproblemen? Hier kan het!'.
Maw: deze rubriek staat dus wel degelijk open voor berichten die los staan van het onderwerp 'haar'.
M.a.w: de rubriek 'Van alles en nog wat staat bijv. open voor niet-haar gerelateerde onderwerpen. En nu zul je zeggen : 'Ja, maar dit is een andere rubriek, nl de TTM-rubriek!'. En ook daar heb ik een antwoord op:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=8662#post8662

Daarin lees je het volgende:

Citaat:
- Het is toegestaan op het HaarWeb Forum om over andere zaken te discussiëren dan haarziektes. Niet iedere lotgenoot stelt het echter op prijs om tussen de gebruikelijke onderwerpen geconfronteerd te worden met onderwerpen die niets met de betreffende rubriek te maken hebben. Dat blijkt in dit geval ook duidelijk uit de reactie's in deze discussie.
Vandaar dat er speciaal voor dit soort onderwerpen een aparte rubriek in het leven is geroepen:

Van alles en nog wat...
Kan je iets niet kwijt in de bovenstaande rubrieken? Zin om even over iets anders te praten dan haarproblemen? Hier kan het!

Mocht je om wat voor reden dan ook in eerste instantie je onderwerp willen starten in een andere rubriek dan de 'Van alles en nog wat...'-rubriek, dan laten wij dit voorlopig ook toe. Zorg er dan echter voor dat uit de titel van je onderwerp duidelijk blijkt dat het onderwerp losstaat van het thema van de rubriek. Dit kun je doen d.m.v. de toevoeging : 'OT: ' in de titel van je bericht te zetten. 'OT' betekent 'Off Topic' (wat weer betekent... 'afwijkend van het onderwerp/thema')

Voorbeeld:

Dus ipv 'oorlog...' kun je de titel 'OT: oorlog...' meegeven.
Zoals je ziet heeft Diable haarzelf keurig aan de regels gehouden. Over regels gesproken : een andere belangrijke regel is dat leden geen verstorend gedrag dienen te vertonen op het HaarWeb Forum. Jijzelf bent nu al meerdere keren aangesproken op je wijze van communiceren, wat door een aantal van onze forumleden als nogal verstorend ervaren wordt. Ik wil je bij deze dan ook -nogmaals- met klem verzoeken je zelf aan deze regels te houden.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 15 december 2003 om 21:31
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2003, 22:49   #11
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Hee, ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat deze Robert18 dezelfde jongen is die zo naar deed in dat oorlog-topic.

Alsjeblieft, wil je niet je frustraties steeds op die manier komen botvieren hier? Ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk zo met mijn onderwerpen zit, die frustraties moeten ergens anders vandaan komen en als je daar serieus over wilt praten ben je van harte welkom. (wel ff "OT" voor je topic zetten als het niet haar-gerelateerd is dan, of het in "van alles en nogwat" plaatsen)

Laatst gewijzigd door Diable; 16 december 2003 om 10:34
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2003, 16:35   #12
hannah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 12
Robert18 schreef trouwens in de rubriek 'Van alles en nog wat' onder de post over seksueel getinte berichten:

'Nou, ook WEG MET de Trichotillomanie-gerelateerde posts dan!

Dit is een psychisch probleem lijkt mij. Geen haarprobleem.
Daar zijn vast wel psychologische websites voor.

Ikzelf lijd aan AA, en ik irriteer me wel eens aan al die posts die met Trichotillomanie te maken hebben. 50% van alle posts gaan daarover geloof ik. Vanuit mijn oogpunt is AA 10x erger dan Trichotillomanie, daarom irriteer ik me aan de grote hoeveelheid Trichotillomanie-posts. Maar ik open ze niet, ik klaag niet, ik respecteer dat mensen deze posts willen zien. Dat zouden meer mensen moeten doen...'

Ik heb hier het volgende over te zeggen, ik wilde dat hij zich inderdaad aan zijn eigen beleid hield en geen van onze post opende. Zijn en mijn idee van respect lopen nogal uiteen.
hannah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2003, 23:15   #13
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Toch grappig, hij heeft dus geen idee hoe en waarom haarweb gesticht is. In Bolleke's boek kan je lezen dat de webmaster dat in samenwerking met Bolleke en anderen heeft gedaan. TTM-mensen dus.

Ik denk dat als iemand een forum opricht, dat diegene zelf wel mag beslissen wat voor afdelingen hij of zij er in maakt.

Maargoed, genoeg aandacht voor Robert18.

Ik wil zo graag een appartementje voor mezelf nu Ik heb vandaag mijn schoonmaakdienst gedaan hier en ik kan niet wachten tot die ranzige plee's en vieze keuken met de theedoeken standaard op de nog viezere vloer tot het verleden behoren. Dat zou me wel wat rust geven.

Om maar even iets over haren te zeggen: Ik heb een groot stuk haar dat inmiddels tot onder mijn oren rijkt, dat groeit op plekken die ooit kaal waren. De onderkant (5 cm) is droog en zou eigenlijk geknipt moeten worden, maar dan staat het heel raar. Nu ga ik er steeds op zitten knabbelen, maar dat helpt natuurlijk ook niet. kortom *terg terg terg* doorzetten doorzetten doorzetten
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2003, 11:22   #14
hannah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 12
hmmm, staat het echt heel raar als je het knipt, valt er niet iets hips van te maken? Je moet niet knabbelen hoor, haren verteren niet in de maag. Daar kun je later buikpijn van krijgen. Je zegt het zelf al: doorzetten!!!!! Ook al kost het nog zoveel moeite, doorzetten en niet al te boos op jezelf worden als je merkt dat je toch weer zit te knabbelen, liefs Hannah
hannah is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2003, 18:18   #15
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Met verbazing lees ik de discussie. Ik weet niet exact wat de achtergrond is. Maar er komt een gevoel van ergernis naar boven. Ik heb het gevoel dat Robert... zit te stoken. Iedereen weet dat problemen in het leven een weerslag hebben op ttm en dus kan wat mij betreft alles of in iedergeval veel worden besproken op onze site. Ik vind het een beetje flauw worden om daar voorwaarden te gaan bekijken of iets misschien wel of niet besproken kan worden.
Succes Diable laat je niet kisten, volhouden jezelf op het goede spoor te houden. Fijne kerstdagen en een gelukkig 2004 in hopenlijk snel je nieuwe huis.
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.