Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2012, 11:12   #31
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Normaal is de wond na 14 dagen van een FUT behandeling dicht en kunnen de hechtingen eruit. Hierna kunt je de haren weer gewoon wassen met je eigen shampoo.

Laatst gewijzigd door transplantaatje; 12 januari 2012 om 11:14
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 14:18   #32
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
dank je transplantaatje,

weet je ook toevallig of ik weer kan sporten? Opdrukken en buikspier oefeningen? Want ik ben bang dat je litteken dan op kan rekken???
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 15:01   #33
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua_k Bekijk bericht
dank je transplantaatje,

weet je ook toevallig of ik weer kan sporten? Opdrukken en buikspier oefeningen? Want ik ben bang dat je litteken dan op kan rekken???
Opdrukken en buikspier is geen probleem na 4 weken. Let vooral op dat je litteken zo min mogelijk belast wordt. FUT littekens kunnen tot 6 a 8 maanden na de behandeling oprekken.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 15:28   #34
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
Dank je voor de snelle reactie. Ik doe zelf ook aan kickboksen dus ik moet zeker oppassen. Zou je me nog voorbeelden kunnen geven bij bewegingen waar het litteken belast kan worden??
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 16:06   #35
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua_k Bekijk bericht
Dank je voor de snelle reactie. Ik doe zelf ook aan kickboksen dus ik moet zeker oppassen. Zou je me nog voorbeelden kunnen geven bij bewegingen waar het litteken belast kan worden??

Je voelt het vaak zelf. Alles waarmee je kracht zet op de nekspieren is een lichte belasting voor het litteken. Zware boodschappentassen lang optillen is dus ook een belasting.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 21:04   #36
mark3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2011
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua_k Bekijk bericht
@mark3
ze zeiden me dat ik ipv 29 dec, 14 dec terecht kon omdat diegene die 14 dec ingepland stond bloedverdunners heeft geslikt en dat is niet toegestaan voor een ht.
Wat een onzin! Volkomen kletskoek. Beetje dom dat ze daar over liegen.
__________________
Behandelingen:
07-2001: FUT (1500 grafts, LA in Haarlem, Dr. Villnow)
mark3 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 22:10   #37
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
tsja mark,

dat kon ik niet controleren helaas. had je nog niet getekent voor de ht bij hun? want meestal laten ze je eerst tekenen of aanbetalen om een ht in te plannen.
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 12:55   #38
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Klinkt als enorme commerciële rakkers! Denk dat ze over dit topic ook niet blij zullen zijn.

Wat ik mij afvraag, je hebt nu een hele rand voor je eigen haarlijn. Hoe gaat dit er uitzien als je verder kaal word? Dan krijg je een kale rand ertussen. En als je later helemaal kaal bent heb je vooraan nog een strook haar?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 13:53   #39
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
Het zal zeker zo zijn dat ik nog verder kaal word, dan heb je een kale strook ertussen idd. Begin nu wel met minoxidil,revita shampoo om de haaruitval te vertragen. In de toekomst zeker nog een HT maar dan een fue. En als ik later helemaal kaal word dan heb je idd alleen je transplantaten nog, want die blijven levenslang doorgroeien(hoop ik). Maarja daarom zei ik ook ik zal zeker nog een vervolg ht nodig hebben binnen 10 jaar(ik denk ook wel eerder)
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 16:19   #40
Sanitarium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2008
Berichten: 5
FUE vs FUT

Ik vind dat iedereen hier wel kort door de bocht gaat over FUE en FUT. Ik denk/geloof dat als een FUT gedaan wordt door een bekwaam chirurg dit kan leiden tot beter resultaten dan een FUE. Onder meer Hasson & Wong gebruiken de FUT en naar mijn mening zijn hun resultaten geweldig. Het litteken bij FUT's is een groot nadeel maar de prijs/kwaliteit verhouding ligt nog steeds hoger bij FUT's. Voorts zorgen teveel FUE's voor een soort kraterveld op de achterkant van je hoofd terwijl bij meerdere FUT's dit niet het geval is. Bovendien is FUT misschien ouder maar de technieken om het litteken te minderen zijn wel verbeterd.

Persoonlijk zou ik zelf ook voor de FUE gaan maar vond dat er nogal een eenzijdig verhaal gegeven werd .


Veel succes nog met de hergroei!
Sanitarium is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 18:47   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Tja, verhalen zijn nooit helemaal zwart-wit, Sanitarium. Ik denk zelf dat voor het resultaat niet de wijze van uitnemen doorslaggevend is, maar juist het terugplaatsen. Of er nu 1000 grafts zijn geoogst met FUT of met FUE. Het draait in beide gevallen om goede inschatting van de kliniek. Voldoende grafts op de juiste plekken voor een goed resultaat.

Bij FUT is een litteken zekerheid en een opgerekt litteken is botte pech. Bij FUE is dat kraterveld botte pech. En volgens mij een grotere pech dan een opgerekt litteken bij FUT, want daar zie je er veel van terwijl je naar slechte FUE donorgebieden heel lang moet zoeken. Dus waar je 'teveel' vandaan haalt?

Wat je wel ziet is dat klinieken die FUT's uitvoeren dit al heel lang doen. Zij weten hoe je goed moet implanteren en hun resultaten (het litteken negerend) zijn heel vaak gewoon goed. Bij FUE zie ik nog wel eens tegenvallende resultaten. Een gevolg van slechte inschattingen van hoeveelheden benodigde grafts. Of van pure beunhazerij. Maar bij de serieuze FUE-aanbieders met langjarige ervaring zie je echt tegenvallende resultaten niet vaker dan bij oude vertrouwde FUT-aanbieders.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 12:56   #42
Sanitarium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2008
Berichten: 5
In wat je nu schrijft kan ik mij volledig vinden AntonieH . Had ooit eens een aantal foto's gezien van personen bij wie de FUE zorgde voor een verschrikkelijk donorgebied maar weet niet meer juist waar (weinig onderbouwing dus, i know :p). Dit was mijn eerste post dus moet nog bijleren op het vlak van woordgebruik en nuancering.

Vond gewoon dat er bepaalde individuen hier toch wel hard reageerden zonder al te veel empathie. En wou op deze manier de commentaren toch een beetje relativeren. Dat zal misschien aan mijn Belgische nationaliteit liggen maar toch :p.
Sanitarium is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 14:53   #43
Joshua_k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 32
kan je mij ff een prive berichtje sturen?
Joshua_k is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.