Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2011, 11:38   #46
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Jorginho, wat vind jij ervan dat er mensen zijn die weigeren zoiets als haarverlies te accepteren?
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 10 januari 2011 om 13:04
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 11:43   #47
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Die vergelijking ontgaat me totaal...
Vergelijkingen willen wel eens lastig zijn. Je moet je er een beetje voor open stellen

De meeste mensen zijn hier om hun kaler worden aan te pakken door vooral niet kaal te worden. Keihard werken (metselen) aan je haardos. Dat je ook met een kale knar stevig in je schoenen kunt staan (dat men je huis toch charmant zal vinden dankzij je mooie voortuin) zal velen niet helpen. Terwijl ze vast wel beseffen dat men ook aan een mooi gemetseld huis voorbij zal lopen als de tuin een chaos is. Als ze daar over na gaan denken. Maar daar denken ze dus liever niet aan, want dan hardt het cement in de betonmixer uit, hebben ze voor jandoedel geïnvesteerd in extra mooie metselstenen en loopt de hele verbouwing spaak.

Maar even terug. Ik denk dat er aan weerszijden veel onbegrip is over termen. Betekent acceptatie 'niets doen'? En andersom, betekent het feit dat je 'iets doet' dat je het niet echt geaccepteerd hebt?

Ik word kaler, dat feit heb ik geaccepteerd. Ik wil niet kaler worden. Punt. Met dat gegeven ben ik de strijd aangegaan. En in jouw geval, jij hebt kaal zijn geaccepteerd, maar je wil er niet kaal uit zien ... dus wat heb je nu feitelijk geaccepteerd?

Ik vind deze discussie erg interessant, maar het helpt niemand. Het drijft mensen eerder in stellingen. De mensen die kaalheid actief aanpakken vinden het niet prettig als ze zwak genoemd worden omdat ze het onderliggende psychologische probleem schijnbaar niet aanpakken. Zij zullen in de verdediging schieten.

Ik zie de laatste tijd vaak dat mensen ergens een tekortkoming zien. Er wordt teveel off-topic gepost of er wordt niet snel genoeg op vragen van nieuwelingen gereageerd of er wordt te weinig aandacht besteed aan het psychologische aspect van kaler worden of men stapt te makkelijk over risico's van illegaal medicatie op internet bestellen heen, etc. etc.

Wat mij verbaast is dat mensen die tekortkomingen dus wel signaleren maar er zelf daarna niks mee doen. Spreek mensen aan als je vindt dat hun berichten te ver off-topic gaan, beantwoord zelf eens wat vragen van nieuwelingen voor zover je dat kunt, ga eens dieper in op psychologische aspecten als je voelt dat iemand daar baat bij kan hebben, waarschuw nog maar eens voor risico's van bestellen op het internet, etc. etc.

Uiteindelijk delen wel allemaal toch een beetje de 'plicht' om elkaar te steunen en om elkaar wijzer te maken!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 11:44   #48
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dat voorbeeld van die metselaars, haha. Ik moest hem zelf ook 3x lezen maar volgens mij heb ik hem inmiddels door.

Jorginho zegt idd wel enkele nuttige dingen en slaat evenzo soms iets te ver door. Ik volg dit topic al een paar dagen, maar kan wel me wel vinden in wat iedereen zegt.

Niet vergeten te blijven slikken en smeren, toch. Ja ja, straks worden er nog een paar gehersenspoeld en laten ze kostbare tijd/haren liggen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 11:57   #49
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Hanna, we verschillen op veel punten van mening. Ook in de punten die je nu noemt kom ik zoveel tegen wat in mijn ogen niet klopt, dat ik er niet op inga. Anders mondt dit uit in een gekissebis tussen jou en
mij waar mensen niet veel aan hebben.
Agree to disagree is altijd een optie.

Ik zie je overigens niet als spreekbuis van dit forum en zie ook dat er mensen zijn die het geheel of deeltelijk met me eens zijn. Ik denk dat jij vooral geen behoefte aan mijn input. Jij bent niet heel het forum.
Zo is het. Vergis je niet, ik denk er feitelijk hetzelfde over als jij, Jorginho. Alleen loop ik al heel lang op HaarWeb mee en heb ik dus al heel vaak gezien wat er gebeurt als acceptatie (302 hits) of accepteren (heel veel hits, meer dan de 500 hits sinds 6 juli 2006 kan de software niet weergeven) wordt genoemd. Je zult een fors aantal adviezen van mij tegenkomen om vooral niet te veel te focussen op dat haar, om eens lekker te gaan fitnessen, om eens de knop om te draaien en lekker uit te gaan, om eens te werken aan je gebronsde uiterlijk, om eens een fris nieuw kapsel te laten aanmeten, .... Welgemeend advies ... en ondertussen geef ik ook raad als het aankomt op het daadwerkelijk aanbinden van de strijd. Ik geloof in een brede mix en ik geloof ook in het vermogen van mensen om uiteindelijk zelf goede keuzes te maken.

Als je mensen aanraadt om eens hulp te zoeken bij een psycholoog, dan vrees ik dat je niet veel dankbare reacties zult krijgen ... 'je bent zelf ziek in je hoofd' ... Maar probeer het gewoon en zorg dat je niet zoals ik een tikkeltje cynisch wordt. Ik denk dat er echt wel mensen zullen zijn die daar baat bij hebben.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 12:55   #50
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Jorginho, wat vind jij ervan dat er mensen die weigeren zoiets als haarverlies te accepteren?
Dat lijkt me een feit dat er mensen zijn die het niet accepteren. Ik heb geen oordeel oid over die mensen. Is heel gangbaar en begrijpelijk.

Als het leidt tot
1) verder een goed leven, gelukkig en het zoeken naar zaken die je haar terug kunnen geven en co: geen probleem.

2) Als je verkrampt, obsessief raakt. Er eigenlijk constant mee bezig bent en het plezier in andere dingen in het geding komen is, is er een tweede probleem ontstaan. In je hoofd. Dat los je niet met een fervente speurtocht naar haargroeimiddelen op. Die hebben psychologische hulp nodig voor dit punt, zodat ze bijvoorbeeld in 1) belanden.

Bedenk dat "zware depressie" niet gaat over hoeveel negatiever je nog bent dan mensen met een gewone "depressie" maar puur over de duur van de depressie. Dan hebben we het over maanden, niet over jaren. Ik weet zeker dat ook hier mensen zijn die een zware depressie hebben hierdoor. Herken het bij je zelf en zoek adequate hulp.

Laatst gewijzigd door Jorginho; 10 januari 2011 om 13:02
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 13:14   #51
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Vergelijkingen willen wel eens lastig zijn. Je moet je er een beetje voor open stellen

Maar even terug. Ik denk dat er aan weerszijden veel onbegrip is over termen. Betekent acceptatie 'niets doen'? En andersom, betekent het feit dat je 'iets doet' dat je het niet echt geaccepteerd hebt?
Oneens: al herhaaldelijk uitgelegd wat ik ermee bedoel. Mensen blijven op basis van hun eigen invulling ervan mij erop aanspreken of raken er geirriteerd door.

Citaat:
Ik word kaler, dat feit heb ik geaccepteerd. Ik wil niet kaler worden. Punt. Met dat gegeven ben ik de strijd aangegaan. En in jouw geval, jij hebt kaal zijn geaccepteerd, maar je wil er niet kaal uit zien ... dus wat heb je nu feitelijk geaccepteerd?
In voldoende mate. Perfecte acceptatie bereik je waarschijnlijk door zeer vaak te mediteren en dit concept je zo eigen te maken. Is niet nodig.
Niet zwart wit denken.

Citaat:
Ik vind deze discussie erg interessant, maar het helpt niemand.
Dat weet je niet.

Citaat:
Het drijft mensen eerder in stellingen. De mensen die kaalheid actief aanpakken vinden het niet prettig als ze zwak genoemd worden omdat ze het onderliggende psychologische probleem schijnbaar niet aanpakken. Zij zullen in de verdediging schieten.
Waar zegt iemand dat of impliceert iemand dat?

Citaat:
Ik zie de laatste tijd vaak dat mensen ergens een tekortkoming zien. Er wordt teveel off-topic gepost of er wordt niet snel genoeg op vragen van nieuwelingen gereageerd of er wordt te weinig aandacht besteed aan het psychologische aspect van kaler worden of men stapt te makkelijk over risico's van illegaal medicatie op internet bestellen heen, etc. etc.
Inderdaad....

Citaat:
Uiteindelijk delen wel allemaal toch een beetje de 'plicht' om elkaar te steunen en om elkaar wijzer te maken!
Nou, plicht....die heeft niemand. Ook tussen aanhalingstekens niet. Ga aub niet zelf therapeuten. Dat is een professie. Verwijs mensen naar die optie. Niet zelf met allerlei goedbedoelde tips komen, tenzij de klachten gematigd zijn (en daar heb ik het nogmaals niet over hier). Dat is net zoiets als niet goed uitgeteste medicatie propageren. Mag best, maar is misschien niet zo verstandig.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:00   #52
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Dat lijkt me een feit dat er mensen zijn die het niet accepteren. Ik heb geen oordeel oid over die mensen. Is heel gangbaar en begrijpelijk.

Als het leidt tot
1) verder een goed leven, gelukkig en het zoeken naar zaken die je haar terug kunnen geven en co: geen probleem.

2) Als je verkrampt, obsessief raakt. Er eigenlijk constant mee bezig bent en het plezier in andere dingen in het geding komen is, is er een tweede probleem ontstaan. In je hoofd. Dat los je niet met een fervente speurtocht naar haargroeimiddelen op. Die hebben psychologische hulp nodig voor dit punt, zodat ze bijvoorbeeld in 1) belanden.
Hier ben ik dus niet mee eens , Jorge en gezien reacties en contact met anderen en ondergetekende, weet ik ook beter.

Je hele relaas ging er volgens mij om dat er meer is dan enkel haargroeimiddelen en de hele reutemeteut. Zoek de oplossing ook eens tussen de oren en zoek desnoods een goede therapeut. Dat is een goede stelling.

Echter je gaat nu steeds meer de richting op van, psychologische hulp is de juiste en/of beste keuze en dat vind ik nu wel jammer. Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd ?

Je schrijft al dat mensen die er obessief mee bezig zijn, dat niet oplost zien gaan worden met de geboden mogelijkheden die er nu zijn. Je schijft haargroeimiddelen, maar denk dat je ook andere mogelijkheden bedoelt.

Als ik al naar mijzelf kijk, daar kan geen therapeut tegen op. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar dat obsessieve van vroeger is allang foetsie. En dat hebben er veel meer, geloof me, en daar is geen therapeut bij aan te pas gekomen.

Als iemand (daarnaast) wel behoefte heeft aan een therapie, so be it, maar probeer niet de indruk te wekken alsof het daar allemaal aan schort en dat de juiste route is om uit de ellende te komen. Dat zou ik wel jammer vinden. Dan was het punt (kijk ook eens verder) dat je wilde maken, eigenlijk onder valse voorwenselen en gaat het enkel om "ga psychologische hulp zoeken"...

Laatst gewijzigd door norwood2; 10 januari 2011 om 14:06
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:02   #53
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Over mijn opmerking ten aanzien van het mensen in stellingen jagen ... als je de hele discussie terugleest, dan zie je dat echt letterlijk gebeuren. Niemand hoeft het te impliceren, het gebeurt gewoon. Spreken over 'psychologie' is buitengewoon moeilijk. Vrijwel niemand kan ooit accepteren dat iets 'tussen de oren' kan zitten. Of je nu praat over mogelijk ingebeelde bijwerkingen van medicijnen of een fout zelfbeeld ... bijna 100% van de mensen ervaart het als een aanval. Ingebeeld? Dat kan niet, niet bij mij, niet mijn onderbewust, ik ben de baas over mezelf.

Hanna merkte het al eerder op, verwijzen naar een psycholoog maakt de meeste mensen woest ... 'je bent zelf ziek in je hoofd' ... maar dat zul je zelf gaan ervaren als je oprecht mensen verder wil helpen met je inzichten.

Verder laat ik het er even bij en ik pas mijn eigen wijze van benaderen van nieuwelingen niet aan. Hooguit in de zin dat ik me iets bewuster ben van een mogelijke noodzaak om eerder aandacht te geven aan psychologische aspecten. Want ik blijf nieuwelingen tegemoet treden. In deze tijd van rechten, rechten en nog meer rechten zie ik het toch een beetje als plicht van lotgenoot tot lotgenoot om steun te bieden waar ik kan. Maar ja, ik ben soms echt ouderwets in mijn opvattingen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:07   #54
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
En in jouw geval, jij hebt kaal zijn geaccepteerd, maar je wil er niet kaal uit zien ... dus wat heb je nu feitelijk geaccepteerd?
Ik heb wel geaccepteerd dat ik micro hair tattoos een prima vervanger vind voor echte haren. Was ik niet aan de tattoos gegaan dan had ik nog wel wat geleden, maar had het mijn leven slechts een beetje negatief beïnvloed. Zou daar zeker niet meer depressief om hebben kunnen worden. Zie het maar als iemand die nog graag 10 kilo af wil vallen.


Als ik terugkijk, dan had ik er heel goed aangedaan om met een psycholoog mijn kaalheid te gaan bespreken, zodat ik er beter mee om kon gaan. Het heeft echt een aantal jaren van mijn leven verpest.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:13   #55
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Volgens mij doelt Jorginho ook grotendeels op de mensen die de strijd tegen het haar gaan verliezen of al verloren hebben of daar hun hele leven mee blijven vechten.

Anthonie en Norwood2 hebben prima resultaten bereikt en daardoor kijken ze er ook heel anders tegenaan. Hoe was het met jullie geweest als de HT's en medicijnen niet waren aangeslagen en nu met een NW6 hadden rondgelopen?

Maar ik vind het in deze tijd sterk overdreven dat als je iemand naar een psycholoog verwijst, je zelf voor gek wordt verklaard. Als je je been hebt gebroken, ga je toch ook naar het ziekenhuis en sommige mensen hier hebben naar mijn mening ook absoluut een psycholoog nodig omdat er in de bovenkamer wat 'gebroken' is.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:21   #56
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik heb wel geaccepteerd dat ik micro hair tattoos een prima vervanger vind voor echte haren. Was ik niet aan de tattoos gegaan dan had ik nog wel wat geleden, maar had het mijn leven slechts een beetje negatief beïnvloed. Zou daar zeker niet meer depressief om hebben kunnen worden. Zie het maar als iemand die nog graag 10 kilo af wil vallen.

Als ik terugkijk, dan had ik er heel goed aangedaan om met een psycholoog mijn kaalheid te gaan bespreken, zodat ik er beter mee om kon gaan. Het heeft echt een aantal jaren van mijn leven verpest.
Misschien moeten we niet echt spreken van 'acceptatie', maar van 'op een gezonde manier omgaan met je probleem'.

Voor mij (maar dat is heel persoonlijk) klinkt acceptatie namelijk alsof ik me er bij neer moet leggen. En dat doe ik dus niet. En jij ook niet. Maar ik denk dat we allebei op onze eigen wijze hebben gewerkt aan oplossing die bij ons past en waar we ons goed bij voelen. En met onze persoonlijke ervaring proberen we ook allebei anderen te helpen. Ik heb voor mezelf daarbij niet het idee dat ik er nog obsessief mee bezig ben.

Ik heb overigens een paar jaar terug wel degelijk een paar sessies met een psycholoog gehad om iets te doen met mijn al te negatieve zelfbeeld. Ik heb dat als heel positief ervaren en het helpt me nog steeds in de manier waarop ik omga met zaken (betreffende mijn uiterlijk) die ik als 'probleem' ervaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:23   #57
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Misschien moeten we niet echt spreken van 'acceptatie', maar van 'op een gezonde manier omgaan met je probleem'.
Helemaal mee eens!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:27   #58
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb overigens een paar jaar terug wel degelijk een paar sessies met een psycholoog gehad ...
En adviseerde die fina of minox?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:33   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Volgens mij doelt Jorginho ook grotendeels op de mensen die de strijd tegen het haar gaan verliezen of al verloren hebben of daar hun hele leven mee blijven vechten.

Anthonie en Norwood2 hebben prima resultaten bereikt en daardoor kijken ze er ook heel anders tegenaan. Hoe was het met jullie geweest als de HT's en medicijnen niet waren aangeslagen en nu met een NW6 hadden rondgelopen?

Maar ik vind het in deze tijd sterk overdreven dat als je iemand naar een psycholoog verwijst, je zelf voor gek wordt verklaard. Als je je been hebt gebroken, ga je toch ook naar het ziekenhuis en sommige mensen hier hebben naar mijn mening ook absoluut een psycholoog nodig omdat er in de bovenkamer wat 'gebroken' is.
Als mijn aanpak niet had gewerkt, dan zou ik die hebben bijgestuurd. Uiteindelijk zou ik misschien wel hetzelfde pad hebben gekozen als jij, Ambo. Of was ik op een haarwerk uitgekomen. En heel misschien zou ik hebben beslist dat het wel genoeg was geweest en dat ik maar moet berusten in een proces dat uiteindelijk velen voor mij al doorlopen hebben.

Maar inderdaad, dat ik succesvol ben geweest in mijn aanpak dreigt ook de adviezen die ik geef te kleuren. Ik erken dat ook als een valkuil, het geloof dat wat goed was voor mij ook goed is voor anderen. Vandaar dat ik eigenlijk maar zelden echt advies geef. Ik beantwoord vragen en ik laat zoveel mogelijk opties zien.

Ik geloof namelijk niet in 1 zaligmakende oplossing voor iedereen. Iedereen is anders. Iedereen heeft het recht zijn eigen keuzes en ook zijn eigen foute keuzes te maken.

Ik verklaar niemand voor gek. Maar als je mensen gaat adviseren om psychische hulp te zoeken, wees dan voorbereid op minder dankbare reacties. Je kunt mensen misschien voorzichtig die kant op coachen, zodat ze zelf tot het inzicht komen, maar als je het ronduit adviseert ... ga het ervaren wanneer er weer iemand met een NW0,0 binnenrolt en jij hem dat advies geeft
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 14:50   #60
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Als je naar een psycholoog wordt gestuurd is dat dus een verkapte "voor gek verklaring"??? Lekker genaanceerd is dat.

En als je haargroeimiddelen gebruikt, zeker als man, ben je dan ook een mietje/watje/fatje en geen echte vent??
Of vind je dat misschien ook een belachelijk en misplaatst oordeel dat bovendien stigmatiserend werkt.

Laatst gewijzigd door Jorginho; 10 januari 2011 om 14:57
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
18 jaar, kalend en op zoek naar advies I2itchie AGA - Algemeen 66 6 juni 2007 19:31
Mijn ervaringen met haarspecialisten en hun haarwerken. Chris Haarwerken 12 26 juni 2005 23:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.