Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2012, 22:44   #1
Bifidus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2012
Berichten: 2
Ervaring bij Dr. Biesemans in Aalst?

Hallo,

Ik heb een haartransplantatie gepland bij Dr. Biesemans uit Aalst (prof bij K.U. Leuven). Ik ben 34 jaar, nog niet heeel erg kalend, maar vooraan begin je het al goed te zien, vooral centraal vreemd genoeg. En het ziet ernaar uit dat ik op termijn vrijwel volledig kaal zal worden (bovenaan).

Heeft er iemand al ervaring met een HT bij Dr. Biesemans?

Hij plant een FUT (strip) van maar 300 grafts (dat zou op 1500 euro komen). Ik zag dat elders op dit forum nogal lacherig gedaan werd over een FUT van maar 300 grafts. Het gebied is zo'n 15 à 20 cm2 groot schat ik, en daar staat nu nog pakweg 20-30% van wat er ooit stond (toen veel). En ik heb een redelijk goed donorgebied.

Ik ben ook bij Dr. Feriduni (Hasselt) op consultatie geweest, en die raadt een FUE aan, van maar liefst 1200 grafts (dat zou op 6300 euro komen).

Je kan je inbeelden dat ik dat verschil in behandeling (aantal grafts en FUE vs FUT) nogal verwarrend vind.

Wat denken jullie?

Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
Bifidus is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2012, 23:23   #2
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Feriduni is wat mij betreft de topdoc hier in de Benelux. De prijs ligt daarom ook hoger. Hij is een gevestigde naam en wereldwijd bekend. Wil je kwaliteit en kan je wat meer betalen, zoek dan niet verder. Ik weet ook dat hij nog steeds graag FUT doet. Als hij dan toch 1200 grafts FUE aanraad, moet je dit advies ter harte nemen denk ik.

Dr.Biesemans zegt mij even niks. FUT is niet iets wat ik snel zou doen, maar ieder zijn ding. Toch een FUT van 300 grafts, ja dan vind ik wel dat je niet slim bezig bent. Je gaat geen reepje huid uit je hoofd snijden voor zo'n aantal. Ik krijg ook meteen bedenkingen. Dit is weer zo'n typisch gevalletje, wat eigenlijk weer neigt naar niet heel veel aankunnen (300 grafts) en op de gemakkelijkste manier (FUT). Foto's zeggen veel meer, maar als je echt zegt lichtelijk kalend te zijn, dan kan je niet zo heel veel met 300 transplantaten. Nee zou ver uit de buurt blijven van Dr.Biesemans. Dit klinkt niet koosjer.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 08:34   #3
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
stop

Ik ga het iets stelliger zeggen. Haal het alstjeblieft niet in je hoofd om een litteken van oor tot oor te krijgen voor 300!! grafts. 300 bereik je erg weinig mee. Als je dan voor erg weinig grafts wil gaan (wat ik gek vind, als je zegt dat op een bepaalde plek nog maar 20% van je originele dichtheid staat) ga dan voor een FUE waar je nauwelijks wat van ziet.

Je geeft aan wss geheel kaal te worden aan de bovenkant. dan heb je dus al een FUT litteken voor de eerste 300 grafts terwijl je er wellicht wel 3000 nodig gaat hebben. Ga je elke keer voor 300 grafts en dus 10 littekens op je achterhoofd??

Bezint eer ge begint!!!
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 11:02   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dit soort meldingen hoor je wel eens vaker uit België (zie hier bijvoorbeeld). Een piepkleine behandeling door een dermatoloog in een ziekenhuis. Natuurlijk zetten 300 grafts geen zoden aan de dijk, zoals Nijmegen al aangeeft, en je zit meteen al met een litteken. Al denk ik dat het voor zo weinig grafts geen strip van oor te oor hoeft te zijn.

Feriduni is een heel kundig chirurg met jarenlang ervaring, zowel met FUT als FUE. Wanneer hij 1200 grafts aanraadt, dan kun je er donder op zeggen dat je met een kwart daarvan echt geen bevredigend resultaat gaat krijgen.

Overigens is 1500 euro dan wel relatief weinig geld, maar je krijgt er ook niet veel voor. De prijs per graft is 5 euro en dat is behoorlijk aan de prijs. Bij Prohair zou je bijvoorbeeld voor 1200 grafts volgens mij 3800 euro kwijt zijn, iets meer dan 3 euro per graft. Dan ben je wel meer geld kwijt, maar dan heb je tenminste een bevredigend resultaat (en geen litteken).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 11:19   #5
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Het is niet van deze tijd om voor zo een kleine behandeling een FUT (strip) aan te bieden. Indien u er maar 300 wilt laten plaatsen als bijvoorbeeld een proefsessie dan altijd voor een FUE behandeling gaan. Ziet u op tegen het afscheren van het hoofdhaar bij het uitvoeren van een FUE behandeling dan kunt u er ook voor kiezen om stroken te laten scheren in het donorgebied zodat u uw hoofdhaar niet gemillimeterd hoeft te worden. Op deze manier een FUE behandeling laten uitvoeren levert vaak toch al een kleine 1000 grafts op.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 12:32   #6
slotzang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 94
Volgens mij is men redelijk duidelijk! Voor een HT van 300 grafts een operatie... Niet doen! Lijkt me een goed advies.
slotzang is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 22:56   #7
Bifidus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2012
Berichten: 2
Dankjewel voor de reacties alvast! Ik ga het allemaal wat laten bezinken. Het lijkt me inderdaad beter om geen overhaaste beslissingen te nemen.
Bifidus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.