Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2016, 23:59   #31
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Bijwerkingen kunnen overgaan. Kan zomaar 10 maanden duren eer het lichaam er aan gewend raakt.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 00:12   #32
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Volgens mij begin ik helaas ook bijwerkingen te ervaren. Ik ben ook niet zo nauw met het snijden van finasteride, met gevolg dat ik onregelmatig slik. Soms meer dan 2mg, soms minder dan 1, het verschilt. Ik slik nu meer dan 10 maanden finasteride, en voorafgaand heb ik saw palmetto geslikt.

Maar nee, ik heb al 2 weken zo nu en dan een steek in mijn tepel. Onder de andere tepel voel ik een klein schijfje. Ik kan me herinneren dat ik die rond mijn 16e-17e ook had. Het zou dus goed kunnen dat die nooit is weg gegaan (ik ben 20). Ook heb ik volgens mij meer moeite met het behouden van een erectie. Verder ben ik een lamlendige luie tak, maar dit was ik al voordat ik finasteride slik.

Ik ga proberen een regelmatige dosis te slikken. Iedere dag 1mg. Hopelijk gaat het dan weg. Verder zijn mijn inhammen wel iets achter uit gegaan (Nw 1.5 gok ik) sinds ik begon, maar lijkt het inmiddels wel te stabiliseren. Ik heb nog steeds erg dik haar.
En ja. Ik geloof absoluut dat de klachten die jij hebt te wijten zijn aan finasteride. Ik ga het zelf proberen in de gaten te houden en regelmatig te leven. Ik vind mijn haar te belangrijk om finasteride op te geven.

Dan nog een vraagje: van mijn moederskant hebben de mannen inhammen maar is verdere kaalheid altijd uitgebleven. Bij mijn vaderskant had iedereen inhammen, en werd iedereen kaal. Mijn vader was de laatste, had inhammen op zijn 16e, maar was pas kaal begin 40 (mijn vader heeft nog steeds geen last van kaalheid op zijn kruin, en hij is 60+). De inhammen merkte ik ook op mijn 16e, maar het was wel vrij snel gegaan. Kan het dan dat het stabiliseert, of dat de rest van mijn haartuitval minder snel gaat dan de inhammen (zijn deze veel meer gevoelig voor dht)?

Laatst gewijzigd door TCC; 3 mei 2016 om 00:17
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 10:48   #33
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Zo zie je maar,

Ondanks zijn inhammen op 16e dat hij nu met 60+ nog steeds niet volledig kaal is.

Kaalheid kent grillige patronen. Dus dunner haar in je levensjaren 20-40 is geen garantie op volledige kaalheid....



Nu je zegt schijfjes.....dat had ik idd vroeger ook toen ik tussen de 14-18 was zo ongeveer. Harde schijfjes onder de tepels. waar het voor diende? geen enkel idee.. ontwikkeling vh lichaam??
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 12:17   #34
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Als ik het me goed kan herinneren heeft dat vooral te maken met je hormoonbalans in je pubertijd en een "overschot" van vrouwelijke hormonen waardoor je schijven krijgt onder je tepels. Bij sommige pubers leidt dit zelfs tot een borstvorming. Dus als je finasteride slikt en je voelt weer dat er schijfjes zitten kan dit best te maken hebben met een verhoogd Oestradiol (vrouwelijk) hormoon in je lichaam. In mijn optiek, niet echt een gezond teken en de moeite om te laten onderzoeken. Zeker als je nog zo jong is je hormoonbalans gevoelig en kan het je latere leven nadelig beinvloeden.
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 22:06   #35
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Zou heel goed kunnen.

Heb er zelf (nog) geen last van.

Maar goed als ik om me heen kijk in de sportschool hoor ik bij de gespierde groep met mannelijke vormen en beharing (niet overmatig)

En je ziet genoef jongens zonder enige lichaamsbeharing, lichte onderkin, heupjes en borstjes...


Mijn punt. Sommige jongens zijn nu eenmaal zo
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 23:49   #36
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Handdoek in de ring gegooid...had al een week niet gemasturbeerd of seks gehad, na een dagje sauna compleet ontspannen en herladen thuiskomen, vriendin wilde seks hebben. Tijdens de seks heel moeilijk om opgewonden te raken, was verder niet zenuwachtig of nerveus. Moest veel handmatig stimuleren, ik laat het hier bij zitten en ga proberen haaruitval te accepteren.
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 23:53   #37
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik zou zijn gestopt.

In tegenstelling tot wat Tsahin zegt neem ik bijwerkingen altijd serieus. Ook de bijwerkingen die 'tussen de oren zitten'. Dat zijn juist de ernstigste. Die kun je slecht zelf aanpakken. Het fysieke stopt als je met fina stopt, maar je onderbewuste bevindt zich buiten je bereik. Stoppen is de enige manier en paniekverhalen van anderen lezen helpt echt niet. Hooguit voor sommigen van de schrijvers die positieve energie halen uit de gedachte dat ze anderen kunnen behoeden voor het kwade.
Ik vind dit heel moeilijk, stel je hebt bijwerkingen die psychogeen zijn. Hoe ga je die in godsnaam tegen? CBT oid?

Overigens kwam ik dit tegen: http://www.greenmedinfo.com/blog/pum...erse-balding-2

wat is je mening hierover? Een goed alternatief om gecombineerd met minoxidil en nizoral toch de haaruitval ietsje te vertragen?
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2016, 03:52   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Pompenzaadolie ... ik weet het nooit zo met dit soort artikelen. Ze geven je hoop, maar ... 2014 en nooit echt breed bekend geworden, niks over doseringen, doet precies hetzelfde als finasteride, verhaaltje erbij over hoeveel mensen afhaken bij finasteride ...

En verder neem ik aan dat ook psychogene bijwerkingen stoppen wanneer je met het middel stopt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2016, 07:12   #39
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Pompenzaadolie ... ik weet het nooit zo met dit soort artikelen. Ze geven je hoop, maar ... 2014 en nooit echt breed bekend geworden, niks over doseringen, doet precies hetzelfde als finasteride, verhaaltje erbij over hoeveel mensen afhaken bij finasteride ...

En verder neem ik aan dat ook psychogene bijwerkingen stoppen wanneer je met het middel stopt.
http://www.hindawi.com/journals/ecam/2014/549721/

Complete studie, er werd 400mg pompoenzaadolie gebruikt
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 13:03   #40
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Volgens mij begin ik helaas ook bijwerkingen te ervaren. Ik ben ook niet zo nauw met het snijden van finasteride, met gevolg dat ik onregelmatig slik. Soms meer dan 2mg, soms minder dan 1, het verschilt. Ik slik nu meer dan 10 maanden finasteride, en voorafgaand heb ik saw palmetto geslikt.

Maar nee, ik heb al 2 weken zo nu en dan een steek in mijn tepel. Onder de andere tepel voel ik een klein schijfje. Ik kan me herinneren dat ik die rond mijn 16e-17e ook had. Het zou dus goed kunnen dat die nooit is weg gegaan (ik ben 20). Ook heb ik volgens mij meer moeite met het behouden van een erectie. Verder ben ik een lamlendige luie tak, maar dit was ik al voordat ik finasteride slik.

Ik ga proberen een regelmatige dosis te slikken. Iedere dag 1mg. Hopelijk gaat het dan weg. Verder zijn mijn inhammen wel iets achter uit gegaan (Nw 1.5 gok ik) sinds ik begon, maar lijkt het inmiddels wel te stabiliseren. Ik heb nog steeds erg dik haar.
En ja. Ik geloof absoluut dat de klachten die jij hebt te wijten zijn aan finasteride. Ik ga het zelf proberen in de gaten te houden en regelmatig te leven. Ik vind mijn haar te belangrijk om finasteride op te geven.

Dan nog een vraagje: van mijn moederskant hebben de mannen inhammen maar is verdere kaalheid altijd uitgebleven. Bij mijn vaderskant had iedereen inhammen, en werd iedereen kaal. Mijn vader was de laatste, had inhammen op zijn 16e, maar was pas kaal begin 40 (mijn vader heeft nog steeds geen last van kaalheid op zijn kruin, en hij is 60+). De inhammen merkte ik ook op mijn 16e, maar het was wel vrij snel gegaan. Kan het dan dat het stabiliseert, of dat de rest van mijn haartuitval minder snel gaat dan de inhammen (zijn deze veel meer gevoelig voor dht)?
Hi TCC,

Ik kreeg onlangs de vernieuwde bijsluiter van Finasteride (1-1-16) onder ogen. Hierin staat onder andere dat bij schijfvorming bij je tepels je direct je huisarts moet bellen. Geen grap...

Succes!
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 14:50   #41
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foggy Bekijk bericht
Hi TCC,

Ik kreeg onlangs de vernieuwde bijsluiter van Finasteride (1-1-16) onder ogen. Hierin staat onder andere dat bij schijfvorming bij je tepels je direct je huisarts moet bellen. Geen grap...

Succes!
Ik ga je vertellen dat ik na 2 weken 0,25mg finas last kreeg van stijve tepels en steken in mijn borst. Gelijk gestopt. 1,5 maand later heb ik ineens 2 schijfjes achter mijn tepel. Gyno natuurlijk.

Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan maar die kunnen niets doen. Minimaal 6 maanden wachten om te kijken of het niet vanzelf weggaat. Het is immers geen gevaar voor je gezondheid..

Ik heb genoeg op het forum gelezen dat dit niet vanzelf weggaat dus ik heb advies gevraagd op het bodybuilding forum. Een lid heeft me 20m Tamoxifen (Nolvadex) aangeraden voor 4 weken. Ik zit nu op 1,5 week en het lijkt iets afgenomen te zijn.
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 22:44   #42
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Inmiddels 2.5 week gestopt, echt een wereld van verschil. Voel me amper moe meer, vraag mezelf niet de hele tijd af meer hoe ik mezelf door de dag heen moet slepen, libido en lust zijn echt bijna compleet terug.
Maar de haaruitval zet gewoon weer stug door, vind weer haren op m'n kussens...
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 23:11   #43
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
2 weken 0,25 en dan al bijwerking waarvan gyno is in mijn ogen onmogelijk...

Ryan fijn man. Dat het goede kant op gaat! Jammer van je haardos maar ik zou dan geen risico nemen. Ik moet wel zeggen; de afgelopen week is her mega mooi weer. Daarvoor allemaal bagger. Ik zit gelijk vol energie. Leef langer op een dag en ben met een hoop zaken bezig. Hierdoor ben je er niet mee bezig. In plaats van op de bank ploffen en op internet speuren.

Dit geldt echter voor mij.

Good luck
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 10 mei 2016 om 23:16
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2016, 00:08   #44
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
@Themen

In mijn ogen ook....
Ik denk dat het kleine beetje finas mijn hormanele balans heeft verstoord en zo gyno is aan ontwikkelen.

Ik denk er ondanks de gyno alsnog over na om alsnog finasteridr te gaan slikken en bij verdere toename de gyno te laten verwijderen. Liever een bos haas en een litteken bij mijn tepel dan kaal. Als is het natuurlijk nogmaar de vraag of ik straks wellict beide heb
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2016, 23:45   #45
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Gyno. Sommige dudes hebben ze standaard.

Je kent ze wel. De mannen met peer-vormige heupjes en borstjes. Die hebben aanleg. Van nature al.

Je ontwikkeld echt niet binnen 2 weken gyno
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.