Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2012, 20:07   #1
mrkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 8
Hoe reageren (reageerden) andere mensen op je haartransplantatie?

Over een maand ga ik mijn 1e haartransplantatie doen van ongeveer 3000 grafts. Ik zit nu kwa kaalheid in fase 6/7 dus vooral de voorkant zal gedekt worden en de kruin niet. Nu vraag ik me een aantal dingen af en hoop dat mensen hun ervaringen hierover willen delen. Ik ben van plan mij haar eerst heel gladgeschoren te laten om te kijken of anderen merken dat ik "iets heb laten doen". Ik ben iig niet van plan te vertellen dat ik een haartransplantatie zal gaan doen of heb gedaan.

- Zullen ze het verschil toch merken?
- In welke stadium van kaalheid zat jezelf toen je een haartransplantatie deed?
- hoeveel grafts zijn er gepland?
- Wat waren de reacties van anderen op je transplantatie? Van je vrienden, collegas, familie etc. etc.

Ik heb het dan over de periode dat het echt begint te groeien dus na een paar maanden...

- Wat waren de reacties en opmerkingen van de mensen die je vaak ziet?
- Van mensen die je mischien maar 1 keer per jaar ziet?
- Heb je voor de operatie verteld dat je het ging doen of helemaal niet?
- Hebben ze gemerkt dat je een transplantatie hebt laten doen??
- Was je net zo kaal als ik (dus in een heel vergaands stadium) en hebben ze opmerkingen gemaakt over je "nieuwe kapsel"?
- Heb je je hoofd, net als ik, ook altijd helemaal gladgeschoren en heb je dat zo gelaten of het uiteindelijk toch laten groeien?
- Wanneer je er toch een opmerking over kreeg, wat was dat dan?
- Stelden ze vragen er over en hoe ging je daarmee om?

Ik hoop dat mijn issue een beetje duidelijk is zo en ben nieuwsgierig naar de ervaringen

Mark
mrkie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 00:21   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Interessant onderwerp; heb zelf (nog) geen ervaring.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 02:34   #3
soundbite
HaarWeb lid
 
soundbite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 59
Geslacht:
Mijn foto's kan je checken in mn album, heb twee weken terug 3500 grafts laten planten. Ik heb het al mn collega's en vrienden verteld. Zelfs een jongen die ik eens per jaar zie, omdat hij in Parijs woont, maar toevallig in het land was, heb ik het gewoon verteld. En ik vertel het vooral vanuit een gevoel van trots. Zit ook iets van blijdschap in. Ik vind het net zoiets vanzelfsprekends als een kroon of een beugel. Je vind iets niet mooi, dus kan je je laten helpen.

De reacties zijn over het algemeen leuk! Vooral de vragen die mensen hebben, geeft aan dat ze oprecht willen weten hoe zoiets gaat. Mensen zijn ook heel complimenteus. Gekke opmerkingen of grappen maak ik zelf. En daar kunnen we dan allemaal om lachen.

Mensen die ik niks vertel hebben over het algemeen niks door! Maar goed, ik zit dan ook nog niet in de fase dat het haar er al is.

succes!
__________________
---

4 aug 2012: 3500 grafts
24 nov 2018: 4200 grafts

Nu geen speciale shampoo's of medicatie meer.
soundbite is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 07:30   #4
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Pfff... een totale willekeur aan ongesorteerde vragen

- Zullen ze het verschil toch merken?
Mensen die het niet weten, zien het niet.

- In welke stadium van kaalheid zat jezelf toen je een haartransplantatie deed?
Zeer dun boven op hoofd en kruin

- hoeveel grafts zijn er gepland?
1700

- Wat waren de reacties van anderen op je transplantatie? Van je vrienden, collegas, familie etc. etc.
In principe niks. Het gaat zo geleidelijk dat het niet opvalt.

- Wat waren de reacties en opmerkingen van de mensen die je vaak ziet?
Idem.

- Van mensen die je mischien maar 1 keer per jaar ziet?
Geen idee.

- Heb je voor de operatie verteld dat je het ging doen of helemaal niet?
Ja, ik heb er nooit een geheim van gemaakt. Vandaar dat ik zelfs onder mijn eigen naam op dit forum geregistreerd ben.

- Hebben ze gemerkt dat je een transplantatie hebt laten doen??
Ja, want je loopt een paar weken totaal voor lul De puntjes op je hoofd, de opzwellingen en resulterende blauwe/gele plekken in je gericht, dat is niet te missen. Als je daar niet tegen kunt, adviseer ik om minimaal 2 tot 3 weken verlof te nemen zodat je de deur niet uit hoeft.

- Was je net zo kaal als ik (dus in een heel vergaands stadium) en hebben ze opmerkingen gemaakt over je "nieuwe kapsel"?
Niet kaal, heel dun. Ik heb de FUT laten doen voordat ik helemaal kaal bovenop zou worden. Daardoor hebben mensen, die het niet weten, niks in de gaten gehad.

- Heb je je hoofd, net als ik, ook altijd helemaal gladgeschoren en heb je dat zo gelaten of het uiteindelijk toch laten groeien?
Ik heb mijn haren altijd op 1.5 tot 3 cm.

- Wanneer je er toch een opmerking over kreeg, wat was dat dan?
N.v.t.

- Stelden ze vragen er over en hoe ging je daarmee om?
Er van uitgaande dat je de mensen bedoelt die ik het verteld heb? IK heb alle vragen op en eerlijk beantwoord.


Mijn tip: schaam je nergens voor, wees open en eerlijk over alles. De meeste mensen vinden het juist ontzettend interessant om het hele verhaal van een transplantatie te horen. Iedereen kent wel de BN-ers (zoals Joling) die behandeld zijn, maar daar kunnen ze niet meer praten. JIJ daarentegen bent dé persoon om in je naaste omgeving de "ambassadeur" voor haartransplantatie te zijn.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 08:09   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Geen hond die het ziet. Niemand die wat zegt...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 12:21   #6
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Geen hond die het ziet. Niemand die wat zegt...
idem.. vergeet niet dat quasi niemand iets kent van haartransplantatie. Jij en ik hebben het al bij wijze van spreken grondig bestudeerd en zullen het wel herkennen aan iemands hoofd...

"oh kort kapsel, fijn bij dit weer "hoorde ik soms :p
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 17:12   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Klopt als een bus. Verder is er ook bijna niemand die zich druk maakt om mijn haarlijn. Zit tussen mijn oren en niet die van mijn vrienden en/of collega's. Zelf let ik er inderdaad wel op en denk wel eens: "Die kan best een ht gebruiken"...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 17:58   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Klopt als een bus. Verder is er ook bijna niemand die zich druk maakt om mijn haarlijn. Zit tussen mijn oren en niet die van mijn vrienden en/of collega's. Zelf let ik er inderdaad wel op en denk wel eens: "Die kan best een ht gebruiken"...
Die ervaring heb ik ook.

Zelf heb ik overigens mijn HT's vrijwel volledig geheim gehouden. De vrienden die er van wisten vonden het onzin dat ik het deed, maar ze begrepen me wel. De collega die het als enige ontdekte vond het interessant en meer niet.

Mijn situatie was overigens een ruime NW2 die gereduceerd werd tot minder dan een NW2. Het verschil voor anderen zal niet dramatisch zijn geweest, maar voor mij was het een wereld van verschil (je kunt er alles over lezen in mijn blog )
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 18:20   #9
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Bij mij zagen mensen het wel het was op mijn stageplek.
De ene zei dat ik wel een heel scherp randje aan de voorkant/haarlijn had.
Aan sommige zie je het op de manier hoe ze naar je kijken en ook de ogen die een paar keer naar boven kijken.
Zelfs 1 iemand die merkte op dat ik een mooie landingsbaan kreeg...ja sommige mensen zeggen graag dat je kaal wordt was overigens een maand na de ht.
Verder had ik nog een aardige iemand die uit het niets zei ''ik zal even wat op je hoofd spuiten'' [was een spuitbus met zwarte verf] want je wordt kaal.
Achja het is nooit leuk maar je leert er wel steeds beter mee omgaan dan denk je ach laat hem maar lekker lullen.
Mijn status was een norwood 2 denk nu zelf 1.5 of minder, maar wel enigzins diffuus merk ik helaas, vooral aan de voorkant nog.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 21 augustus 2012 om 18:25
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 18:25   #10
mrkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 8
Dank allen voor de reacties tot nu toe!

Wat ik nog wel mis zijn de ervaringen van mensen die al eigenlijk bijna helemaal kaal waren (dus fase 6. zie http://www.biohairgrowth.nl/html/haa...-kaalheid.html) en het verder altijd gladgeschoren hadden (zoals de mensen mij al heel lang kennen). Valt het dan wel op dat je een haartransplantatie hebt gehad of (net als bij diegenen hierboven) nog steeds niet? Ik ben van plan mijn haar heel kort te houden (en in het begin nog steeds gladgeschoren). Iemand daar ervaring mee?!? en dan bedoel ik dus de periode na ongeveer 4 maanden en later (wanneer het weer gaat groeien)....

Laatst gewijzigd door mrkie; 21 augustus 2012 om 18:32
mrkie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2012, 20:59   #11
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Ik zat ergens tussen III en IV.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 19:08   #12
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Of mensen er wat van zeggen ligt ook vooral aan het 'contrast'. Als jij een NW 5 hebt en ineens op veel delen haar hebt, dan heb je kans dat men opmerkingen maakt. Maar in de regel valt het best mee. Ik zat op een NW 4 en heb nu ongeveer een NW 2. Niemand heeft dan ook een opmerking gemaakt waartegen ik het niet verteld heb. Ik heb het wel aan mijn familie, beste vrienden en collega's verteld. Is toch makkelijk en ik kan zeggen, ze zijn over het algemeen geinteresseerd en positief.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:12   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ikzelf zie het herstel in een aantal fases..
In de eerste fase is het allemaal nog vrij heftig, je hebt wondjes in zowel donor als ontvangst gebied, je kunt zwellingen hebben en de huid zal flink rood zijn.

Na deze eerste 'kritieke' fase (kwa detectie) zal je huid wel nog een tijd rood blijven maar is het al een stuk minder duidelijk. Een allergische reactie heeft hetzelfde resultaat.

Nu is mijn vraag, hoe lang was bij jullie die eerste 'kritieke' fase waarin het echt duidelijk was dat je een HT had gehad?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:39   #14
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Bij FUT toch minimaal twee weken (spreek uit eigen ervaring).
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 21:16   #15
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Die eerste fase, waarin mensen kunnen zien dat je iets hebt ondergaan, duurde bij mij een week of 4. In die maand is het gewoon lastig om verbrand of wat dan ook als excuus te gebruiken. Je nieuwe haarlijn is te opvallend door het contrast tussen de haarlijn en de normale blanke kleur van je voorhoofd.

Met een goede foundation kun je het overigens wel fixen vanaf een week of 2-3 schat ik in.

Oh en voor TO. Je hoeft het alleen maar te vertellen aan iedereen die je niet kunt ontlopen in die eerste paar weken.
websenior is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.