Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 december 2009, 15:53   #16
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als je een kunstgebit hebt, vertel je dat dan ook aan iedereen?
Dat vind ik een onzinvergelijking.

Het ging mij er alleen om dat als je zoooo bang bent dat mensen er achter komen bijvoorbeeld collega's dat je die angst kunt wegnemen door open er over te zijn.

Vanwaar het taboe?
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2009, 16:58   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Korthaar Bekijk bericht
Dat vind ik een onzinvergelijking.
Het ging mij er alleen om dat als je zoooo bang bent dat mensen er achter komen bijvoorbeeld collega's dat je die angst kunt wegnemen door open er over te zijn.
Vanwaar het taboe?
Het is geen taboe om te vertellen dat je een pruik hebt en/of valse wimpers en/of kunstnagels en/of een kunstgebit en/of siliconenborsten etc.
Je mag zelf bepalen of je het nodig vindt om te vertellen; ik doe 't niet, want 't is gebleken totaal niet nodig te zijn; mocht een buitenstaander zich argwanend gaan gedragen, dan kun je altijd nog besluiten om 't geheel of gedeeltelijk te bekennen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 december 2009 om 14:21
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2009, 12:58   #18
Nonnie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 3
hoi KortHaar,
Ik kreeg toen Mycrogynon 30 voorgeschreven. En binnen vier weken nadat ik dat voor het eerst had gebruikt, viel mijn haar verschrikkelijk uit. Na een jaar ben ik weer overgestapt op de Diane, maar dat maakte geen verschil. Dat is nu een paar jaar geleden. Volgens de dermatoloog kon ik het ziekteproces ook niet meer stoppen nu het eenmaal was begonnen. Mijn moeder en oma hebben ook Alopecia Androgenetica, dus het zit in de familie.
Nonnie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2010, 15:14   #19
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Je mag zelf bepalen of je het nodig vindt om te vertellen; ik doe 't niet, want 't is gebleken totaal niet nodig te zijn; mocht een buitenstaander zich argwanend gaan gedragen, dan kun je altijd nog besluiten om 't geheel of gedeeltelijk te bekennen.
Ik zou niet het woord 'bekennen' maar 'bevestigen' gebruiken.

Balen Nonnie, ik leef met je mee. Ben zelf praktisch al mijn haar kwijt dus ik weet wat een klap het is!
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2010, 16:46   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nonnie Bekijk bericht
.... Na een jaar ben ik weer overgestapt op de Diane, maar dat maakte geen verschil. Dat is nu een paar jaar geleden. Volgens de dermatoloog kon ik het ziekteproces ook niet meer stoppen nu het eenmaal was begonnen.
De haaruitval kan wel drastisch vertraagd of zelfs gestopt worden door cyproteronacetaat of finasteride (stabilisatie van huidige haarstatus), en minoxidil-lotion is vooral bij diffuse uitdunning ook in staat om nieuwe haren aan te maken.
Sommige vrouwen hebben naast de Diane ook nog Androcur nodig. In plaats daarvan kan ook finasteride 2,5mg in combinatie met drospirenone (Yasmin) succes geven. Wetenschappelijk onderzoek: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 13:07   #21
flawlesshair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Berichten: 101
wilde eerst ff zeggen wat een interessant forum dit! heb me ooit een keer aangemeld maar lees nu pas echt de topics, zeer interessant.

Ik draag pruiken gemaakt van gaas, lace wigs
en ik vond het wel een heel eng idee in het begin om er 1 te dragen..
gewoon, het idee dat je een pruik gaat dragen blijft toch eng! maar ik moet zeggen dat met zon lace wig het helemaal niet zo ''pruikerig'' lijkt.
eigenlijk heeft niemand door dat ik zon haarwerk draagt vooral ook door dat de haarlijn zo natuurlijk eruit ziet. je ziet vaak online dat ze zeggen dat het oogt dat het uit je hoofd groeit, maar dat is ik wel een beetje zo (tenminste als jeje em goed zet, wat ik eerst niet deed! verkeerde lijm!)

Het zal in het begin wel heel raar zijn, had ik ook.. maar nu? ik wil niks ander meer! haha
mijne zijn overigens ook van echt remy haar geen synthetische (al heb ik wel 1 syntethische gehad, noooit meer!)
flawlesshair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 22:32   #22
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
wat moet je vooral vragen als je een natuurlijke scheiding wilt?
Daar zie je toch vaak aan dat het niet zo natuurlijk is dan je eigen haar.
Moet je kiezen voor een vaste scheidingslijn of net niet? ik vind het erg ingewikkeld...
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 23:21   #23
flawlesshair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Berichten: 101
met een lace wig niet, dan kan je het haar overal scheiden.
dat vind ik zelf het fijne aan mn lace wigs, ze zijn veelzijdig.
als je een lace wig op de juiste manier plaatst is ie voor het "normale" oog niet te onderscheiden van echt haar
flawlesshair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2010, 02:34   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij in lace geknoopte donkere haren moeten de knoopjes echter wel gebleekt worden, anders lijkt 't alsof er vlooienpoepjes tussen je haren zitten; en als je zelf nog bioharen hebt, moet je de scheiding van de pruik matchen met je eigen scheiding, anders zie je de bioharen door de lace heen schemeren.
Een bovenstuk van geïnjecteerde haren in een soort dunne textiel, dus zonder knoopjes, vind ik daarom veel mooier en handiger; omdat daarbij het totaal iets dikker wordt, is een rand van lace aan de voorkant wel aan te bevelen.
Een bovenstuk van slechts enkelvoudig geknoopte haren in ragdun monofilament, is ook wel goed.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 21:13   #25
flawlesshair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Berichten: 101
idd hanna, bij beide lace wigs die ik heb, heb ik de knoopjes laten bleken, en hierdoor oogt het inderdaad natuurlijker
haha vlooienpoepjes! inderdaad lijkt het daar op als het ongebleekte knoopjes zijn.

mijn volgende bestelling wordt met silk-top geinjecteerd haar, dat is hetzelfde wat jij denk ik bedoeld of niet hanna? de knoopjes zitten an verwerkt in een stuk "huid"
flawlesshair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 02:40   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, maar vraag het voor de zekerheid na aan de leverancier, want iedere verkoper houdt er zijn eigen definities op na.
Ik heb 2 pruiken met geïnjecteerd haar, maar bij de ene pruik is duidelijk mooier materiaal gebruikt dan bij de andere pruik van een ander merk. Hoe het materialen exact heten, hebben ze me nooit verteld, maar zijde is het in ieder geval niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 12:48   #27
flawlesshair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Berichten: 101
ja ik weet zelf ook niet wat voor materiaal het is maar het is in ieder geval een soort stukje "huid", een vriendin van mij heeft het ook (zelfde leverancier als waar ik bestel) en het ziet er echt heel goed uit, het stukje "'huid" zit heel dicht tegen de haargrens aan, dus de overgang van het gaas naar dat 'huid' valt ook helemaal niet op.

hieronder heb ik een link, waar ik de lace bestel
het is constructie 3&4

[ Reclame]

Laatst gewijzigd door Henk; 26 oktober 2010 om 23:50 Reden: Reclame
flawlesshair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 16:07   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flawlesshair Bekijk bericht
het stukje "'huid" zit heel dicht tegen de haargrens aan, dus de overgang van het gaas naar dat 'huid' valt ook helemaal niet op
Kun je daarvan een foto plaatsen? Want nu is 't me niet duidelijk. Het met haren geïnjecteerde "huid"-gedeelte is dikker dan het gaas en daarom zal de overgang van het ene naar het andere materiaal zichtbaar en voelbaar zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2010, 10:14   #29
flawlesshair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Berichten: 101
ja dat huid stukje is inderdaad dikker, maar de overgang bij mn vriendin
was zo onopvallend en dun, dat je het echt bijna niet zag
ja alleen als je er helemaal bovenop zit..
het is gewoon een soort lapje waardoor de haren heen geprikt zijn en daardoor op hoofdhuid lijkt.

[Reclame]

hier zie je een foto van die constructie, die ik bedoel
nummer 3&4

Laatst gewijzigd door Henk; 26 oktober 2010 om 23:49 Reden: Reclame
flawlesshair is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2010, 13:50   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die link werkt niet bij mij.
Het is altijd een "soort lapje" waar de haren in worden geïnjecteerd, maar het materiaal van dat lapje verschilt per fabrikant.
Over het materiaal van mijn 2e geínjecteerde pruik was ik ook enthousiast, maar mijn man die hele goede ogen heeft, vond 't meteen niet zo mooi als bij de 1e pruik, en dat zag hij op 2 meter afstand! Toen ik het beter ging bekijken, zag ik ook inderdaad het verschil. Gelukkig letten buitenstaanders daar niet zo op en heeft niet iedereen zulke goede ogen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.