Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2011, 12:51   #1
Pirmin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2011
Locatie: t Gooi
Berichten: 3
Geslacht:
Welke behandeling en waar ?

Beste forumleden,
Als nieuw lid zijnde wil ik, man-45 jaar, graag jullie mening en/of ervaringen omtrent mijn onzekerheid om een HT te laten uitvoeren. Kan (nog even) niet foto's van het kalende hoofdje laten zien, gebruik de tondeuse op standje 1 en m.i. zit ik in de categorie 4. Vooral de laatste paar trekt de haarlijn zich steeds verder terug.
Ik heb nog geen adviesgesprek achter de rug bij een van de klinieken maar wil graag van jullie weten of en hoe ik me moet voorbereiden op zo'n gesprek. Wat moet ik niet vergeten te vragen etc..
Met welke kliniek hebben jullie qua soort behandeling de beste ervaringen en durven jullie aan te geven wat de gemiddelde kosten voor behandelingen zijn ?
Ik ga jullie in de toekomst vast meer vragen als het mag want dit is voor mij een hele stap en niet iets wat ik zelfs met vrienden (waarvan de meeste nog een aardige bos hebben) bepraat. Ben benieuwd !
Pirmin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 13:05   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Pirmin, goed dat je ons gevonden hebt. Je hebt heel wat te overwegen en hulp daarbij kan je alleen maar helpen om een -voor jou- goed besluit te nemen.

Je millimetert je haar dus al en je bent een NW4. Redelijk gevorderd dus, met naar ik aanneem een hoog voorhoofd, inhammen en een dunne kruin.

Ik wil je een paar zaken ter overweging meegeven. Als eerste mijn grote motto. Eerst smeren, dan pillen slikken en tot slot pas opereren. Oftewel, het kan lonen om je eens te verdiepen in werkende middelen zoals minoxidil (lotion) en finasteride (pillen). Je kunt daarmee vooral op de kruin en middenvoor goed veel haren terugwinnen. Mijn ervaring is dat jouw leeftijd daarbij een voordeel is. Je kunt beginnen met het haarwoordenboekje in mijn handtekening te lezen.

Het tweede gaat over het opereren. Kies de methode die bij je past en denk over de decennia heen. Kijk naar het resultaat eerst en de kosten later. Kies vervolgens een of twee klinieken waar je je goed bij voelt en ga dan pas op consult. Over de verschillende methodes (FUT/Strip, FUE of haarstamceltransplantatie) is hier op dit forum heel veel te vinden. Persoonlijk vind ik dat iedereen die nu nog aan een eerste behandeling begint de FUT-methode zou moeten vermijden. Maar dat is een heel persoonlijke mening.

Het derde gaat over de ingreep zelf. Zorg dat je een realistische verwachting hebt. Een volle bos krijg je nooit meer terug. Maar een goed dekkend resultaat moet ook met een NW4 mogelijk zijn (mits je beschikt over een goed donorgebied). Je zult misschien ook moeten kiezen, ga je voor de kruin of voor de haarlijn ... soms zijn beide gewoon niet goed haalbaar. Maar dat is heel persoonsafhankelijk en om daar meer over te kunnen zeggen is meer (visuele) input nodig ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 13:11   #3
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
De vragen moet je eerder aan jezelf stellen.

Wat verwacht je ?
Een weelderige haardos zul je niet krijgen door een HT. De maximale dichtheid na 2 behandelingen (maximaal binnen 1 gebied) is 40 - 60% van de originele dichtheid.

Wil je de tondeuse blijven handhaven, kun je een redelijk resultaat behalen met een FUE.
Kies NOOIT voor een FUT als je nu of in de toekomst wil milimeteren.
Ze beloven een poloodstrrepje als littteken, maar het wordt vaak een streek van 1cm breed over de breedte van je gehele achterhoofd.

Ter voorbereiding zou je in de spiegel kunnen bepalen hoe je nieuwe haarlijn moet worden en vergeet daarbij niet de temple points (deel bij je slapen). het lijkt er niet toe te doen, maar dat is misschien wel belangrijker dan het opvullen van inhammen voor je aangezicht.

verder zijn Prohair en Ferriduni redelijk hoog aangeschreven (De klinieken heb ik zelf geen ervaringen mee). Zelf ben ik bij Laser Aesthetic geweest een kleine 10 jaar geleden. Ferriduni werkte toen daar onder Dr. Villnow en heeft de eerste behandeling met laser bij mij uitgevoerd.
De tweede behandeling is uitgevoerd door Dr. Villnow. De laatste is zeer vakbekwaam, maar ik weet niet waar hij tegenwoordig zit.

De vragen die je bij een eerste gesprek gaat stellen zullen niet verde komen dan het gewenste resultaat en de haalbaarheid daarvan.

succes.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 22:07   #4
Pirmin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2011
Locatie: t Gooi
Berichten: 3
Geslacht:
Wink Vervolg, nu consult ?!

Hairboy2008 en AnthonieH, dank voor jullie reacties ! Even door alle drukte van dit forum geweest maar wel in de tussentijd besloten om de volgende stap in het HT-proces te zetten. Consultaties !
Gezien de vele forumdiscussies zie ik regelmatig Feriduni en Prohair, beiden Belgie, staan. Is de kwaliteit, en dat is volgens mij toch het belangrijkste, bij deze 2 over t algemeen beter dan in NL ? Ik heb inmiddels contact met Transhair en zie op het web Hairplus staan.
Hebben leden op dit forum (positieve) ervaringen met deze twee organisaties ? Is het een aanrader om bij meerdere klinieken een 1e consult te boeken om toch een 'gevoel' te krijgen ?
Ik zie jullie reacties graag weer tegemoet !
Pirmin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 22:57   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Van Transhair en Hairplus kom je weinig recente positieve verhalen tegen. Het zijn beide klinieken die groot waren in FUT en je komt wel negatieve verhalen tegen over de fors uitgevallen littekens daarbij. Mensen die bij een van deze klinieken een FUE hebben laten doen heb ik niet op mijn netvlies. Van Hairplus vraag ik me af of die überhaupt wel FUE aanbieden.

Zowel Prohair als Feriduni hebben hier op het forum een goede reputatie en je komt regelmatig mensen tegen die bij een van beiden een ingreep hebben laten doen.

Meer dan één kliniek benaderen voor een consult is altijd verstandig. Dan kun je vergelijken. Je kunt al beginnen met het vormen van een mening (het krijgen van een 'gevoel') door de sites van de klinieken goed door te lezen. Hoe presenteren ze zichzelf, hoe presenteren ze de door hun gebruikte methodes, wat voor resultaten tonen ze. En natuurlijk kun je eens rustig op HaarWeb teruglezen wat ervaringen van anderen waren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2011, 14:43   #6
Pirmin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2011
Locatie: t Gooi
Berichten: 3
Geslacht:
Vervolg na HT bij Transhair

Soms gaan processen in een stroomversnelling. Afgelopen maaandag en dinsdag een FUE-behandeling bij Transhair ondergaan. Ruim 2.000 grafts. Wel een lange ' zit' maar over het algeheel meegevallen.
Wanneer ik anderen van informatie mbt Transhair of de behandeling zelf kan voorzien dan doe ik dat graag. Wellicht kan ik later ook wat foto's van voor en na de behandeling tonen.
Wel heb ik wat vragen waar andere forumleden een antwoord/oplossing voor weten;

- de arts adviseerde mij om 'finasteride' te gaan nemen. Wat zijn de ervaringen van jullie hiermee en hebben er bijvoorbeeld bijwerkingen opgetreden ?
- sinds gisteren is de ' jeuk' op het hoofd begonnen en wordt wat heviger. Is hier wat tegen te doen of in ieder geval te verzachten ?
- hoelang duurde het bij jullie wanneer het hoofd enigszins weer toonbaar is ? Ik heb nu alvast 10 dagen absolute rust/geen werk ingepland.

Verneem graag jullie reactie !
Pirmin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2011, 16:55   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pirmin Bekijk bericht
- de arts adviseerde mij om 'finasteride' te gaan nemen. Wat zijn de ervaringen van jullie hiermee en hebben er bijvoorbeeld bijwerkingen opgetreden ?
- sinds gisteren is de ' jeuk' op het hoofd begonnen en wordt wat heviger. Is hier wat tegen te doen of in ieder geval te verzachten ?
- hoelang duurde het bij jullie wanneer het hoofd enigszins weer toonbaar is ? Ik heb nu alvast 10 dagen absolute rust/geen werk ingepland.
Finasteride is een serieus medicijn en sommige mensen hebben er bijwerkingen van. Ikzelf gelukkig niet. Op het medicatiedeel van dit forum kun je er veel over lezen.

Jeuk is een teken dat de boel geneest. Een lekkere douche kan heerlijk verlichtend werken daarbij. Je ingreep is nu al 4 dagen achter de rug, dus lekker wat water over je hoofd laten stromen mag gerust.

Ik had zelf 3 weken vakantie ingepland. Na 9 dagen kwam ik voor het eerst weer onder de mensen. Hoe toonbaar je bent is afhankelijk van het soort ingreep (met name de inplantdichtheid) en met je natuurlijke herstelsnelheid. In ieder geval kan het lonen om een foundation (make-up) te kopen om het ergste rode te camoufleren.

Ik hoor trouwens graag meer over je behandeling, hoe het was en zo! Je bent de eerste die ik hier tegenkom met een FUE-behandeling bij één van de grote nederlandse klinieken!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2011, 17:28   #8
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ja wel leuk, een FUE via Transhair. Foto's en updates zouden een welkome aanvulling zijn. Zegt meer dan 1000 woorden.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.