Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 mei 2011, 23:10   #16
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul-01 Bekijk bericht
Ja, ik weet het zeker, want ik heb er ook nog eens zeer duidelijk over gesproken met de vriend met wie ik was. Ook heb ik een bevestigende brief getekend waarop dat aantal stond vermeld.
Ik had dus al wat vragen en dat is ook mede een reden waarom ik hier ben:
Kan het zijn dat ze gewoon een groot deel in de prullebak gegooid hebben?
Is er een deel onderhuids en komt pas later?
Was het wel kundig?

Aan spookverhalen heeft niemand iets. Hier moet iemand met kennis van zaken eerlijk op antwoorden.
Nee hoor. Dat zal vast niet gebeurd zijn. Dat er grafts in de prullebak verdwijnen. Ik denk gewoon dat er maar 1500/2000 grafts en heel heel misschien 2500 gesponst zijn (om positief te blijven) en dat ze je lekker hebben gemaakt met 4000 grafts. Ja ik weet, het blijft gissen maar mijn ervaring zegt me dit.

Uiteraard groeien de haren pas later, het is nu wat 4 maanden geleden ? Het is feest is net pas voor je begonnen. Daar kan ik momenteel verder niks over zeggen. Waar ik op reageer is de bovenaf foto van net na de behandeling. Nogmaals het gebied is groot, dus het zal minder rood zijn dan een transplantatie bij iemand met een veel kleiner oppervlakte. Toch vind ik dat de geimplanteerde haren veel te makkelijk waarneembaar zijn. De combinatie met je vooraf foto en 4000 grafts zou jou een uitstekend resultaat moeten geven. Zo niet, dan heb je gewoon niet 4000 grafts ontvangen. Dan durf ik die conclusie toch wel te stellen.

Laatst gewijzigd door Lucky; 16 mei 2011 om 23:14
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 08:46   #17
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Ik heb er te weinig verstand van.
Voor mij als leek, lijkt het als ik tel, dat het geen 4000 kan zijn.
Anderzijds weet ik niet wat je wel en niet kan zien, wat onderhuids is en wat niet.

Wel kan ik zeggen dat de dames als een mitrailleur werken. Ik vertel dit omdat er twijfel bestaat over de mogelijkheid om het in 8 uur te doen.
Het gaat zo ongelofelijk snel, dat kun je gewoonweg niet voorstellen. Dit laatste weten jullie waarschijnlijk niet omdat jullie het daar niet ondergaan hebben, is net als een naaimachine zo snel.
Kan me goed voorstellen dat het in NL en BE een stuk langzamer gaat.

Ik wil nogmaals benadrukken dat de grafts wel voor mijn neus geteld zijn. Ik was weliswaar te suf door de pijn en zonder kennis van zaken, maar toch.

Tevens is het lastig voor me om me voor te stellen dat een heel ziekenhuis collectief loopt te liegen, waarbij echt veel aardige mensen zitten, een ziekenhuis waar veel andere serieuze operaties plaatsvinden, waar ze Wel commercieel zijn, ja.

Tevens heeft degene met wie ik het onderging referenties in Nederland geraadpleegd. Tevens hebben we van tevoren met HT-ers gesproken aldaar, die al ervaring met hun hadden of in elk geval positieve geluiden vernomen hadden over hen.

Als het aantal niet zou kloppen en dit vaak voorkomt, dan vraag ik me af waarom dit niet bekend is en aan de kaak gesteld is?
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 12:26   #18
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Dit is een duidelijk voorbeeld van hoe het in Turkije kan gaan als je niet naar de in Turkije vooraanstaande klinieken gaat.

Ik heb zelf in Istanbul gewoon en mijn familie woont daar nog. Mijn familie zegt ook Transmed/ Esteworld /DR. Keser. Dit zijn in Turkije de bekendste, vooraanstaande klinieken. De rest moet je je gewoon niet aan branden. Deze klinieken vragen ook gewoon meer, maar planten wel het aantal grafts dat is afgesproken en de klinieken zijn gewoon top niveau ook kwa uiterlijk.

Dit zijn natuurlijk nooit 4000 grafts, eerder 1500/2000. Vind de vlak na foto's ook wel redelijk bloederig. In principe voor 1500 grafts nog een redelijk goeie prijs. Maar wel waardeloos hoe klanten lekker worden gemaakt met het voor houden van flinke transplantaties en dan vervolgens veel minder planten.

Begrijp me niet verkeerd het zou uiteraard beter gaan ogen bij je. Het is niet persoonlijk gericht maar wilde mijn algemene zegje er even over kwijt.

Succes in ieder geval!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 12:36   #19
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Nee, plaats gerust jullie mening.
Belangrijk dat we er allemaal van leren.
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 13:39   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb dus geprobeerd om een redelijke schatting te doen door op je foto van vlak na de behandeling de bloederige puntjes te tellen. Dat zijn plekken waar grafts zijn ingeplant. Dat doen ze door een klein sneetje te maken en daar de graft in te planten. Dat is de volgende dag echt niet verdwenen. Maar zoals ik ook al zei, heel precies is het niet.

Je hebt sowieso nog steeds een wereldprijs, als alle haren ook netjes groeien. Maar je moet bedenken dat het resultaat dus wel magertjes kan zijn. Als ik optimistisch uit ga van 2000 grafts, dan zijn er per cm misschien 15 geplaatst. Dat alleen is veel te weinig voor enige dekking (dan heb je er al snel 30 tot 40 nodig, vooraan liefst meer). Maar het kan samen met de haren die er nog zitten best tot een waarneembare verbetering leiden.

Ik weet niet hoe het tellen in zijn werk ging. Ik zou het wel vreemd (storend) vinden als een kliniek bewust sjoemelt met aantallen.

4000 is ook wel veel, heel veel. Goede, ervaren klinieken komen zelden op behandelingen van meer dan 2000 grafts op een dag.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 16:14   #21
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
bij mij was het 2 dagen voor 2500 , het is dan ook erg delicaat werk , een voor een extractie van de grafts , juiste hoek inplanten , ik heb het liever dat het correct gedaan worden dan overhaast....

normaal zoveel grafts extracten op 1 dag lijkt me niet haalbaar manueel , volgens mij hebben ze het machinaal eruit gehaald die grafts, doen ze wel meer in turkije , het gaat veel sneller voor hun , toch ben ik radicaal tegen deze methode die overhaaste extractie geeft zowiezo meer beschadigde grafts , en onze donor is zeer beperkt...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 17:18   #22
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Men heeft in het beste geval de worteltjes geteld en niet de grafts : dus hopelijk
4000 haartjes en niet 4000 grafts.
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 18:46   #23
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Ik vrees dat het beste geval hier niet van toepassing is helaas DrDeReys....
Ik zag haar duidelijk tellen, helaas in het Turks of zwaar gebroken Engels, wijzend naar setjes van wortels....
Nogmaals ik had er de ballen verstand van en verstond het tellen ook niet, het ging ook snel en ik was suf van de pijn.
(wat echt slecht was: dat ze me lieten tekenen voor het aantal grafts, direkt na de behandeling, terwijl ik zo kapot was na die behandeling.... Ik was er zo erg aan toe, dat als ik een handlanger was geweest van Bin Laden, dat ik zijn verblijfplaats had verklapt:-)) Ik zou werkelijk alles tekenen....)
Ik kan er wel mee leven al juich ik natuurlijk niet.
Het lijkt me verschrikkelijk om weer zoiets te moeten ondergaan.
Ik zou het echter wel weer kunnen doen vanwege een groot donorgebied (ik kijk echter wel op tegen het tijdelijk weer kaal zijn pfff).
Ik zou het echter wel erg vinden voor mezelf, maar zeker voor anderen met een een kleiner donorgebied als ze wel geextraheerd hebben, maar een groot deel niet verplaatst maar weggegooid hebben!!!
Dus wat is het moraal van het verhaal??.....

Ga alleen naar goed aangeschreven doktoren, want hoewel ik nog enigszins hoop heb danwel illusie, vrees ik dat het resultaat toch net iets te mager zal zijn.
Ga zeker ook naar een arts met wie je kan communiceren!

Iemand stelde me de vraag of ik met de wetenschap van nu het daar gedaan zou hebben. Het moge duidelijk zijn dat het antwoord daarop NEE is!
In elk geval niet bij een onbekende, al was het wel zo dat er in dit geval goede verhalen waren van referenties en mede-HT-ers. Misschien ook onwetenden?
Ik hoop dat mensen, die het overwegen om het in Turkije te gaan doen, uit deze discussie hun lering gaan trekken....
Ook wil ik zeggen, dat je het ZEER bewust moet doen, en heel veel onderzoek moet doen. Ik liet me er toch iets te veel in rollen / me overkomen, doe dat zeker dus niet!

Laatst gewijzigd door raoul-01; 17 mei 2011 om 19:10
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 19:38   #24
chopper69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 77
Ik wilde toch even reageren, wil aanduiden dat er ook goede klinieken in Turkije zijn.

Ik ben bij Esteworld geweest ook in Turkije. Heb echt nergens last van gehad, los van de verdoving. Herstel ging ook prima, met wat pijnstillers en antibiotica. Grafts tellen heb ik geen eens gedaan zo professioneel was alles. Had een plastisch chirurg die er zowat de hele tijd bij was, plus nog een team van 5 assistenten.

Als je in Turkije naar prijsvechters zoals deze gaat kan je ook niet gewoon verwachten dat alles vlekkeloos gaat. Dus ga in Nederland naar een kliniek of als je naar Turkije gaat, wat toch al snel paar duizend euro scheelt, zoek dan een goede kliniek uit en ga niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
chopper69 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 19:51   #25
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Ben het met je eens Chopper!
Er zijn ook goede daar.
Ik adviseerde dan ook om goed onderzoek te doen.
Ik ging niet met name voor het goedkope bedrag overigens, maar meer door mijn omgeving, de vriend met wie ik ging en de referenties....
Maar je hebt zeker gelijk dat je niet voor goedkoop moet gaan, maar voor de beste verhouding van goed en goedkoop.

Dus beste Chopper, ik bedoel zeker niet dat de klinieken in Turkije niet goed zijn.
Heb ik ook helemaal niet gezegd.
Ik heb gezegd goed onderzoek te doen en te gaan naar een dokter met een goede naam (kan Zeker ook in Turkije zijn)...

Niets verkeerd aan toch? :-)
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 23:52   #26
haarzakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 102
ik heb een poging gedaan om de grafts te tellen maar dat is echt niet te doen. op de afbeelding kan je zien dat ik met paint stipjes gezet heb, sommige zijn echt op de grafts maar sommige denk ik dat ze nieuw geplaatste grafts zijn. dus helemaal precies is het niet.
elke kleur die je ziet is ongeveer 100 grafts.

ik kwam ongeveer op 1800 grafts
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg justafter_6_jan_2010_ikzelf.jpg‎ (148,9 KB, 225x gelezen)
__________________
Finasteride van juli 2008-december 2010 gestopt wegens bijwerkingen verminderd libido en brainfog

Nanominox fms sinds november 2009
en sinds 1 Januari ASC-J9 in de nanominox 0,050% 0,5 ml 2x per dag.
haarzakje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 01:58   #27
raoul-01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 17
Haarzakje, dit vind ik een vrij intensieve en mooie poging van je!...:-)
Voel me bijna een Karel Appel...:-)
Volgens mij heb je aan de bovenkant van de foto (linkerkant-midden hoofd) een grijze moeilijk zichtbare kleur gebruikt, in elk geval kan ik daar niet echt een kleur onderscheiden?
Ook op de bloederige plekken kan ik (enigszins begrijpelijk, omdat je dat niet met zekerheid kan bepalen) geen paint-kleur waarnemen, omdat je geen uitspraak kon doen door het bloed? Daar juist zou je ook tevens implants mogen verwachten denk ik?
Voorop het hoofd was overigens het meest bloederig, en gaf mij het gevoel dat daar extra is geimplanteerd. Ik hoop het in elk geval wel, want dat bepaalt het direkte aangezicht....
Geeft me wel een beter gevoel om het zo te zien, en het aantal van 1800 te horen (al was 4000 beloofd, maar hoor zoveel over 1500), en met het zien van de stippen lijkt een verbetering me ook niet geheel onwaarschijnlijk, naar ja, ik blijf voorzichtig en wacht af. Ik besef ook dat de stippen een stuk dikker zijn dan een wortel en dat dus jouw ''Karel Appel' dekking mooier is dan wat het zal worden...:-)

Andere vraag... Ik snap deze zinsnede niet: "sommige zijn echt op de grafts maar sommige denk ik dat ze nieuw geplaatste grafts zijn"
Kan je dat wellicht nader uitleggen?

Laatst gewijzigd door raoul-01; 18 mei 2011 om 02:29
raoul-01 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 07:48   #28
haarzakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 102
Raoul

ik heb idd op sommige plekken een onduidelijke kleur gebruikt die je moeilijk kunt zien. Maar toch zijn er plekken die ik nu zie waar er grafts gemist zijn.

Met die zin bedoel ik nieuwe en bestaand grafts waardoor de tellling niet precies is. In de haarlijn zie ik nog gemiste plekken en links boven hb ik met gele stippen maar 60/70 kunnen tellen.
Stel dat ik er nog 200 gemist heb die ik niet kon zien kom je op +- dik 2000
al met al en intensief werkje voor de doktors en inplantsters laat staan voor mij als Karel appel op Paint, hahah
__________________
Finasteride van juli 2008-december 2010 gestopt wegens bijwerkingen verminderd libido en brainfog

Nanominox fms sinds november 2009
en sinds 1 Januari ASC-J9 in de nanominox 0,050% 0,5 ml 2x per dag.
haarzakje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 11:11   #29
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Het is goed dat er steeds meer mensen hun ervaringen hier delen.
Binnenkort zal het kaf van het koren worden gescheiden wat betreft Turkse klinieken en dat is een goede zaak.

Ze motten ons niet beflikkeren hè.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 16:09   #30
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
volgens mij kan het onmogelijk 4000 grafts zijn, gezien op de dichtheid van de grafts op de foto enz....
kunnen ze niet over aantal haren gesproken hebben ?

ik denk eerder 1800 a 2000 grafts maximum , dat is dan nog een goeie prijs dat je betaald hebt , maar toch beduidend minder dan beloofd....
ik hoop nu wel dat je eindresultaat goed is , het is afwachten....

zijn de grafts manueel eruit gehaald of met zo een speciale machine ?
hoe meer grafts beschadigd worden , hoe minder groei ervan komt....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.