Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2011, 21:49   #1
Cay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2011
Berichten: 3
Graag advies

Omdat ik een HT overweeg vraag ik graag jullie advies.
Ik heb ondertussen al heel wat gelezen op haarweb. Het lijkt alsof er weinig voorbeelden van leeftijdgenoten (57) zijn en/of "meepraten".
Zelf wil ik graag meer haar aan de voorkant, kruin hoeft niks te gebeuren.
Gezien mijn haarsituatie zou een FUT goed te doen zijn?
Met hoeveel grafts krijg ik een fatsoenlijk resultaat? (dat het niet dicht beplant wordt begrijp ik wel)
Heeft er iemand ervaring met kliniek TZ (haartransplantatie.net) in Rotterdam? Volgens de site zijn de behandelaars: dr. Olga van Putten-Rademaker en Mevr. Winny van Gorp-Priester
Heel graag jullie advies. Bij voorbaat dank!
Gr. Cay
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 26052011315.jpg‎ (144,7 KB, 151x gelezen)
Cay is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2011, 23:48   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bijna altijd dunt het haar aan de achterkant óók uit als je nog ouder wordt. Zou je daar dan straks een litteken willen zien?
Een paar FUE's lijken me toch beter.
En natuurlijk starten met finasteride, wat je de rest van je leven ook beter kunt blijven slikken.
De kruin zou ik toch ook aanpakken als ik jou was.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 02:54   #3
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
minoxidil samen met minoxidil en daar een grote fue bij , zou de klus moeten klaren...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 07:08   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
minoxidil samen met minoxidil en daar een grote fue bij , zou de klus moeten klaren...
Minoxidil en finasteride ... vroeger naar bed gaan, nachtbraker

Ik denk dat je daar ook nog winst mee kunt behalen, Cay. Het zijn wel serieuze middelen met mogelijk bijwerkingen, met name finasteride. Maar lees eens over die middelen in het Haarwoordenboekje (zie mijn handtekening) en in discussies hier op Haarweb. Minoxidil lijkt vooral bij iets oudere mannen goed te werken.

Verder kun je inderdaad een haartransplantatie overwegen. Als je daarbij een litteken van oor tot oor over je achterhoofd geen probleem vindt, dan kun je voor FUT kiezen. Ik heb er zelf nadrukkelijk niet voor gekozen omdat ik FUE als een even goede, veiligere en veel minder ingrijpende methode zie. Maar ook over dit onderwerp zijn discussies.

En een fatsoenlijk resultaat hangt echt af van je eigen instelling. Met 2000 grafts kun je een heel mooie nieuwe haarlijn opbouwen en een flink stuk erachter dichter beplanten. Je blijft dan wel met een kalende kruin zitten natuurlijk. Maar je bent daar nog niet volledig kaal en juist daar zouden minoxidil en/of finasteride heel goed werk kunnen doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 10:14   #5
filou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 28
Ik was 58 jaar met mijn HT,was ook aan 't twijfelen FUT of FUE ,heb toch voor FUE gekozen en heb daar tot hiertoe geen spijt van gehad=>omdat litteken te verbergen lees maar eens op deze site wat ze allemaal doen.
Probleem op oudere leeftijd is, of dat er genoeg donor voorhanden is,daar uw haar op alle plaatsen dunner word.Ik was gelukkig niet in dat geval,maar heb toch de kruin gelaten zoals hij was en op de haarlijn geconcentreert.(zelfs de inhammen zogelaten)
Er is ook een voordeel op latere leeftijd en dat is, uw HT met een kleinere dichtheid valt minder op (uw haar oogt overal dunner)
Wat ik gedaan heb is uit te zoeken/proberen waar dat ik nog wat haar wou en het beste bij mijn kop(ouderdom) paste ,en ik kwam uit bij een strak achteruit gekamt kapsel met duidelijke inhammen.Het verbergt zelfs mijn haaruitval niet,
maar ik sta er goed mee,en het is dat wat telt(niet de volle haarbos van ouderdom 18)
Waar ge de HT laat doen, kunt ge door eens rond te neuzen op deze site gemakkelijk uitpluizen (zo heb ik het toch gedaan)
filou is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 10:50   #6
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Ik zou op mijn 57e zeker niet meer beginnen aan zware medicatie. Ja het haar wordt nog dunner, maar de grootste slag in kaal worden heb je al gehad. Ik zou inderdaad een FUE overwegen. Het is 2011, we gaan niet meer met de paardentram door de stad, dus FUT was prima, maar de laatste jaren is er gewoon een betere, minder ingrijpende methode. Ik zou niet proberen een paar honderd euro uit te sparen door een FUT te kiezen.

Ik snap heel goed dat je je kruin niet aanpakt. Een mooie nieuwe (bij je leeftijd passende) haarlijn doet al veel. Ik denk dat je met 2000 grafts een mooi resultaat haalt.

Laatst gewijzigd door nijmegen2; 27 mei 2011 om 12:25
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 11:27   #7
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Geen fina meer en wel minoxidil. Zou nu eerst beginnen met de tondeuse.

Ik kan niet in het hoofd van anderen kijken maar wat schiet je er mee op als je zo kaal bent en dan enkel 2000 grafts laat transplanteren. Je gaat er meer ridicuul uitzien naar mijn mening. Tenzij het een begin is van meer.

5000 grafts minimaal, wil je er wat leuks van maken.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 12:28   #8
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Gustibus non est disputandem, maar om het als ridicuul te bestempelen...

Een haarlijn doet veel voor je aangezicht. Een mooie conservatieve haarlijn bereik je zeker met 2000 grafts. Dan je haar relatief kort houden en ja natuurlijk ben je dan nog steeds kalend, maar het verandert je gezicht.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 12:49   #9
Cay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2011
Berichten: 3
Fijn dat jullie meedenken.
Het was nog niet bij me op gekomen dat ik medicijnen zou kunnen gaan gebruiken. Ik ben al heel lang kalend, het lijkt de laatste 10 jaar wel ongeveer stil te staan.
Ik heb voordelen van de FUE echt wel gelezen, doch ik kan me het in mijn functie eigenlijk niet veroorloven om alles af te scheren. Plus ik dacht toch ook begrepen te hebben dat uit de FUT wat meer grafts te halen zijn.
Klopt dat?
Weet niemand iets over de kliniek (was Theo Zantman) in Rotterdam? Ze schrijven al een erg lange ervaring te hebben?!
Wederom alvast dank.
Groet, Cay
Cay is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 13:55   #10
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Gustibus non est disputandem, maar om het als ridicuul te bestempelen...

Een haarlijn doet veel voor je aangezicht. Een mooie conservatieve haarlijn bereik je zeker met 2000 grafts. Dan je haar relatief kort houden en ja natuurlijk ben je dan nog steeds kalend, maar het verandert je gezicht.
Smaken verschillen denk ik dan. Je komt eruit te zien als Joe Biden. Ja geweldig zo'n aangezicht. Laat je je haar nog wat langer groeien, flink naar achteren kammen en je hebt ook weer een volle kruin.

Nee sorry, 2000 grafts op een NW6 doet helemaal niks voor je.

Heb op diverse fora's ook verhalen gelezen van mensen die hun transplantaten juist verwijdert hebben in de haarlijn om die reden. Hier geloof ik ook een lid die Fenix heet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cay Bekijk bericht
Fijn dat jullie meedenken.
Het was nog niet bij me op gekomen dat ik medicijnen zou kunnen gaan gebruiken. Ik ben al heel lang kalend, het lijkt de laatste 10 jaar wel ongeveer stil te staan.
Ik heb voordelen van de FUE echt wel gelezen, doch ik kan me het in mijn functie eigenlijk niet veroorloven om alles af te scheren. Plus ik dacht toch ook begrepen te hebben dat uit de FUT wat meer grafts te halen zijn.
Klopt dat?
Weet niemand iets over de kliniek (was Theo Zantman) in Rotterdam? Ze schrijven al een erg lange ervaring te hebben?!
Wederom alvast dank.
Groet, Cay
Volgens mij wil je graag naar een kliniek dicht in de buurt van Rotterdam. Dat zou ik je niet aanraden. Zantman en al die anderen in Rotterdam zijn geen geweldige haarchirurgen. Gebruik de zoekfunctie maar eens op dit forum...bovenaan. Hoe bedoel je dat je je het niet kan veroorloven om alles af te scheren ivm met je functie ?

Laatst gewijzigd door Lucky; 27 mei 2011 om 14:02
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 19:38   #11
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ja vind ik ook , 2000 grafts zullen zeker onvoldoende zijn, je hebt wel geluk met je wit haar. dit zal mooier dekken dan zwart haar, gewoon omdat je geen overgang kan opmerken tussen de huid en het haar, iets wat bij donker haar en lichte huid eronder wel is....

ik denk wel gezien de haarkleur enz dat met 3500 a 4000 grafts je de boel wel redelijk kan dekken...

verder ben ik het ermee eens dat bij oudere mannen minoxidil wel goeie resultaten kan geven , dit is zonder aan je hormonen te sleutelen... mischien toch een poging waard voor je een ht laat doen ? je moet het zeker een jaar gebruiken voor je conclusies kan trekken of dit middel goed aanslaat bij je haar....

verder is het niet altijd de kliniek het dichtste bij huis dat de beste is, ga liever verder, boek een hotel , ik heb het ook zo gedaan...
je moet vooral de focus leggen op de kwaliteit van de kliniek , dan enkel de locatie...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 20:03   #12
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cay Bekijk bericht
Fijn dat jullie meedenken.
Het was nog niet bij me op gekomen dat ik medicijnen zou kunnen gaan gebruiken. Ik ben al heel lang kalend, het lijkt de laatste 10 jaar wel ongeveer stil te staan.
Ik heb voordelen van de FUE echt wel gelezen, doch ik kan me het in mijn functie eigenlijk niet veroorloven om alles af te scheren. Plus ik dacht toch ook begrepen te hebben dat uit de FUT wat meer grafts te halen zijn.
Klopt dat?
Weet niemand iets over de kliniek (was Theo Zantman) in Rotterdam? Ze schrijven al een erg lange ervaring te hebben?!
Wederom alvast dank.
Groet, Cay

K ben ooit in een kliniek in Rotterdam geweest voor mn 1e 4 fut's, dat was mij niet goed bevallen, de volgende 5 fue's daarna heb ik in belgie bij prohair en dr Feriduni laten doen, kijk voor de foto's op mijn blog.
__________________
Klik hier voor mijn HT-blog met foto's!
Haarwerken k33 hairhotel tot 2000
FUT Hairplus, 860+620+830+1870 grafts, 2001-2006
FUE Prohair dr. De Reys, 2000 grafts, 2008
FUE Prohair dr. De Reys, 944 grafst voor de temples, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 270 grafts, litteken, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 1700 grafts, voor-, midden en kruin, 2010
Medische pigmentatie litteken door Irma Hulscher februari 2010, totaal 3 behandelingen.
Medische pigmentatie voor,midden,kruin, en litteken door Isabella van Beautycare Noordwijk in maart 2011.
FUE AC dr. Feriduni 1000 grafts op de kruin in mei 2011.
FUE AC dr. Feriduni 838 grafts in de 2 littekens en haarlijn 1 juli 2011
FUE AC dr. Feriduni 746 grafts kruin en littekens 160412

Totaal 11.678 grafts

Verder geen medicijnen, wel tijdelijk MSM en multivitaminen voor optimaal herstel en voorts gewoon gezond mogelijk leven!
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 20:14   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
conclusie : belgie rules...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 20:56   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
ja vind ik ook , 2000 grafts zullen zeker onvoldoende zijn, je hebt wel geluk met je wit haar. dit zal mooier dekken dan zwart haar, gewoon omdat je geen overgang kan opmerken tussen de huid en het haar, iets wat bij donker haar en lichte huid eronder wel is....

ik denk wel gezien de haarkleur enz dat met 3500 a 4000 grafts je de boel wel redelijk kan dekken...

verder ben ik het ermee eens dat bij oudere mannen minoxidil wel goeie resultaten kan geven , dit is zonder aan je hormonen te sleutelen... mischien toch een poging waard voor je een ht laat doen ? je moet het zeker een jaar gebruiken voor je conclusies kan trekken of dit middel goed aanslaat bij je haar....

verder is het niet altijd de kliniek het dichtste bij huis dat de beste is, ga liever verder, boek een hotel , ik heb het ook zo gedaan...
je moet vooral de focus leggen op de kwaliteit van de kliniek , dan enkel de locatie...
Met 3500 a 4000 grafts kun je het hele kale gebied inderdaad wel weer dunnetjes bedekken. Maar ik weet dus niet of dat werkelijk is wat Cay wil. Met 2000 grafts kan het aanzicht al enorm verbeterd worden en kan hij zich een NW3 aanmeten met een kale kruin. Dan kan hij altijd nog bij een vervolg die kruin laten dichtplanten.

Maar goed, dat is iets waar hij heel goed over moet nadenken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 23:26   #15
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik denk wel dat het op hetzelfde neerkomt hoor , als hij eerst 2000 voor de voorkant laat inplanten, en erna pas nog eens 2000 in de kruin , kom je ook uit op een totaal van 4000 grafts...

waarom dan niet direct alles laten doen , sneller resultaat dan in stappen te werken
natuurlijk te zien wat hij wil...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.