Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 september 2015, 20:59   #1
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Beginner

Hoi allemaal,

Hier een beginner. Mijn situatie is dat ik op het boven gedeelte aan de voorkant heel dun haar heb en het gebied niet dicht bebouwd (haha) is met haar. Nadat ik foto's heb gemaakt van de bovenkant, met flitser aan, blijkt het nog wat erger te zijn. Van bovenaf lijkt het dat ik haast mag hopen dat mijn wel aanwezige haar zo snel mogelijk uitvalt, zodat ik er weer beetje uitzie. Maar goed, ik had net minoxidil erop gesmeerd en het was dus nat. Enfin, wanneer gekamd, droog en gel erin (en klein kuifje) is het dat je geen echte kalen plekken ziet (op een plek waar ik een 3cm litteken heb na, hierdoor valt het rechtsboven het meeste op, heel weinig haar).
Vandaag begonnen met minoxidil 5% versie en MSM-pillen gehaald. Ik hoop op een resultaat waar het haar in ieder geval iets dikker van word en hopelijk ook weer wat haar terugkeert en het natuurlijk stopt met uitvallen. Met shampoo merk ik behoorlijk wat haaruitval (10) en met de kam er doorheen is het iets minder.

Ik heb foto's genomen en om een schrikbeeld te geven; nat (van minoxidil) en me haar verwildert.
Ik hoop om de zoveel tijd een foto te plaatsen en op die manier mezelf te dwingen door te gaan. Ik vond het monixidil aanbrengen behoorlijk irritant (het lukte voor mijn gevoel totaal niet). Maar heb begrepen dat het na het douchen gewoon even met de kam er langs (is nog beetje vochtig dan) om het vervolgens goed te kunnen druppelen (en deppen).
Op de foto's lijken mijn inhammen erger dan wanneer je het recht van voren ziet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20150916_145848.jpg‎ (149,4 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20150916_145811.jpg‎ (154,4 KB, 92x gelezen)
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2015, 21:42   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hoeveel minox gebruik je eigenlijk? Het is echt de bedoeling dat het op je hoofdhuid komt. Alles wat je haar nat maakt is 'verloren'. Je kunt misschien beter her en der een druppeltje tussen de haren laten vallen en dan met je hoofd draaien zodat het zich onder de haren over de hoofdhuid verdeeld. Je hoeft ook niet iedere mm2 te raken, het verdeelt zich onderhuids wel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2015, 22:45   #3
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Het was de eerste keer, het drupte er al uit voordat ik het zelf kon verspreiden. Ik denk ong. het dubbele van wat hoort. Maar vanavond zal ik het proberen zoals jij het zegt, morgen met een kam van tevoren en op die manier maar kijken wat voor mij het makkelijkste is.
Denk je dat minox gaat werken bij mij of is daar al te weinig voor?
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2015, 23:01   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Minoxidil kan goed werk doen. Vooral bovenop. En vaak het best bij mannen die wat later in hun leven kaal worden.

Als de 28 in je naam je leeftijd is, dan val je in de categorie waar het niet hopeloos is. Maar je moet het zeker een half jaar geven om resultaat te zien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2015, 21:29   #5
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Even een paar vraagjes;
- Moet je minox over je gehele bovenhoofd 'smeren' of enkel op de kalende plekken?
- Als je inhammen hebt moet je het dan op je inhammen smeren of precies het punt waar nog haar is?
- Kun je ook eerst je haar doen met gel en vervolgens minox (in de ochtend?) of is dit niet effectief?
- Moet het om de 12 uur of is het ook mogelijk om het om bv. 10 uur in de ochtend en 12 uur in de avond te smeren?
- Ik heb ook als ik dep met me vinger last dat het minox links en rechts van me hoofd er af drupt af en toe, wat doe ik niet goed/wat is jullie advies om dit te voorkomen?
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2015, 21:43   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Probeer zo goed en zo kwaad als t kan gewoon de 2x dat je smeert te verdelen over de dag. Je hoeft je wekker er niet voor te zetten maar als je een beetje ruim voor het slapen gaat smeert en dan in de ochtend weer dan is dat geen punt. Ik weet niet of je een pipet gebruikt of doe je het echt met je vingers? Of bedoel je dat je ná het opbrengen een beetje dept met je vingers? In ieder geval heb ik ook nog steeds wel dat het over mijn voorhoofd glijdt als ik een beetje gehaast smeer. Maar voor mij werkt het toch het beste als ik mij hoofd achterover houd als ik mijn haarlijn smeer. En zoals Anthonie al zei, je hoeft niet elke mm2 te besmeren. Verdeel het wel pleksgewijs over het gehele hoofd en dan speciaal op de plekken die wat aandacht nodig hebben. Zo doe ik het tenminste. Oefening baart kunst zeg ik altijd.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2015, 21:41   #7
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Ik gebruik inderdaad een pipet ervoor.

Hier zie je iemand die het ook doet, maar zo uitgebreid als deze man het doet of het niet toch? https://www.youtube.com/watch?v=fIWLeYn_u-E
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2015, 22:10   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hij is heel grondig. Het kan zeker geen kwaad, maar ik zou het niet kunnen opbrengen.

Ik heb er ook al een poos niet meer bij stil gestaan hoeveel 1 ml precies is. Ik gebruik nog geen kwart
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2015, 22:16   #9
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Waarom gebruik je zo weinig? Vanwege FUE? Na hoelang gebruik zag jij effect bij jezelf met minoxidil?
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2015, 06:15   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar28 Bekijk bericht
Waarom gebruik je zo weinig? Vanwege FUE? Na hoelang gebruik zag jij effect bij jezelf met minoxidil?
Ik zag al na een paar maanden effect. En dat zuinige gebruik is er in geslopen. Ik breng het alleen aan op inhammen en kruin. Als onderhoudsdosis 2x per dag lijkt het voldoende.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2015, 13:13   #11
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Oke! Hopelijk helpt het voor mij ook. Vooral bovenop mijn hoofd en ook bij de inhammen. Bij rechterkant zit achter de inham een litteken van ong. 3 cm. Hierdoor lijkt het van vooraf als of het doorloopt en het is ook moeilijk te dekken nu. Als het bij de inham groeit valt het in ieder geval minder op.

Ik las dat cafeïne effect zou kunnen hebben op haargroei. Nu is het geval dat ik sinds juni/juli 2012 begonnen ben cafeïnevrije koffie te drinken en ik in oktober 2012 opmerkte dat ik veel, heel veel, haar op mijn kussen had liggen, en ook net onder de kussen, niet eronder dus, maar waar je met je borst ligt. Aangezien je borst/rest van je lichaam niet haaruitval gevoelig is moet dat ook van mijn hoofdhaar afkomen. Ik dacht eerst zelfs aan een ernstige ziekte (uiterst dom eigenlijk). Het was zelfs zo dat ik na het wassen van het beddengoed nog veel haren erop aantrof!
Hopelijk ben ik niet te laat met het 'terughalen' van de haren. Voor oktober 2012 is het mij nooit opgevallen dat ik haar verloor en een paar maand later ook niet meer op gelet. Ik dronk minimaal 1 liter koffie per dag (+8 koppen), nu nog maar 2 koppen maar dan wel cafeïne vrij.

Zou het kunnen dat dit een shedding was? Veroorzaakt door cafeïne? Of kan het door iets anders komen?
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2015, 15:00   #12
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik dacht dat de laatste onderzoeken juist schenen te impliceren dat caffeïne bevorderlijk is voor de haargroei. Ik denk sowieso niet dat caffeïne zoveel invloed kan hebben, of 't nu goed of slecht is
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 01:04   #13
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Volgens mij moet je de minox tussen je haren smeren en niet zoals jij als gel er in wrijven zodat je hele haar nat is?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2015, 21:02   #14
haar28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Klopt Noob. Eerste keer ging niet goed. Nu voel ik het ook op mijn hoofdhuid vallen en druppels bewegen (als ik mijn hoofd beweeg).

Ik las dat minox 4 uur moet 'indrogen'. Houdt dit in dat als ik na 4 uur een douche neem ik 8 uur later het regime moet vervolgen?
haar28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2015, 12:49   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar28 Bekijk bericht
Klopt Noob. Eerste keer ging niet goed. Nu voel ik het ook op mijn hoofdhuid vallen en druppels bewegen (als ik mijn hoofd beweeg).

Ik las dat minox 4 uur moet 'indrogen'. Houdt dit in dat als ik na 4 uur een douche neem ik 8 uur later het regime moet vervolgen?
gewoon aanbrengen. ochtend en avond.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.