Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 mei 2010, 20:46   #1
luciano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2009
Berichten: 13
halveringstijd spiro

Ik heb 5 maanden geleden foto's geplaatst en heb gemerkt dat ik, ondanks dat mn situatie niet zo gek veel verslechterd is, toch veel geminituriariseerde en dunne haartjes heb aan de haargrens en net daarachter.

Ben sinds een paar weken begonnen met 2x daags zo een 0.6 ml Spectral DNC en 1x 5000 mg MSM. Aangezien ik aanleg heb voor gyno (sinds puberteit is het nooit helemaal weggegaan) wil ik eigenlijk het risico niet nemen om met finasteride te beginnen. Nu zat ik te denken om eventueel rooscure toe te voegen aan mn regime en topical spiro 2% van dr lee.

Ik ben echter niet helemaal overtuigd van de werking van spiro omdat het een halveringstijd heeft van maar 10 minuten volgens deze site:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spironolacton

Dit lijkt me toch veel te kort om gedurende de hele dag enige werking te kunnen hebben. Als het voor stabilisatie zou kunnen zorgen ben ik bereid het te gebruiken, maar de veronderstelde werking klinkt me niet echt logisch in de oren.

Hoe denken jullie hierover?

groeten Luciano
luciano is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2010, 21:17   #2
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Ik denk dat gyno wel iets anders is dan de typische man boobs. Man boobs komen gewoon door te weinig lichaamsbeweging, gyno is een aandoening. In ieder geval, dat lijkt mij zo.

Heb je al wat gehad aan de Spiro? Want denk zelf ook wel iets topisch te willen gebruiken. Je kan trouwens ook makkelijk minoxidil gebruiken
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2010, 22:53   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
...Want denk zelf ook wel iets topisch te willen gebruiken.
Je gebruikt toch al minoxidil als topical? Of drink je dat op????
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 03:41   #4
luciano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Ik denk dat gyno wel iets anders is dan de typische man boobs. Man boobs komen gewoon door te weinig lichaamsbeweging, gyno is een aandoening. In ieder geval, dat lijkt mij zo.

Heb je al wat gehad aan de Spiro? Want denk zelf ook wel iets topisch te willen gebruiken. Je kan trouwens ook makkelijk minoxidil gebruiken
Nee, ik heb last gehad van opgezette klieren (harde schijfjes onder de tepels) tijdens de puberteit en vooral aan de rechterkant is deze nooit helemaal weggetrokken. Dus ben bang dat deze snel in omvang gaat toenemen naarmate er meer oestrogenen vrij komen. Van man boobs door vetopslag is bij mij niet echt sprake, met vetpercentage van rond 12%

Ik zit dus te denken om topische spiro toe te voegen, maar ik zou willen weten hoe dit positief kan werken als dht blokker wanneer het een halveringstijd heeft van maar 10 minuten. Lijkt me te kort om over heel de dag gezien bescherming te bieden tegen dht, of je zou het elk uur moeten opsmeren.
luciano is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spiro kas Haarproblemen bij vrouwen 8 18 oktober 2005 09:06
Minox 5% & Spiro 2% Vragen en Bestel Probleem ? Help ! Bootyman Medicijnen/haargroeimiddelen 5 29 september 2005 09:05
Topical spiro maken.. Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 15 augustus 2005 12:45
xandrox 15% en spiro wboy Medicijnen/haargroeimiddelen 1 17 maart 2005 21:08
Spiro/ fluridil en shedding rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 9 7 december 2004 19:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.