Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2007, 15:46   #1
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Question Succesverhalen?

Hoi
ik ben nu al een tijdje dit forum aan het doorspitten omdat ik zelf sinds een tijdje moeite begin te krijgen met het groter worden van mijn inhammen. Ik heb de verhaaltjes gelezen over Fina en Duta en andere "oplossingen" maar het lijkt alsof ik meer negatieve verhalen lees dan positieve.

Ik vraag me af welke succesverhalen er nu zijn. Welke oplossingen stopte de uitval? en zijn er mensen die daadwerkelijk teruggroei hadden (meer dan alleen wat dons het liefst!)

Alvast bedankt voor jullie reactie!
anoniem22 is offline  
Oud 3 augustus 2007, 17:00   #2
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
minoxidil!

hehe ik ben er net 2 dagen mee begonnen dus zie nog geen resultaat
maar veel mensen zeggen dat je haartjes er sterker van worden
en dat er nieuwe haartjes beginnen te groeien
Fruit is offline  
Oud 3 augustus 2007, 19:45   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Er is een thread 'Succesverhalen!'. Misschien kun je beginnen met die eens door te lezen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 5 augustus 2007, 21:15   #4
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Ja, dat is al weer een wat oudere threat, dus misschien zijn er wel weer wat nieuwe succesverhalen! Is denk voor iedereen leuk om te lezen en een goede stimulans om positief naar de toekomst te kijken!
anoniem22 is offline  
Oud 5 augustus 2007, 21:41   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem22 Bekijk bericht
Ja, dat is al weer een wat oudere threat, dus misschien zijn er wel weer wat nieuwe succesverhalen! Is denk voor iedereen leuk om te lezen en een goede stimulans om positief naar de toekomst te kijken!
Het idee van die thread was om alle succesverhalen een beetje bij elkaar te houden

Wees je er overigens van bewust dat mensen veel eerder geneigd zijn om een luisterend oor op internet te zoeken als het niet helemaal gaat zoals ze hoopten. Daardoor krijg je misschien de indruk dat er heel veel mis is, terwijl de zwijgende meerderheid gewoon tevreden is. Bovendien worden succesverhalen nogal eens met scepsis begroet. 'Hij zal het zich vast inbeelden', 'het is een mentale kwestie', ...

Je moet ook duidelijk definieren wat voor jou 'succes' is. Is het alleen een succes als je een kaal hoofd behaarder krijgt of is het ook succes als je voorkomt dat een kalend hoofd een kaal hoofd wordt ... dat laatste is het meest voorkomend, maar wordt vaak niet gemeld als succes.

Als je last hebt van erfelijke mannelijk kaalheid dan is hergroei van haren een zeldzaamheid. Wat de huidige middelen doen zijn vooral twee dingen; ze vertragen de achteruitgang van haren en ze verlengen de groeifase van de haren. Het eerste doen DHT-remmers zoals finasteride. Het tweede doen zowel minoxidil als finasteride. Het eerste zorgt voor langer behoud van je haren, het tweede zorgt voor meer haar op de plekken waar nog haar groeit (er zijn minder haren dan gebruikelijk in de rustfase).

Dan is er nog ketoconazol, wat haren dikker schijnt te maken. Hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet, maar als iedere haar 10% dikker is, lijkt je haardos dus ook 10% dikker.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 5 augustus 2007, 22:00   #6
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Ja daar heb je gelijk in, succes is voor de een andere als voor de ander. Ik ben zelf 25 en maak me de laatste tijd iets meer zorgen om mijn inhammen, wat vermindering van mijn zelfvertrouwen tot gevolg heeft wat er dus uiteindlijk voor zorgt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Ik heb vandaag mijn eerste Fina besteld, hoop dat ik het snel binnen krijg! Wil het gewoon proberen, wie niet waagt....
Ik hoopte nog wat succesverhalen te horen om een beetje hoop te houden op het niet erger worden van mijn inhammen...
Maar je hebt wel gelijk, succes wordt helaas minder snel gemeld dan de problemen!
anoniem22 is offline  
Oud 5 augustus 2007, 22:33   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem22 Bekijk bericht
Ja daar heb je gelijk in, succes is voor de een andere als voor de ander. Ik ben zelf 25 en maak me de laatste tijd iets meer zorgen om mijn inhammen, wat vermindering van mijn zelfvertrouwen tot gevolg heeft wat er dus uiteindlijk voor zorgt dat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Ik heb vandaag mijn eerste Fina besteld, hoop dat ik het snel binnen krijg! Wil het gewoon proberen, wie niet waagt....
Ik hoopte nog wat succesverhalen te horen om een beetje hoop te houden op het niet erger worden van mijn inhammen...
Maar je hebt wel gelijk, succes wordt helaas minder snel gemeld dan de problemen!
Het is ook best wel eng om een middel als finasteride te gaan gebruiken. Je moet altijd bedacht zijn op mogelijke bijwerkingen, maar hou ook in het achterhoofd dat angst voor bijwerkingen diezelfde bijwerkingen wel eens zouden kunnen oproepen. Vooral als het bijwerkingen als 'verminderde libido' betreft, die vinden vaker hun oorsprong in je grootste seksorgaan (de hersenen) dan ergens anders

Ik ben zelf eerst met minoxidil begonnen. Pillen slikken is toch best wel heftig. Maar ja, succes smaakte naar meer en nu heb ik zelfs een haartransplantatie achter de rug
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 7 augustus 2007, 21:47   #8
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Ja daar heb je ook gelijk in! Ik heb ook niet echt angst, enige angst die ik heb is echt kaal worden. Ik heb nu nog een haardos waar menigeen hier waarschijnlijk jaloers op zou zijn en draag me kapsel op zo'n manier dat het niemand opvalt dat het niet meer zo vol is als vroeger! Het is een beetje de angst om aan een medicijn te beginnen, de twijfel of het wel zo erg afneemt dat ik moet beginnen, en een soort van schaamte om iets aan het natuurlijke proces te doen. Ik lees dat veel mensen hier hun zelfvertrouwen een beetje kwijt raken.. ik heb dat ook, en snap er niks van dat ik dat heb, ik ben toch zeker niet een minder persoon omdat ik minder haar heb!!!!

Maargoed, blijkbaar zitten mensen zo in elkaar, en zo merkte ik ook dat ik hier een verhaal van iemand las bij wie de Fina erg goed aansloeg en die er gelukkiger van werd en dat ik er zelf ook een beter gevoel van kreeg! Daarom roep ik toch iedereen op die maar enigzins iets bereikt heeft wat een succes genoemd zou kunnen worden om hier te reageren. Ik weet dat mensen die echt succes hebben gehad misschien niet veel meer op haarweb te vinden zijn, maar degene die er nog wel zijn en die wel stabilisatie, dikker haar of zelfs hergroei hebben gekregen zouden wellicht anderen erbij helpen een beter gevoel te geven en een lichtpuntje aan het eind van een misschien voor sommige wel hele donkere tunnel!
Alvast bedankt iig!
anoniem22 is offline  
Oud 12 augustus 2007, 21:57   #9
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem22 Bekijk bericht
Ja daar heb je ook gelijk in! Ik heb ook niet echt angst, enige angst die ik heb is echt kaal worden. Ik heb nu nog een haardos waar menigeen hier waarschijnlijk jaloers op zou zijn en draag me kapsel op zo'n manier dat het niemand opvalt dat het niet meer zo vol is als vroeger! Het is een beetje de angst om aan een medicijn te beginnen, de twijfel of het wel zo erg afneemt dat ik moet beginnen, en een soort van schaamte om iets aan het natuurlijke proces te doen. Ik lees dat veel mensen hier hun zelfvertrouwen een beetje kwijt raken.. ik heb dat ook, en snap er niks van dat ik dat heb, ik ben toch zeker niet een minder persoon omdat ik minder haar heb!!!!

Maargoed, blijkbaar zitten mensen zo in elkaar, en zo merkte ik ook dat ik hier een verhaal van iemand las bij wie de Fina erg goed aansloeg en die er gelukkiger van werd en dat ik er zelf ook een beter gevoel van kreeg! Daarom roep ik toch iedereen op die maar enigzins iets bereikt heeft wat een succes genoemd zou kunnen worden om hier te reageren. Ik weet dat mensen die echt succes hebben gehad misschien niet veel meer op haarweb te vinden zijn, maar degene die er nog wel zijn en die wel stabilisatie, dikker haar of zelfs hergroei hebben gekregen zouden wellicht anderen erbij helpen een beter gevoel te geven en een lichtpuntje aan het eind van een misschien voor sommige wel hele donkere tunnel!
Alvast bedankt iig!
Nou als je die link eens aanklikt die Antonieh je aangeeft over succesverhalen dan weet ik zekr dat jij heel blij gaat worden als jij een paar van die foto`s ziet vooral van die ene jongen met maar 0,25 mg per dag is geweldig , ik ben in iedergeval wel blij door die thread te lezen, ben helaas alergsich voor finastride maar ga nu opnieuw beginnen door 1 mg tablet in vieren te delen en elke dag dus maar 0,25 mg in te nemen , na een tijd ga ik door met een halve mg per dag want ik moet en zal mijn haren terug hebben dan maar bijwerkingen dus als jij ook last van bijwerkingen krijgt zou ik dit ook gaan doen .
bind de strijd aan tegen die verdoemde AGA
succes
blizzard is offline  
Oud 13 augustus 2007, 15:17   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Er is een thread 'Succesverhalen!'. Misschien kun je beginnen met die eens door te lezen
Dank je AntonieH, svp daar verder.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Succesverhalen! Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 483 6 januari 2011 21:17
Masker met bio energy healing Iren Medicijnen/haargroeimiddelen 39 20 september 2006 21:32
Zijn er ook succesverhalen???? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 1 13 september 2004 14:31
Succesverhalen ikke Haarproblemen bij vrouwen 1 7 maart 2003 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.