Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 maart 2006, 19:48   #796
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Vreemd, ik deed het 1x per week en nog droogde het mijn haar sterk uit en kreeg ik jeuk. Ik liet het meestal 4-5 minuten inwerken.
Ik denk dat het heel persoonlijk is hoe je er op reageert. Ik gebruik het zelf dagelijks en ik laat het ook een paar minuten inwerken. Mijn haar is nog even vet als altijd

Ik gebruik wel heel erg weinig, een druppel maar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 13:48   #797
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
nizoral-kuur

Hoi,

Ik heb ong. een jaar last van seb. eczeem aan de hoofdhuid, dat ik kreeg als 'extra'tje bij het doorbreken van aga, nu ook zo'n jaartje geleden.
Heb van alles op m'n kop gegoten, waaronder ook hormoonpreparaten die allen vrijwel niks uithaalden.
Sinds ik ketoconazol kreeg nu zo'n 6 wk geleden, ging de boel direkt met sprongen vooruit, maar niet echt helemaal over. Heb i.o.m. huisarts nizoral tabletten kuur van 14dgn erbij gedaan, uiteraard in comb. met de gel. Kan zeggen dat ik nu (laat het alsjeblieft zo blijven) volledig schilfer en ook jeukvrij ben.
De gel alleen voldeed niet, althans bij mij dus. Dat kuurtje in tabletvorm heeft net ff het laatste zetje gegeven.
Van bijwerkingen heb ik totaal geen last gehad.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 29 maart 2006 om 13:58
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 14:04   #798
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
rooscure... als je geen roos hebt/anthonieh

Ik gebruik een middel dat eigenlijk bedoeld is voor een goedaardige vergrootte prostaat (finasteride), een middel dat bedoeld is om de bloeddruk te verlagen (minoxidil) en dus ook een middel om roos tegen te gaan (ketoconazol) ...

Ik heb eigenlijk bij dat laatste nog wel de minste bedenkingen. Ik zie niet zo goed waarom je een middel dat mogelijk positief effect op je haargroei heeft niet zou moeten toepassen omdat het ook goed werkt tegen roos. Het haalt de roos die je niet hebt ook niet weg, dat is alles.


Ik heb ook geen bedenkingen t.a.v. het positieve effect op je haargroei van rooscure, maar ik zelf heb zoveel jeuk en hoofdhuid klachten gehad dat ik nooit daarom een gezonde hoofdhuid zonder problemen, zou blootstellen aan weldegelijk agressieve anti-roosmiddelen met het risico een gezonde huidflora te verstoren.
Ik vind dan ook de gekmakende jeuk, uiteindelijk veel erger dan die hele haaruitval bijelkaar.
Da's de insteek van mijn reactie.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 15:53   #799
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Ik gebruik het middel nu eigelijk maar heel af en toe als ik er aan denk.. want had soms wel last van jeuk en nu heb ik daar helemaal geen last van en zo'n groot effect heeft het volgens mij niet op je haar hoewel dat natuurlijk moeilijk te zien is.
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 20:18   #800
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi
Ik gebruik het middel nu eigelijk maar heel af en toe als ik er aan denk.. want had soms wel last van jeuk en nu heb ik daar helemaal geen last van en zo'n groot effect heeft het volgens mij niet op je haar hoewel dat natuurlijk moeilijk te zien is.
Voor veel middelen geldt dat de effectiviteit vooral afhangt van het consequent gebruik. Als je het af en toe maar eens opsmeert als je er toevallig aan denkt, dan mag je er zeker ook geen groot effect van verwachten en dat moet je dan niet op de 'schuld' van het middel schuiven.

Ik zou maar gewoon geen nieuw flesje kopen als deze op is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 20:24   #801
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
1 keer per 4 dagen is voldoende. je mag sowieso geen groot effect van deze producten verwachten. het is een kleine scheut op een emmer.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 21:39   #802
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik ga binnenkort weer beginnen, deze keer met Rooscure 1%. Een shampoo die topical minoxidil kan evenaren, is een buitengewoon goede shampoo, omdat het maar een shampoo is die het doet . Op buitenlande forums hebben ze het vaak over de ''big 3'', waar ketoconazole op de derde plaats komt, dus onderschat het niet.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 00:21   #803
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ik ga binnenkort weer beginnen, deze keer met Rooscure 1%. Een shampoo die topical minoxidil kan evenaren, is een buitengewoon goede shampoo, omdat het maar een shampoo is die het doet . Op buitenlande forums hebben ze het vaak over de ''big 3'', waar ketoconazole op de derde plaats komt, dus onderschat het niet.
ik ben van mening dat dit product teveel credits toegeschreven krijgt. Natuurlijk bestaat er wetenschappelijk bewijs, maar de resultaten in praktijk zijn mijns inziens niet te vergelijken met fina en minoxidil. Daarom staat keto natuurlijk ook op de derde plaats, maar het gat tussen de nummer 1 en 2 (fina en minox) en 3 (keto) vind ik wel groot. Ik lees dat veel mensen dit product gebruiken, maar hoor nauwelijks tot nooit een merkbaar verschil op basis van keto. Ik vind het een goed bijproduct, maar meer ook niet.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 09:50   #804
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
ik ben van mening dat dit product teveel credits toegeschreven krijgt. Natuurlijk bestaat er wetenschappelijk bewijs, maar de resultaten in praktijk zijn mijns inziens niet te vergelijken met fina en minoxidil. Daarom staat keto natuurlijk ook op de derde plaats, maar het gat tussen de nummer 1 en 2 (fina en minox) en 3 (keto) vind ik wel groot. Ik lees dat veel mensen dit product gebruiken, maar hoor nauwelijks tot nooit een merkbaar verschil op basis van keto. Ik vind het een goed bijproduct, maar meer ook niet.
Inderdaad. Ik heb er naar mijn gevoel ook nooit profeit van gehad, behalve gefrituurde haren en jeuk.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 10:27   #805
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Ik kan het hier ook alleen maar mee eens zijn
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 11:07   #806
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
Ik lees dat veel mensen dit product gebruiken, maar hoor nauwelijks tot nooit een merkbaar verschil op basis van keto. Ik vind het een goed bijproduct, maar meer ook niet.
Dat is wel het probleem met ketoconazol, bijna iedereen gebruikt het naast minoxidil, finasteride of een hele range aan andere producten (ikzelf incluis). Een inschatting over het effect van ketoconazol alleen is dan niet te maken, men heeft er hooguit een 'gevoel' bij.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 17:26   #807
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik ga er alleen vanuit wat hieronder staat en vele andere, meestal positieve reacties van andere gebruikers op buitenlandse forums. Gepost door Tiuri:

Informatie:
Artikel 1: http://www.hairlosstalk.com/newsletter/article252.htm
Studie 1: http://www.hairlosstalk.com/download/nizoral.pdf
Studie 2: http://www.hairlosshelp.com/html/nizoral1study.cfm
Info 1: http://www.regrowth.com/hair_loss_t...etoconazole.cfm
Info 2: http://www.hairlosstalk.com/researc...eatment2men.htm
Info 3: http://www.farrellmanual.com/topical/ketoconazole.htm
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2006, 20:53   #808
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller

Het werkt wel zeker goed tegen roos, maar nog beter tegen AGA .

waarom gebruik jij dan kerastase shampoo? Gebruik je ook aminexil?
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2006, 23:16   #809
Niliz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 2
Ha,


ten eerste... wat een super site. ik volg veel forums nu al een tijdje omdat helaas bij nu ook mijn haargrens iets naar achter begint te schuiven. Gelukkig is het nog in het stadium dat alleen ik het zie.

Toch ben ik vooral preventief sinds vandaag begonnen met roos-cure (1% ketoconazol). Mede ook omdat ik het idee had de mijn haargrens aan de linker kant van mijn hoofd begon terug te treden, de hoofdhuid naar mijn mening daar vetter was dan op andere plekken, ik witte schilfers onder mijn nagels heb bij het krappen op de hoofdhuid en de laatste tijd last had van een lichte jeuk aan de voorkant van mijn hoofd. Bovendien (helaas) heb ik het gevoel dat de haren die ik per dag verlies door het wassen en of stylen van haar vooral van de voorkant komen.

Ik heb nu net maar haar gewassen met biershampoo van guhl en daarna met rooscure en mijn haar zit beter dan ooit na een was beurt. Normaal duurt het minimaal een dag na een wasbeurt voordat mijn haar weer een beetje wil zitten, maar nu valt het meteen goed. En het lijkt alsof mijn haar in 1 keer een stuk gezonder eruit ziet. Mijn haar was de laatste tijd behoorlijk dof en levensloos.

Maar, de vraag:

ik vind dit dus een zeer goede shampo combinatie..., die naar mijn mening meteen visueel effect opleverd. Blijft dit zo, of vervaagt het effect van de 1% ketoconazol na enige tijd (bij een gemiddeld gebruik van 1 keer/week)? Hebben gebruikers op langer termijn negatieve ervaringen ondervonden, terwijl het gebruik in de eerste keren juist positief was? Of is het visuele effect verminderd?

Hoop dat ik voorlopig maar niet aan de serieuzere middelen hoef te beginnen. By the way, de wetenschappelijk resultaten beloven veel goeds, maar als ik de gebruikers informatie hier op de forums hier lees dan zijn er ook genoeg negatieve ervaringen.. Wellicht zijn het toch onderzoeken die doordat ze gefinancieerd worden vanuit de farmaceutische industrie een vertekend onderzoeks resultaat presenteren?

iig voor mij nu geen nivea for men shampoo meer

Thanks
Niliz is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2006, 23:22   #810
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
waarom gebruik jij dan kerastase shampoo? Gebruik je ook aminexil?
Omdat Niz voor te veel uitdroging zorgde, ga binnenkort weer beginnen met Rooscure shampoo, ik hoop dat de conditioner in Rooscure die uitdroging zal tegengaan.

Aminexil gebruik ik niet, had een aantal jaren geleden drie grote kuren gedaan zonder resultaat, niettemin is de shampoo goed. Er zijn verschillende soorten verkrijgbaar en ik vind ze allemaal goed. Resdan gebruik ik ook, het is een anti-roos shampoo die een heerlijk tintelende gevoel geeft tijdens en na het wassen. Daarnaast wast Resdan gel- en haarlakprodukten beter uit het haar, dit doet de ''bain prevention'' van Kerastase overigens ook. Met andere, meestal goedkopere, shampoo's heb ik daar wel eens problemen mee, zelfs na twee keer goed inmasseren en uitspoelen blijf ik soms de resten ervan zien.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.