Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2011, 11:45   #1
Eagle99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 13
Hoe erg is het---HT of medicijnen???

Hallo allemaal,

Ik ben 22 jaar oud en heb vooral sinds de laatste 2 jaren last van haaruitval. Het begon met het onstaan van een kale plek bij mijn inham en dat is erger geworden. Momenteel heb ik als ik mijn haar nat heb kale plekjes op mijn kruin en tussen de zijkant en bovenkant van mijn hoofd. De linkerinham is iets dieper geworden, ik gok breedte 2 cm en diepte 1 cm en de linkerinham valt wel mee. Als ik mijn haar goed doe camoufleer ik wel het een en ander, maar dit is natuurlijk geen oplossing. Ik overweeg 2 dingen, dat is een HT+verdikkingsmiddel voor de kale plekjes en gebruik van minoxidil. Echter ben ik nog een student en heb niet alle middelen van de wereld om bijv. honderden euro's per jaar uit te geven aan medicijnen, hierdoor lijkt een HT om de 4 a 5 jaar een betere oplossing. Mijn vragen zijn dan:

1 In hoeverre is het drastisch? Ik merk wel uiteraard dat ik AGA heb, maar welke stadium en hoe kan ik verder kijken naar de toekomst?
2 Zouden jullie een HT+verdikkingsmiddel of het gebruik van medicijnen aanraden?
3 Zou millimeteren mij staan? Ik heb dat 2 jaar geleden gedaan op standje 3 (kapperstondeuse) en toen was het ietsje lelijk, omdat ik een hoge haarlijn heb en asymmetrische inhammen, nu is dat alleen maar erger geworden. Zou standje 1 dan gewoon mooier zijn denken jullie?

Hierbij nog foto's en ik wacht op de responses.

De eerste 3 foto's zijn met nat en helemaal achterovergekamd haar en de laatste foto's zijn zoals mijn haar is als ik het gedaan heb. Ik gebruik overigens geen gel oid, gewoon drogen en een vorm geven.






Laatst gewijzigd door Eagle99; 24 april 2011 om 11:52
Eagle99 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 11:49   #2
Eagle99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 13











Eagle99 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 11:55   #3
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ik heb geleerd dat ieder probleem er één is en dat het niet uitmaakt of het terecht of onterecht is. Maar hoe kan je het woord HT in de mond nemen....ik zeg je eerlijk dat ik vind dat je een ander probleem hebt.

Echt Eagle....geniet van deze 1e paasdag en het mooie weer.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 12:03   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
haha inderdaad, hoe kom je bij een transplantatie:S.
Je haar ziet er super uit.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 12:12   #5
Eagle99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 13
Ik geloof dat de eerste 3 foto's ietsje onduidelijk zijn, want ik heb best een grote inham aan een kant. Ik zal straks een duidelijkere foto nemen. De reden dat ik aan een HT dacht was eigenlijk ten eerste omdat het uitvallen niet gevorderd is en ik weinig grafts nodig zal hebben en ten tweede omdat ik liever voor snelle oplossing wil gaan ipv medicijnen. Zouden jullie medicijnen dan ook niet aanraden?
Eagle99 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 12:24   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Inhammen invullen is lastig met medicatie..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 12:27   #7
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle99 Bekijk bericht
Ik geloof dat de eerste 3 foto's ietsje onduidelijk zijn, want ik heb best een grote inham aan een kant. Ik zal straks een duidelijkere foto nemen. De reden dat ik aan een HT dacht was eigenlijk ten eerste omdat het uitvallen niet gevorderd is en ik weinig grafts nodig zal hebben en ten tweede omdat ik liever voor snelle oplossing wil gaan ipv medicijnen. Zouden jullie medicijnen dan ook niet aanraden?
Daar is een haartransplantatie niet voor; als snelle oplossing. En al helemaal niet in de situatie waarin jij zit.

Jij hebt geen diepe inhammen, maar dat ga ik je toch niet uit je hoofd praten. Je hebt een heel laag voorhoofd en daardoor zit je haargrens ruimschoots nog voor je oorlel. Dit is jouw bouw van de schedel en hoe je geboren bent. Echt het is te belachelijk voor woorden.

Ik geloof best wel dat het misschien allemaal ietsjes verder is terug getrokken, maar dat gebeurt op die leeftijd. Je schedel wordt ook groter.

Je hoeft ook niet languit achterover te gaan leunen en te wachten totdat het wel duidelijk is dat je aan alopecia lijdt. Dat is ook een misverstand, maar op dit moment zou ik gewoon minox gebruiken en alles gewoon goed in de gaten blijven houden...verder niks.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 14:28   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
22 jaar? Sorry, maar dat kan ik nauwelijks geloven, want dit verhaal met bijbehorende foto's vind ik meer lijken op dat van een onzekere puber van 15-16 jaar met zelfs bij nat haar een volle haardos en helemaal geen inhammen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 15:21   #9
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
Ik zie anders wel het begin van AGA aan die linkerinham. De haarlijn aan de linkerzijkant lijkt van onder aan het oor iets te recht naar boven afgetekend (zie lijn). Ook aan de plaats van de eigenlijke inham zelf (cirkeltje) zie je dat dat plukje haar niet ter plaatse groeit, maar van achteren naar voren groeit en met behulp van wat gel (?) ter plaatse wordt gehouden.

Van haargroeimiddelen enzo weet ik helaas niets af.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kerel.JPG‎ (21,0 KB, 194x gelezen)
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 16:53   #10
Eagle99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
22 jaar? Sorry, maar dat kan ik nauwelijks geloven, want dit verhaal met bijbehorende foto's vind ik meer lijken op dat van een onzekere puber van 15-16 jaar met zelfs bij nat haar een volle haardos en helemaal geen inhammen.
Prima joh.
Eagle99 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 16:55   #11
Eagle99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 Bekijk bericht
Ik zie anders wel het begin van AGA aan die linkerinham. De haarlijn aan de linkerzijkant lijkt van onder aan het oor iets te recht naar boven afgetekend (zie lijn). Ook aan de plaats van de eigenlijke inham zelf (cirkeltje) zie je dat dat plukje haar niet ter plaatse groeit, maar van achteren naar voren groeit en met behulp van wat gel (?) ter plaatse wordt gehouden.

Van haargroeimiddelen enzo weet ik helaas niets af.
Kijk, jij hebt het door geloof ik. Zoals ik al eerder aangaf, bij de eerste 3 foto's heb ik mijn haar nat en strak achterover gekamd, daar kan je wel de inhammen zien (al dan niet duidelijk vanwege de fotokwaliteit), bij de tweede set foto's heb ik mijn haar zoals ik het normaal gesproken draag, netjes en gecamoufleerd, jij hebt gezien dat er idd een kale plek is dat opgevuld wordt vanuit achteren. Ik zal duidelijkere foto's plaatsen morgen.
Eagle99 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 17:25   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle99 Bekijk bericht
..., omdat ik een hoge haarlijn heb...
Je hebt helemaal geen hoge haarlijn, integendeel zelfs, duidelijk te zien op de 3e foto.

Maar als je zo graag een HT wilt, ga dan eens op consult bij diverse klinieken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 20:36   #13
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Tja, hier is idd maar 1 oplossing voor en dat is een HT
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 21:03   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Helemaal eens met Lucky!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 22:51   #15
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Er zijn maar weinig mannen met een perfecte haarlijn. Zelfs de meeste niet-kalende mannen hebben inhammen (kijk bv. David Beckham). Het zou kunnen dat je inham een beetje opschuift maar dit hoeft niet meteen AGA te zijn. Het zou goed kunnen dat je van een juvenile naar een mature hairline gaat (http://www.baldingblog.com/2006/10/0...d-with-photos/).

Op de foto's zie ik niks van kaalheid, maar ze zijn inderdaad erg onduidelijk .
the_dude is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.