Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2011, 22:30   #1
krabbedoel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 6
Exclamation Wel of geen minoxidil?

Hallo mensen,


Ik ben bijna 21 jaar. Mijn haar begint aan de voorkant dunner en beschadigder te worden. Er vormen zich inhammen waar haren van verschillende lengtes op lijken te groeien; dit is helaas voornamelijk donshaar. Ook de langere haren die er nog wel zitten zijn erg dun.
Mijn huisarts zei dat het waarschijnlijk stress is en schreef me niets voor. ik maak ook een stressvolle periode mee..

nu heb ik minoxidil 5ml thuis liggen en ik twijfel nog of ik het zal gaan gebruiken voordat het telaat is.

wat denken jullie als "proffesionals"




krabbedoel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 23:39   #2
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Als ik het zo beoordeel zou ik er zeker mee starten. Schrik niet, maar ik zie toch wel een lichte vorm van AGA. Minoxidil is daarnaast aardig onschuldig en kan je helpen om je haarlijn weer wat voller te krijgen. Mocht het na 5 tot 8 maanden niet verbeteren, dan kan je eventueel finasteride erbij pakken. Met die 2 producten tezamen kan je zeker je haarlijn verbeteren/stabiliseren en nog jaren lang ervan genieten.

Succes
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 00:13   #3
neushoorn30
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 21
Ik zou in 1x beginnen met finasteride, omdat de werking van Minoxidil zich voor mij nog niet bewezen heeft.
neushoorn30 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 01:57   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Fina + Minox (liefst de 5%) + Saw Palmetto (liefst de gestandaariseerde) = in zulke gevallen een goede combinatie.

Als aanvulling kun je nog wat extra voedingssuplementen erbij nemen om op termijn je haarstruktuur te verbeteren.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 10:28   #5
krabbedoel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 6
ik twijfel nog of ik mag beginneen minoxidil.. ik heb het nu ong. 4 maanden en het wordt wel erger...

ik denk dat het stress is...
krabbedoel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 12:23   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Als ik het goed begrepen heb ''mag'' je volgens jou huisarts geen Minoxidil gebruiken omdat hij denkt dat het niet zo'n vaart loopt, in zo'n geval zou ik als ik jou was meteen een andere arts raadplegen. Ik had mij meteen vooraf voorgenomen toen ik een afspraak maakte met mijn vrouwelijk huisarts indien zij mij niet serieus zou nemen dat ik linea recta een andere huisarts ga consulteren, en dat heeft zij goed in haar oren geknoopt. Ik kreeg zonder discussie Fina en 5 % Minox voorgeschreven.

(Huis)artsen moeten niet zeiken en bijdehand gaan doen, immers deze middelen moet je uiteindelijk zelf betalen, mits je de zwaardere 5mg Proscar kunt krijgen, maar ook deze zal je voor een groot gedeelte van je eigen risico moeten bijbetalen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 21:03   #7
krabbedoel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 6
Ik zie wel een probleem in de gebruikersaanwijzing:

ik citeer: "It is not intended for frontal bladness or a receding hairline."

Toch gebruiken??? ik zal het dan voornamelijk aan de voorkant van toepassen...

Jullie advies?
krabbedoel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 21:45   #8
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krabbedoel Bekijk bericht
"It is not intended for frontal bladness or a receding hairline."
Wat betekend dit vrij vertaald, mijn Engels is slecht.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 22:51   #9
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Wat betekend dit vrij vertaald, mijn Engels is slecht.

niet bedoeld voor frontale kaalheid en terugwijkende haarlijn, beetje kort door de bocht gezegd dat het niet werkt op de voorkant van je hoofd alleen maar op de kruin..

Dit is ook niet helemaal waar, maar dit is al vaker uitgelegd hier, ze hebben het middel alleen maar op de kruin getest en toen maar besloten om het op de markt te gooien omdat het werkte. Aangezien ze geen miljoenen meer wilde pompen om nog een jarenlange studie te doen vonden ze het zo wel goed genoeg. De realiteit is dat minoxidil wel werkt op het voorste gedeelte van je hoofd alleen op de kruin waarschijnlijk beter.

Terug naar de ts :

beste krabbedoel

een ding heb je in ieder geval voor op de meeste mensen hier en dat is dat je blond bent, blonde mensen hebben meer haren dan donker/roodharige mensen dus ik hoop voor je dat het je natuurlijke haarkleur is.

Die haarlijn leek erg op die van mij toen ik 21 was, en je bent net als mij gezegend met een hoog voorhoofd waar kaalheid nog meer opvalt. Ik vind het op zich wel meevallen hoor kan goed zijn dat je nog 10 jaar verder kan voordat mensen echt iets gaan zien aan je dat je kaal wordt dat is bij mij nu dus ook aan de gang en heb nu pas besloten om er iets aan te doen,een beetje kaal staat me namelijk wel.. maar moet niet te gek worden zoals nw4 en daarboven. Dit lijkt voor mij op volwassen haarlijn met beginnende aga. Je kan goed zien hoeverre het gevorderd is door in de spiegel te kijken en te fronsen. De hoogste frons is waar je kinderhaarlijn begon kijk even zelf in hoeverre het naar boven gegaan is. Het is best normaal dat het een centimeter of 1 omhoog gaat in je late tienerjaren begin twingerer jaren dit heet de volwassen haarlijn.

Minox kan je op zich goed gebruiken weinig bijwerkingen in tegenstelling tot fina en duta hoogstens wat bijwerkingen met je bloeddruk maar als je verder gewoon gezond bent kom je daar ook wel overheen.

Ik zal zowiezo goed nadenken als je besluit om het harder aan te pakken met duta of fina je bent een gezonde jongen van 21 en die bijwerkingen van die 2 medicijnen kan je echt niet gebruiken in de kracht van je leven.

*depressie
*libido problemen
* erectie stoornis
* borstvorming

tegenover

hoge bloeddruk..

voor mij is de keus dan snel gemaakt

begin gewoon lekker met minox dat kan je online wel ergens krijgen voor 100 euro of zo voor een goede jaar or meer suply en maak elke maand een foto hoe het gaat en vergelijk de boel eens nog een keer over een jaartje of zo.

mocht je minox gaan gebruike lees altijd goed door wat de bijwerkingen
zijn dit moet je zowiezo altijd doen met medicatie en weeg goed af of het
het voor jou waard is. En haak niet af naar een maand of zo als je shedding begint
dit is over het algemeen een goed teken maar de meeste mensen raken in paniek als
ze haren zien en geloven dat zo over 2 maanden alles kwijt zijn en op nw7 zijn geland,
de haren die uitvallen komen echt wel terug .

Laatst gewijzigd door gwennie; 2 augustus 2011 om 22:56
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 00:59   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik sluit me aan bij Gwennie.
Start met minoxidil 5%, dus 2 x daags een beetje minoxidil-lotion aanbrengen op de kalende plekken. Maak niet de vergissing om te denken dat méér gebruiken ook sneller resultaat zal geven.
Daarnaast zou je kunnen beginnen met 1 capsule per dag Saw Palmetto High Extract van perfectbody.nl
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 07:18   #11
krabbedoel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2011
Berichten: 6
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga beginnen met 5% minax en vitamine B pillen van de tuinen.
Ik hou jullie uptodate
krabbedoel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 22:22   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krabbedoel Bekijk bericht
Ik ga beginnen met 5% minax en vitamine B pillen van de tuinen.
Met dit regime zal je haar binnen de korste keren tot aan de heupen gaan groeien.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2011, 04:04   #13
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Ik zeg minoxidil + gezonder leven omdat dat nooit kwaad kan + saw palmetto. Zó duidelijk zijn je inhammen absoluut niet, het is gewoon dun en slap aan het worden.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 14:44   #14
Peter91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2012
Berichten: 3
Unhappy

Ik weet dat het kicken van oude topics niet wordt gewaardeerd, maar het lijkt me een beetje zinloos om een nieuwe te openen.

Na het zien van deze foto's en de reacties erop weet ik dat ik ook eens moet gaan beginnen met medicijnen. Mijn hele familie, zowel moeders kant als die van mijn vader hebben te maken met AGA (mijn vader toevallig niet ). Daardoor wist ik van jongs af aan al dat de kans groot was dat ik het ook zou krijgen.

Ik ben nu 21, en ik merk toch dat de inhammen zich aan het vormen zijn. Gelukkig ben ik er heel vroeg bij, dus ik zie de mogelijkheden om nog lang te genieten van mijn haren. Na mijn 35e vind ik het best dat ik haaruitval heb, maar nu is het toch echt te vroeg.

Maar ik ben dus van plan om er iets aan te doen. Ik heb me al ingelezen over de mogelijkheden die er zijn, en over de mogelijke bijwerkingen van verschillende medicatie. Ik ben zelf wel een beetje bang voor de bijwerkingen die ik hier op deze site lees, vooral dat van Finasteride.

Daarom denk ik dat de beste oplossing is om te beginnen met Minoxidil.
Het gaat mij vooral om het stabiliseren.

Maar omdat er zoveel topics over zijn, en omdat er zoveel verschillende merken op de markt zijn wordt het voor mij erg lastig om nou te zien welke ik moet hebben.
Peter91 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 15:03   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo Peter,

onthoud wel dat het normaal is dat rond je 21e je haarlijn terugloopt, inclusief je inhammen.

Als jij daadwerkelijk AGA hebt is het verstandig als je er wat aan wilt doen om op tijd te beginnen, maar je moet dus wel zeker ervan zijn dat je AGA hebt!

De meeste haarwebbers beginnen met minoxidil. Zelf kan ik je aanraden om met een lichte dosis te beginnen. 0.5 ml 1x per dag. Na een paar weken 0.5 ml 2x per dag en dat opbouwen tot 2 * 1 ml per dag.... Geduld!! is heel belangrijk, en dat geld voor ELKE methode.

Het merk maakt niet heel veel uit..Ik zou gewoon een goedkope 5% oplossing pakken. Je kunt ze ook 2e hands kopen hier op het forum. Wellicht beginnen met 1 flesje, kijken hoe het aanslaat. Houd in de gaten of je geen bijwerkingen hebt, zoals hoofdpijn of hartkloppingen en doe het rustig aan.

Succes ermee
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.