Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 oktober 2009, 14:58   #61
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sara25 Bekijk bericht
Dat is nou precies wat mij heeft ontmoedigd. De angst dat ik ook AGA heb, want als dat zo is dan is er geen weg meer terug. Je zegt zelf ook dat het geen ziekte is die je kunt genezen. Ik heb overigens alleen in het begin smeerseltjes van natuurwinkels gebruikt. Ik doe zoiezo niet aan Tellsell e.d.
Wat die bewezen middelen betreft, bijna alle dermatologen schrijven de Dianepil en Minoxidil voor. Nou heb ik een heel gevoelige huid en Minoxidil was volgens de dermatoloog waar ik ben geweest geen optie. Dat was wat hij voorschreef. Uiteindelijk heb ik Nizoral gekregen, wat heel goed helpt tegen jeuk en schilfers op de hoofdhuid maar niet tegen haaruitval. Dianepil kent weer veel heftige bijwerkingen dus ik ben daar een beetje huiverig voor.
Jeuk en schilfers? Dan heb je vermoedelijk een vorm van seborroïsch eczeem of psoriasis? Dat kan inderdaad haaruitval veroorzaken en zijn beide vervelende hardnekkige aandoeningen.
In de meeste soorten minoxidil zit de vaak irriterende stof propyleenglycol en die zou ik iemand met een gevoelige huid niet aanraden, maar misschien is minox zonder ppg voor jou wel mogelijk. Verder is de Yasmin, Yasminelle of Yaz misschien geschikt voor jou.
Mocht je geen zin hebben in die pillen, dan kun je een mooi haarwerk van echt mensenhaar overwegen.
Tja, 't is erg moeilijk, ik weet het.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2010, 08:53   #62
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
hey dames!

Ik heb precies dezelfde symptomen...
Ik kom net bij de huisarts vandaan en zij vertelde me dat de jeuk en de haaruitval geen verband met elkaar hebben. Door het krabben zal je waarschijnlijk wel de haren losmaken, maar die zouden toch al gaan uitvallen (helaas!!!).
Maar ze zei tegen mij dat ook zij niets wist en dat zij had geleerd als doktor dat er helemaal niets te doen is tegen haaruitval en dat ik toch echt bij de dermatologen moet zijn. Maar na 7 jaar heeft ook zij mij opgegeven. Ik zit hier met tranende ogen Het was mijn laatste hoop om goed doorverwezen te worden!
Ik kan me niet voorstellen dat ik er nu bij ga zitten en zeg: ok dan! Dan leer ik er maar mee leven...dat lukt me echt niet! ik kan me niet voorstellen dat ondanks dat zo ontzettend veel mensen met dezelfde aandoening gewoon in een hoekje worden gepropt.
Weet iemand toevallig nog een hele goede dermatoloog? Die uitgebreid alles onderzoekt?

liefs,

moniek
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2010, 12:34   #63
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Wie heeft jou opgegeven dan? De huisarts, na zeven jaar?
Waarom wil ze jou geen doorverwijzing geven?

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Dr. van der Rhee in het HAGA Ziekenhuis in Den Haag.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2010, 13:14   #64
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Moniek,
De jeuk kan ook veroorzaakt worden door bepaalde stoffen die in shampoo's en conditioners zitten; je zou dan een neutrale shampoo moeten gebruiken zoals Dermolin of Neutral. Ik weet niet of je dat reeds doet.

In een ander topic schreef je dat je haren steeds snel terug groeien, maar mij is niet duidelijk of die hergroei te danken was aan de middelen die je gebruikte. In geval van AGA moet je die middelen wel levenslang blijven gebruiken, anders begint de haaruitval weer.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2010, 21:13   #65
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Wie heeft jou opgegeven dan? De huisarts, na zeven jaar?
Waarom wil ze jou geen doorverwijzing geven?

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Dr. van der Rhee in het HAGA Ziekenhuis in Den Haag.
hey!

thnx voor je reactie. Mijn dermatoloog wist niet wat ze er nog aan kon doen. Ze had me doorverwezen naar de fysiotherapeut voor de stress. Maar na een paar sessies hield dit ook op (standaard aantal sessies). En verder kan ik er ook niet meer terecht omdat ze zelf ook vastliep. Maar bedankt voor de tip! Heb jij enig idee of je dan ook een doorverwijzingsbrief nodig hebt? Ik ben trouwens nog wel langs dr. Boersma geweest, maar die vond het niet ernstig dat ik zoveel haar verloor ( ongeveer 300 per dag en met wassen 800). En hij bevestigde drie keer dat ik nooit kaal zou worden. Maar dat ging in tegen zijn theorie, namelijk dat een haar maar 25 x teruggroeit, wat trouwens ook niet helemaal is bevestigt. Ik had laatst gemaild naar de dermatologie online en die beweerde dat je haren altijd gewoon terug zullen groeien, erg fijn!!! Alleen hoop dat hij de waarheid spreekt en de rest gewoon kwakzalvers zijn...
anyway... wat heeft jouw dermatoloog allemaal voor je betekend?
En van welke symptomen heb jij precies last?
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2010, 21:18   #66
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Moniek,
De jeuk kan ook veroorzaakt worden door bepaalde stoffen die in shampoo's en conditioners zitten; je zou dan een neutrale shampoo moeten gebruiken zoals Dermolin of Neutral. Ik weet niet of je dat reeds doet.

In een ander topic schreef je dat je haren steeds snel terug groeien, maar mij is niet duidelijk of die hergroei te danken was aan de middelen die je gebruikte. In geval van AGA moet je die middelen wel levenslang blijven gebruiken, anders begint de haaruitval weer.
Hey!

Bedankt voor het beantwoorden van mijn privébericht. Ik lees dit berichtje nu pas. Maar ik gebruikte jaren achter elkaar denorex shampoo en nu gebruik ik iets dat de zweetproductie verlaagt. Ik bleek nergens een allergie voor te hebben na een allergietest (helaas)
Ik gebruikte die middelen niet altijd en toen was er ook gewoon haargroei.

Er is ook bevestigt dat ik geen aga heb. Alleen dr. boersma kwam daar in ene mee, dat ik dat zou hebben bij de inhammen...Maar ik kon het amper geloven omdat mijn eigen dermatoloog vertelde dat ik absoluut geen aga zou hebben.

Daarom ga ik graag nog naar een andere dermatoloog met al mijn vragen. Want mijn haren groeien wel gewoon terug en in een raptempo, maar toch blijft het gigantisch uitvallen. En als ik AGA zou hebben is dat een heel ander verhaal. Dan wil ik fina proberen. Maar mijn dermatoloog vertelde mij dat ik daar absoluut niet aan moest beginnen (omdat ik dus geen AGA zou hebben). AGA is toch ook te vinden via bloedonderzoeken of niet?
Dr. Boersma kwam met foto´s. Maar die verzwakte haarzakjes kunnen ook door de stress ontstaan..
pffffffffff confused!!!
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2010, 21:29   #67
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poowie Bekijk bericht
Want mijn haren groeien wel gewoon terug en in een raptempo, maar toch blijft het gigantisch uitvallen.!
Is je bloed onderzocht op ijzertekort of ijzeroverschot? En andere mineralen zoals zink? Vitamine B12?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 07:21   #68
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Is je bloed onderzocht op ijzertekort of ijzeroverschot? En andere mineralen zoals zink? Vitamine B12?
Ja ook, ik had ooit ijzertekort en slikte er pillen voor, maar de haaruitval bleef hetzelfde ook op de rest is het een aantal keer getest. Ik slik nu ook ongeveer 9 maanden hair balance en masseer mijn hoofd met de `prikkel´ en probeer zo goed mogelijk door te ademen, zodat de stress verminderd. (Echt door de buik ademen). De haaruitval werd wel weer tijdelijk wat minder sinds ik hair balance slikte, alleen nu stress ik zo erg (over mijn haar) dat het alweer een paar weken erger is geworden (weer 300 a 400 haren per dag en toen 150 tot 200).
Mijn hoofd jeukt ook meer met stress....
Ik wil sowieso of langs een andere dermatoloog of een homeopathie. Wat zou jij mij adviseren?
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 12:32   #69
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Naar een goede dermatoloog.

- Dr. Munte, Erasmus ziekenhuis, Rotterdam
- Dr. Van der Rhee, Leyenburg ziekenhuis, Den Haag
- Dr. Pasch, Radboud ziekenhuis, Nijmegen
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 18:20   #70
poowie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Naar een goede dermatoloog.

- Dr. Munte, Erasmus ziekenhuis, Rotterdam
- Dr. Van der Rhee, Leyenburg ziekenhuis, Den Haag
- Dr. Pasch, Radboud ziekenhuis, Nijmegen
ok! ik ga maandag dan even bellen en hopelijk kan ik erheen zonder verwijsbrief heeeeeeeel erg bedankt! Het geeft me echt weer moed
poowie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2010, 18:07   #71
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Ooit, in 2003, ben ik dit topic gestart.
Ik heb tussendoor al eens een update gegeven, waarin ik o.a. vertelde dat ik intussen een vriend had. Die vriend is intussen mijn man.
De extreme haaruitval is er nog steeds. Het is een wonder dat ik nog haren op mijn hoofd heb staan. Over een tijdje ga ik kijken voor een haarwerk.
De afgelopen jaren stonden in het teken van het vervullen van onze kinderwens. We hebben diverse IVF-behandelingen gehad, helaas zonder succes. Nu ben ik gestopt met de (hormoon)behandelingen. We staan op de wachtlijst voor adoptie.

Iedereen heel veel geluk en succes gewenst.

Liefs,
Lonneke
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2010, 20:42   #72
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Dag Lonneke,

Veel succes met de adoptie; ik hoop dat dit allemaal gaat lukken. Je verdiend het!!!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 15:10   #73
sam1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 1
hallo allemaal

Ik ben net lid en lees deze forum..
Ook ik ben net 23 en heb nog maar sinds een maandje erg last van haaruitval..
Nou moet ik zeggen ik loop al 2 jaar bij een dermatoloog . ivm mijn zeer gevoelige huid ( ik heb constitioneel exceem) en heb 1 keer aangegeven dat ik last heb van haaruitval, maar daar werd niet eght correct op gereageerd.
Nou ben ik best bang als ik onder de douche sta omdat er eght hele erge plukkenhaar uivallen.
ik verf het wel heel vaak en heb zeg maar bovenop blond en onder donker, maar het rare is dat het tot nu toe alleen de onderkant is die extreem dun word. (eerder had ik altijd erg dik haar)
in februarie moet ik weer naar de dermatoloog , denk dat ik er dan maar es goed achter aan ga hoe het kan dat mijn haar nu in 1 keer beigint uit te vallen..

Groetjes Samantha
sam1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2011, 11:09   #74
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Josie, dank je wel. Adoptie is een lang en onzeker traject. We hopen dat we volgend jaar met z'n drietjes zijn!!
Mijn haaruitval accepteren lukt me nog steeds niet. Valt ook niet mee om het los te laten, als je dagelijks een uur eerder op te staan om nog een beetje wat van je haar te maken. Ik weet dat er ergere dingen bestaan in het leven en gelukkig heb ik een man die me enorm steunt.
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 13:31   #75
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Lonneke,

Zou je in je handtekening willen vermelden welke medicijnen je gebruikt hebt tegen haaruitval?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.