Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2011, 14:08   #1
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Question Wat doen? Door de bomen, geen bos meer ...

Ik wil vrijwel zeker een HT laten doen en heb inmiddels één consult gehad bij een klinkiek. Bij mij werd FUT aangeraden, gezien de hoeveelheid grafts klonk dat ook erg goed. Net zoals het hele verhaal trouwens (natuurlijk).

Uiteraard heb ik al aardig op internet gezocht, op forums en reviews gelezen. Eerlijk gezegd, ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke reviews of berichten zijn 'echt' en welke zijn 'gemaakt'? Wat is oprecht een goede kliniek en wat is vooral marketing?

Ik wil gewoon een goede behandeling en als het betekent dat het wat gaat kosten, prima, het resultaat telt. Maar voor hetzelfde geldt ben ik voor de helft minder net zo goed af in het buitenland ...

Wat is nu de beste optie? En dan vraag ik het aan oprechte 'particulieren'.

Alvast bedankt voor alle hulp!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 15:05   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Tja, het hangt helemaal af van degene die je het vraagt.

In mijn ogen is FUT al 5 jaar de achterhaalde methode. Prima voor bijzondere gevallen of voor mensen die in het verleden al eens een FUT hebben gehad. Maar in deze tijd, met de mogelijkheden op FUE-gebied (grote behandelingen in één keer) die er zijn, moet je niet meer een litteken van oor tot oor willen. Want dat hoort óók bij het 'potloodstreepje' waar de consulent je ongetwijfeld mee over de streep heeft willen trekken. En lang niet iedereen heeft een potloodstreepje. Ook niet met de nieuwste hechtingmethodes.

Persoonlijk zou ik ook niet snel naar het verre buitenland gaan. Turkije is populair vanwege de geringe kosten, maar ik ken al minstens 4 recente verhalen waar op z'n minst sterke aanwijzingen zijn dat misschien nog niet eens de helft van het aantal beloofde grafts is verplaatst ... de resultaten zijn daar dan ook naar. Als je die kant op gaat moet je heel zeker zijn dat je op een goed adres komt. De goede adressen in Turkije die hier de revue passeren zijn nooit spotgoedkoop, dus wees allert als je ongelofelijk lage prijzen ziet ...

In Nederland komen steeds meer klinieken die serieus FUE aanbieden en als je prijsbewust bent kun je ook heel goed naar België uitwijken. Daar ben ik zelf ook terecht gekomen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 15:57   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Bedankt voor je reactie.
Ik wil me ook zeker niet blind staren op de prijs. België leek me ook een mooie optie; iets goedkoper dan NL, maar wel over het algemeen goede recensies. En dan met name ProhairClinic.

Ik ben eigenlijk vanaf het begin uitgegaan van FUE, totdat men FUT aanraadde. Het voordeel is dat je haar er niet af moet, maar uiteindelijk telt het resultaat. Dus als FUE gewoon beter is, dan maar de tondeuse.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 23:05   #4
kleinepeter1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2010
Berichten: 31
Geslacht:
1 DING KAN IK JE AANRADEN KIES NOOIT VOOR EEN F(L)UT .TOT OP HEDEN HEB IK ER SPIJT VAN (want het resultaat is niet zo wat je er van voorstelt) .Ik heb litteken sinds 1996 achter op mijn hoofd. 7cm lang en 2 mm breed
gelukkig zijn er steeds betere methoden op komst, dmv mht om dit minder te laten opvallen.Ga dit ook in toekomst doen.
Bij een FEU kan je altijd als t resultaat tegen valt je haar milimeteren !!!zonder een GaaP op je achterhoofd
kleinepeter1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 10:08   #5
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kleinepeter1980 Bekijk bericht
1 DING KAN IK JE AANRADEN KIES NOOIT VOOR EEN F(L)UT .TOT OP HEDEN HEB IK ER SPIJT VAN (want het resultaat is niet zo wat je er van voorstelt) .Ik heb litteken sinds 1996 achter op mijn hoofd. 7cm lang en 2 mm breed
gelukkig zijn er steeds betere methoden op komst, dmv mht om dit minder te laten opvallen.Ga dit ook in toekomst doen.
Bij een FEU kan je altijd als t resultaat tegen valt je haar milimeteren !!!zonder een GaaP op je achterhoofd
Je bent van 1980 en hebt een ht in 1996 gedaan toen was je ongeveer 15,16?
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 23:40   #6
kleinepeter1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2010
Berichten: 31
Geslacht:
Nee ben nu 38 ,kleinepeter1980 is alleen mijn gebruikersnaam. Maar goed gezien -)
kleinepeter1980 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.