Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2006, 10:32   #1
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ervaringsdatabase voor haartransplantaties

In de thread 'Haarimplantaten ja of nee?' kwam de discussie op ervaringen met de diverse klinieken. Klinieken maken soms 'reclame' met mensen die ervaring hebben met hun behandeling. De gedachte bestaat dat dit misschien niet altijd op een objectieve manier gebeurt, zodat de gemiddelde ervaring positiever kan lijken dan in de praktijk gemiddeld genomen het geval is.

Omdat hier klanten komen van allerlei klinieken met ervaringen in verschillende technieken en omdat hier ook potentiele klanten komen, mensen die zoekend zijn naar oplossingen, kan Haarweb misschien een rol spelen als onpartijdige makelaar in ervaringen.

Mijn idee is om -conform het Haarwoordenboekje- een ervaringsdatabase aan te leggen. Hier kunnen ervaringsdeskundigen die op Haarweb actief zijn worden weergegeven. Heel kort kan er dan voor een ieder worden aangegeven wanneer ie is behandeld en wat de behandeling inhield. Bijvoorbeeld in mijn geval:

AnthonieH: Prohairclinic (BE), november 2006, FUE, versterking van de haarlijn, 1400 grafts frontaal.

De naam van de persoon krijgt dan een linkje zodat een vragensteller via PM contact kan opnemen. Bij mensen die hun ervaringen al ergens op een site, in een weblog of hier op Haarweb in een thread met een ieder delen, kan ook daarnaartoe een link worden toegevoegd.

Natuurlijk is een initiatief als dit heel erg afhankelijk van de bereidheid van mensen hier om deel te nemen en ook via pm ervaringen te delen.

Deze thread is bedoeld om belangstelling te polsen. Je kunt hier dus aangeven of je zou willen meewerken. Ook suggesties voor hoe het eruit zou kunnen zien zijn welkom. En zelfs al komt dit initiatief niet van de grond, dan nog hoop ik dat in ieder geval deze thread kan dienen als een (rommelige) ervaringsdatabase
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 1 december 2006, 14:32   #2
BomB
California Soul Dreamer
 
BomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2004
Locatie: omgeving Arnhem
Berichten: 249
Dergelijk onderwerp is ooit al behandeld kon ik me herinneren:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=norwood
BomB is offline  
Oud 1 december 2006, 15:28   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BomB
Dergelijk onderwerp is ooit al behandeld kon ik me herinneren:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=norwood
De opzet van deze thread is anders. Het is ook niet de bedoeling dat het een discussiethread wordt. Daarom gooi ik hem op slot.
Mocht je je beschikbaar willen stellen om als referentiepersoon op te treden dan kun je een pm sturen naar AnthonieH
Henk is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.