Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 2 september 2005, 13:55   #376
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Lees ff het haarwoordenboekje door. Staat vast wel wat bij.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 16:32   #377
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Lees ff het haarwoordenboekje door. Staat vast wel wat bij.
geeft mij geen bevredigend antwoord,...
drumstick is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 19:50   #378
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drumstick
geeft mij geen bevredigend antwoord,...
Tenzij je vertelt wat er op het etiket staat over 'sterkte' van het product is dat het meest bevredigende antwoord dat je zult krijgen.

Afgezien van de sterkte is saw palmetto saw palmetto of je het nou als middel om je prostaat te versterken of haargroei te bevorderen aanbiedt en het haarwoordenboekje legt goed uit wat de effectiviteit ervan kan zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 02:04   #379
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
staat niks over haargroei of uitval of wat dan ook, maar alleen voor de prostaat.

het zijn sofgelsmet SP extract 160 mg.

moeten die dan 2x daags?>?


en er staat ook nog "standardized to 80% fatty acids with active sterols"
drumstick is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 02:12   #380
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
foto van verpakking....

Zijn hier 29$
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg sp1.JPG‎ (24,0 KB, 68x gelezen)
drumstick is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 02:46   #381
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
ik gebruik 2x per dag 450mg... zijn echt pussy pillen.
maar deze kun je rustig slikken lijkt me.

edit: wel tiefusduur btw... hoeveel caps zitten dr wel niet in zon potje?
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked

Laatst gewijzigd door rizla; 3 september 2005 om 02:48
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 03:39   #382
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rizla
ik gebruik 2x per dag 450mg... zijn echt pussy pillen.
maar deze kun je rustig slikken lijkt me.

edit: wel tiefusduur btw... hoeveel caps zitten dr wel niet in zon potje?
180

Ik zag de 450mg ook staan, maar dat was geen concentraat. Die was ook veel minder in prijs...

ik geloof 15$ voor 240

Is dat zo veel??
drumstick is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 09:35   #383
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drumstick
staat niks over haargroei of uitval of wat dan ook, maar alleen voor de prostaat.

het zijn sofgelsmet SP extract 160 mg.

moeten die dan 2x daags?

en er staat ook nog "standardized to 80% fatty acids with active sterols"
Op de site van een aanbieder die een vergelijkbaar product aanbiedt, maar dan als middel tegen haaruitval (zie hier) las ik:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anagen-net
The dosage is 160 mgs to the morning and 160 mgs the evening, less it seems is useless. It is important that the extract is at least 85-95% standardized.
Maar die laatste opmerking kan wel bedoeld zijn als 'koop mijn product en niet dat van mijn concurent met 80%'; het echte belang ervan weet ik niet.

Maar in ieder geval heb je nu een idee van de dosering en een bevestiging dat een vergelijkbaar middel wordt gebruikt bij haaruitval.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 14:08   #384
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
die 450mg zijn niet duur en als jij zegt dat die 180mg een concentraat zijn zou ik niet weten of het duur is... wel goed gestandariseerd iig
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 22:20   #385
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rizla
die 450mg zijn niet duur en als jij zegt dat die 180mg een concentraat zijn zou ik niet weten of het duur is... wel goed gestandariseerd iig
180 stuks,...

en 160 mg gestandaardiseerd,...


En je moest een 300 MG gestandaardiseerd binnenkrijgen gedurende de dag,..

Is die 450 mg niet puur kruid??? dus niet zo sterk??
drumstick is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 18:22   #386
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Ik ben pas sinds kort aan de saw palmetto, hoge doses, zoals ik in de inhammen-thread al postte, en het heeft in ieder geval mijn libido verbeterd. Maar hoe werkt het spul eigenlijk en wat kan het voor mijn haar betekenen??

Ik heb, zoals anderen in dit forum ook gedaan hebben, een paar onderzoekspublicaties over saw palmetto gelezen. Onderzoeken in wetenschappelijke tijdschriften, want ik werd GEK van al die internetreclame en antireclame. Hieronder een paar bevindingen.

De anti-reductase effecten zijn bijna alleen in vitro gemeten. Het enige onderzoek dat in mensen is verricht kwam tot de conclusie dat DHT bloedwaarden niet veranderen na een week saw palmetto, terwijl dit bij finasteride wel het geval was. Slecht nieuws dus voor de palmettogebruiker, maar misschien was de studieduur te kort of de dosis te laag (2x80mg Permixon 2 maal daags), of misschien werkt het spul alleen plaatselijk in het lichaam, en is het effect niet in het bloed te zien. Bron: European Urology 1994;26(3):247-52

De in vitro gevonden werkzame bestanddelen waren oleinezuur, laurinezuur, linoleenzuur en myristinezuur (Journal of Steroid Biochemistry & Molecular Biology 82 (2002) 233–239). Inderdaad, dit zit ook in olijfolie en aanverwante producten. Het gemeten effect van b-sitosterol, het estrogene bestanddeel van saw palmetto, was vrijwel nul. De concentratie-effect grafieken stonden ook vermeld. Na een beetje rekenwerk blijkt een dosis van enkele grammen extract per dag niet te veel. Met andere woorden, flink slikken dat spul, voor zover het al werkt.

Een ander interessant feit (Journal of Urology,Vol. 164, 876–881, September 2000) gaat over hoe saw palmetto bestanddelen de 5a-reductases remmen. Dit gebeurt compleet anders dan bij finasteride. Deze stoffen (vrije vetzuren) veranderen de samenstelling van kernmembranen van prostaatcellen (en in mindere mate die van huidcellen), waardoor de membraan-afhankelijke 5a-reductases niet meer functioneren, en er bovendien geprogrammeerde celdood (apoptose) optreedt. Het al dan niet werkzaam zijn van saw palmetto hangt dus af van de membraansamenstelling in het desbetreffende weefsel (prostaat, huid, lever,...). Verder rijst de vraag: als saw palmetto bij prostaathypertrofie werkt dmv celdood, hoe voordelig is dit dan voor de hoofdhuid?? Overtollig prostaatweefsel kan natuurlijk gemist worden, maar haarfollikels wil ik niet kwijt.

Toch maar goed dat ik met finasteride begonnen ben... Van de andere kant, een verhoogd libido wordt nergens verklaard, dus gelden de in vitro gevonden resultaten wel voor mij?

Verder werd ergens in dit forum gerefereerd aan het artikel in THE JOURNAL OF ALTERNATIVE AND COMPLEMENTARY MEDICINE Volume 8, Number 2, 2002, pp. 143–152.
Dit is een schrikbarend slecht onderzoek. Het staat ook niet voor niets in bovenstaand tijdschrift. Het aantal deelnemers aan de studie is klein, vaststelling van het effect is compleet subjectief en nog erger: de keuze voor de placebo. In de placebo hebben ze sojaolie gestopt, dat vol zit met vrije vetzuren en sterolen, niet wat je noemt een echte placebo.

Het is niet mijn bedoeling de werking van saw palmetto te ontkennen. Ik gebruik het nog steeds. Wat ik wel denk is dat je niet moet vertrouwen op dit middel om meer haargroei te krijgen. Gebruik er iets naast, al is het maar een nizoral shampoo, dan gebruik je tenminste iets waarvan de werking bewezen is. Dermatology. 1998;196(4):474-7, J Dermatol. 2005 Apr;32(4):243-7, J Dermatol. 2002 Aug;29(8):489-98.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 februari 2007 om 15:52
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 21:00   #387
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up

Goeie post, BiTemp!

In aanvulling op jouw post: het volgende stukje vond ik in een artikel van Dr Sawaya uit 2000 (PubMed hier), de dame die de duta-FDA-trials heeft geleid.

Citaat:
Serenoa Repens l Saw Palmetto l Permixon

This is very commonly known by patients and clinicians as it is widely available in most nutritional food stores. Serenoa repens berries grow naturally, with the extract claiming to inhibit DHT production, mainly claimed for use in prostate problems. There have been no extensive studies, but because of the stated implications of affecting DHT, men are anxious to try this OTC remedy to see whether it promotes hair growth on the scalp.

Studies that have been done have compared Permixon with finasteride in treatment of 1098 men with benign prostatic hypertrophy (BPH). Permixon improved symptoms of BPH but had no effect on androgen-dependent parameters such as DHT levels or 5a-R, indicating that its effects must be due to other yet undetermined pathways that do not involve DHT or 5a-R directly. Another study in 32 young men (aged 20 to 30 years) in a 1-week open trial looked at the effects of finasteride versus Permixon with regard to androgenserum androgen levels; no effect on DHT levels were found in the Permixon-treated group, similar to the placebo group, whereas the finasteride group reduced DHT by 65%.

Side effects noted in taking Serenoa repens in either commercial form of Permixon or Saw Palmetto have been gynecomastia in men, which indicates again that it does not act on DHT alone, but by other as yet unrevealed mechanisms.

To be effective the extract of the berries must be taken, not the berries themselves. Another active ingredient, Pygeum africanum compound, is added to this extract and is thought to influence testosterone metabolism, although it is not clear how at this point. The product comes in capsule form with 2 to 6 capsules as the recommended daily dose in divided doses between meals. The cost can range from $12 to $40 per month.
Inderdaad zorgt saw palmetto dus niet voor 5AR-afname op de manier zoals finasteride en dutasteride dat doen. Daarbij maakt Sawaya wel melding van serieuze bijwerkingen als gynaecomastie. Al met al blijven er dus wel heel weinig redenen over om saw palmetto te nemen ipv finasteride.

(PS: Hier nog een studie die meldt dat saw palmetto niet werkt tegen prostaatproblemen waar finasteride dat wel doet.)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 februari 2007 om 16:12
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 19:36   #388
sunspot
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Berichten: 1
?

Ik hoor veel goeie maar ook weer minder goeie dingen over Alopesan.
En ikzelf denk ook inderdaad dat de werking van welk middel dan ook verschillend op elk persoon is.
Maar wil nu toch weten wat de ervaringen van jullie zijn die Alopesan al een paar maanden gebruiken.
Ik ben nu al een week bezig met Alo 2 maal daags en merkte al na 4 dagen dat ik heel wat haren verlies en dan bedoel ik stuk of 40/dag ipv 8.
En durf met zekerheid te zeggen dat dit door Alo komt. Nou weet ik niet of ik dit als een positief efect moet ervaren omdat er in iedergeval iets gaande is of negatief.

laat het me weten aub ben erg benieuwd

groet sunspot
sunspot is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 21:59   #389
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
AL! een hele week en je denkt dat je nu inneens in een shedding zit?
die van mij kwam pas na een 5 weken (niet echt heftig ofzow) met sp(hoofdbestandsdeel alopesan)
mijn beschijden mening is dat je die nog echt niet kan heben in een weekje als ie al komt want het is niet echt een paardenmiddel tegen haarverlies.
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 15:15   #390
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
Wat ik alleen niet zo goed snap is de hoeveelheid sp in alopesan, er staat dat er per 2 capsules 200 mg Sereneoa Repens in zit in de verhouding 4:1. Hoe is dit te vergelijken met de Saw Palmetto van de Tuinen bijvoorbeeld? waar men het heeft over 320 mg per capsule.
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.