Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juni 2011, 00:28   #1
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Veltride/dupost/dutas/dutagen ipv Avodart??

hallo allemaal,

Ik ben +- 2 jaar bezig met finasteride en wil binnenkort overstappen naar Dutasteride. Viel me gelijk op dat dutasteride een HEEL stuk duurder is. Ik betaal op dit moment 60euro voor 100 5mg pillen Finasteride...dus 60e voor +-500 dagen!

Maargoed, ik lees dat Avodart +-40euro kost per 30 pillen. En daarom ben ik opzoek geweest naar alternatieven. Ik kwam uit bij unitedpharmacies waar ze 4 verschillende merken van Dutasteride hebben die elk iets in prijs verschillen. Ze zitten wel allemaal 0.5mg per pil/capsule.

Nu komt de vraag:

Veltride is de goedkoopste, maar is in pilvorm. De andere zijn +- evenduur, maar zijn capsules. Welke is beter?? Of voor welke kan ik het best kiezen?? Iemand ervaring met 1 van deze merken???

Als ik 100 capsules bestel, dan zit ik +-1 dollar per capsule...dat is een stuk goedkoper dan Avodart.

Iemand die weet trouwens of ik zo maar op unitedpharmacies kan bestellen zonder voorschrift of iets degerlijks??

Alvast bedankt!
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2011, 23:10   #2
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Come on, niemand die er ervaring mee heeft???

Heb nog een vraag.....hoe kan ik het beste beginnen? Meteen iedere dag duta...of afwisselen met fina? Dus 1 dag duta en andere dag fina?
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 15:29   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Mag ik vragen waarom je over wil stappen op dutasteride? Af en toe lees je wel eens van mensen bij wie finasteride goed werkte, maar bij wie dutasteride minder goed werkte.

Van dutasteride heb ik zelf weinig verstand, maar mij schrikt het vooralsnog een beetje af omdat het toch nog iets zwaarder ingrijpt dan finasteride.

Voor bestellingen op UnitedPharmacies heb je bij mijn weten geen recept nodig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 15:36   #4
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Het heeft bij mij sowieso nooit echt goed gewerkt..totdat ik minoxidil erbij begon te gebruiken. Toen had ik een lange tijd (half jaar) helemaal geen haaruitval. Had weer een stuk meer haren en dikke haren. Daarna kreeg ik opeens weer haaruitval en het is nog altijd niet gestopt...qua uitzicht blijft mijn kapsel wel stabiel, maar het is wel minder geworden natuurlijk. Wil dus overstappen naar Dutasteride in de hoop dat het beter werkt en weer wordt zoals toen ik net met minox was begonnen
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 17:37   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk bericht
Het heeft bij mij sowieso nooit echt goed gewerkt..totdat ik minoxidil erbij begon te gebruiken. Toen had ik een lange tijd (half jaar) helemaal geen haaruitval. Had weer een stuk meer haren en dikke haren. Daarna kreeg ik opeens weer haaruitval en het is nog altijd niet gestopt...qua uitzicht blijft mijn kapsel wel stabiel, maar het is wel minder geworden natuurlijk. Wil dus overstappen naar Dutasteride in de hoop dat het beter werkt en weer wordt zoals toen ik net met minox was begonnen
Haaruitval an sich zegt niet zo veel (tenzij het inderdaad heel duidelijk verandert qua intensiteit of zo).


Eerlijk gezegd vraag ik me af of je het risico moet nemen om over te stappen op dutasteride. Ik krijg namelijk het gevoel dat je het al dan niet werken van finasteride verkeerd interpreteert. Finasteride draait vooral om behouden wat je hebt. Het kan dus heel goed werken zonder dat je iets ziet. In dit geval is stilstand wel degelijk vooruitgang

Minoxidil heeft een grote toegevoegde waarde als je ook finasteride gebruikt. Het verlengt de haarcyclus en zorgt er daardoor voor dat je meer haren op je hoofd krijgt (er zijn op enig moment procentueel gewoon minder haren in de rustfase). Ik betwijfel of dutasteride + minoxidil zo heel veel meer effect heeft dat je dat op korte termijn gaat merken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 21:26   #6
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Waar wilde je het gaan halen eigenlijk? Die van Dr reddy schijnt wel oké te zijn. Die produceren ook de HIV-Remmers voor in afrika. Lijkt me een betrouwbare fabrikant. Ik heb beide gebruikt, maar kan weinig zeggen of t succesvol was...
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 22:04   #7
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
bij united pharmacies....daarom ook al die verschillende duta..
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 22:33   #8
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hey anthonieh, waar heb je vernomen van mensen die over zijn gegaan op duta dat dat minder werkte. In principe zou dit toch juist v(veel) betre moeten werken?

Heb kje het zelf nooit overwogen aangezien je nu ook al een lange tijd finas gebruikt?

ik zit nu nl wel in dubio om over te stappen, aanezien ik ook al lange tijd fina gebruik.

Ben ook zeer benieuwd wat de ervaringen van de overstap zijn, maar krijg weinig respons op mijn post.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 23:06   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Hey anthonieh, waar heb je vernomen van mensen die over zijn gegaan op duta dat dat minder werkte. In principe zou dit toch juist v(veel) betre moeten werken?

Heb kje het zelf nooit overwogen aangezien je nu ook al een lange tijd finas gebruikt?

ik zit nu nl wel in dubio om over te stappen, aanezien ik ook al lange tijd fina gebruik.

Ben ook zeer benieuwd wat de ervaringen van de overstap zijn, maar krijg weinig respons op mijn post.
Ik heb er geen zoektocht aan gewijd, maar volgens mij was het op Hairlosshelp. Ik praat dus vage anderen na en help op die manier geruchten in de wereld ... Mijn gevoel zegt ook dat het in principe beter zou moeten werken.

Sommigen vinden wel eens dat ik erg luchtig doe over finasteride, maar ik ben me er toch altijd van bewust dat het een middel is met een kans op bijwerkingen. Ik benader dat positief, die kans op bijwerkingen is voor mij een bewijs dat het middel ook echt iets serieus doet. Als dutasteride echt (veel) beter werkt, dan kan die kleine kans op bijwerkingen wel eens (veel) groter worden. Ik heb nu wel het positieve effect van finasteride en geen merkbare bijwerkingen. Daar wil ik geen risico's mee nemen bij een overstap naar dutasteride.

Ik weet dat dutasteride bestaat en mocht ik het gevoel hebben dat finasteride op enig moment enorm faalt, dan val ik misschien op duta terug. Maar mijn situatie is al jaren op het oog stabiel en ik grijp dus niet in. Ik geloof ook dat finasteride met de jaren steeds beter gaat werken (omdat het proces van kaler worden sowieso steeds verder vertraagt naarmate je ouder wordt), dus denk ik dat de mogelijke noodzaak om over te stappen ook steeds kleiner wordt.

Geen achteruitgang is winst ... don't change a winning team.

Wat me er overigens niet van weerhoudt om soms andere middelen die volgens andere mechanismen werken (zoals asc) eens erbij te proberen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2011, 01:03   #10
zayon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2010
Berichten: 67
In principe zou het hetzelfde moeten zijn, maar mijn ervaring is toch dat het echte spul beter is. Heb zelfs een keer bloedtest laten doen toen ik "generic" Dut gebruikte. DHT was laag, maar niet heel laag, met echte Dut was het een stuk lager. Kan uiteraard toeval zijn, dus weet het niet zeker, maar waarom het risico lopen? Echte dut via unitedpharmacies is wel duur hoor (>65 euro geloof ik), dus af en toe als ik geen echte dut meer heb, switch ik ook naar generic....maar koop dut nu in Griekenland....25euro voor 30, das bijna de prijs van "generic" geloof ik..... is een goedkope vlucht waard!!
zayon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2011, 21:05   #11
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ok dank Anthonieh. Ik denk dat ik na de zomer overstap op duta. Alvorens hoop ik nog wel wat meer reactie te krijgen op de mensen die de oversta[p hebben gedaan.

We houdne contact
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2011, 22:33   #12
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
ik wacht ook nog ff af dan Ook omdat ik hier nog voor 400 dagen fina heb liggen...
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2011, 00:59   #13
anais anais
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zayon Bekijk bericht
In principe zou het hetzelfde moeten zijn, maar mijn ervaring is toch dat het echte spul beter is. Heb zelfs een keer bloedtest laten doen toen ik "generic" Dut gebruikte. DHT was laag, maar niet heel laag, met echte Dut was het een stuk lager. Kan uiteraard toeval zijn, dus weet het niet zeker, maar waarom het risico lopen? Echte dut via unitedpharmacies is wel duur hoor (>65 euro geloof ik), dus af en toe als ik geen echte dut meer heb, switch ik ook naar generic....maar koop dut nu in Griekenland....25euro voor 30, das bijna de prijs van "generic" geloof ik..... is een goedkope vlucht waard!!



dht kan je niet exact meten want is altijd verschillend op de dag , zoals met alle hormonen in het lichaam

Neem nu bv cortisol , dat is in de avond laag maar s morgens hoog
dit komt omdat dit hormoon ons wakker maakt , dus iets meten is moelijk want zijn enkel maat moment opnames
grt
__________________
REGIME :

Intern

- 1 p / d Finastride (finax)
- 7000mg / dag msm ( aldo msm )
- 2500mg / dag biotine
-groene thee capsules
-hand pompoempitten
- omega 3 vetzuren

EXTERN
-1p/d asc-j9
- 2 p / d rogaine foam
- 3-4 keer de week rooscure
-3 -4 keer de week redken densify schampoo


ANDERE

-3 keer per week 400 diodes laserhelmet (omg )
anais anais is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2011, 08:53   #14
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Ik vraag me ook af of er haarwebleden zijn die ervering met generieke dutasteride hebben. Hoe betrouwbaar is dit?
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2011, 20:09   #15
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Ik heb het gebruikt. Het had op mij niet echt effect, ik krijg niet echt een stabiele factor op haaruitval gebied.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.