Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2009, 16:08   #1
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Droog,statisch en afbrekend haar

Hallo dames,

Kun je iets doen tegen droog, statisch en afbrekend haar doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Kus
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2009, 10:26   #2
lilgirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 10
hoi,

je kunt speciale shampoos proberen, en vooral conditioner, ik had vroeger ook heel droog haar, maar nadat ik mijn haar beter verzorgde en haarmaskertjes indeed, is het nu veel beter
vooral pantene doet hetgoed bij mij.

groetjes G
lilgirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2009, 16:05   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zo min mogelijk wassen met shampoo, hoogstens 2 keer per week met pH-neutrale shampoo en lauw water. Daarna eventueel een conditioner er in, dat werkt anti-statisch. Deppen met een handdoek, niet wrijven. Kammen met je vingers en daarna met een afro-kam, startend vanaf de uiteinden en dan naar boven werkend, om de klitten er voorzichtig uit te halen zonder de haren af te breken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 19:52   #4
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zo min mogelijk wassen met shampoo, hoogstens 2 keer per week met pH-neutrale shampoo en lauw water. Daarna eventueel een conditioner er in, dat werkt anti-statisch. Deppen met een handdoek, niet wrijven. Kammen met je vingers en daarna met een afro-kam, startend vanaf de uiteinden en dan naar boven werkend, om de klitten er voorzichtig uit te halen zonder de haren af te breken.
Oke dankjewel voor de tips en welke ph-shampoo raad je me aan? Verkopen ze die ook gewoon in de drogist?

Ik ga van de week een borstel kopen met varkenshaar of evertzwijn omdat dat mij aangeraden is dan breekt je haar niet af. Weet jij of dit waar is en is dat hetzelfde als een afro-kam?
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 19:54   #5
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lilgirl Bekijk bericht
hoi,

je kunt speciale shampoos proberen, en vooral conditioner, ik had vroeger ook heel droog haar, maar nadat ik mijn haar beter verzorgde en haarmaskertjes indeed, is het nu veel beter
vooral pantene doet hetgoed bij mij.

groetjes G

Is pantene ook ph-neutraal? En welke van pantene want je hebt verschillende. Bedoel je misschien die nieuwe die ze op reclame laten zien.

Laatst gewijzigd door DunHaar; 20 november 2009 om 21:25
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 21:24   #6
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
En Hanna ik moet mijn haar wel vaak wassen want heb nu topicorte gekregen van dermatoloog vanwege SE. En die moet ik 4keer per week doen.
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2009, 12:43   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een pH-neutrale shampoo is Neutral, overal verkrijgbaar, zelfs bij AH. Dermolin is ook erg goed.
Waarom je de Topicorte er iedere keer weer uit zou moeten wassen, is mij niet duidelijk.
Om te voorkomen dat de haren weer afbreken, kun je je haren pas gaan borstelen als alle klitten er voorzichtig uitgehaald zijn met je vingers en daarna met een afro-kam, waarbij de tanden erg wijd uit elkaar staan, zoals op dit voorbeeld:

afro.jpg
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2009, 14:23   #8
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Pantene is volgens mijn kapster rotzooi net zoals Head & Shoulders. Ik heb gisteren mijn haar gewassen met Dermolin op advies van Hanna en ik moet zeggen dat het goed bevallen is.
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 10:44   #9
morris-1224
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2009
Berichten: 2
Haaruitval, droog, afbrekend en statisch haar

Ik heb dit probleem vrij goed onder controle gekregen door mijn haar zo min mogelijk te wassen, maar regelmatig te spoelen met een goede cremespoeling van Vichy. Ik gebruik Dercos, waarin er shampoos en cremespoelingen zijn voor zowel droog haar, als tegen haaruitval, dat ik helaas ook heb dankzij een chronische ziekte. Ik gebruik daarnaast producten van Fantasia, die in iedere haarwinkel te krijgen zijn, zoals Frizz Buster en die geweldig helpen tegen afbreken en vooral pluizen van het haar. Ook heeft Vichy/Dercos een geweldige behandeling tegen haaruitval, die 2 keer per jaar gedaan moet worden, helaas werkt het bij mij alleen als ik 2 behandelingen achter elkaar doe en het is nogal prijzig, maar de extreme haaruitval die ik vaak heb, stopt er wel door. Toch wordt mijn haar er door de jaren heen niet beter op en zou ik graag een laserkam aan willen schaffen, maar door mijn ziekte is geld nogal een probleem en kan ik niet zoveel geld neerleggen, voor iets waarvan ik helaas niet weet of het zal werken. Heeft iemand, die geen resultaten heeft, er misschien een die hij/zij aan mij zou willen overdoen?

Laatst gewijzigd door morris-1224; 22 november 2009 om 10:49
morris-1224 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 12:53   #10
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een pH-neutrale shampoo is Neutral, overal verkrijgbaar, zelfs bij AH. Dermolin is ook erg goed.
Waarom je de Topicorte er iedere keer weer uit zou moeten wassen, is mij niet duidelijk.
Om te voorkomen dat de haren weer afbreken, kun je je haren pas gaan borstelen als alle klitten er voorzichtig uitgehaald zijn met je vingers en daarna met een afro-kam, waarbij de tanden erg wijd uit elkaar staan, zoals op dit voorbeeld:

Bijlage 4240

Oke ik heb ook zo een kam thuis toevalig. En vroeger dan probeerde ik ermee te kammen maar dan trok het gewoon mijn haar van me hoofd af. Maar misschien deed ik het te snel en te hard mee kammen. Ik ga het weer proberen voorzichtig ermee te kammen.

En die shampoo Dermolin ga ik even opzoeken in een drogist.

En topicorte moet ik van de dermatoloog in de avond doen en dan volgende ochtend eruit wassen. Ze heeft ook gezegd dat ik het beter in de avond kan doen omdat mijn haar er erg vettig van word anders is het overdag geen gezicht. Ik heb nog steeds erg veel last van die plakkerige roos. Nog altijd haal ik onder mijn nagels roos wanneer ik even krab

Laatst gewijzigd door DunHaar; 22 november 2009 om 12:59
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 12:55   #11
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jojo76 Bekijk bericht
Pantene is volgens mijn kapster rotzooi net zoals Head & Shoulders. Ik heb gisteren mijn haar gewassen met Dermolin op advies van Hanna en ik moet zeggen dat het goed bevallen is.

Aah oke fijn dat het is bevallen. Denk maar dat ik het ook ga proberen. Gebruik al 6maanden ofzo dezelfde shampoo Gliss kur met argan olie. eerste maanden was het lekker en een fijne shampoo maar nu heb ik het gevoel dat ik er haaruitval van krijg en mijn haar droog maakt.
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 12:58   #12
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris-1224 Bekijk bericht
Ik heb dit probleem vrij goed onder controle gekregen door mijn haar zo min mogelijk te wassen, maar regelmatig te spoelen met een goede cremespoeling van Vichy. Ik gebruik Dercos, waarin er shampoos en cremespoelingen zijn voor zowel droog haar, als tegen haaruitval, dat ik helaas ook heb dankzij een chronische ziekte. Ik gebruik daarnaast producten van Fantasia, die in iedere haarwinkel te krijgen zijn, zoals Frizz Buster en die geweldig helpen tegen afbreken en vooral pluizen van het haar. Ook heeft Vichy/Dercos een geweldige behandeling tegen haaruitval, die 2 keer per jaar gedaan moet worden, helaas werkt het bij mij alleen als ik 2 behandelingen achter elkaar doe en het is nogal prijzig, maar de extreme haaruitval die ik vaak heb, stopt er wel door. Toch wordt mijn haar er door de jaren heen niet beter op en zou ik graag een laserkam aan willen schaffen, maar door mijn ziekte is geld nogal een probleem en kan ik niet zoveel geld neerleggen, voor iets waarvan ik helaas niet weet of het zal werken. Heeft iemand, die geen resultaten heeft, er misschien een die hij/zij aan mij zou willen overdoen?

Hey morris, ik heb shampoo van vichy/dercos 1keer gebruikt en mijn haar kwam er ineens met bosjes eruit en toen ben ik ermee gestopt en nu is het gewoon weer ''normale haaruitval''. Dus misschien had ik die shampoo verder moeten gebruiken maar ik schrok ervan na 1keer gebruik. En nu ligt die shampoo hier in de kast. Zonde van het geld maar ja.
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 12:59   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris-1224 Bekijk bericht
Heeft iemand, die geen resultaten heeft, er misschien een die hij/zij aan mij zou willen overdoen?
Af en toe wordt er een laserkam te koop aangeboden op dit forum, omdat men weinig tot geen resultaat ziet en omdat men de puf niet meer kan opbrengen om die behandeling dagelijks te doen.
Mag jij wegens je chronische ziekte geen minoxidil-lotion gebruiken? Daarmee zou je namelijk nieuwe haargroei kunnen krijgen. Minoxidil is de enige bewezen werkende lotion.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 november 2009 om 13:24
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 15:45   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris-1224 Bekijk bericht
Ik heb dit probleem vrij goed onder controle gekregen door mijn haar zo min mogelijk te wassen, maar regelmatig te spoelen met een goede cremespoeling van Vichy. Ik gebruik Dercos, waarin er shampoos en cremespoelingen zijn voor zowel droog haar, als tegen haaruitval, dat ik helaas ook heb dankzij een chronische ziekte. Ik gebruik daarnaast producten van Fantasia, die in iedere haarwinkel te krijgen zijn, zoals Frizz Buster en die geweldig helpen tegen afbreken en vooral pluizen van het haar. Ook heeft Vichy/Dercos een geweldige behandeling tegen haaruitval, die 2 keer per jaar gedaan moet worden, helaas werkt het bij mij alleen als ik 2 behandelingen achter elkaar doe en het is nogal prijzig, maar de extreme haaruitval die ik vaak heb, stopt er wel door. Toch wordt mijn haar er door de jaren heen niet beter op en zou ik graag een laserkam aan willen schaffen, maar door mijn ziekte is geld nogal een probleem en kan ik niet zoveel geld neerleggen, voor iets waarvan ik helaas niet weet of het zal werken. Heeft iemand, die geen resultaten heeft, er misschien een die hij/zij aan mij zou willen overdoen?
Bij Hairplus hebben ze volgens mij het hele magazijn er nog vol mee staan. Wie weet kan je daar een mooi prijsje maken...

Maar of het werkt?? De kritieken die er hier geweest zijn zijn merendeel niet positief...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 16:06   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar Bekijk bericht
Oke ik heb ook zo een kam thuis toevalig. En vroeger dan probeerde ik ermee te kammen maar dan trok het gewoon mijn haar van me hoofd af. Maar misschien deed ik het te snel en te hard mee kammen. Ik ga het weer proberen voorzichtig ermee te kammen.
Met iedere kam kun je de haren kapot trekken als je het niet goed doet. Start altijd met eerst de klitten aan de uiteinden er voorzichtig uit te krijgen en werk dan in etappes naar boven toe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar Bekijk bericht
Ik heb nog steeds erg veel last van die plakkerige roos. Nog altijd haal ik onder mijn nagels roos wanneer ik even krab
Die "roos" is seborroïsch eczeem, een vervelende hardnekkige aandoening. De beste methode om er af te komen, is het hoofd kaal scheren of millimeteren, zodat je de korsten er steeds (na urenlang inweken met b.v. amandelolie) makkelijker uit kunt kammen en dan het medicijn op een schone hoofdhuid kunt aanbrengen. Maar ja, je hebt natuurlijk geen zin om je haar te millimeteren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.