Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2011, 13:50   #31
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Bij mij begonnen ze ook op dag 12 uit te vallen ... dag 14 was het voorbij en waren ze allemaal weg. Ik heb ook nooit iets van 'worteltjes' kunnen zien. Maar dat is misschien niet gek, het zijn haren die door een schok van het ene op het andere moment zijn gestopt met groeien. Geen rustige 'uitfasering' maar een abrubt (recht afgekapt) einde.

En tja, haren groeien onverwacht langzaam als je met een gemillimeterde coupe zit waar je niet blij mee bent. Maar ze groeien nog altijd ruim een centimeter in de maand, dus iedere week dat je nu verder bent maakt een groot verschil.

Zelf heb ik het rode gecamoufleerd met makeup. Dat is vrij makkelijk aan te brengen. Het dusdanig camoufleren alsof het lijkt dat er haartjes staan weet ik niet. Het lijkt me heel moeilijk of gewoon onmogelijk.

En shockloss is ook normaal. Bij mij kon ik tot in de derde maand goed waarnemen dat er in mijn kuif (waar tussen de bestaande haren was geïmplanteerd) best veel bestaande haren waren uitgevallen. Zie hier.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2011, 01:29   #32
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ja, maar waar er niks is getransplanteerd, achter/bovenop dus, is het haar nu ook 'langer' dan het oorspronkelijke haar in het transplantatiegebied, waartussen is getransplanteerd. Je zou toch eerder denken dat die haren even snel groeien dan de haren achter/bovenop, waar geen transplantatie heeft plaatsgevonden? Betekent dit dat alle oorspronkelijke haren in de 'pluk' midvoor dan waarschijnlijk door shockloss verloren zijn gegaan? Ik had nog zo gehoopt dat deze oorspronkelijke haren zouden blijven groeien, zodat ze binnen afzienbare tijd (lees: binnen een maand, als ik terug ga werken) het transplantatiegebied wat zouden camoufleren ... .
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2011, 09:01   #33
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Ja, maar waar er niks is getransplanteerd, achter/bovenop dus, is het haar nu ook 'langer' dan het oorspronkelijke haar in het transplantatiegebied, waartussen is getransplanteerd. Je zou toch eerder denken dat die haren even snel groeien dan de haren achter/bovenop, waar geen transplantatie heeft plaatsgevonden? Betekent dit dat alle oorspronkelijke haren in de 'pluk' midvoor dan waarschijnlijk door shockloss verloren zijn gegaan? Ik had nog zo gehoopt dat deze oorspronkelijke haren zouden blijven groeien, zodat ze binnen afzienbare tijd (lees: binnen een maand, als ik terug ga werken) het transplantatiegebied wat zouden camoufleren ... .
Door AGA aangetaste haren groeien altijd al wat langzamer. Misschien dat wat je nu waarneemt. Ook de haren die voorop nog stonden zijn toch al in enige mate aangetast door AGA. Maar deze groeicyclus komt het echt wel goed, al is het natuurlijk wel een veeg teken dat je ze op termijn gaat kwijt raken tenzij je zwaar geschut inzet. Iets om goed rekening mee te houden voor vervolgtransplantaties dus.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2011, 15:24   #34
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ik gebruik finasteride en minoxidil.

Is de kans dan groot dat ik die ''oorspronkelijke" haren waartussen is geïmplanteerd in de toekomst ga verliezen?
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2011, 16:43   #35
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Ik gebruik finasteride en minoxidil.

Is de kans dan groot dat ik die ''oorspronkelijke" haren waartussen is geïmplanteerd in de toekomst ga verliezen?
Ja, ooit misschien maar niet snel. Met die middelen kun je de achteruitgang heel lang vertragen. Decennia, mits je geen ernstige bijwerkingen ervaart waardoor je moet stoppen, natuurlijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 11:50   #36
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Hoi Ben,


Leuk om je ervaringen met deze kliniek te lezen. Over het algemeen vind ik het in ieder geval erg positief overkomen. Bovendien is het resultaat zeer netjes te noemen (n.a.v. je fotoalbum)!

Ik sta zelf op het punt om - n.a.v. een consult juni jl. bij Prohair - een afspraak in te plannen. De eerste ...


Zou je het over het algemeen gezien kunnen aanraden (bij deze kliniek)?
Just in case ...

Bedankt!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2011, 19:18   #37
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Wat de behandeling betreft, kan ik het hoe dan ook aanbevelen. Bij Prohair zijn ze echt HEEL zorgzaam.

Wat het resultaat betreft: dat valt nog af te wachten. De geïmplanteerde haartjes zijn inmiddels nagenoeg allemaal uitgevallen. Mijn hoofdhuid is nu heel erg roze en veel haren die er al stonden, zijn nu weg. Het ziet momenteel dus niet uit. En daardoor voel ik me barslecht. Maar ja ... ik wist natuurlijk vooraf dat dit het geval zou zijn. Gewoon even doorbijten, dus.

Pijn doet het nu niet meer: noch in het donorgebied, noch in het transplantatiegebied. Soms heb ik in het donorgebied kleine ontstekinkjes, maar dat is het minste van mijn zorgen.

Over het resultaat kan ik waarschijnlijk pas binnen een half jaar wat zeggen ... . Succes ermee in elk geval, als je beslist zelf de stap ook te nemen. En als je vragen hebt, dan mag je die altijd stellen, geen probleem.

Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 09:26   #38
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Thanks Ben!
Waarschijnlijk gaat het hem wel worden. Al die consults zijn wat dat betreft nog makkelijk, zodra je je keuze hebt gemaakt en het wilt laten inplannen, dan komt pas de twijfel. Al heb ik er wel een goed gevoel over, ik neem de paar maanden 'ellende' wel op de koop toe.

Veel sterkte en succes met het verdere verloop. Ben erg benieuwd (waarschijnlijk als ik behandeld ga worden, dan heb jij al een aardige coupe)!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 19:45   #39
echo
HaarWeb lid
 
echo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 163
hi Ben79. leuk om je verhaal te lezen. Ik woon vlakbij Wilrijk en heb ook een NW2A.

Mag ik vragen hoeveel het heeft gekost?

Sterkte in de overbruggingsperiode... Binnenkort zal je blij zijn dat je't gedaan hebt.
echo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 20:56   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echo Bekijk bericht
hi Ben79. leuk om je verhaal te lezen. Ik woon vlakbij Wilrijk en heb ook een NW2A.

Mag ik vragen hoeveel het heeft gekost?

Sterkte in de overbruggingsperiode... Binnenkort zal je blij zijn dat je't gedaan hebt.
Kun je uitrekenen .... 2300 grafts ... ik schat 5450 euro
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 23:39   #41
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Dag echo

Bedankt voor de steun. Ik moet inderdaad aan het eindresultaat denken.
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 00:10   #42
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Dag iedereen

Het is nu bijna 4 maanden geleden.

De shockloss is helemaal hersteld ... gelukkig want het was erg.

Op de inhammen zie ik nu heel geleidelijk aan kleine dunne haartjes. Maar het is echt nog bijna onzichtbaar. Is dat normaal?

Ik zal binnenkort nog eens enkele foto's maken en op mijn blog zetten.

Groeten

Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 12:19   #43
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Volgens mij is dat bij iedereen weer anders. Ik denk dat het niet zorgelijk is ofzo. Wel jammer van die shockloss, dat is ook waar ik een beetje tegenop zie (ik ben begin december aan de beurt bij PHC), een dikke aantal maanden (waarschijnlijk) nog kaler dan je al was ... Het hoort er bij.

Hoe heb je deze periode verder doorgemaakt? Nog tips m.b.t. camoufleren?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 15:55   #44
crespo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2006
Berichten: 36
Voor mij is het nu 4 weken geleden dat ik ben behandeld bij Pro hair. Tijdens mijn vakantie heb ik overdag een pet gedragen en 's avonds heeft mijn vriendin het ontvangstgebied gecamoufleerd met maXfactor foundation. Hierdoor leek mijn haar wel een beetje rood en om dat weer te verhelpen kleurde ze de haartjes (de grafts die niet zijn uitgevallen en de bestaande haren waar tussenin is getransplanteerd) met een eyebrow gel (van de hema). Dit zag er goed uit! Mijn ontvangstgebied is nog redelijk rood mede omdat ik maar moeilijk kan stoppen met sporten. Na enige inspanning kleurt het weer wat vuriger. De tropenhitte deed de rest. Vanaf nu ga ik het maar eens rustiger aan doen!!
crespo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 22:40   #45
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Een camouflagetechniek die voor mij prima werkte: een petje ... . Zogezegd uitslag mijn voorhoofd.
En eigenlijk sta ik er niet eens mis mee ... .
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.